Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 6.11.2022 in Мнения
-
3 точкиЗдравейте! Реших да опиша как смених фабричното радио с афтърмаркет такова и запазих управлението от волана (CRV - 2005-2006). Намерих информация във форума и благодаря за нея, но си мисля, че въпросът с управлението на волана изисква отделна тема със снимков материал и всичко нужно. Темата е за хора, които искат да си сменят радиото 1 din с афтърмаркет 1 din без да губят мултиволана към радиото и без да ползват отделен модул. Би свършила и работа за хората, които се чудят кой е въпросния кабел за волана за да си го включат към новата мултимедия (KEY 1 кабела). Всичко се случва без рязане или промяна по оригиналната букса. След малко рисърч разбрах, че мултиволанът работи посредством съпротивление към радиото при натискане на бутон. Може би се питате защо 1 din след като може да се сложи 2 din андроид мултимедия? Колата не се кара от мен, а от баща ми, той не искаше голям дисплей и искаше да си запази рафтчето отдолу. Целта беше да може да се слуша музика през bluetooth, флашка и да се водят разговори по телефона като се вдига обаждането от волана. Нужни материали: 2 x преходника Honda > Евробукса (ISO) 1 х 3.5 мм стерео или моно жак 1 х 20 см аудио кабел (като за тонколони) 1 x термосвиваем шлаух 1 x ново радио естествено Инструменти: - мултицет - поялник и принадлежности към него (ако ще се запояват връзките), може да се ползва и капсулован жак, който да завършва направо на кабел и да се кримпне Важен е избора на радио за да остане функциониращ мултиволанът, няма да стане с всяко. Трябва да има вход 3,5 мм за жак и меню за управление от волана. Аз намерих такова на Sony (DSX-A510BD), но би могло да стане и с Pioneer, което обаче да има меню S. Remote > Preset - избират се различни японски марки коли. Оказа се, че от тази серия на Sony по - новите модели поддържат конфигурируем 3.5 мм вход (запаметяват си съпротивлението подадено от волана като андроид мултимедиите). Почнах да търся такова и намерих в немския ebay втора употреба на разумна цена (~150 лв.) и го поръчах. Дори и по - евтините версии на това радио без bluetooth от серията DSX-A поддържат мултиволан. 1. Разглобява се средния панел и се изкарва старото радио (има информация във форума за това, но ето и клипче, на което радиото е 1 din). 2. Разкачаме радиото (ако е 1 din и никой не е преправял нещо преди това трябва да имаме: 1 х синя букса за хонда, 1 x радио антена). 3. Локализираме кабела на буксата откъм колата, който отговаря за волана (зелено-червен). 4. Намираме си свободна маса с мултицета на синята букса (откъм колата). - добре е да откачим акумулатора за всеки случай (аз не го откачих - забравих ) - включва се на зумер мултицета, едното пипало на корпус/някое болтче захванато за метал, а с другото се проверяват кабелите по буксата - за мой късмет веднага намерих такава точно до масата, която се използва от преходника (черния кабел откъм хондата, оказаха се две съседни маси) - в моя случай кабелът е червен откъм хондата, втория от ляво на дясно, долна редичка от снимката - не е сигурно, че ще имате точно същия кабел затова е хубаво да се измерят кабелите (ако не намерите трябва да се вземе маса от друго място) 5. Взимаме си единия преходник Honda > Евробукса, виждаме на кое пинче ще се падне зелено-червеният кабел откъм колата (синята букса > белия женски преходник). На негово място на преходника трябва да е празно и да няма пинче. Взимаме си вторият преходник и изваждаме с игла или нещо подобно едно малко пинче (има малки и големи контактни накрайници/пинчета). Вадим си и едно от големите (крайните). При мен това беше най - трудното начинание от цялата работа по това радио . Бърка се с иглата и се натиска контрата на пинчетата. Вадим ги и откъм Евробуксата, ако ни се занимава, ако не ни се занимава се режат плътно до евробуксата (накрайниците там не ни трябват, там ще запояваме към жака) - малкото пинче си го избрах да е с бял кабел, а голямото да е с черен (понеже ще е маса към жака) - това което правим е да вземем две кабелчета от единия преходник и да ги сложим на другия на точните празни дупки 6. Монтираме си двете пинчета на правилните места на преходника (едното малко пинче за командите от волана и другото голямо/масата на мястото, което сме открили). 7. Запояване на жака към двата кабела, които сме монтирали на преходника. - жакът трябва да е с възможно най - малкия корпус, който намерите. Бях взел няколко, но нито един не искаше да влиза плътно в буксата и се наложи да го оставя без капачето. Може и с моно жак, просто аз имах стерео под ръка. - това което направих е да запоя жака за аудио кабела и после да запоя/снадя аудио кабела от другата страна за добавените кабелчета към преходника - предполагам, че можеше да мине и без допълнителния аудио кабел, но реших да има аванс за да съм сигурен, че ще стигне дължината - зачистваме си кабелчетата и нанизваме малко термосвиваем шлаух за да скрием спойките после - на tip-а/върха на жака се запоява кабелчето с малкото пинче (в моя случай бял цвят) - на Sleeve-а/Ground/Масата се запоява масата от преходника (в моя случай черен цвят) 8. Преправеният преходник е готов! 