Познавам запалителната система на Хонда наизуст,а когато изучавах Волга,Жигули,Уаз и Газ бях студент още.Та въпросния резистор присъстваше оргинално в инасталацията като гасител на радиосмущения. Едни "други" майстори го махаха за по-силна искра :).
Мисълта ми беше ,че всичко си има място и обяснение, както и съответната логика.
С махане и слагане само не става.
Твърдение от сорта ,че газта обича по-слаба искра и проблема се решава с добавянето на резистор е смешно и необосновано. Колко по-слаба -25кV или 23 Kv?
Какво имаме още там? Само 2 неща -броя на навивките на вторичната част и кондензатора,който пази чукчето...по спомен 2,2 мФ
След това имаме палец кабели и свещи.Като пренебрегнем факта ,че и палеца и кабелите имат доста голямо съпротивление-1 кОМ в палеца и 10-на в кабелите,единственото нещо което може да повлияе на искрата е разстоянието на свещите.
С две думи много по-лесно е да намалим това разстояние ,ако целим да намалим енергията на искрата ,от колкото да влияем на първичната верига.
В края на спора остава въпроса "Защо да го правим?"
Някой ,някъде казал...друг чул, ама не разбрал..