Jump to content
StormTrooper

"Въпроси относно пътни ситуации"

Recommended Posts

Важното е че вече мнозина осъзнават ситуацията в детайлите и, а не просто по принцип. Животът е учител и 1 от уроците е че няма значение дали си прав, ако другите не го знаят - доказателствата на правотата ти са пост фактум.

Всички знаят че слънцето изгрява от изток, но ако изгрее от към Козлодуй, какво значение има че не било слънцето. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

а сега реват,че не може да се завива на дясно и то при път с указана посока за дясно.

 

Е това не го бях видял, но няма как да бъде подминато, защото ще внесе огромна заблуда у други хора, относно посоките. 

 

Табелата, колега, не ти показва посока. Показва ти единствено кои пътища са с предимство. За ситуацията ни - пътят на синия и пътят на червения, които влизат в кръстовището, са с предимство пред другите 2 пътя. 

 

А посока е нещо съвсем различно: 

 

Ето пътен знак с посока:

 

images?q=tbn:ANd9GcTYzIiz_y3D1aNfLHvPCo4

Ето друг пътен знак с посока:

 

images?q=tbn:ANd9GcSni9X98h82endw95AS21W

 

Ето цяла група пътни знаци с посока:

image.thumb.png.d2e561d32a0e8c6c062dd41db2a39c8e.png

 

Ето друга табела с посока:

 

image.thumb.png.8e624f4b9ba6720b97f5105c6f242b50.png

 

Това са посоки. А табелата под знака за предимство само схематично ти показва ситуацията в кръстовището за да те информира кого да чакаш и кой да чака теб. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

 

nova-situatsiia-koi-e-predimstvo-702.jpg

 

Ogi, нека аз да отговоря. Трябва да преминат в поредност B>C>A и никой не оспорва това разбира се. Напълно си прав за десностоящия при всички ситуации. Това с което аз не мога да се съглася е, че ако нарисуваш още един участник на празното място в картинката и му сложиш ей такава стрелка ↪️ с която показваш, че той иска да навлезе в кръстовището и да направи маневра за обратен завой с което да навлезе в насрещната за него лента, а на оранжевия бус обърнеш стрелката надясно, тогава за мен B трябва да премине преди новия участник D, който иска да прави обратен, това е. От обратния завой започна спора, не от това дали дясностоящия има предимство - разбира се, че има. 

Хубав ден на всички.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тезата е точно, че обратнозавиващият е дясностоящ. Намира се или приближава отдясно (от чл 48). Двамата са на път с предимство, който си променя посоката, и в този случай чл. 50 препраща към чл.48, според който дясностоящият е с предимство. Няма как да се каже, че обратнозавиващият не е дясностоящ точно защото се намира/приближава отдясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега какво,съмняваш се в нашите знания. Това няма нищо общо с казуса ти, но да бъдеш по спокоен ще ти отговоря аз макар, че не си спомням нищо от уроците по физика от 9ти клас (би трябвало след като си много начетен, да си спомняш как ме обиди). 

Реда на преминаване е ВСА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, e4omir написа:

 

Ogi, нека аз да отговоря. Трябва да преминат в поредност B>C>A и никой не оспорва това разбира се. Напълно си прав за десностоящия при всички ситуации. Това с което аз не мога да се съглася е, че ако нарисуваш още един участник на празното място в картинката и му сложиш ей такава стрелка ↪️ с която показваш, че той иска да навлезе в кръстовището и да направи маневра за обратен завой с което да навлезе в насрещната за него лента, а на оранжевия бус обърнеш стрелката надясно, тогава за мен B трябва да премине преди новия участник D, който иска да прави обратен, това е. От обратния завой започна спора, не от това дали дясностоящия има предимство - разбира се, че има. 

Хубав ден на всички.

 

Мани го тоя обратен завой, аз вече няма да го коментирам. Нека коментираме тази ситуация. Да знаеш, че има хора, които оспорват написаното от теб преминаване. Ако ти пусна линка откъдето взех картинката и видиш коментарите отдолу, направо можеш да се самоубиеш завинаги. 

 

"Когато каминоът B иска да завие наляво, той напуска пътя с предимство, следователно трябва да пропусне автобуса А..." - е такива. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, vespa написа:

Е сега какво,съмняваш се в нашите знания. Това няма нищо общо с казуса ти, но да бъдеш по спокоен ще ти отговоря аз макар, че не си спомням нищо от уроците по физика от 9ти клас (би трябвало след като си много начетен, да си спомняш как ме обиди). 

Реда на преминаване е ВСА

 

В твоите лично, относно правилата за движение - нямам мнение. Предвид отговора ти - засега нямам съмнения. Обаче ако искаш - отвори някъде назад по тая тема, 3-та ли, 4-та страница ли беше, да видиш как си има хора, за които знакът СТОП ти отнема предимството пред тези на път без предимство отляво. 