9. Свързваме всичко: Синя Honda букса > Honda преходник - бял > Евробукса откъм преходник/мъжка > Евробукса откъм радиото/женска > Радио - монтираме си и радиото на шината за да не седи насипно - не забравяме да си свържем и антената 10. Подаваме на контакт и чакаме да светне това радио (ще е добре да си свържем акумулатора отново ако сме го разкачили ) 11. Тестване на мултиволана В менютата на това Sony има Set Steering, от там се запаметява кой бутон какво да прави. 12. Пробваме всичко дали работи, радио и т.н., може със свинска опашка да се привърже всичкия кабелак. 13. Сглобяваме всичко по обратния ред. Плюсове: + Няма нужда от допълнителен модул ~ 80-100 лв. + Настройка кое копче какво да прави (може да не са оригиналните функции) + Евтин вариант спрямо мултимедия за слушане през bluetooth и разговори през телефона Минуси: - Ограничен избор на радиа 1 din, които поддържат управление от волана без нужда от модул - Все пак не е мултимедия с тъч и ако човек иска да си пусне навигация трябва да се гледа от телефона - Докато подменях радиото реших да сменя и крушките на парното с LED, защото имаше една изгоряла. Благодаря на писалите ( @froluti , @Emicha, @Plamen-CRV и др.) в темата за тези крушки! Надявам се всичко това да помогне на някой, който реши да си сменя радиото 1 din > 1 din на фейслифтовото CR-V (2005-2006), но иска и мултиволанът му да продължи да работи. Успех!
-
2 точкиГотвих зимните патъци на Сивушко. Шкурка, ръждопреобразованел на Вюрт, обезмасляване, баня и грунд + боя на спрей. Джобни пари + подръчни технологии. Няколко часа и педесетачка за материали, та заобиколих скъпите технологии. VID_20221106_151706.mp4
-
2 точки
-
2 точкиДнес третирах всички гумени уплътнения с силиконов спрей,стават като нови правя това от доста години преди всяка зима. В предвид очакваните ниски температури и дъждове,с този спрей не знам какво е да не се отвори врата и да залепне. Всичко гумено и от пластмаса става като ново,таблото светна. Много по-добър резултат от други такива мазила,парафини и тн.
-
2 точкиMANN W610/6 made in Germany-Полезната филтрираща площ 887 cm2 Маслен филтър Purflux LS350-Полезната филтрираща площ -882 cm2 Двата филтъра на които разчитам и ползван. Най-добрата филтърна площ,два клапана както се вижда много добре изработени и от мека гума противодренажния. Може би тук трябва да се види и уплътнението отдолу. Моя молба към @dandilov ако ги пазиш ,да ги сравниш,дебелина,еластичност и тн. Адмирации към колегата,това което правиш е супер. Едно голямо Благодаря.
-
2 точкиМаслен филтър Purflux LS350. Made in France. Препратка към OEM Honda 15400-RBA-F01, made by Purflux. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата, от CARPERA. На пръв поглед филтърът изглежда доста прецизно изработен. Черен е, за разлика от 15400-RBA-F01, който е син на цвят. През отвора се вижда байпас клапанът, маркиран традиционно, с червен лак. Няма ръжда по дъното, но има по стените на филтъра - благодарение липсата на защитно фолио и незнайните условия на съхранение. Противодренажният клапан е бял, силиконов, много еластичен и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Има много оплаквания от FRAM PH5317 - "събратът" на LS350, че къса противодренажния клапан. За Purflux LS350 досега съм чул само за един случай. И двата филтъра изглеждат еднакво, само кутиите и имената им са различни. Аз също съм ползвал и FRAM PH5317, и Purflux LS350. При единствения FRAM, който ползвах, проблемът се прояви! Докато с няколко Purflux LS350 не съм имал проблеми. Филтърната хартия е положена равномерно, в зигзагообразната форма, запазена марка на Пурфлукс. Така се постига по-голяма филтрираща площ на филтърния елемент в същия обем който имат другите филтри с такива размери. Винаги се кефя на това решение! След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Здрава работа! Филтърната хартия е залепена здраво. Няма излишъци от лепило. Снадката е без метална пластина (разбираемо с оглед на зиг-заг изпълнението), но е и залепена, и допълнително пресована. Добро решение! Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 882 cm2 – много добра! Височината на филтриращата част е 5,3 cm, но след като се разгъне хартията, ширината й става цели 7 cm. Завиден резултат! Още веднъж - хитро решение и адмирации! Филтърната хартия е относително тънка, но е плътна. Прозира до известна степен на просвет, но не толкова много, както бюджетните филтри. С оглед на това, филтриращата способност, определям субективно на добра. Макар, че много ми се иска, този филтър да е с хартията на Mahle OC617. Щеше да е "ТОП"! Байпас клапанът е метален с пружина. Отваря се при натиск от 1.72 kg. При диаметър на отвора 12.88 cm се получава налягане от 1.32kg/cm2 = 1.3 bar - много добър резултат! Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Относително добра филтрираща способност. Като цяло - доста приличен бюджетен филтър от добър клас. Бих го използвал, въпреки ръждата. Надявам се филтърната хартия да я спре.
