Jump to content
bbozhanov

Хронични заболявания на климатроника

Recommended Posts

Здр. Колеги!!! имам проблем и аз, с бобината на магн. Съединител. Црв 2,2 дизел. Намирам доста бобини(нови) за продажба, но повечето са за бензиновите модели. Някой сменял мие на дизела и знаете ли номера на часта(бобината) или неин заместител. Благодаря предварително! 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли да не е релето за климатика?

Omron 120ома!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здраявейте колеги,

моля за помощ: Проблема описан в първата статия и при мен се появи, но лошото е че се появи на път извън България - на 400 км от Сф, където трябва да се прибера. Проблема се появи 200 км преди да стигна, но сега вече трябва да се връщам а с тази повреда се притеснявам - шайбата доста мирише и бързо забрява ( пари) малко след като стартирам двигателя.

Имам идея: ако се опитам да намеря да сложа по-малък ремък като прескоча шайбата на компресора дали ще се получи да се прибера и дали имате идея какъв ремък (размер) да взема?

Благодаря предварително за идеите.

Редактирано от kyna

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неприятно.

Евентуално с по-къс ремък може да се получи, но за да го налучкаш на дължина, трябва да пробваш на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, kyna написа:

Здраявейте колеги,

моля за помощ: Проблема описан в първата статия и при мен се появи, но лошото е че се появи на път извън България - на 400 км от Сф, където трябва да се прибера. Проблема се появи 200 км преди да стигна, но сега вече трябва да се връщам а с тази повреда се притеснявам - шайбата доста мирише и бързо забрява ( пари) малко след като стартирам двигателя.

Имам идея: ако се опитам да намеря да сложа по-малък ремък като прескоча шайбата на компресора дали ще се получи да се прибера и дали имате идея какъв ремък (размер) да взема?

Благодаря предварително за идеите.

Да, със сигурност можеш да се прибереш безпроблемно с по-къс ремък, който да прескочи компресора. аз така карах акорда ми над месец, докато му оправя компресора. За размера нямам идея но в сервиза, където бях отишъл по спешност се оправиха за няколко часа с намирането му. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и приятно прибиране. 

Така и предположих  че трябва на място да се пробва.

Сега вече, колегите с този двигател,ще имат информация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо спря да духа студено  и след като я угасих и запалих отново взе направо да дрънка и да щрака от към шайбата на компресора. Направих същата процедура но със ремък 6рк1530 /такъв имаше наличен в магазина/...става без проблем...Неми се правят упражнения със смяна на лагери и за това търся отзиви за компресор НИСЕН /дано съм разбрал името/ ..цената е добра /около 400 лв./ от няколко места ми казаха че са добри ,но ако някой ползва да сподели ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/10/2019 at 5:50 PM, Slavko said:

.......Неми се правят упражнения със смяна на лагери и за това търся отзиви за компресор НИСЕН /дано съм разбрал името/ ..цената е добра /около 400 лв./ от няколко места ми казаха че са добри ,но ако някой ползва да сподели ...

Точно преди две години сложих нов Нисенс на тая цена. Миналото лято му смениха лагер на шайбата(ел.съединител). Преди месец шайбата се откъсна! Звука е като от строшен дизел, пък се случи и точно на границата в задръстването. Върнах си оригиналния компресор с нов комплект шайба/съединител/бобина. Сложих NRF. А от нисенса е излишно да казвам доволен ли съм, ще кажа само, че шлици и шайба не са като оригиналните. Т.е не може да се възстанови с други части освен Нисенс.

Поздрави

Редактирано от ekolev
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ekolev написа:

Точно преди две години сложих нов Нисенс на тая цена. Миналото лято му смениха лагер на шайбата(ел.съединител). Преди месец шайбата се откъсна! Звука е като от строшен дизел, пък се случи и точно на границата в задръстването. Върнах си оригиналния компресор с нов комплект шайба/съединител/бобина. Сложих NRF. А от нисенса е излишно да казвам доволен ли съм, ще кажа само, че шлици и шайба не са като оригиналните. Т.е не може да се възстанови с други части освен Нисенс.

Поздрави

Току що го свалих...проблема е в лагера...мисля да го сменя ,а и така ме посъветваха ...да не се занимавам с китайски изпълнения ...изкарвали по 2-3год. максимум...благодаря за съвета ..на практика потвърди всичко което ми казаха.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък ми се наложи да сменя компресора след описания проблем по горе. От прегряването на лагера, нагря оста на копрсесора и от там блокира и се скъса след като бях сложил вече нови шайба/ лагер, съеденител и бобина.

Компресора, който сложих е NRF  и го взех с отстъпка за около 400 и малко лв с ДДС. 

image.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.08.2019 г. at 23:37, Slavko написа:

Току що го свалих...проблема е в лагера...мисля да го сменя ,а и така ме посъветваха ...да не се занимавам с китайски изпълнения ...изкарвали по 2-3год. максимум...благодаря за съвета ..на практика потвърди всичко което ми казаха.....

