Jump to content
striking

Bluetooth не иска да работи?

Recommended Posts

Здравейте колеги, отварям нова тема за този ми проблем, защото много ме дразни и е важен за мен. (отделно от него ми зависи какъв избор ще направя за XCarLink/Yatour устройство за музиката). 

 

Един колега ми даде този линк - Honda "Hand Free Telephone" (HFT) User Guide. Пробвах инструкциите от него, задържам и единия и другия бутон и какво ли не правя, 

но нито нещо издава звук, нито ми изписва нещо на таблото, няма никаква сигнализация. Телефона ми не намира нищо, пробвах и да казвам ‘Phone set-up' без да съм

чул Beep звука, но резултат няма никакъв.

 

Първо да попитам, ако този Bluetooth е изгорял или няма значение какво му е, щом не работи, това не трябва ли да се изкара като грешка като се закачи на компютърна диагностика? Нали уж компютъра на колата следи за цялата електроника?

 

Второ, да предположим че е прецакан, какво се прави в този случай? Някакъв модул ли се купува? Лесно ли е за смяна? От къде да намеря такава част, какви пари 

струва горе-долу, ето тези въпроси силно ме вълнуват.

 

Същия колега, който ми даде линк-а, спомена че можело да бъде изключен, тъй като можело да създава проблем с източване на акумулатора, което не ми се вярва много, 

но все пак кой знае. Та дали има някъде инструкции, точно къде и как се сменя евентуално този модул или каквото там е?

 

Върти ми се из главата, дали проблема не може да е някъде другаде, а не в изгорял модул? Примерно някой, кабел или нещо по тези копчета на волана? 

 

Надявам се да има някой, който може да помогне с този проблем, че МНОГО искам да го реша.

 

Благодаря ви :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нов Bluetooth е скъп, а ако вземеш втора употреба, няма никаква гаранция че ще работи. Моя Акорд няма такава екстра, но от форума разбрах, че това е често срещан проблем, освен това работата с него не е никак лесна. Затова ще е добре да си вземеш устройство за музиката с Bluetooth. Чети форума, тук ще намериш отговор на всичките ти въпроси.

Редактирано от Tokio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните блутут модули често дават проблем, който е свързван както с неговата не фунционалност, така и с прекалено високата консумация на ток, дори и при заключена кола. Затова вече доста колеги държат модула с извадена букса или без него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, потърси из форума ръководството за сваляне на конзолата, има няколко клипчета как се сваля, на американския акорд от същите години е същата конзола, така че клипчета за него също ти вършат работа. Вземи нещата в свои ръце, трудно е първия път, но после ставаш опитен. Разглоби я, виж какво има отзад, как е направено и т.н. Не очаквай някой да дойде да ти я разглоби. Само да предупредя да занят всички, говорих с представителите на Хкарлинк и Гром, няма да ти прочете нито едно от устройствата текст, хората казаха че само на американските Акорди може понеже имало допълнителен бутон на Радио/Нави, или както ти дисплейва ЦД-то Диск/Трак, така ще е и с тези устройства. Гром- а да отбележа имат нова версия с по-добър декодер и поддръжка на 18-битово аудио и ФЛАК, което е уникално, ако си аудио маниак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам и аз, ако модула е предал богу дух следват проблеми. Когато забелязах, че модула ми не работи, не му обърнах внимание и след първата ми командировка за месец си намерих акумулатора на нула (преди това съм я оставял за два месеца и е палила от раз). Тогава се сетих, че колега беше писал за утечка и разкачих блутуут-а. Лесно е - модула се намира под горния панел с духалките и има само една букса от лявата страна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз още не съм оправил проблема. Но намерих 1-2 варианта, които при някои хора са сработили. Иначе и аз имам някакъв по-висок ток на консумация, при изгасен автомобил. Някъде 0.250-400 (не съм сигурен за мерната единица), но в общи линии за 2 дена ми казаха, че ще падне ако не я карам. 

