Jump to content
Sign in to follow this  
chavdu

Грешка - P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Recommended Posts

Здравейте.

Някой да се е сблъсквал с тази грешка?

 

Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Какво трябва да значи? Че е запушен или че има по-голяма пропускливост от колкото трябва?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Запушен е колега. :(

Пробвай да налееш стотак и да караш по магистрала с еднаква скорост колкото можеш. Примерно до Шумен и обратно.

Важно е да караш с еднаква скорост, (120-130) за да може изгорелите газове да подържат постоянна температура с идеята да изгорят нагара по катализатора.

Ако не стане, пробваш пак или ако не .....знаеш какво да правиш :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

тази грешка се появява и при липса на катализатор.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Катализатора изглежда да е там.

Както е изписан текста звучи все едно катализатора има по-голяма пропускливост отколкото трябва.

Като питам гугъл излиза, че може и втората сонда да е дефектна.

 

Всъщност това което най-силно ме вълнива е, дали някой със запушен катализатор е получавал въпросното съобщение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е обща грешка-кода имам предвид. Обикновено от сервизите веднага я тълкуват катализатор, (защото е най-скъпо и подвеждащо от самия код), в много случай е и едната сонда. Не помня вече акорда с колко беше.

На единия ми Лекс се е появявала при кофти бензин, наистина послушайте колегата, покарайте с бензин по-високо октаново число. Изтрийте грешката и в повечето случай няма да излезе отново веднага.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Грешката "пали" чек лампата веднъж на 2 месеца.

Но тя реално се появява по-често, но не и постоянно. (Мога да си чета грешките с ОБД Блутут джаджа.)

Аз карам с високо октаново гориво през цялото време...

 

... Не че е голяма драма, не усещам никакви симптоми ; но няма ли някой, който се е сблъсквал със ситуацията и е правил нещо по въпроса?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е от ламбда сондата ще почнеш да го усещаш. Сменил съм и двете, защото даваха грешка. За първата обикновенно пише Oxygen Sensor. Реално не се усеща разлика във вървенето, докато не решиш да ускориш рязко и на по-високите обороти, отвреме на време, започне да придърпва неприятно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За първата сонда дава друга грешка - както си написал - в нея не се съмнявам.

 

Преди да смениш втората, P0420 ли получаваше и ти, като грешка?

 

Втората сонда влияе ли на работата на двигателя или само регистрира състоянието на катализатора?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля, че беше Oxygen Sensor 2, но не съм сигурен. Иначе, да, пак имаше придърпване. Не всеки път, но на 6-7 ускорения, на едното придърпваше. След смяната на двете сонди, проблеми съм нямал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, при мен го имаше същият ефект с тази грешка. Появяваше се в месеца веднъж или при по-нервно каране. След като сложих газов инжекцион, нещата се промениха драстично. Грешката не ми се е появявала, поздрави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо, като ъпдейт на моя случай.

 

... както беше казал ZERO, тази грешка се появява и при премахнат катализатор и за мен това е причината да свети чека - не че го няма, просто има по голяма пропускливост отколкото трябва и понякога сондата се обажда да ми напомни да си сложа нов.

Това ми съмнение получи подкрепа и когато пролетта по някакво стечение на обстоятелствата попаднах на ГТП в МЕИ София. Там явно са много стриктни и за малко да не ме пуснат, понеже едва успях да издържа теста за изгорели газове, трябваше много добре да загрее за да вляза на косъм в нормата.

Отделно в от както се стопли времето не ми дава тази грешка, което също има логика в горния контекст. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен излизаше точно тази грешка,като махнах катализатора.На негово място сложих средно гърне,което си наподобява катализатор прави се дупка с резба примерно режеш от оригиналния катализатор и на нея се навива една втулка с парче катализатор за която се навива втората сонда.При мен проработи и от както сложих втулката не ми е светвал чека.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чавдаре, при теб оправи ли се проблема, по-точно оправи ли го?

Че при мен я дава тази грешка, комбинирана с още една вече трета зима като станат минусови температури. Тези дни пак светна.... като се стопли и загасва. Записаните грешки са:

 

P0420 - CATALYST SYSTEM EFFICIENCY BELOW THRESHOLD
P0138 - HO2S S2 HIGH VOLTAGE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, ако караш по-агресивно( не, че в тоя сняг може) един вид да държиш катализатора изпържен отново ли вдига грешка, всъщност в кой момент я вдига, кратко след запалването или в последствие при равномерно и спокойно каране? Вероятно, катализаторът е намалил ефикасността си и количеството кислород след него не намаля до степен която да е приемлива за сондата и същата вдига напрежението, каквато ти е втората грешка. Виждам че колата има газ. Скоро се чудих на едно HR-V което вдига грешка P0420 само като се кара на газ. На бензин му свалях графика на втората сонда и напрежението си беше доста високо гравитиращо около 1 V и нагоре, но не вдигаше грешката при стойности вероятно за чисто нов катализатор от около 0,5 волта.