Да...ама не...решение... нов компресор,лагера е блокирал и превъртял върху оста на компресора...и вече всичко е добре ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз проблема. При студена кола съединителя включва и климатроника работи. При загряла не иска. Понеже съм ел. специалист и имам схемите на колата, първо проверих всичко по ел.включването на съединителя. Няма проблеми, компютърадава команда на релето, релето включва но съединителя механично не се премества. На няколко пъти с лека помощ с една дъсчица вклюваше, но сега и така не иска взагряло състояние. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ремонт докато е време . Може да се разминеш със шлайфане и махане на ръждата. Съединителя пребоксува и не зацепва заради натрупана ръжда. Задължително при майстор за климатици. Не си оставяйте колата при майстори да сменят ролката на компресора без да свалят компресора! 

Както е казал колегата @nick71 в т.3 по-горе.

Успех

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Направих го и може да се каже, че се разминах леко. Само със смяна на съединителя. Всичко 113лв

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,новия модел съединител ли сложи?И откъде го купи ако не е тайна,аз още нямам никакви проблеми,но хубаво е да се знае и смятам,че ще е полезна информация за всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от няколко месеца съм с CRV 3  2.0i, когато го взех беше още студено и не разбрах,че климатика не работи.После заредих 100гр. фреон и заработи перфектно.Преди няколко дни пътувахме и внезапно спря да духа студено.До колкото видях ,компресора спря и не включва.Появи се и една лека вибрация при ремъка. Закарах я на един майстор провери Релето ,после чу шум от към ремъка,шайбата , нещо притраква, каза че компресора е за смяна,шийката била разбита.Отивам при др. майстор ,потвърди ми диагнозата,а нямаше никаква индикация,че нещо с компресора не е наред.

Да търся ли някои др. да разглобим компресора и да проверим диагнозата или да купувам нов както ме посъветваха?

Здравейте, от няколко месеца съм с CRV 3  2.0i, когато го взех беше още студено и не разбрах,че климатика не работи.После заредих 100гр. фреон и заработи перфектно.Преди няколко дни пътувахме и внезапно спря да духа студено.До колкото видях направо компресора спря и не включва.Появи се и една лека вибрация при ремъка. Закарах я на един майстор провери Релето ,после чу шум от към ремъка,шайбата , нещо притраква, каза че компресора е за смяна,шийката била разбита.Отивам при др. майстор ,потвърди ми диагнозата,а нямаше никаква индикация,че нещо с компресора не е наред.

Да търся ли някои др. да разглобим компресора и да проверим диагнозата или да купувам нов както ме посъветваха?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше по същия начин - последователност като при тебе. Опитах с ремонт но само се набутах с пари и време. Направо взимай нов компресор и не се занимавай с глупости.

Sent from my Redmi Note 7 Pro using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери първо в Импас 56 в Чайка. Обикновено  се сменя лагера на шайбата. След ремонта издържа повече от нов.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених компресора с нов+нов радиатор и дехидратор.Общо ми излезе 750лв. С 1 година  гаранция.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/4/2020 at 4:39 PM, zograffa said:

 

В сервиза ми смениха съединителя, имали наличен. Нямам представа новия или стария е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.04.2019 г. at 9:10, sttekata написа:

Провери ли да не е релето за климатика?

Omron 120ома!

Моето реле показва 132ома проблем ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

И при мен се появи шум откъм компресора на климатика в двигателния отсег. Самият климатик работи и охлажда/топли без проблеми, но щом се включи чувам едно неприятно жужене. В сервиз ми препоръчаха да сменя компресора. Позовавйки се на прочетеното тук казах, че проблема може да е от съединителя и евнтуално да проверят проверят и сменим само него, но те казаха че се сменя целият компресор. и сега се чудя какво да правя?!

 

Също така ако се отиде на вариант смяна на компресор, кое според вас е по-удачно - оригинален на старо или нов NRF с де години гаранция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених компресора с оригинален втора ръка и нещата заспаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Направих го и може да се каже, че се разминах леко. Само със смяна на съединителя. Всичко 113лв
Здравей колега, аз имам същият проблем, когато колата е студена климатика студи, когато загрее неможе да се включи компресора.
Може ли да кажеш в кой сервиз ти решиха проблема.
Благодаря!

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, при мен проблема е че когато на вън температурите са високи над 20 градуса и колата е загрее климатика работи 10 Мин перфектно. След това не включва компресора. След като изгася колата след около 1 час паля и започва да работи отново около 10 Мин и така се повтаря всеки път. Днес пробвах на по хладно компресора включва и изключва нормално и климатика си работи перфектно. Но при големи горещини пак прави проблем. Моля за насока къде може да е проблема.
Благодаря!

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прилича като защита от преналягане.

Може налягането да се вдига, или датчика да се подлъгва.

 

Под на мен ми прилича да се разбира, че е разбрано от приказки, докато се обслужва климатик.. т.е. в никакъв случай не е повече от "лаф моабет" това ми изказване.

 

Редакция: синтаксис:)

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 32 минути, velizarev написа:

След това не включва компресора.

Иди да ти проверят системата за течове и да я дозаредят евентуално. Проблема ти е от малкото количество фреон. А каква е причината да е малко майсторите дано я установят и отстранят.