Това, което искам да попитам е, някой знае ли къде се намира микрофона? Той с кабел ли е свързан или е безжичен. Моята идея е, ако не успея да оправя модула, да си купя някое устрйство като Xcarlink за музика, но което е с блутут също така, и вместо "оригиналния му микрофон" с който идва и който няма да може да се скрие така, че да върши работа и да не се вижда, да му закача просто оригиналния микрофон на колата, който най-вероятно работи. 

Та ако някой знае, къде се намира този микрофон да пише.

И между другото, мислите ли, че това което съм намислил може да стане, аз не виждам защо не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Микрофона се намира горе до предния плафон за осветление. В линка който си дал в първия си пост е показан на една снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачих модула и пробвах да намажа и 2-те платки с коресилин, както колегата "xaxo" ми каза, че си е оправил неговия. Но при мен и това не помогна. Поне след като го откачих и замерихме тока, вече нямаше консумация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали някой може да го покаже на снимка този модул къде стои, че аз като разглобявах централната конзола за Yatour-a не видях такова нещо?

Правих няколко неуспешни опита за peer-ване и се чудя дали моя го има все още?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали панела с горните централни духалки и бутона за аварийките.  Между 3:20 и 3:30 в това видео  https://www.youtube.com/watch?v=mxUnWLUooeU&nohtml5=False е панела под който се намира и начина на свалянето му.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стои си, даже е включен. Въпреки упътването явно трябва да му хвана цаката..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се запиша и аз към листата с прецакани модули. Първия път го нагрях с пистолета за топъл въздух и тръгна за около месец и нещо. Втория път колкото и да го нагрявах не тръгна. Ще търся втора ръка да опитам, или директно ще лепна parrot със кабел за оригиналната инсталация за да запазя намаляването на звука при входящо обаждане.

Там лошото е, че трябва да търся място за дисплея и за бутоните. Хил не обичам такива притурки. От друга страна обаче парота е доста по добър като фикции.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Редактирано от Stefan Milev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се разбира, че не работи ? в смисъл на мен бутоните ми работят - но не иска да се свърже с устройство ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето тук е описана процедурата за "сдвояване" на устройства към колата: 

 

http://honda-en-eu.visteonhandsfree.com/set-up-your-phone

 

Провери, дали изпълняваш всичко, както е описано. Ако изпълняваш коректно процедурата за pair-ване на устройства към колата и все пак не се получава, виж този пост, който писах в една друга тема за блутут: 

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99865&do=findComment&comment=1057449696

 

Друг възможен проблем, за който се сещам в момента и който имах и аз е с микрофона. Каквото и да "му говорех" - не ставаше и не ставаше. Четох в чужди форуми за този проблем, как се разглобява, сменява и т.н., в крайна сметка първо пробвах "ремонт по български" и шибнах с юмрук панела с микрофона и... проработи :D Вече повече от година - нямам проблем. 

 

Симптоми за тотално не работещо блутут устройство не знам. Може би трябва да се поразровиш повече във форума, дали има писано за това или колегите които са имали такъв проблем - да споделят. 

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди два дена и моя май-май се прецака. Ще трябва да го разкача. Само да попитам от снимката по-горе на колегата h5rov зелената букса ли се откача?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зелената букса е колега.

Когато модула вообще не работи могат да се случат 2 неща:

 

1. Има остатъчна консумация на ток след като се изгаси колата и това води до проблеми с паленето когато се остави за по дълго време без да се кара;

2. Като се натисне копчето на волана (слушалката) не се чува никакъв сигнал;

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зелената е! 

Но след като я откачиш, пробвай да я свържеш след известно време и виж дали е проработил или трайно се е повредил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си направиш услуга, ако не го ползваш и съответно махнеш. Парите които ще спестиш за акумулатор, ще дадеш за ХФТ блутуут устройство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го смених моя с друг оригинален и за сега работи добре. Това, което мисля да направя е да му сложа охлаждане на процесора защото като правих тестове със стария модул видях, че грее доста. Другото ще бъде малко дупки на корпуса за да минава въздух от някъде, да има циркулация.