 

Никой да не цъка на скритото, моля. 

Off Topic

 Трябва да ме подсетиш иначе, за другото. Помня че някъде нещо ти "сипах" и ми направиха забележка, ама съм забравил. Даже още ми стоиш в блокирани. Дай линк ако го помниш къде беше, да ходя да чета и да се извинявам. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не си спомням конкретно темата но ставаше въпрос за това от къде влиза влага в спирачната течност, аз написах от спирачният апарат и спирачните маркучи, което смятам за вярно и в момента. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да сменим малко дискусията с нещо което ще е от полза за всички нас. Какви мигачи се използват при преминаването през кръгово движение, най вече за еднолентово с четири или повече пресечени пътища. Проблема на голямото кръгово движение на Сточна гара е всеизвестно, там бус лентата трябва да започва поне 100м след кръговото, да него коментираме. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При еднолентово кръгово е десен мигач, но не постоянно, а само след подминаването на последният непотребен изход. Тоест веднага след нето при приближаване на желаният изход. Примерно влизаш в кръговото (без мигач) и ще излизаш по 3-тият изход. Подминавайки вторият - пускаш десният мигач и след завиването по следващият (3-тият) го изключваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Така съм се смял, има мнения които са настина забавни, но има и такива на които съм се смял подигравателно и иронично, разбира се има и такива които са много информативни, добре структурирани и  в добър тон, както и такива които са чаршафи с копия от закона които четох като колегата @jijane (\). Имам СУМПС от 10-11 години, да чукна на дърво съм прегрешил само с един фиш за неправилно изпреварване, но това не ме прави само по себе си безгрешен шофьор и  смятам по примера на колегата @ogi28b да взема да си припомня листовките.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, пак ще пиша, че не се стърпях. Та относно предоставеното ни съдебно решение. Там четем следното: "Пежо 206 с рег.№С****НР по бул. Владислав Варненчик навлиза в кръстовището с ул.Д. Полянов, регулирано със светофарна уредба, по лента за която светещото поле на светофара е с форма на стрелка за задължително движение само на ляво и извършва маневра обратен завой в посока Автогара, не пропуска и блъска приближаващия от лявата му страна л.а. Фиат Брава ".

 

Това няма общо с казусът "син и червен" автомобил. Как си представяте, да правите обратен завой и да ви ударят от ЛЯВО, при тукашния казус с листовките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ogi28b написа:

...

Табелата, колега, не ти показва посока. Показва ти единствено кои пътища са с предимство. 

...

Добре де, я се върни малко назад в темата, там, където ти, повтарям Ти, по моя молба написа как се казва указателната табела по знак Б3.

 

Не беше ли "НАПРАВЛЕНИЕ на пътя с предимство в кръстовището."?!

 

А сега дефинирай думичката "НАПРАВЛЕНИЕ" и каква е връзката й с думичката "ПОСОКА".

 

Ако кажеш, че нямат абсолютно нищо общо, просто ......

 

п.п. Изобщо не смятам повече да отговарям на твой въпрос, свързан с пътни ситуации. Когато е трябвало и пред когото е трябвало съм отговарял, и мисля, че съм се справил добре с отговорите.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малии, съвсем се обърках от съдебния текст. Явно не ставам за адвокат. Предният ми пост е сбъркан. 😣

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Табелата, колега, не ти показва посока в която трябва да се движиш, за да имаш предимство, а ти показва посоката, от която идващите са по път с предимство." - надявам се да е по-добре, с използване на "посока"? 

 

Ти отправи молба - удовлетворих я. Аз отправих молба - глас в пустиня. Това е неуважение, затова ще участвам и аз в неотговарянето и ще покажа същото "уважение". 

 

-----

 

Добре е да се прочете и чл. 3, чл. 7 и чл. 15 от ЗНА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колкото и добра да е идеята на темата не мисля, че се получава конструктивната дискусия, на която се надяваме. Мисля, че това се вижда. 

 

Отделно името на темата предразполага към доста широки теми, които да се обсъждат в нея и често се размива кой какво всъщност обсъжда и с кого. :)

 

Благодаря, че няма сериозни лични нападки. Моля да прецените как ще продължи темата, не се опитвайте да пробивате стената с глава. :)

 

Аз лично бих започнал отделна тема за фаровете, отделна за десния завой на червено, нова за кръговите и т.н.

Не знам дали бих отделил цял подраздел за "ЗДвП" обаче. Замислям се. :D

 

Поздрави и карайте умно. :)

Редактирано от dindin
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси би ли споменал нещо за кръговете от Англия макар, че ги въртите на обратно 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да спомена за кръговите в Англия?! Кръговите тук са под път и над път, кръгови да искаш.

