Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 22.07.2018 in all areas
-
3 точкиОтносно червения фейс турер, виж последния абзац в пост 622 (2 страници по-назад). Не е приятно, но е вероятно на много от колите да има ръжда по задните вежди. Там където няма, може да излезе след време. Смятам че е добре лично да отидеш да я видиш, защото всеки друг би я видял през своите очи и съзнание, а най-вярната преценка за състояние и допустими компромиси си е само твоя. За мен колата изглежда добре, но аз съм предубеден, понеже точно такава карам и е страхотна. Казвам го с обръщение и към останалите търсещи. Случвало се е да гледам кола за някого и според мен си е струвала, но човекът не е бил на това мнение. Вчера заради леко охлузване с избила ръжда 1 момче се отказа от гледан с мерак и пипнат + стегнат и добре работещ тайп еС за 7 бона. Някой му казал че "жена и ръжда тръгнат ли - спиране няма". Може и така да е, но какво от това - нищо не е вечно. Моята е от Швейцария и за 33 месеца откак я имам пак е избила ръжда по 1 от задните вежди. Явно е правена недобре и хоп -трябва пак да се прави. Ами ако беше видима и не я бях купил, кой щеше да ми донесе всички радости и ползи преживени с комбито за това време? Сигурно още щях да обикалям в търсене на перфектния евтин автомобил. Колата взех по снимки и с еднопосочен билет за влака Монтана - Бургас. Зависи и на колко години си и как гледаш на живота. Ако смяташ че някои иска да те прекара, няма да си вземеш добра кола защото винаги кусурите ще имат по-голяма тежест от позитивите. Колкото и да се оглежда, тества (с щанги или тестери) колата си е кола. Днес е добре, утре нещо може да се бъгне или строши. Винаги съм си обичал хондите, защото са сигурни и готини творения, но не са безгрешни (нито аз), така че им прощавам (и на себе си). Да, точно за това става въпрос в крайна сметка - дали човек може да си прости за грешно взето решение и доколко то има тежест за общият му мироглед. Житейският опит е низ от грешки - само те го формират -справка Соичиро сан. Сори за "лирическото отклонение" от темата. Дано е полезно някому. На въпроса "как е станал толкова добър" 1 екшън герой отговаряше: - Грешни решения и бърбън -в този ред, по много и от двете.
-
2 точки1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 412 410 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1600 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - около 57 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.07.2018 -22.07.2018; 9) Моточасове – около 28; 10) Изразходвано гориво - около 104 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (104 л./ 3.7 л.) = 28; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло); 14) Доливане на масло – не е правено; нивото не е променено; 15) Други – работещ EGR; леко градско; последните около 800 км са само на магистрала, предимно със скорост около 120 км/ч. 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 400-1600 км (офисна хартия):
-
1 точкаТубата, която купих е била напълнена през 2017. - Същото се вижда и на тубата на @emod - И на двете се забелязва QR код, но сигурно нововъведения от 2018 е с друга информация.
-
1 точкаНа мен ми се струва обаче, че под всичката тая прах стои диамант. Усещане някакво. Мисля да ходя да я видя. 120 км. Не е много.
-
1 точкаКъм момента впечатленията ми са много положителни. Моторът пали лесно и работи тихо. Развърта се с "една идея" по трудно - очаквах по-осезаема загуба на мощност и пъргавина, заради по-високия HTHS на Мобила спрямо предходния на Равенола. Налягането на маслото при загрял мотор е стабилно - тестът по магистралата с постоянни около 3000 об./мин за около 4 часа пътуване показа константно налягане от около 3,7-3,8 бара. На връщане от морето при изкачване съчетано с изпреварвания (педала до метала) налягането падна до около 3,3-3,4 бара - явно температурата скачаше бързо поради натоварването на мотора. След това обаче налягането се възстанови сравнително бързо до предходните си стойности (15-ина мин.). Трябва да отбележа, че Мобилът е доста течлив и типичният му аромат на "нефт" е много леко изразен - предполагам заради GTL-a в него. Маслото с лекота капе от щеката, докато Равенолът "залепваше" . Друго, което ми прави впечатление, е че моторът работи по "стегнато" - без "причуквания/притраквания", когато загрее в жегата. Явно по-високия HTHS на Мобила му се отразява добре, предвид годинките му (май месец чукна 20 ) и износването му. Трябва да призная, че имах много колебания за този Мобил. Една от причините да го избера бе, че си купих катализатор, и в близките дни планирам да го сложа на мотора. Ами общо взето това е най-важното, което се сещам. Ще видим как ще се представи като цяло - до смяната му . Питай, ако те интересува нещо друго (конкретно). Поздрави!