Дано това да свали температурата и да изкара този модул повече, че друг не мисля да взимам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай с тези дупки да не почне конденз и окисляване по платката, че тогава нищо не може да ти помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нищо страшно няма да стане дори и да се прецака, просто няма да имам блутуут. Между другото именно дупките няма да позволят да се трупа конденз. Той и преди да го продупчиш не е херметически затворен. Ако не се предприеме нищо вероятността да се прецака е много по голяма.

Редактирано от Stefan Milev
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, миналата седмица намерих тази статия. Смених описаният кондензатор и модула работи перфектно :)
П.С. Ако някой от София мисли, че не може да се справи сам, нека ми пише и ще му помогна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е лошо, още някой да потвърди за да се знае. Добри новини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ъпдейтна темата, че с колегата Ицо, сменихме кондензатора на моят модул, но при мен не сработи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших, че ще си пиарна телефона към автомобила, но нещо не го намира.

Ето точно до къде стигнах и телефона не намира никакво Bluetooth към което да се свърже..

Използвам това упътване:

http://hondakarma.com/threads/honda-hand-free-telephone-hft-user-guide.390/live?page=1

Като си проговорихме и се разбрахме :), но стигам до точка 7.

Предполагам, че тогава телефона трябва да види Bluetooth-а на автомобила, но не намира никакви устройства. Пробвах и с друг телефон.

Модула ми е свързан, нямам проблеми с повишена консумация на ток. Въпреки това може ли модула и при мен да умрял?

Кога вашите телефони виждат BT на автомобила?

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, миналата седмица намерих тази статия. Смених описаният кондензатор и модула работи перфектно :)

П.С. Ако някой от София мисли, че не може да се справи сам, нека ми пише и ще му помогна :)

 

 

Само да ъпдейтна темата, че с колегата Ицо, сменихме кондензатора на моят модул, но при мен не сработи...

 

Здравейте колеги.

Ъпдейт от първа ръка по темата и от мен.

 

Минах по гореспоменатия метод с подмяна на кондензатора.

 

Закачихме блутут модула, който се оказа, че след смяната на кондензатора вече работи,

НО (голямо 'но'), високата консумация на ток в покой остана!

(~ 200 mA . За сравнение с изключен модул консумацията е 2 mA /100 пъти разлика/)

 

Така че крайния резултат от интервенцията е нула.

Респективно откачихме пак модула и пак съм без блутут.

 

Дано съм бил полезен на някого.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това да оправиш консумацията според мен е по-лесното и бързо нещо, от колкото да съживиш блутуута. Така че, ако си сигурен, че модула ти работи изправно, направи мода за консумацията и си свиркай :)

Бях пуснал доста детайлна тема специално за консумацията и отстраняването й.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8/15/2016 at 21:10, xaxo написа:

То това да оправиш консумацията според мен е по-лесното и бързо нещо, от колкото да съживиш блутуута. Така че, ако си сигурен, че модула ти работи изправно, направи мода за консумацията и си свиркай :)

Бях пуснал доста детайлна тема специално за консумацията и отстраняването й.

Колега би ли пратил линк към темата, как си се справил с консумацията на модула или го драсни тук. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, modjo написа:

Колега би ли пратил линк към темата, как си се справил с консумацията на модула или го драсни тук. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги ,

да попитам и аз за тоя блуутуут,колата е от профила ми

Натискам копчето за говорене,чувам”БИП” и казвам фразата”phone set up”,но тая ми отговаря “плийз рипийт” или “пардон”,хиляда пъти пробвах ,не ще и не ще,имам все пак някви познания по английски ,не вярвам да не мога да го произнеса правилно,а и опитах различни варианти с произношението,та някой да има някакви идеи как да го накарам да проработи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ 1 към въпроса на @stefanaki, колкото и да повтарям не продължава напред с “Phone set up options are status, pair, edit, delete, and list.”. Микрофона от своя страна явно работи и системата разчита други команди, като например temperature up/down при което регулира градусите на климатроника. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, аз имах ВСИЧКИ проблеми с този модул, описани тук.