 

Т'ва, че ги връткаме наобратно е бонус. Десностоящия и в кръговото e с предимство :D А у България к'во ... у кръго с предимство бил лявостоящия?! Айде бегай, нема нужда!

 

Айде едно кръгово за напреднали:

swindonRAB.thumb.jpg.eae4c762cc9b740b4aaea1fdd1e128db.jpg

 

И един въпрос за напреднали:

Кой автомобил ще пристигне пръв на изхода, този по жълтата, или този по червената траектория?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от трафика. Ако има коли по другите лъчове - червеният ще е по-бърз, ако няма - жълтият ще го изпревари.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога се случва да мина през кръстовище с регулировчик и повечето шофьори не знаят какво да правят. Чакат регулировчикът специално да ги погледне и да им посочи какво да правят. Как бихте постъпили в тази ситуация? 

 

Capture_reg.thumb.PNG.1d24fc6ccad278cb014a5d86c38d81ea.PNG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Pavel_Pavlov написа:

Еми ще чакам да се завърти на друга посока :D

Докато улучи твоята. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Krasi-mir написа:

...Десностоящия и в кръговото e с предимство :D А у България к'во ... у кръго с предимство бил лявостоящия?! Айде бегай, нема нужда!...

В България на кръгово кръстовище предимството също е на дясностоящия, освен ако със знаци не е оказано друго.

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Krasi-mir написа:

...Айде едно кръгово за напреднали:

swindonRAB.thumb.jpg.eae4c762cc9b740b4aaea1fdd1e128db.jpg

 

И един въпрос за напреднали:

Кой автомобил ще пристигне пръв на изхода, този по жълтата, или този по червената траектория?

Ако това кръгово е нерегулирано, много ясно, че автомобилът по червената траектория ще пристигне пръв на изход.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, dimkaraganchev написа:

В България на кръгово кръстовище предимството също е на дясностоящия, освен ако със знаци не е оказано друго.

Не.Това вече ми идва в повече.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, dimkaraganchev написа:

В България на кръгово кръстовище предимството също е на дясностоящия, освен ако със знаци не е оказано друго.

Точно така е, няма спор в това. За пореден път влиза в сила правилото на дясностоящия на нерегулирано кръстовище. Този крайъгълен камък на пътното движение. Ето го нагледно това, което казваш:

 

- В тази стуация с предимство е червеният:

 

16_1_6.jpg

 

---------------------------------------------------------

 

- В тази ситуация с предимство е оранжевият (навлизащия в кръговото):

 

3_1_6.jpg

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Митко Йотов написа:

Не.Това вече ми идва в повече.

Кое, че дясностоящият е с предимство ли?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, ogi28b написа:

Точно така е, няма спор в това. За пореден път влиза в сила правилото на дясностоящия на нерегулирано кръстовище. Този крайъгълен камък на пътното движение. Ето го нагледно това, което казваш:

 

- В тази стуация с предимство е червеният:

 

16_1_6.jpg

 

---------------------------------------------------------

 

- В тази ситуация с предимство е оранжевият (навлизащия в кръговото):

 

3_1_6.jpg

 

 

 

Каквоооо. Навлизащ?

Че той си е в кръговото а по българските закони този който е в кръговото е винаги с предимство. И в случая дясно стоящия ще си чака безусловно както цитираш ти Оги.

преди 8 минути, dimkaraganchev написа:

Кое, че дясностоящият е с предимство ли?

 

Ми на по горната снимка с предимство ли е дясно стоящият?

Страшен мит се насажда,че дясно стоящият е винаги с предимство,това не е вярно,и колкото по рано го разберат някои колеги толкова по добре за тях и околните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на уважаемата аудитория.

 

Моля Ви не вземайте много насериозно предишния ми пост с прословутото магическо кръгово в Суиндън. Самата картинка не пресъздава, как точно е регулирано кръговото. По-скоро е шега, засягаща професионалните и непрофесионалните шофьори. Един вид английски хумор. От там и целият ми пост да се приема като английски хумор, моля. 

 

п.п. Сега сериозно.

Във Англия (почти) няма нерегулирани неща на пътя. Всичко е под контрол. Прецизен, стриктен и (почти) спазван.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Митко Йотов написа:

 

...Страшен мит се насажда,че дясно стоящият е винаги с предимство,това не е вярно,и колкото по рано го разберат някои колеги толкова по добре за тях и околните.

Това, че не можеш да четеш, кой ти е крив. Я пак прочети, какво точно съм написал.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Krasi-mir написа:

...Във Англия (почти) няма нерегулирани неща на пътя. Всичко е под контрол. Прецизен, стриктен и (почти) спазван.

Аз също досега не съм попадал на нерегулирано кръгово кръстовище в България. Но правилникът си е правилник.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Митко Йотов написа:

 

Че той си е в кръговото а по българските закони този който е в кръговото е винаги с предимство. И в случая дясно стоящия ще си чака безусловно както цитираш ти Оги.

