Jump to content
MetaDream

Избор на зимни/летни гуми за Акорд

Recommended Posts

спирачните ти апарати не сесъбират в джанти по-малки от 16"

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15-ки джанти не стават на този акорд. Няма да влезнат заради предните спирачни апарати. Става от 16 нагоре..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори.

 

Sent from my Lenovo K910 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем спокойно на 15-ки джанти могат да се сложат гуми 195/65/15, но за 7-цата не стават!

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 

Мнение за Гиславет Еурофрост 5 ? 

Чудя се с какво да обуя акорда ми. Дебицата не ме кефи, Нокиан не съм ползвал. Едно време карах с Еурофрост 2 и беше уникална гума. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 

Мнение за Гиславет Еурофрост 5 ? 

Чудя се с какво да обуя акорда ми. Дебицата не ме кефи, Нокиан не съм ползвал. Едно време карах с Еурофрост 2 и беше уникална гума. 

 

Ако искаш мога да ти покажа на моята, мисля, че този модел ми бяха зимните. Разбира се, трябва и да ги сложа на колата, но зависи колко ни се забавят скенерите, може и да извадиш късмет.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скенерите ще дойдат към края на месеца- китайска поща. 

Питах един френд, с това се занимава- това или Ведерщейн да съм взимал. Са ше погледна, че ми трябват 8бр... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може 15-ки. Може да се сложат 205/55/16

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свеж тест на зимни гуми -ако някой кара зиме с размер 225х45х17. http://www.zr.ru/content/articles/902942-i-nikakikh-gvozdej/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера си поръчах две такива

 

037517943.jpg?r=0

 

пък да видим  :santa:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих колата с такива миналия октомври. За зимата се оказаха доста добри. Чакат си времето в гаража -и за тая зима ще съм с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е моят избор за идните зими.

post-33044-0-17870600-1478196100_thumb.jpg

post-33044-0-99644500-1478196119_thumb.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е гумата!Много добър избор.Честито!|

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От петък ми припали главата какви зимни гуми да си купя.

Отпред гумите са ми о.к., отзад са зле. Та в тази връзка се зачудих - дали да не си купя някакви втора употреба, за да се търкалят отзад (че не ми се охарчваше, въпреки, че никак не съм привърженик на това упражнение, но пък си е по-евтино). Или пък да си купя някакви нисък клас нови, защото цената им се доближава на прилични втора употреба. Пък - "новото си ново" :). В този случай се обезсмисля да ги слагам отзад обаче. Да, но не ми се искаше да слагам каквито и да е отпред. Та отидох на нещо средно . ... Въобще, сигурно всеки е минал през тази дилема.

 

Сега (уж) окончателно съм решил да си купя топ клас гуми. (Най-вероятно утре ще поръчам конти т860, като на колегата от предния пост).

Между другото, много са добри отзивите за Нокиан, особено WR D4 - модела им за 2016 (която марка, лично аз приемах за някаква среден клас) - в гумата има много естествен каучук, съответно не само заради това, но е мека в студа, с най-добро представяне на мокро (при студен асфалт, каквото най-често срещаното време при нашата зима), изключително тихи. Това, което ме отказа от тях е, че трябва да чакам доставка до 27 януари (с поръчка от 13-ти). Казах им, че може да ми ги доставят за първи май, за манифестацията.

 

Защо ви губя времето обаче с тази тирада? Защото и аз загубих доста от моето при това търсене на гуми. И заради въпросите и чуденките, които изникнаха, научих доста индекси и съкращения, които вярвам ще са ви полезни и на вас (които не ги знаете)

 

XL - означава "EXTRA LOAD" т.е. подсилени гуми. издържат на по-висок товар. Подходящи за ванове, бусове и т.н. Шири се мълвата, че са по-подходящи за лоши пътища защото по трудно биха излезли "жаби"(а.к.а. -балони) от дупки. Недостатъци - правят самата гума по-тежка и по-твърда, което от своя страна прави возенето по-твърдо и натоварва окачването повече.

За акордите е препоръчана 91 теглова индикация, гумата може да издържа до 615 кг. защото имаше изгодни варианти с теглова индикация 94.Тези с по-високата теглова индикация също следва да са с повече телове и каучук и би трябвало да са по-тежки и твърди.