Edited by HondaExplorer

Share this post


Link to post
Share on other sites

И трите пъти грешката ми светва при градско каране. Дори миналата година като минаха студените дни на едно излизане извън гарда, загазна. Тази зима бях сигурен, че пак ще светне (така и стана). Та се чудя дали да не я сменя сондата. Но коя? Не ми се подменят здрави части за проба.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблемът който се индикира е в частта катализатор/ втора сонда след него иначе щеше да скочи грешка за първата. Виждам, че си на газ, пробвай да изчистиш грешката и да покараш изцяло само на бензин при същите условия да видим дали ще светне. Втората сонда също не е никак евтина за да се правят експерименти с нова такава. Огледай ако имаш възможност буксата и кабелите отдолу въпреки че не е много висок шанса проблемът да е електрически по веригата на сондата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Грешката при мен продължава да изскача, пак много рядко, но само тази Р0420.

Лятото я няма, като е жега.

Може твоя да е още по-продухан и ти дава и втората грешка.

Тази втората не е ли грешката на сондата, след премахнат катализатор. Аз си карам така, не се притеснявам за колата, само за околната среда, но пък нали караме на газ ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виждам, че си на газ, пробвай да изчистиш грешката и да покараш изцяло само на бензин при същите условия да видим дали ще светне.

С какво би ми помогнало, ако дава грешката само на газ?

 

Първия път, като ми светна тази грешка, веднага отидох при газджитята, понеже скоро беше сложена. Според тях показанията били както трябва и такава грешка не може да е от газта.

Edited by vesivanova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами вероятно би имало някакъв шанс да се оправи с корекция на сместа, вероятно с леко обогатяване, тъй че нивата на кислород да паднат преди втората сонда. Разбира се, ако има ОБД комуникация, пък и да няма, бензиновия комп може да отчете излишно обогатяване и да задълбочи проблема, но е въпрос на опити.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 9-ти затрих грешката. Днес на едно кръстовище, докато си чаках пак светна чека. Този път е само една грешката: P0138 - HO2S S2 HIGH VOLTAGE

Като се разровя в интернет ми излиза: P0138 Code: O2 Sensor Circuit High Voltage Bank 1 Sensor 2

Това в моя случай коя сонда е?

6531-RBB-003 - SENSOR, LAF - първата или 36532-RAD-L12 - SENSOR, OXYGEN и втората?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте отново.

При мен проблема се реши, но не сам. :)

След оглед се оказа, че втората сoнда на катализатора е ударена. 2 от кабелчетата се държаха на косъм.

https://goo.gl/photos/BDdsciMcZoq3KbTN6

След размръдане едното се скъса, остана само на изолацията. Светна грешка P0136 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 2).

В БГ цената нещо не ми хареса много, продават универсални с наснаждане и тн. Сносна, която ми допада започва от 250лв. За оригинална не смея да кажа...

Реших и рисувах едни 50лв и поръчах ето тази.

http://www.ebay.com/itm/121783512897?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

На самата сонда пише BOSCH - F00H L00 309 - 2101633 12V 982, а на оригиналната NTK OHR 618-H2.

С малко по-специфична доставка, цялата смяна ми излезна 56лв и 3 седмици чакане.

Най-накрая загасна тоя чек. На фейслифтовите е супер дразнещ!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, от известно време и на мен ми светва въпросната грешка. Колата ми е акорд 7 2.4 на газ. Преди 6 месеца сложих газовото, до сега не ми е правила проблем. Надявах от кофти газ да ми излиза грешката, но явно не е от това. След като я зануля грешката не светва веднага, а след като покарам към 400 км. Нямам нито придърпване, нито заглъхване. Колата си върви нормално. 2 пъти я изкарвам на магистралата и си върви нормално спокойно си вдига над двеста(само за проба). Ще прикача снимки от torque на о2 сензорите които можа да хване. Ако някой има идея от какво може да е да казва.

Благодаря.

