Jump to content
Чавдар K

Грешка - P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Recommended Posts

Здравейте.

Някой да се е сблъсквал с тази грешка?

 

Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Какво трябва да значи? Че е запушен или че има по-голяма пропускливост от колкото трябва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запушен е колега. :(

Пробвай да налееш стотак и да караш по магистрала с еднаква скорост колкото можеш. Примерно до Шумен и обратно.

Важно е да караш с еднаква скорост, (120-130) за да може изгорелите газове да подържат постоянна температура с идеята да изгорят нагара по катализатора.

Ако не стане, пробваш пак или ако не .....знаеш какво да правиш :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази грешка се появява и при липса на катализатор.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора изглежда да е там.

Както е изписан текста звучи все едно катализатора има по-голяма пропускливост отколкото трябва.

Като питам гугъл излиза, че може и втората сонда да е дефектна.

 

Всъщност това което най-силно ме вълнива е, дали някой със запушен катализатор е получавал въпросното съобщение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е обща грешка-кода имам предвид. Обикновено от сервизите веднага я тълкуват катализатор, (защото е най-скъпо и подвеждащо от самия код), в много случай е и едната сонда. Не помня вече акорда с колко беше.

На единия ми Лекс се е появявала при кофти бензин, наистина послушайте колегата, покарайте с бензин по-високо октаново число. Изтрийте грешката и в повечето случай няма да излезе отново веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката "пали" чек лампата веднъж на 2 месеца.

Но тя реално се появява по-често, но не и постоянно. (Мога да си чета грешките с ОБД Блутут джаджа.)

Аз карам с високо октаново гориво през цялото време...

 

... Не че е голяма драма, не усещам никакви симптоми ; но няма ли някой, който се е сблъсквал със ситуацията и е правил нещо по въпроса?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от ламбда сондата ще почнеш да го усещаш. Сменил съм и двете, защото даваха грешка. За първата обикновенно пише Oxygen Sensor. Реално не се усеща разлика във вървенето, докато не решиш да ускориш рязко и на по-високите обороти, отвреме на време, започне да придърпва неприятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първата сонда дава друга грешка - както си написал - в нея не се съмнявам.

 

Преди да смениш втората, P0420 ли получаваше и ти, като грешка?

 

Втората сонда влияе ли на работата на двигателя или само регистрира състоянието на катализатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че беше Oxygen Sensor 2, но не съм сигурен. Иначе, да, пак имаше придърпване. Не всеки път, но на 6-7 ускорения, на едното придърпваше. След смяната на двете сонди, проблеми съм нямал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, при мен го имаше същият ефект с тази грешка. Появяваше се в месеца веднъж или при по-нервно каране. След като сложих газов инжекцион, нещата се промениха драстично. Грешката не ми се е появявала, поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо, като ъпдейт на моя случай.

 

... както беше казал ZERO, тази грешка се появява и при премахнат катализатор и за мен това е причината да свети чека - не че го няма, просто има по голяма пропускливост отколкото трябва и понякога сондата се обажда да ми напомни да си сложа нов.

Това ми съмнение получи подкрепа и когато пролетта по някакво стечение на обстоятелствата попаднах на ГТП в МЕИ София. Там явно са много стриктни и за малко да не ме пуснат, понеже едва успях да издържа теста за изгорели газове, трябваше много добре да загрее за да вляза на косъм в нормата.

Отделно в от както се стопли времето не ми дава тази грешка, което също има логика в горния контекст. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен излизаше точно тази грешка,като махнах катализатора.На негово място сложих средно гърне,което си наподобява катализатор прави се дупка с резба примерно режеш от оригиналния катализатор и на нея се навива една втулка с парче катализатор за която се навива втората сонда.При мен проработи и от както сложих втулката не ми е светвал чека.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, при теб оправи ли се проблема, по-точно оправи ли го?

Че при мен я дава тази грешка, комбинирана с още една вече трета зима като станат минусови температури. Тези дни пак светна.... като се стопли и загасва. Записаните грешки са:

 