-
1 точкаСупер е колицата стария Акорд 3 генерация го карах с 5/40 и се държеше супер а в скоростите с 10/40 като го сменях на 30000 км.Гледам че има и газ ,провери си и клапаните.
-
1 точкаАма Вие не сте прочели темата от 2019г. Има и филм с разрез на двата филтъра. Разликата не е само в гумения пръстен! Филтърната хартия на 610/3 е доста по къса и съответно с по малка площ, но е доста по дебела от тази на 610/6. Всичко друго е едно и също! Два филтъра 610/3 ползвах на Сивика на жената, няма проблеми, но бяха на къси смени 4500-5000 км. макс! Все пак Филмите са от преди 2018г., може и нещо да са променили от Манн!
-
1 точкаКолега тук говорим за антифриз и охладителна система на Хонда,нищо общо с таза на Рено карай си го с жълтия. Вече 4 год карам с този на Хонда не си е променил цвета изобщо. Товап с какъв цвят е от голямо значение,това са видове антифриз. За Хонда е само един и е този показания от мен.
-
1 точкаСеди доста време. Колите на тази автокъща не са лоши по принцип. По спомен срещу 50лв дават тест-драйв (ако я вземеш, се приспадат). Ако я гледаш: - Гледай ауспусите да не са много черни; - Погледни маслото на мотора да не е мръсно; - През капачката, погледни доколкото е възможно дали мотора е мръсен (с нагари); - Ако я караш, внимавай за вибрации от карета. Ако мотора е за ремонт, правих го, около 2300-500. Трудно обаче се намират части и отнема време, докато всичко се случи… Успех!
-
1 точкаНов диск, и този път iso-то да се запише правилно. https://www.laptopmag.com/articles/mount-burn-iso-files-windows How to Mount and Unmount an ISO File in Windows
-
1 точкаКутията няма собствен радиатор за охлаждане. Маслото от кутията минава през тръба, вградена в долното казанче на радиатора за охлаждане на двг. На тази схема #11 и #12 са двата маркуча от кутията до радиатора. Нямам представа, кой е входящ, кой изходящ. Номер 13 от схемата е филтъра за маслото на кутията, показан от @CARPERA . Абревиатурата АТМ в горните краища на маркучите, предполагам означава "Automatic Transmission Mounting". edit: @vladimir.angelov.1 , това, което ти си поръчал, вероятно е филтърът, който се намира вътре в кутията. Номер 5 на тази схема: Същият се сменява след разглобяване на кутията.
-
1 точка
-
1 точкаСпоред мен не е въпроса в километрите, а че някой е пипал! От тука следва, че може да има и скрити неизправности!
-
1 точкаПреди да сменяш тези неща чу ли се с Бранко,се един кабел за 20 лв към лаптоп ще ти направи диагностика на газовата. Ти на бензин палиш нали. Какви свещи сложи марка. Кабелите за свещите прегледани ли са.
-
1 точкаИзглежда си прилично, а дреболиите са поправими. Някой се е грижил за нея, дръж и ти така.
-
1 точкаИ ние ти благодарим за безвъзмездно предоставените филтри! Противодренажните клапани и на двата филтъра са от силиконов материал. И двата са много еластични. Уплътняват много добре. На Mann е една идея по-дебел и малко по-голям диаметър, но това е поради конструктивните особености, които при двата филтъра са различни - видно и от снимките.