-
1 точкаАбе, вие малки деца ли сте, че да съдите по картинки? Те са просто първо ниво информативност. Мойта също е гаражна, но денем стои под едни дървета - на сянка. Листата се събират точно там, а ги чистя веднъж месечно. Представете си че собственикът нещо не е добре (не дай боже) и е поръчал на родата да продава каквото има, щото пари трябват за доктори. Кой ти гледа тогава мита ли е, листа има ли, гумите как са. 5 бързи снимки и който клъвне отива на място. Вижда се че вътре е чиста, има допълнително монтирани неща, отделно някога е поръчвана от първия собственик с всички екстри + гъдели. Ясно е че е семейна кола -не гледайте детското столче, а бутилката с минерална вода. Да на шофьорската седалка има петно (може и прогорено от цигара да е), но колата изглежда нормално, има си регистрация (което е бонус ), + разни дреболии, които и те пари струват. Обявата има и номер за връзка и той едва ли е автокъща. Звъните и питате. Ясно е написано че цената няма да е тази, стига да отидете на място. Друг е въпроса дали ви се занимава и колко сериозно си търсите кола.
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP Formula 5w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 410 810 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 400 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 40/60; 7) Средна скорост - около 34 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.07.2018 -07.07.2018; 9) Моточасове – около 12; 10) Изразходвано гориво - около 26 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (26 л./ 3.7 л.) = 7; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л. (източено е и маслото от картера на главата, което обуславя 200 мл. повече налято чисто масло); 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR; леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост; извънградското е увеличено с около 20 км (всеки ден навъртам 70 км, вместо 50 км), което вдига средната скорост и облекчава (осезаемо) като цяло режима на експлоатация. 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.
-
1 точкаПривет, Аз съм я гледал, но както ceco_accord каза: за един, колата може да не си заслужава, за друг да е най-хубавата Всеки гледа според своята призма. Аз съм я гледал: има сервизна история, има някои неща, които мен не ми допаднаха - няколко страници по-назад съм ги описал. Отиди и я виж, особено, ако си от София. Момчето, което я продава е отзивчив, цената е намалена спрямо преди също така. Поздрави
-
1 точкаЗдравейте колеги. Днес получих рейката си от майстора. Каза, че вече няма какво да й се прави (демек е бетон, ама то ще се чуе тези дни). Била "набирала", каквото и да значи това. Днес я монтирах обратно на колата, но трябва да мина стенд, понеже едната гума ми е леко крива... утре ще я изравня така горе долу на око да се придвижа да стенда и така. Нямаше течове и т.н. волана се върти лесно, затова предлагам темата да остане ОТВОРЕНА да мина някой друг километър и да изкажа мнение. Благодаря на всички отзовали се ии до скоро. Наздраве, хаха.
-
1 точкаДобър вечер! Днеска е четвъртък. Боли ме гърба, но в крайна сметка успях да сменя и съединителя. Беше изнервяща процедура, която костваше много усилия и време. Около 3 часа съм сменял тоя съединител направо полудях. Имам крик и стойка за двигатели, но въпреки всичко реших, че трябва да го направя по най-мързеливия начин. Това е поредния случай, в който си доказвам, че мързела е вредно нещо. Ама кой да слуша.... Както и да е ще си знам за следващия път. Нямах вложка за болтовете за притискателния диск. Б**ти... 6лв за вложка.Force... уаааууу. Как да е... Минавайки по край Практикер видях тая красавица. Не знам, но ми е позната. Мисля, че е на човек от форума. Тааа... съединителя. Монтирах маховника, почистих повърхностите му и тези на притискателя, и монтирах съединителя. Тук се вижда клина, който ползвах за контра. Голямо облекчение и се чувствам доста по-уверен в затягането на болтовете. С тия плитки глави и 12 стени тея болтове за маховника са просто отврат. Постоянно внимаваш да не ги заголиш, което е допълнително нещо върху, което да внимаваш. Затегнах ги на 100 NM. Тук едно голямо благодаря на колегата AMD, за водача за съединителя! Болтовете на притискателния диск ги затегнах на 22 NM. Е тук трябва да кажа, че тая вложка помогна много. Звездообразно затегнах(имам предвид реда на затягане) болтовете и се чувствам доста уверен, че притискателя е легнал равномерно и болтовете за затегнати с един и същ въртящ момент. Ще поживеем и ще видим какво ще стане. Вкарването на кутията обаче не мина въобще гладко. Всъщност над час и половина я вкарвах. Казвам ви никога повече по тоя начин. Вадя си двигателя и всичко извън колата. Хонда са си го измислили и са го направили. Обаче шопа - НЕ! Я си знаем бе... шо ке ми каеш?! Хубаво е че ми помагаше приятел и всичко стана доста по-лесно. Надявам се всичко да е окей. Защото не влезна гладко и трябваше с болтовете бавно да я вкарам. Малките цилиндърчета като водачи за наместването на кутията към двигателя си влезнаха и всичко беше окей. Притеснявам се нещо да не е огънато или счупено. Вилката за съединителя се движи много гладко. На важните места където има триене и се нуждае от грес поставих медна такава. От предишния път медната грез стоеше и беше просто замърсена. Хубаво е било това, че не съм слагал много. Уверих се, че има грес навсякъде, където трябва и остатъка го премахнах. Утре или тези дни следва VTEC! Ще се постарая да направя повечко снимки. В интерес на истината ще има много детайлна работа там. Надявам се скоро да ви се похваля! Иначе ето го и спрея, който ползвах за стоповете. Еми това е засега. Пожелавам ви лека вечер!