 

Тук се зачетох, аджеба, колко кг обаче тежи самата гума, че би трябвало по-високото тегло да пречи и на окачването...И тук се отвори кутията на пандора. Оказа се, че между марките има огромна разлика в теглото на самата гума. За тези, които успях да намеря :

 

Сега е момента да добавя че проверявам само размер 225/45/17

MICHELIN ALPIN 5 225 45 R17 91H - 11.кг Dunlop - Sp Winter Sport 4D Ms (Mo) - 225/45R17 91H - 9.9 кг. Firestone - Winterhawk 3 - 225/45R17 91H - 11,3 кг. Sava Eskimo HP - 225/45 R17 91H - 9 кг. Kumho Winter Craft WP71 (225/45 R17 91H - 10,3 кг. Dunlop - Winter Sports 5 - 225/45 R17 91H - 8,5 кг.

Nokian WR D4 ( 225/45 R17 91H ) - 9,9 кг.

VREDESTEIN WINTRAC XTREME S 225 45 R17 91H - 9,8 кг.

225/45/17 94H / за сравнение/ Dunlop - Winter Sport 5 XL 225/45 R17 94H - Winter Tyre (Car) - 9 кг. Hankook - Winter I * Cept Evo 2 (W320) (225/45 R17 94H Xl 4PR - 9кг.

VREDESTEIN WINTRAC XTREME S 225 45 R17 94H - 9,8 кг.

 

 

За съжаление трудно намирам данни за теглото на гумите и не знам дали са коректни /тези ги намерих от амазон/, но ето за сравнение едно ревю за летни гуми, в което единствено намерих показател "тегло" . Пак посочвам, тук става дума за летни гуми.

http://www.laneks.lv/en/tests/read/AR-2015-sum1.html

 

Още нещо, което ми стана интересно, при размер 205/55/16 гумите са по-леки, а уж самата гума е по-голяма, която компенсира по-малкия размер на джантата. Nokian WR D4 205/55 R16 91H - Winter Tyre - 7,9 кг. / за пример/

 

Принципно аз не бих жертвал и без това нищожния комфорт на този размер 225/45/17 и поради това не бих сложил гуми XL или с по-висока теглова индикация, тъй като (само) предполагам, че биха били по-твърди.

 

 

Но пък е интересно да се знае и кг. на самите гуми при избора. Според мен, разлика от 8,5 до 11,3 кг. си е доста сериозна разлика на гума. В крайна сметка лята джанта може да тежи грубо между 5 и 8-9 кг. Нямам представа колко тежи стоманена, но след като (т.н.) "пърформънс" се променя значително с олекотени лети джанти, защо този показател - теглото на гумата, да не е важен, а да го няма почти никъде ?

 

Та така ... и поради посоченото, сега не мога да си купя гуми, защото много му мисля и се занимавам с глупости :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да добавя, че 17" джанта, лята, няма такова нещо като 5кг. дори 8-9кг. се водят лайт и са доста скъпи, водят ги рейсинг. Повечето 17" джанти са над 10кг. като болшинството са 12-14кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да добавя, че 17" джанта, лята, няма такова нещо като 5кг. дори 8-9кг. се водят лайт и са доста скъпи, водят ги рейсинг. Повечето 17" джанти са над 10кг. като болшинството са 12-14кг.

ОК, приемам и признавам, че писах наизуст, заради 15".

Надявам се разбираш, какво имах предвид с горното ... въпреки, че ще те проверя за 14 кг., че ми се струват много ...

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз просто поясних. Нормално е да се търси оптимално тегло джанта+гума и да не се надвишава определено тегло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните две зими карах 7цата със зимни Continental TS850 205/55/16 и сега втора зима карам 8цата със същия модел но 225/50/17, като колата се кара точно в най-якия сняг, заради това, че с жената сме сноубордист и скиорка и като почне да вали, газ към Боровец. Моделът не случайно е на върха на класациите - не ни е разочаровал и сме подминавали бая закъсали коли :).

 

Сега обаче на втората кола взех Michelin CrossClimate Plus (моделът, който туку що излезе) в размер 205/55/16. Гумата е всесезонна, с идеята че не ми се занимаваше с два комплекта гуми на кола, която в кофти време вероятно няма да се пипва. Обаче съм меко казано шокиран какво страхотно поведение има при снеговалежа през изминалата седмица. Не знам дали това, че втората кола е лека е голям фактор и това я прави толкова проходима (става дума за Мини 2002ра), но дори на тестовете бие различни модели от по-евтините зимни гуми и не малко от летните гуми. А реално излиза по-евтино (и практично) от колкото два комплекта нисък/среден клас зимни и летни. Искрено бих я препоръчал за хора, които не държат да са абсолютно безкомпромисни и да карат топ летни и зимни гуми, а биха оценили това да не трябва да сменят и складират гуми/джанти всяка пролет и есен :).