080f95368869420ec5919051df88e96a.jpg567e27e2b69ff3a661ac1b5d24bfaf15.jpgee8ee4b8793b9e18c003ab60101d40d7.jpg

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-вероятно,ти е запушен катализатора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е при запушен катализатор, не трябва ли да се осети нещо, като заглъхване или прекъсване или да няма мощност. Нарочно я пробвах на магистралата колко ще вдигне. Кажете някой майстор в Пловдив който може да каже дали катализатора е за смяна и да го смени евентуално.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази грешка по-скоро показва, че ще имаш проблеми при ГТП, ако следят да покриваш изискванията за емисии, отколкото нещо друго.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси колега. Някой да препоръча човек в Пловдив който може да провери катализатора и да го махне ако е за махане.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, и аз се занимавам с тая греишка - въпрос - защо високооктановият бензин да върши по-добра работа, след като газта изгаря с много по-голяма температура?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги. И аз напоследък имам проблем с грешка P0138, като преди се появява ше по рядко на 2-3 месеца веднъж, но последните дни в жегите чека ми вади очите всеки ден. Трия с torque-то но пак и пак. Темата я прочетох по нагоре, но въпроса ми е следния : възможно ли да е от катализатора защото се появява едно странно придрънкване от долу в ниските обороти на всяка скорост като на отлепена пита на катализатор? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко да произтупаме темата от прахта. Искам да дам малко обратна връзка за грвшката p0420. Моята кола дойде с такава и силна миризма на сяра във високите обороти. Смених катализатора с такъв от eBay от Англия. Автомобилът е акорд 7, 2.0. цената му е 230 лв и е болт он, без препратки по изпускателната система. Само не можа да се монтира щита на катализатора понеже ламбда сондата стои по различен начин. Грешката изчезна, колата работи супер тихо. Ламбда сондата в самия катализатор показва почти изравнен волтаж, без флуктуации. Следователно имаме някакъв каталитичен процес. Изчезна миризмата на сяра във високи обороти и колата стана малко по-пъргава при изкачване на баири. Така,че спокойно купувайте , ако някой иска чиста работа , а не побългаряване с втулки. Цената е прилична, добър продукт. Сваляш старото и слагаш новото.

  • Upvote 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли да дадеш точно какъв купи за да можем да се ориентираме. Има доста варианти на пазара, но без обратна връзка трудно се купува.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За 2-ра сонда сложих бошовска универсална (около 86лв. синя кутия) и не съм имал проблеми.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.ebay.com/itm/BM91407H-TYPE-APPROVED-CATALYTIC-CONVERTER-CAT-FOR-HONDA-ACCORD/332394646838?hash=item4d6443cd36:g:A3MAAOSwW9dZzUIT    ето това е. Има си керамична пита и идва добре опакован с интерлогистика. Някъде съм чел, че вместо платина за катализатор имат по-евтиния никел. Само ,че той се изчерпва доста по-бързо . Ивсе пак съм чувал за две,три години безпроблемна работа. Ще видим, живи и здрави. След свалянето на стария се видя ,че има още ресурс- питата , която се виждаше не беше стопена или счупена. Реших да го запазя. Може да пробвам някакво почистване, в интернет има доста видеа. Пригответе си low saps маслата и успешни километри с новото катализаторче, на газ, мисля ,че и с таралясници можем да сме по-чисти всички.

Edited by ivailopp
  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.10.2018 г. at 10:32, afe написа:

За 2-ра сонда сложих бошовска универсална (около 86лв. синя кутия) и не съм имал проблеми.

 

Има ли някаква особеност при инсталацията на тази универсална сонда.

В магазина ми казаха, че универсалната сонда с нуждаела от допълнителна настройки, но не можаха да ми дадат подробности.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не няма абсолютно нищо нестандартно.  Има готин smart link конкетор и след смеяната чека загасва веднага без каквито и да е било други 'настройки'.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече го няма на линка. Може би някой друг ще трябва. И аз май ще съм за катализатор. Как да разбера дали има изобщо колата. Така я купих има сонда завита, но според мен нещо е правено, защото смърди на стар Зил, бензинов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Връзваш диагностика, която може да гледа живи данни от втората ламбда сонда. Ако графиката на напрежението се качва и слиза бързо (с голяма честота), значи катализатора вече не върши достатъчно добре работата. Но колата следи тези неща и, ако това е случаят, ще ти светне чек лампа с описаната горе грешка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря. Купих я миналата седмица, на второто зареждане от 15литра в един жесток дъжд по Петрохан светна. Закачихме я на някакво Делфи, втората сонда напрежението и плуваше от 0.1 до 0.8, момчето каза или скапано гориво или проблем с катализатора. Но на мен ми направи впечатление, че мирише все едно няма катализатор. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не казваш какви кодове е записало като е светнал чека – това е съществено важно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...