Jump to content
dvd77

Използване на дългите светлини като дневни

Recommended Posts

Някой ползвал ли е услугите на този сайт

http://cardrl.eu/models.htm

 

Става въпрос за хонда акорд 2006 г., 2,0 бензин фейс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с drl закупен от тях. Ползва се на сивик 2006та, не виждам причина да не сработи и с акорд.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ползвам 2 мидула точно от този сайт, но поставени на Рено. Вече 3 години бачкат без грешка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв модул трябва да взема за акорда, някой да сподели опита си с монтажа и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя сивик, дългите се управляваха от  + (плюса), въпреки твърденията на много хора, че било с минусово управление. Най-добре ще е преди да поръчваш да си ги замериш.

Иначе за монтажа... предполагам че бушонните ни табла са еднакви, след седмица ще бъда във Варна, може да драснеш и да се видим, да ползваш моята като ориентир. Можеш да си спестиш 20 лв., не са много, но не са и малко пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя сивик, дългите се управляваха от  + (плюса), въпреки твърденията на много хора, че било с минусово управление. Най-добре ще е преди да поръчваш да си ги замериш.

Иначе за монтажа... предполагам че бушонните ни табла са еднакви, след седмица ще бъда във Варна, може да драснеш и да се видим, да ползваш моята като ориентир. Можеш да си спестиш 20 лв., не са много, но не са и малко пари.

Може ли да разясниш малко относно монтажа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето го монтажа - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=79716&p=1057431246 Не е професионален, но общо на три коли съм карал (повече от 8 години) с подобно свързване без никакви проблеми за инсталацията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Точно по тоя начин си мислех за свързването без рязане и надене на кабели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди няколко седмици монтирах smartDRL на Сивика. Доволен съм. При сравнение с cardrl ми се видя по-добре направен, унифициран е за + и - инсталации след кратко програмиране. Пък и чух за няколко изгорели модула на пловдивската фирма. Тези дни ще монтирам още един модул на Витара-та на един колега от работата. Най-големия проблем на благоевградските модули е, че комуникацията с продавача е доста трудна. Ужасен късмет е да ти вдигне телефона. :) 

 

п.п. Иначе на Акорд предполагам нещата с връзването стоят по същия начин. Не съм рязал кабели, само ги заголвах по около 1см. Запоявам кабела и увивам добре с черен изолирбанд. Така е най-сигурно. Няма нищо сложно. 5 кабела са, единия от които маса. Един на общия кабел за дългите, един на маса, един на общия за габаритите, един на първи контакт (ACC) и един на втори контакт. Това е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам автора на темата -има ли развитие по въпроса с избора и монтажа на модул за дневни светлини.

Към останалите: някъде бях чул че при двусекционни блокфарове управлението трябва да се връзва към късите светлини за да няма ядове с КАТ. Това вярно ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си си отговорил на въпроса. При двусекционния фар ако вържеш и дългите какво става? (светят и те ) Повече инфо в ЗЗДП. Връзват се само късите или ако искаш да ти светят и двете секции, правиш(не е 2 мин) дългите с крушка Н4 като на едносекционнен и си в играта с цял светещ фар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивика 8-ма с двусекционен ли се води, понеже съм с модул дневни светлини вързан на дългите и нямам проблем със светене едновременно и на двете светлини?

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно заглавието на темата и моята питанка са довели до неяснота, за това ще уточня. Късите ми са на ксенон и не искам модула да е вързан към тях за да не изразходвам ресурса им. Ако не влиза в противоречие със закона искам да монтирам модула само на дългите (обикновени крушки) и да светят с 30% - 40% от силата си, но какво се случва с премигващата им функция? При нея светването на 100% ще деактивира ли модула или той се анулира само при вкл. на габарити и съответно къси или дълги? Това за мен е по-логичното функциониране, но дали така смятат и проектиралите тези модули? В краен случай бих сложил в бронята допълнителни диоди, но това е крайно нежелателно -мое субективно мнение.

Дали бях ясен и някой детайлно запознат с питанка ми (юридически и технически) би ли споделил опит и предложение за конкретен модул, покриващ моите изисквания?

Уточнявам -колата е Акорд 7-ма ген., фейслифт.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен късите са ксенон. Модула е вързан към дългите на 30%. При пресвяткване дългите свтват на 100%, заедно с късите. Това не ми харесва, но до колкото ми обясниха и колеги от форума потвърдиха, дори да нямаш дрл и при всички светлини изключени, ако присветнеш се пускат дълги и къси едновременно.

Модула се деактивира при включване на габарит. При изключването му се активира отново. От 7 години карам с дрл модул и никога съм нямал проблеми с полицията за това.