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питал съм за този модел в мишелин и ми казаха, че гумата става за зимата в градско равнинен ландшафт, но не и за планински преходи. Колега, ти пробва ли я нагоре към Боровец? Интересно ми е, че и аз бая се замислям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм и да ти кажа - не бих. В Мини Купъра ски не могат да влязат. Хондата доставя много по-голямо удоволствие (и е по-подгответна) да се кара извън града. Изобщо не бих тръгнал с всесезонни гуми в снеговалеж, за Боровец (или за където и да било, във виелица)! Ако често се очаква да се кара в сняг, по планински или второкласни, непочистени пътища, не правете глупости, ми си вземете хубави зимни гуми ;).

 

Мишелините се справят чудесно със заледените улички и качват рампата към гаража на сградата (която е покрита с отъпкан сняг) с лекота. Колата беше сравнително стабилна (а аз сравнително предпазлив) по големите булеварди в снеговалеж / лека киша. За втора кола - тези мишелини са чудесни и спестяват много занимавка. Няма да се справят само в най-тежките условия зимата в България, която по начало рядко е толкова тежка, колкото тази година. Също така, ако трябва да избирам между два комплекта Дебика или два комплекта 3-4 годишни втора ръка зимни/летни гуми, или един комплект нови такива мишелини, бих избрал директно всесезонките. И до там - на нас не ни пречи втората кола да седи под преспата, докато навън вали сняг и е -20 :).

 

Иначе, ей това видео ме запали по модела и реших да го тествам (отново, имайки предвид, че е за втора кола):

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми ги препоръча близък, живеещ в Лондон и ги ползва на същия автомобил, като твоя. Купил ги беше още токущо излезли като модел, май 2015г.Много ги хвали,но там условията са различни от тук-говоря за зимния сезон. Освен мокър асфалт с евентуални падове на температурите до към малко под нулата,прави възможно ползването на гумите целогодишно. Колата се кара всеки ден, като за това спомага и по-добрата инфраструктура като цяло. Но това е друга тема. Иначе и аз съм фен на Контито TS860.Сегашните,с които съм обул акорда са mishelin alpin5, но да си призная, сега в големия сняг, лед, киша, където би трябвало да са на ниво, усещам леко "колебание".На другия ми автомобил по-нисък клас и по-лек, с Hankook ice-(нещо беше...)се представя доста по-стабилно и като усещане на волана, обратната връзка е една идея по-добра.Със сигурност следващият комплект зимни ще е конти:).Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги, мисля да започваме дискусията за летните гуми :D.

Прочетох темата и за момента съм се спрял на Dunlop Blueresponce 205/55/16 - 125.88лв/бр

Мнения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би най-доброто на пазара :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги, мисля да започваме дискусията за летните гуми :D

 

Прочетох темата, и за момента съм се спрял на Dunlop Blueresponce 205/55/16 - 125.88лв/бр

Мнения?

 

Точно с тях съм, само че 205/60/16, скоростен индекс V. Учудва ме ниската цена, която цитираш, отвсякъде си е далавера. Аз за моите платих 180 лв бройката, това през май 2016 г.

Иначе много доволен. Моите са произведени в Словения. Много изписах и много изчетох преди това, аджеба има ли разлика дали са правени в Словения, в Германия, в Полша или във Франция. С тая автоматизация и поточност човешкия фактор мисля, че е сведен почти до нула. Тихи са, аз се колебаех между BluResponse и Continental Sport Contact 5 (последните много ги хвалят), обаче засега съм доволен от избора. За тая цена, ако са с нов ДОТ си е супер далавера цена/качество. Препоръка - вземай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би, понеже ти говориш за 205/60/16 и затова са по-скъпи. Доколкото бях чел в някоя друга тема, 205/55/16 е един от най-разпространените размери и затова цената може би е по-ниска.