 

Значи, тук или има някакъв много сериозен проблем с цветовете на мониторите на един от двама ни, или просто отиваме на ново ниво в четенето и разбирането на закони. За да допълня предишното ми мнение, публикувам отново картинката, като този път автомобилът с предимство е ограден в синьо кръгче. Като допълнително обяснение - автомобилът, на който виждаме задната част, Е С ПРЕДИМСТВО:

3_1_6.thumb.jpg.09aee0b24fd1a8ce0a6736a553b4de33.jpg

 

Моля да покажеш в кой от всички български закони, правилници, наредби и каквото още се сетиш, че "този който е в кръговото е винаги с предимство"! 

 

 

Ако това, че ограденият в синьото кръгче автомобил е с предимство в тази ситуация, подлежи на някакво съмнение - ще помоля модератор да заключи тази тема завинаги. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, dimkaraganchev написа:

Това, че не можеш да четеш, кой ти е крив. Я пак прочети, какво точно съм написал.

Колега,движението в кръгово тук винаги е обратно на часовниковата стрелка,винаги! И предимството е винаги на този в кръговото.След като се движиш винаги в ляво по кръговото ти срещаш дясно стоящ,е ще спреш ли в кръговото да дадеш предимство на дясно стоящия?

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат
преди 2 минути, Митко Йотов написа:

Колега,движението в кръгово тук винаги е обратно на часовниковата стрелка,винаги! И предимството е винаги на този в кръговото.След като се движиш винаги в дясно ти срещаш дясно стоящ,е ще спреш ли в кръговото да дадеш предимство на дясно стоящия?

 

По-горе написах, че досега не съм виждал нерегулирано кръгово. В Пловдив преди имаше 2 кръгови, на които със знаци беше указано, че влезлият в кръговото е без предимство. Но всички останали кръгови кръстовища, през които съм минавал, пак със знаци е указано, че влезлият е с предимство. Ако кръговото е нерегулирано, правилото на дясностоящия си важи с пълна сила. 

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ogi28b написа:

 

Значи, тук или има някакъв много сериозен проблем с цветовете на мониторите на един от двама ни, или просто отиваме на ново ниво в четенето и разбирането на закони. За да допълня предишното ми мнение, публикувам отново картинката, като този път автомобилът с предимство е ограден в синьо кръгче. Като допълнително обяснение - автомобилът, на който виждаме задната част, Е С ПРЕДИМСТВО:

3_1_6.thumb.jpg.09aee0b24fd1a8ce0a6736a553b4de33.jpg

 

 

 

 

На тази снимка ако този ограденият е с предимство пред този който е в кръговото,аз обещавам тази тема винаги да я прескачам и никога да не я отварям!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

 

Това, че му викаме понякога кръгово кръстовище, не помага на тълкуването. Това е кръгово движение. Кръстовище се явявя пресичането на всеки „ръкав“ и се разглежда самостоятелно => правилото за дясностоящия важи.

 

От правилника:

15. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.

 

За щастие нерегулираните кръгови са рядкост. И аз не съм срещал. Само съм срещал такива, които са регулирани така, че влизащите в кръстовището имат знак за път с предимство, а тези в кръговото – знак за без предимство.

 

ПС: оттеглям твърдението, че са различни кръстовища. Позамислих се и се поразтърсих по-дълбоко и си промених мнението. Не за дясностоящия и предимството, а за това дали цялото е едно кръстовище.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, Цецо, не може! Тази школа е обявена за некомпетентна около 200 мнения назад в темата. 

 

@Митко Йотов - гарантирам ти, че ограденият е с предимство, но съм сигурен, че ти ще разбереш къде допускаш грешка, затова ще е загуба, ако спреш да влизаш и участваш в темата. Значи, на нерегулирано кръстовище или на регулирано, където два пътя са равнозначни (и двата са с предимство или и двата са без предимство), се прилага чл. 48 - водачът е длъжен да пропусне намиращият се или приближаващ се отдясно. Това е поредната ситуация, в която това правило влиза в сила. 

 

Отне ми малко време да ми се падне като въпрос точно тази картинка. Първо ми се падна другата, със знака, но тя е ясна и няма какво да я коментираме, но ето я и втората: 

 

- линк към листовката: https://avtoizpit.com/listovki#/test-set/118282197

 

Capture_1.thumb.PNG.c28ec4bafa625c9eec8b03e033007670.PNG

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.02.2020 г. at 13:39, ceco_accord написа:

. Примерно влизаш в кръговото (без мигач) 

Точно за това повдигах темата, трябва да влезеш с мигач при еднолентово кръгово, защо ли.? 

Не регулирано кръгово движение си губи смисъла от него, точно поради закона за дясно стоящия затова са винаги регулирани. 

Пп Мите недей така, ще ни липсваш много 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...