 

Това което пиша е за сивик 8, може при акорда да е различно, но ме съмнява.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

Редактирано от xaxo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, но и при мен "светкавицата" пали дългите и късите едновременно :blink:  Каква е логиката? На предния ми Акорд 6-та си мигваха само дългите. Колега "хахо", ти с кой точно модел модул си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е точно никаква за мен :) модела ако не бъркам се водеше Smart drl 3s (или нещо подобно). Но това с дълги+къси не е от модула. Сега просто гледам да не ползвам светкавицата и те така :)

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

Редактирано от xaxo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При нея светването на 100% ще деактивира ли модула или той се анулира само при вкл. на габарити и съответно къси или дълги? 

На моя модул SmartDRL светлинния клаксон в режим на работа на модула (активирани DRL) е следния. Модула е вързан на дългите. Като цъкнеш лостчето за светлинен клаксон модула има готова програма и подава 3 импулса към дългите - 2 бързи и 1 бавен, т.е. с едно дърпане на лостчето модула генерира 3 премигвания. Не се нарушава режима на работа на модула. След прекратяване на светлинния клаксон дневните веднага светват на 30%. Същото е и когато изключиш късите/габаритите - дневните веднага се включват. Общо взето няма вариант нищо отпред да не свети, когато работи двигателя. На Акорд 7 не знам какви лампи имаш в двете секции. Ако е Н4 +Н3/1 е нормално при клаксон да ти светят двете секции, а може дори и къси + дълги да ти светят. На предната ми кола (Ланча Дедра) беше така - 2 секции за дълги (Н4+Н3) и светлинния клаксон пускаше къси + дълги т.е. 6 лампи общо. Трябва да видиш каква е инсталацията. Но имай предвид, че ако си с 2 секции на дълги, съответно общо 4 лампи работещи заедно, модула няма да може да ги захрани. Максималния товар на модулите е 120-150W. T.e. ако държиш да си ползваш дългите за дневни ще трябва да изолираш една от секциите, например чрез подходящ диод. 

 

Проблеми с властите мисля, че няма да имаш. На много коли фабрично ползват точно дългите за тази цел.

 

post-23991-0-46449500-1445334629_thumb.jpg

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко нахално, всичко много хубаво с тези модули, но дали ако ръчката за светлините е на AUTO ще гаси дневните светлини и ще пуска ксенона?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много удачен въпрос, тъй като въпросната позиция AUTO е втора по ред, а първо се "минава през габарити" с  врътката за фаровете от лявото лостче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямате проблеми с АУТОто. При тъмно си гаси само ДРЛа и пуска габарит и къси. При светло изключва късите и пуска дрла. Както каза колега по-горе, няма вариант да не свети нищо отпред.

 

Това с невъзможността да захрани лампите не съм го чувал/срещал като проблем (3 различни автомобила съм карал, все с дрли).

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тая функция Авто как точно действа? Предполагам някъде е монтиран фотодиод, който реагира на светлина и изходния сигнал се апроксимира до 2 състояния - има светлина, няма светлина. А когато няма светлина, предполагам ще пусне не само късите, но и габаритите, т.е. модула пак ще се деактивира. Общо взето модула следи има ли напрежение на кабела за габарити или няма. Само това го интересува. Ако няма, той се активира; появи ли се, деактивира.  

 

Ако се надвиши товара на модула, има реална опасност да се активирата токовата му защита и той да спре да функционира. Предвиден е да захранва до 2 стандартни лампи по 60W на пълна мощност + някакъв запас за задните габарити (моя модул примерно има такава опция, заедно с DRL да включва и габаритите отзад)...грубо казано 150W общо. Вярно, че ако вържеш 4 лампи на 30% товара не надвишава 150W, но все пак е рисковано, трябва да се процедира внимателно.  

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам някой от добре запознатите със окабеляването на Акорд 7 -комби, дали към кръглите габарити на вратата за багажника вървят отделни кабели от таблото, или се раздвояват някъде отзад? Ще ми се да светят и те заедно с  дългите, като сложа ДРЛ модул който да ги управлява заедно, но не искам да разтапицирам и преправям оригиналната ел. схема на светлините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да се закрие датчика за светлина и да се кара на автоматични? В този случай би трябвало късите да се палят автоматично при запалване на автомобила и да се гасят при изваждане на ключа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега от Пловдив, може ли да сподели къде в региона могат да ми инсталират такъв модул?Ако някой сам си е поставял такъв и се наема с монтажа срещу заплащане, бих му доверил акорда. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагал съм си и на двата акорда.. Като на 8-цата се оказа доста трудна задача..