 

Иначе и в автогуми, и в диана са горе-долу на еднакви пари:

 

http://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/dunlop/bluresponse-20555-p-115623.html

https://diana-ltd.com/tire?2056

 

 

Иначе да - 205/60/16 са 161.11лв :

https://diana-ltd.com/tire?3555

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този линк, на диана, шарката е различна. Да не е излязла нов модел блуреспонс? Някой знае ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на Диана снимката не е актуална. Блуреспонс шарката е тази на Автогуми. И аз имах Блуреспонс, първите ми бяха такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само мога да споделя впечатление .

В момента карам Дънлоп 3Д Винтер Спорт 205/55/16 Х(скоростен индекс до 210км). Гумите са много добри, но не мога да ги сравня с Конти тс 850- просто уникалната зимна гума.

За лятната езда 225/45/17 W до сега съм с мнение за 3 марки:

1.Пирелли Чинторато 7. Страхотно поведение (може би най-правилната лятна гума за Акорда), на завои няма хлъзгане ни на мокро , ни на сухо. Недостатък е , че по-бързо се износват. За съжаление 2 от 4те пирелита станаха жертва на прекрасните ни пътища. И не на последно място са много тихи.

2.Бриджстоун Туранца- Пълна тухла....пързаля се на мокро, боксува дори при леко влажен асфалт. Но може би това е гумата за Българските пътища. Влиза в по-сериозни дупки от всякакви други гуми и излиза без познатите проблеми.

2.Сава(трябва да видя какъв беше моделът)- сложих ги в зор, след като замина Пирелли чифтът. Просто бяха най- сходни като цена. По-добри са като поведение от Бриджстоун Туранца, но са по-шумни от Пирелли и Бриджстоун, взети заедно.

Всички гуми са купувани като нови.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега отново съм пред дилема, кои да взема? А именно :

1.Dunlop bluresonse

2.Good Year efficient grip

3.conti premium contact 5

4.michelin primacy3

За размер 205 55 16 става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен каквото и да и вземеш от тези четирите ще си доволен.

Аз бих избрал гумата с най-ниско ниво на шум.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колкото повече blue/green/efficient има в гумата, толкова по-малко е сцеплението. :) Аз бих заложил на Primacy 3 от изброените.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И сега отново съм пред дилема, кои да взема? А именно :

1.Dunlop bluresonse

2.Good Year efficient grip

3.conti premium contact 5

4.michelin primacy3

За размер 205 55 16 става въпрос.

За контито чух, че бързо свършват и в жегите мажат. Аз съм с №2 -тихи, комфортни, здрави бордове, но също имам няколко завоя в околията с обратен вираж и супер гладък асфалт, които в големите жеги вземам със "зимна" скорост. :) За протокола съм с 225х45х17. Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите за 16" и 17" са много различни като изработка и стоеж на джантата. 16" стои разплута, но пък пази много повече джантата от 17" (с какъвто и да е борд). На моменти при крайно ляво и дясно на волана (в зависимост от терена) има леко люшкане, което почти не се усеща със 17" (зависи от джантата също, по-широка джанта, по-стабилна кола).

 

Със 16" колата набира осезаемо по-бързо, по-евтина е (защото е масов размер в световен мащаб), на "скокчета" (както казвам на легналите полицаи) и неравности (черен път, асфалт осеян с дупки, и прочее) е с предимство пред 17". И 16" и 17" (джанти) могат да направят колата да изглежда "агресивно". Да ,17" стои визуално по-добре, защото изпълва калника по-добре (но не го изпълва достатъчно), след 1 месец ще ти се виждат и 17" малки. 17" е скъпа джанта, скъпа гума (въпреки че отново размерът е масов в световен мащаб), 17" изисква повече грижа от 16" от гледна точка на пазене на бордовете (дори гума с подсилен борд не може да те спаси от голям бордюр или "назъбена" дупка).

 

Разликата в разхода е мит.

 

Всичко от по-горе описаното е от личен опит.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Dunlop bluresponse и Good Year efficient grip със скоростен индекс V имат ли борд? Ясно ми е, че всички, които съм изброил по-горе са премиум клас гуми, но исках да чуя някои други отзиви от колеги със същите модели. А относно 17"-вите и аз минах по този път, макар и за един сезон, всичко ми стана ясно. Доста трудно го взех това решение да се разделя с 17", защото притежавах един от най -хубавите модели 17-ки. Тези, юбилейните 30-години акорд, намерени и купени доста трудно и с много мерак. Карах ги цяло лято и им се радвах като малко дете за бруталната визия, която даваха на акорда и малко по-стабилното представяне в завои. Но до там... Още като ги свалих есента и си сложих 16"джанти и зимни гуми мишелин разбрах, че въобще не е трябвало да влизам в този филм с 17" (но от опит човек се учи!).