-
1 точкаЧестита придобивка и от мен! Относно маслата за Concerto, различните производители дават вискозитетни класове от 5W-30 до 15W-50. Интересното тук е, че за ръчна скоростна кутия дават същото двигателно масло! С една забележка, че за ръчната скоростна кутия е задължително да се използват вискозитетни класове 10W-30 или 10W-40, само ако в сервизната книжка е изрично посочено за даденият модел. https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=1a2c873fcb5fbd00f8cef904f82da309 Lubricant recommendation and Yacco engine oil.html https://www.shell.com/motorist/find-the-right-oil.html#iframe=L21vdG9yaXN0L2ZpbmQtdGhlLXJpZ2h0LW9pbC9famNyX2NvbnRlbnQvcGFyL2lmcmFtZWRhcHAuc3RhdGljL2lmcmFtZS5odG1sIy9nYi9lbi1nYi9lcXVpcG1lbnQvY29uY2VydG9fMV82X2lfMTZ2Xzkwa3dfRmF3RWNXMVlU Ако двигателят е в добра кондиция, пробвай с 5W-40 и обърни внимание какво пише за скоростната кутия в service manual-а на колата.
-
1 точкаПръскам но не отблизо и размазвам с кърпа мека,тъблото е релефно леко и няма отблясъци,блясък лек.
-
1 точкаСтава много добре дано се вижда на снимката ,всички спрейове за табло са на основата на силикон но ароматизатори,ама по-скъпи като цена.
-
1 точкаВажното е да усетиш, че е твоята кола, другото се корегира Очакваме да се похвалиш Успех!
-
1 точкаТая вечер реших да гледам някой свестен филм и нищо не си харесах, докато не попаднах на 1, който съм гледал няколко пъти. Тази тема е на дузина години, а филмът е от края на миналия век, та не знам дали е вписан в нея, но е полезно да се гледа неколкократно, в определени етапи от живота, защото се възприема различно и с всяка следващо гледане отлежава (като старо питие) и става все по добър шедьовър. Ако вече сте го гледали - вкусете го пак! Зеленият път
-
1 точкаЧервен и розов "лонг лайф", тип G12, G12+ e предимно със спецификации за VAG групата. А тези спецификации, които ти написах по-горе са само за Хонда. И не са за чугунени двигатели! HO-999011-A - син цвят - "Genue Honda Antifreeze / Coolant "Long Life Antifreeze / Coolant TYPE 2" Honda Type 2 coolant is an ethylene glycol base product for extra long lasting aluminum component protection." 08CLAG010S0 Honda E Coolant - Зелен на цвят - RAVENOL HJC Premix -40°C Protect FL22 is a ready to use, prediluted with water, ethylene-glycol based and time-tested coolant without phosphates, nitrites, amines and silicate. This product is formulated based on a proven inhibitor development as an extended life radiator antifreeze. Ако не приемаш съвети от Хонда форума - слушай тойотовския тогава. Защо ни губиш времето?
-
1 точкаАко пак няма положително развитие, пиши ми мога да ударя някое рамо на живо
-
1 точкаМежду другото, докато рових из нета и гледах и четях за въпросните по-горе филтри, от братята руснаци научих следното: Полските филтри Филтрон са собственост на Манн. Конкретно за масления филтър за хонда на филтрон OP575. Ако на някой му попадне конкретния филтър и на него пише Made in BA, да знае, че това е филтър правен в завода на МАНН в Босна и Херцеговина и е изключително високо качество. Но този правен в Полша не е същия и е със средно качество.
-
1 точкаЕто тук: Има три разлики: 1. Както се установи с 1мм. в диаметър на уплътняващата повърхност. 2. W610/6 има по-дълга, но по тънка филтрираща( хартия) повърхност в сравнение с W610/3, което според руснаците не е добре да се ползва за дълги интервали от смяна на масло. 3. Цената. Аз мога да взема с най-голямата ми отстъпка W610/6 за 12 лева, а W610/3 за 8 лева. Струва ми се, че от Манн са взели W610/3 и с малки козметични промени са направили W610/6 специално за Хонда (на кутията пише само Honda, без да са посочени аналози на други фирми) Реших и си поръчах да пробвам W610/3. Поздрави на Всички! Мисля си, че темата я изчерпахме, ако някой от модераторите реши може да я заключи!
-
0 точкиКарай си с този ,който е и не се занимавай с глупости. Това кои, какво е казал , чул че синия бил за еди какъв двигател или червения ,са приказки от 1001 нощ Аз карам с жълт и какво от това..Син, зелен , червен , розов ,важното да не е от 3.80лв ии да знаеш кафяв антифриз няма , стане ли кафяв сменяш и не е лошо с дейонизирана вода да се промие. П.с. Ако ще си взимаш, вземи разреден 50/50
-
0 точки
-
-1 точкиАз задавам въпрос,Ко ми се ожениш,по спокойно.като не искаш да ти губят времето не отговаряй,никой не те насилва
-
-2 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00