На 7-цата съм си монтирал без да режа кабели и т.н.. С навиране на жичките при предпазителите.. Стана за 20 мин и така го ползвах 3 години до продажбата на колата..

Ако не ти се наема сам препоръчвам Живко (в двора на бившето Кока-Кола - слага аларми, парктроници, АГУ)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какви са преимуществата на това да се използват дългите светлини като дневни вместо да се сложат отделни дневни светлини?

Визуално допълнителните светлини не изглеждат добре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, emz написа:

А какви са преимуществата на това да се използват дългите светлини като дневни вместо да се сложат отделни дневни светлини?

Визуално допълнителните светлини не изглеждат добре?

Модулът се монтира лесно, ако си по-напред с тоците може и сам да си го сложиш, не се правят намеси по бронята, на мен ми излезе 70 лв cardrl5 + монтаж, тоест може би е и по-евтино от допълнителните светлини, не съм се интересувал за цената им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, emz написа:

А какви са преимуществата на това да се използват дългите светлини като дневни вместо да се сложат отделни дневни светлини?

 

Най важното за мен поне е,че не ми светят ненужно лампичките по таблото,а също така и задните габарити.Удължава живота на крушките и не въртиш постоянно копчето.На последно място слагам глобата от пътните "ОРГАНИ".:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ненужно светещите лампички по таблото не важи ли и за допълнителните дневни светлини?

Законно ли е ползването на дългите за тази цел?

Редактирано от emz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С DRL на дългите не свети нищо по таблото. За мен това е най-културния вариант за Акорд с ксенон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, emz написа:

Това за ненужно светещите лампички по таблото не важи ли и за допълнителните дневни светлини?

Законно ли е ползването на дългите за тази цел?

Не по-малко от използването на допълнителни лампички, накичени отпред...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, emz написа:

Това за ненужно светещите лампички по таблото не важи ли и за допълнителните дневни светлини?

Законно ли е ползването на дългите за тази цел?

 

Колега, ако се чудиш как да си сложиш външни тела за ДРЛ, няма нужда да подпитваш за ДРЛ на дългите, след като само поставяш под въпрос работата му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подпитвам във всяка насока за да съм сигурен кой вариант е по-добър за мен, crown_bg. Не е нужно да отговаряш, ако не желаеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На комбито съм с ДРЛ на дългите от 3 години. Нито са ме спирали, нито съм имал технически проблемчета.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата пита дали е законно да кара на дълги, не, не е законно.  Друг е въпроса, че повечето полицаи не правят проблем, но ако някой реши, може да се заяде и да напише фиш. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на дълги е незаконно да се кара, но в ДРЛ режим те светят на 30 до 50% (в зависимост от настройката), а и на повечето щатски коли това си е стандартна функция, която няма как да се деактивира и съответно забрани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто въведоха задължителното каране на светлини постоянно, чета и събирам мнения за разните DRL модули, които да регулират мощността на дългите или пък допълнителното монтиране на LED ленти, които да вършат работата на дневни светлини, но все още не мога да разбера - каква е причината някои хора да не искат да карат на къси?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината да не искат да карат на къси е в пресметливостта на българина, породена от "високата цена" на крушките.  Предполага се, че дългите светлини се ползват по-малко от късите и че светейки на процент от мощността си ще се износват мнохо по-малко. Да не забравя и по-ниската консумация на ток, която теоретично ще доведе и до по-нисък разход на гориво. Това са смешни за мен доводи, но всеки решава за себе си. 

 Към Цецо: Щатските коли са предназначени за Америка, същите коли произведени за Европа нямат описаните от теб "екстри", съвсем отделен е въпроса, че кола закупена от САЩ задължително преминава технотест, при който би трябвало да се сменят червените мигачи отзад, както и всичко друго, което различава колата от европейските такива. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За теб са смешни,защото си пропуснал и другата причина,а именно да забравиш да ги пуснеш и съответно глоба.Хубави крушки започват от 30лв. на горе,колкото половин модулче.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Токиото е прав - за щатските коли е така и го знам, но не ми е важно, а и никой не деактивира дневната функция, а си я ползва.

Да, не искам да си ползвам ксенона безпредметно и особено паленето и гасенето му, но по-важното и дразнещо е че палейки фаровете таблото гасне и работи с приглушена светлина, а ме мързи денем да я увеличавам на макс, а нощем да я намалям. Дори не ползвам АУТО функцията на фаровете, понеже тя си решава в кои сенки да ги пали денем, а това също ме дразни, а и паркирам колата навътре с предницата в гаража. Абе все капризи които ДРЛ на дългите  решава от раз и кардинално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...