1.по-евтини гуми и масов размер (не малко значим фактор) ;

2. падна разхода с почти 2л. (може да е заради тежкия ми крак лятото, но е факт) ;

3.самата джанта 17" с гумата е значително по-тежка от 16", което веднага се усеща на волана, а също и на окачването и най -важното, на мотора изчезна перформанса, което го дължа на по-малкият въртящ момент на бензина спрямо дизела, за който този размер е позволен.

4. И най-важното, поне за мен е много твърдата возия, предвид ниският профил на гумите, които трябва да пазиш, като очите си. Нямаме пътища за тях за жалост. С 16" комфортът е доста по-голям.

5. Воланът стана една идея по-твърд , като във високите скорости ; не усещам така добра обратна връзка, както с 16" ;

С две думи направих едно ненужно, предвид горните точки упражнение.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гумите за 16" и 17" са много различни като изработка и стоеж на джантата. ....Всичко от по-горе описаното е от личен опит.

Ти къде пак отиде в 10-та глуха?

Кой тук има нужда от сравнение 16 срещу 17? Не виждам JHM да има такава дилема и е коментирано околи 1000 пъти.

 

...отделно "ДОБРО УТРО" за повечето неща ... а други просто не са верни, като ето тези:

"16" стои разплута, но пък пази много повече джантата от 17" (с какъвто и да е борд)."

"Със 16" колата набира осезаемо по-бързо" и "Разликата в разхода е мит." тези две твърдения взаимно се изключват, не зная дали усещаш.

 

И за да не съм офтопик.

Карам Primacy 3. Доволен съм, но съм сигурен, че няма да усетя разлика, ако мина на Дънлоп или Гудиър.

Не виждам какъв е смисъла да се плаща 20-25% отгоре за Мишелина.

Ако може да се вярва на етикетите, Континентала е най-шумен, което веднага би ме отказало.

Винаги търся гуми с предпазен борд.

Вече много трудно се намират в размер 205 55 16. В магазините където гумите не са налични, шанса да разбереш дали ти продават гуми с или без борд е минимален.

Автогуми.бг например имат такъв филтър, но той не е напълно точен, няколко пъти се уверих в това.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз се бях спрял на контито, но в последствие казбрах,че са по-шумните. Май с мишелин са на едни db. От всички мишелина е с борд и най-добро визуално привличане и като шарка, и на допир ако щете. НО е по-скъп и правен в Russia, поради което най-вероятно ще се гледа за efficient или bluresponse. Бих бил благодарен да чуя и още коментари за гореизписаните гуми.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Мишелина има борд и затова взех него.

Иначе щях да взема Goodyear-а, заради добрите тестове и клас А, и клас B на етикета.

Дънлоп спорт махх RT беше другия ми вариант, но там показателите на етикета не бяха добри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм и Dumlop и Goodyear и наистина са без борд. Но са много добри и на сухо, и на мокро, и са много тихи (особено blueresponse). Dunlop се трият по-бързо...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карал съм и двата (дънлоп и добрата година) последните 4 години, дънлопа е по-мека гума и спира по-добре на сухо, но се износва по-бързо с 15-20%. Ако сега зимах, бих взел добрата година от тези двете.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За 3 години и каране с 16 и 17 разлика в разхода нямам. Със 16, да набира по-бързо, по-леки са осезаемо от 17.

Относно борда, не знам виждал ли си 16 и 17 гуми с джанти, поне при мен 16 стои по-разплута в часта между грайфера и борда на джантата, което при 17 не е така, защото първо са по-ниски от 16, второ са по-твърди и се помпат на повече атмосфери от 16. Опитай се да прилепиш гумата с джантата на бордюр висок 15см. Да видим как на 17 джанта ще й замине борда, виждал съм го с очите си на "Пентата".

 

И ако обичаш, не ползвай "капс лок", приема се като викане, крещене, а впрочем сигурно това си и целял.

 

Лек ден, просто се отвращавам с всеки изминал пост от това, в какво се превърна форума.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...