-
1 точкаОще едно положително мнение за оригиналната навигация на Хонда от мен!
-
1 точкаЗдравейте отново! Минаха два месеца. Бая. Не ги усетих. За съжаление нещата не вървяха по план, но всичко е точно, както се пееше в една песен. Напоследък времето ми е малко, но намерих, за да споделя прогреса, а и да си почина. Е... занимавах се доста с шасито. Почистих го от ръжда на много места където знаех, че има и го защитих от ръжда. Докато чистех обаче попаднах на нещо много кофти. След определено време чистене и премахване на подово покритие видях ето това. Това се намира точно до подсилената плочка за повдигане на колата зад предните колела. Доста ме заболя. Знаех, че е неизбежно, но ми се щеше цялостното реставриране на шасито да го поотложа за напред. След този ден бях доста демотивиран, всякаш някаква частица от мен съм загубил. Е***ти шасито... Цяла кола можеш да си купиш за 2000-3000 лв без ръжда, но мен ми беше доста гадно. Повечето хора няма да им пука, но за мен колата има сантиментална стойност и доста съм преживял с нея. Като дете ми е. Нуждаех се от почивка, нещо, знам ли... Някъде да отида да забравя за това, а и не е само това, което ме изморява... всъщност това е малкото. До този етап бях планирал да съм вече с работеща кола и да се кефя. Да ама не. Реших, че е време за организиране и работа по двигателя. След този ден с чистенето на ръждата се стигна до тук. VTEC главата най-накрая. Първоначално, щях да я взема в насипно състояние и да претърпи модификации, но времето и силите ме притиснаха, а така или иначе в определен момент в бъдещето двигателя ще се вади. Главата е с фабрична карантия. Пружини, кобилици, вал. Уплатнението на VTEC соленоида е ново и като цяло може да се каже една добре обслужена цилиндрова глава. От това, което знам степента на сгъстяване ще е около 10-10.2:1. Ако имам време ще измеря обемите и ще се направи една сметка. Случиха ми се някои беди и реших, че е време да оформя някои външни детайли, с които да си гарантирам, че само двигателя правя и съединителя монтирам и ще я подкарвам тая кола. Винаги съм имал идеи да побългаря колата. Мислел съм си какво и как. Имам няколко идеи и почнах да ги реализирам. Захванах се с капака на клапаните, които изглеждаше така. И се почна подготовката му. Чистене, шкурене. Заравних повърхността с грунда. Можеше да се вложи и още, но до тук говорим за около 4 часа труд. Следваше облепване и пръскане с грунд и отново пак шкурене, за да се заравни повърхността. Следва боядисването. Имах няколко концепции в главата си, но надделя тази, която ще се изпълни най-бързо. Е бързо, бързо, колко да е бързо. Еми общо около 10-12 часа труд. Имах по-различна идея, но и това пак стана добре. А именно Вече с оформен надпис и безцветен лак. Първоначалната ми идея беше с хоризонтални ивици и с написани всичките куплети на "Шуми Марица", но щеше да отнеме много време и щеше да се отдели много време на нещо, което не е концепцията в тая кола, а и не се знае колко ще издържи тая боя. Завърших и стоповете. Време беше за съединителя. Махнах скоростната кутия, демонтирах съединителя и я да видим к'во става? Снимам с телефон и малко трудно да се придобие представа. Притискателя беше чисто нов. Фрикционния диск също. Маховника обаче не беше пипан. Съжелявам, че нямам снимки на маховника преди да монтирам керамиката. Ефекта от керамиката е все едно съм го водил маховника на струг. Повърхността беше изпълнена с множество малки балончета от обезцветяването на метала при нагряването му. На притискателя се виждат също, както и на маховника, но са много малки и почти изчезнали. Фрикционния диск опредлено е износила повърхностите. Има много лек ръб и по маховника и по притискателя. Може би сумарно от двете повърхности са изядени около 0.1-0,2мм. Така изглежда фрикционния диск. Всичко това, което виждате е в резултат на 10 000км работа. Трябва да кажа, че фрикционния диск не е износен въобще. Другото, което