P0420 - CATALYST SYSTEM EFFICIENCY BELOW THRESHOLD
P0138 - HO2S S2 HIGH VOLTAGE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, ако караш по-агресивно( не, че в тоя сняг може) един вид да държиш катализатора изпържен отново ли вдига грешка, всъщност в кой момент я вдига, кратко след запалването или в последствие при равномерно и спокойно каране? Вероятно, катализаторът е намалил ефикасността си и количеството кислород след него не намаля до степен която да е приемлива за сондата и същата вдига напрежението, каквато ти е втората грешка. Виждам че колата има газ. Скоро се чудих на едно HR-V което вдига грешка P0420 само като се кара на газ. На бензин му свалях графика на втората сонда и напрежението си беше доста високо гравитиращо около 1 V и нагоре, но не вдигаше грешката при стойности вероятно за чисто нов катализатор от около 0,5 волта.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И трите пъти грешката ми светва при градско каране. Дори миналата година като минаха студените дни на едно излизане извън гарда, загазна. Тази зима бях сигурен, че пак ще светне (така и стана). Та се чудя дали да не я сменя сондата. Но коя? Не ми се подменят здрави части за проба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът който се индикира е в частта катализатор/ втора сонда след него иначе щеше да скочи грешка за първата. Виждам, че си на газ, пробвай да изчистиш грешката и да покараш изцяло само на бензин при същите условия да видим дали ще светне. Втората сонда също не е никак евтина за да се правят експерименти с нова такава. Огледай ако имаш възможност буксата и кабелите отдолу въпреки че не е много висок шанса проблемът да е електрически по веригата на сондата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката при мен продължава да изскача, пак много рядко, но само тази Р0420.

Лятото я няма, като е жега.

Може твоя да е още по-продухан и ти дава и втората грешка.

Тази втората не е ли грешката на сондата, след премахнат катализатор. Аз си карам така, не се притеснявам за колата, само за околната среда, но пък нали караме на газ ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Виждам, че си на газ, пробвай да изчистиш грешката и да покараш изцяло само на бензин при същите условия да видим дали ще светне.

С какво би ми помогнало, ако дава грешката само на газ?

 

Първия път, като ми светна тази грешка, веднага отидох при газджитята, понеже скоро беше сложена. Според тях показанията били както трябва и такава грешка не може да е от газта.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вероятно би имало някакъв шанс да се оправи с корекция на сместа, вероятно с леко обогатяване, тъй че нивата на кислород да паднат преди втората сонда. Разбира се, ако има ОБД комуникация, пък и да няма, бензиновия комп може да отчете излишно обогатяване и да задълбочи проблема, но е въпрос на опити.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9-ти затрих грешката. Днес на едно кръстовище, докато си чаках пак светна чека. Този път е само една грешката: P0138 - HO2S S2 HIGH VOLTAGE

Като се разровя в интернет ми излиза: P0138 Code: O2 Sensor Circuit High Voltage Bank 1 Sensor 2

Това в моя случай коя сонда е?

6531-RBB-003 - SENSOR, LAF - първата или 36532-RAD-L12 - SENSOR, OXYGEN и втората?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.

При мен проблема се реши, но не сам. :)

След оглед се оказа, че втората сoнда на катализатора е ударена. 2 от кабелчетата се държаха на косъм.

https://goo.gl/photos/BDdsciMcZoq3KbTN6

След размръдане едното се скъса, остана само на изолацията. Светна грешка P0136 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 2).

В БГ цената нещо не ми хареса много, продават универсални с наснаждане и тн. Сносна, която ми допада започва от 250лв. За оригинална не смея да кажа...

Реших и рисувах едни 50лв и поръчах ето тази.

http://www.ebay.com/itm/121783512897?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

На самата сонда пише BOSCH - F00H L00 309 - 2101633 12V 982, а на оригиналната NTK OHR 618-H2.

С малко по-специфична доставка, цялата смяна ми излезна 56лв и 3 седмици чакане.

Най-накрая загасна тоя чек. На фейслифтовите е супер дразнещ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, от известно време и на мен ми светва въпросната грешка. Колата ми е акорд 7 2.4 на газ. Преди 6 месеца сложих газовото, до сега не ми е правила проблем. Надявах от кофти газ да ми излиза грешката, но явно не е от това. След като я зануля грешката не светва веднага, а след като покарам към 400 км. Нямам нито придърпване, нито заглъхване. Колата си върви нормално. 2 пъти я изкарвам на магистралата и си върви нормално спокойно си вдига над двеста(само за проба). Ще прикача снимки от torque на о2 сензорите които можа да хване. Ако някой има идея от какво може да е да казва.

Благодаря.

080f95368869420ec5919051df88e96a.jpg567e27e2b69ff3a661ac1b5d24bfaf15.jpgee8ee4b8793b9e18c003ab60101d40d7.jpg

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно,ти е запушен катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при запушен катализатор, не трябва ли да се осети нещо, като заглъхване или прекъсване или да няма мощност. Нарочно я пробвах на магистралата колко ще вдигне. Кажете някой майстор в Пловдив който може да каже дали катализатора е за смяна и да го смени евентуално.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка по-скоро показва, че ще имаш проблеми при ГТП, ако следят да покриваш изискванията за емисии, отколкото нещо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега. Някой да препоръча човек в Пловдив който може да провери катализатора и да го махне ако е за махане.

 

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и аз се занимавам с тая греишка - въпрос - защо високооктановият бензин да върши по-добра работа, след като газта изгаря с много по-голяма температура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×