Първо не работеше изобщо, т.е. не реагираше на бутоните - пиеше акумулатора като алкохолик ракия! Свалих го и нагрях процесора с пистолет за топъл въздух и съответната паста за тази цел. След тази интервенция, се стигна до положението на Стефанаки и Атанасича, т.е. модула ме чува, но не ме разбира, а консумацията си остана висока - 220ma.

После го занесох на приятел, който ремонтира лаптопи и телефони и той презапои процесора без да го сваля. Нямаше време за сваляне но се разбрахме, ако не заработи, да отида друг път да му смени калаените топчета отдолу. Резултата от презапояването беше, че модула започна да ме разбира - сдвоих го с телефона и заработи, но с малък проблем - като му говоря ми разбира всичко, с изключение на цифрата 2...  и консумацията си остана висока.

Целият този успех изтрая 2 дни и пак спря да ме слуша.

После го разкачих и от тогава нямам вече никакъв проблем с него... :lol:

Относно консумацията, не е от незаспиване на модула според мен. В момента съм го разглобил и захранил само интерфейсната платка - тази с кондензаторите (цифровата с процесора не съм я сложил), а консумацията си остава висока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигнах и аз до тази чудна тема, и всички подобни на нея - от известно време не се чува нищо като натисна копчетата. А и честно казано - никога не ми е трябвало това. Карам колата всеки ден и не бях усетил нещо смущаващо около акумулатора и зареждането му, но вчера не я бях карал 2 дни и се наложи да запаля двигателя 5-6 пъти на място. Много се учудих когато на 3-4 палене започна да върти осезаемо по-трудно. 

 

Така днес се въоръжих с пластмасова щангичка за вадене на пластмаси, вдигнах кората с духалките и изключих буксата от модула. Карах през деня, като умишлено държах включени фаровете, за да държи напрежение на зареждане над 14 волта и да може акумулаторът да дръпне, че иначе само с дневните като няма консумация и зарежда с 12.6 В. Явно това ниско напрежение, в комбинация с повреден модул се е отразило и акумулаторът е поспаднал. 

 

След няколко часа каране, сега вечерта се усеща чувствителмно подобрение в силата на въртене на мотора. Утре ще го заредя и на външно зарядно, да знам че е пълен, и ще видя тези дни как ще е. Ще мина и през магазина да го видят на товарната вилка, че още е гаранционен. 

 

Открих, че в бутона за аварийни също като други колеги имам само 1 лампичка (изгоряла, естествено). Има място за още една и ще си набавя за да сложа, защото ми се струва, че не е нормално бутонът за аварийни да не свети. 

 

Самото вадене на кората е елементарно, като се повдигне с щангичка нагоре в двата ъгъла под духалките, на хоризонталната част, колкото да отпуснат щипките, после леко нагоре и напред, и излиза цялата пластмаса, само да се внимава с кабелите на сензорите за светлина и слънце. 

 

Благодаря на хората, които са описали нещата по-напред в темата!

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се добавя и аз към групата с умрели модули... Колата е с чисто нов акумулатор, не беше карана  15 дни, реших да я покарам въртя врътна за 2 сек и спря.. Запали от втория път. Още с качването не успях да си свържа телефона, който е пейрнат и си го ползвам. Разкачих се и пробвах да го пейрнат пак, не успешно. След няколко опита спрях въобще да виждам Honda HFT в менюто. Навъртях едни 60км да позареди акумулатора и днес сутринта пак първото завъртане беше за 2 сек и замаля. Запали пак от втория път. Вече модула е разкачен, ще търся работещ за проба. Не съм мерил консумацията да проверя изгорял ли е, понеже начина по който умря е странен.

Редактирано от BWest
Правопис

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Извърших интервенцията по смяна кондензатора и модула тръгна! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...