се забелязва, че е износен неравномерно. Тук искам да кажа, че е вероятно да е допусната неточност при монтажа на съединителя. Когато затягах болтовете за на притискателя към махоника не успях да ги затегна с точния въртящ момент или по-скоро не успях да го направя така както исках. Под въпрос е въртящия момент като стойност, както и това дали навсякъде е бил един и същ. Този притискателен диск е HCC902 на екседи. При монтажа ми е трудно да ползвам вложка и се усеща, че не достигам правилния въртящ момент, защото няма достатъчно място, за вкарването на вложка. Защото няма място съответно и не мога да достигна въртящия момент правилно или презатягам. Сега имам пълен комплект Екседи пак HCC902. Сега ще премина на нормален фрикционен диск, нормалния материал и с цяла триеща се повърхност. Нормален съединител с други думи. Ще изчистя и този момент като евентуален проблем. Иначе съединителя новия изглежда така. Имам още проблеми да изчиствам, но скоро време ще съм с нов съединител. След това се почва с главата и първото палене от почти година насам. Живи и здрави. Засега е това! Има доста моменти на депресия, но не се отказвайте от мечтите си, колкото и да ви се поднасят неприятни изненади и трудности. Това е за да го помните цялото пътуване! После ще е доста сладко!
-
1 точкаМотора си заминава всеки път, когато я караш. Ако искаш да кажеш, ще заминава по-бързо, когато е на газ, това е вярно. Основния проблем идва от това, че газовите са ЗЛЕ НАСТРОЕНИ и с бедни смеси при определени обороти, което води до по-бавно изгаряне и много по-висока температура на изгорелите газове, което пък води до износване на клапаните и леглата на клапаните. Не е толкова праволинейно, но с 2 думи е това. Ако е добре настроена газовата, ще намали ресурса на мотора пренебрежимо малко, а има варианти с които няма да го намали изобщо.
-
1 точкаЗдравейте, избягвам да се включвам в подобни спорове по обясними причини.(един ме нарече "разбирач,който си прави реклама на сервиза",друг "скъпчия",защото с малко четене шял да се отрака и сам да си направи ремонта)...,но тук прочетох бая глупости и е добре пак да се намеся зада спестя на много от Вас пари и главоболия.На въпроса на колегата пуснал темата: Придърпването може да е от кутията,но както го обясняваш е малко вероятно да е от там.Отиди в сервиз,където знаят какво правят и не се поддавай на варианта"проба-грешка",освен ако не ти го предлагат безплатно.Иначе ще си плащаш за всяко грешно движение.Има си алгоритъм за откриване на дефекти и е добре да се следва.Към iso_eu : Филтъра на автоматичната кутия на Стрийма не се сменя,освен в случай на ремонт на самата кутия.Така стои въпроса и с другите автоматични кутии на Хонда,заради вертикално разположения клапанен блок,който пък е най-важно да бъде предпазен от стружки и утайки в маслото.(намира се доста високо в корпуса на кутията и "малките оризови хищници" са преценили,че е практически вечен ако се поддържа правилно и с необходимите масла).Изключение правят CVT кутиите,в които клапанния блок е хоризонтален и е на дъното на кутията.За това тези кутии са с картер и достъпен филтър.(Jazz,Logo,HR-v,Civic Hybrid) (утре ще Ви направя малко снимчици,защото имам един Хибрид за ремонт на кутията в сервиза)Относно използването на масла и сервизна литература: Където пише"САМО ХОНДА МАСЛО" трябва да се ползва САМО такова.Аз лично подържам повечето Хонда масла и течности и не ме интересува с какво биха могли да се заместят.Моя сервиз е едномарков и това не е проблем,но има колеги ,които правят всякакви коли и ще им дойде малко нанагорно да имат на склад за всички марки оригинални течности и масла.Това обаче не ги оправдава да заместват DPS-F c ATF,PSF c някаво хидравлично масло,CVT fluid с ATF.(последното е КРАЙНО НЕДОПУСТИМО!!!/>)За сервизната литература е същото.Не давайте да се учат на колите Ви и да си плащате за това.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00