Редактирано от mirott
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя фреона, дано се окаже от него.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти фреона така и така ще го провериш, но едва ли ще е от него.

Както каза колегата малко по-нагоре, това може да се дължи  на свръх налягане, което пък може да е следствие на запушване в системата, или да не ти се включват перките за охлаждане, както и евентуално нещо самия компресор да прегрява и да се включва някаква термо защита - ако има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ти фреона така и така ще го провериш, но едва ли ще е от него.
Както каза колегата малко по-нагоре, това може да се дължи  на свръх налягане, което пък може да е следствие на запушване в системата, или да не ти се включват перките за охлаждане, както и евентуално нещо самия компресор да прегрява и да се включва някаква термо защита - ако има.
Перките се включват и работят, когато на вън е горещо работи климатика 10 Мин. Перките започват да работят на макс и след малко започва да не се включва компресора. И мен ме навява на високо налягане или някаква защита. Когато на вън е по хладно климатика работи и перките се движат по бавно и тогава компресора си работи нормално.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако има високо налягане или запушване, или проблем с компресора няма да работи нормално, когато е по-хладно. А той работи тогава, нали? "Защитата" в твоя случай е прегряване , защото няма достатъчно фреон в системата. Скоро правих точно такова нещо и не ми е първия такъв случай. Опитай.

Редактирано от mirott
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако има високо налягане или запушване, или проблем с компресора няма да работи нормално, когато е по-хладно. А той работи тогава, нали? "Защитата" в твоя случай е прегряване , защото няма достатъчно фреон в системата. Скоро правих точно такова нещо и не ми е първия такъв случай. Опитай.
Дано, Петък ще ходя да замерят фреона и дано е от това. Да на хладно време работи нормално и продължително духа студено и компресора работи. Само на горещини прави проблеми.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Остава да ти пожелаем успех и минимално финансово усилие. И сподели развръзката, за да е полезно и на други.

Редактирано от mirott
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Остава да ти пожелаем успех и минимално финансово усилие. И сподели развръзката, за да е полезно и на други.
Дано, ще споделя определено!
Благодаря!

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих до майстор да замери фреона, източи 370 гр, беше избягал около 80 гр. Провериха с диагностика дали има записана някаква грешка, но нямаше.
Компресора включва изключва нормално. След 1 час работене на колата в един момент не иска да включи. След 10 Мин изключена отново заработи.

Май отивам за смяна на бубина и съединителна шайба

Най вероятно е тръгнала и трябва да се смени.

Благодаря!



Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Явно и ти отиваш на смяна на бобина(обаче, Не е задължително да трябва да сменяш шайбата !). Най-важното е много внимателно да се измерят размерите на повредената електромагнитна шайба. Обяснявам ти това, защото аз си изпатих този месец два пъти (и да отбележа, че и 2-та пъти ремонтът се извършваше от специализран сервиз на автоклиматици !). Проблемът беше, че първият път се доверих безрезервно на майстора и не го притисках с въпроси - все пак той постави точната диагноза и трябваше да подбере точното "лекарство" (когато имах абслолютно същите симптоми които описваш, че на хладно се включва климатика, а на топло - след като поработи до 10 минути - спира) майсторът ми смени бобината, но явно е сложил с 1-1.5 мм по-висока от оригиналната такава. Вследствие на което трудно закопча вътрешният /големия/ зегер - това го установих, защото се наложи да му асистирам. Вследствие на нестабилното закопчаване на зегера се появява триене м/у бобината и ремъчната шайба, което допринася за вдигане на темпертурата(първи проблем). Лагерът който е в бобината не ми го смени(и това е вторият проблем), а това е задължително , защото на тези километри, които пишеш, че  е колата да е сменян най-много 1 път. Самият лагер /оригиналният/ трябва да е от производител NSK (JAPAN)- марката трябва да е щампована на лагера. От неправиният монтаж и повишената температура само за 1 мес. /при мен / на лагерът му беше изтекла смазката и беше посинял. Съчмите почти се бяха разхвърчали. Жив късмет съм имал, че не е блокирал. Така, че сменяй го задължително, колега. Цената му от дистрибутора е 20 лв, но ако го купуваш от тези от сервиза - ще ти го пробутат минимум х2 (на двойна цена) - поне такава е практиката в Варненските сервизи(не се наядаха тези таргаши, не стига че му плащаш труда дебело, ами гледат и с частите да те прекарат).

Така, че както се оправиш, но задължително като те "качват на черешата" искай да ти сменят и лагера, защото той е най-отвътре и след време като му се навърти наработката - той ще започне да отделя също топлина, която загрява бобината и така изолацията й старее по-бързо и животът и се съкращава по-бързо от предвиденото( или защитата на компресора го изключва, което е по-доброто положение ).

Примен вторият път вече ми смениха шайбата на климатика и лагера, и всичко заспа. Да видим до кога ? Но за тази нескопосана работа на 1-вия сервиз платих втори път процедурата - НЕ ПРИЕ РЕКЛАМАЦИЯТА, ЗАЩОТО НЕ БИЛ ПИПАЛ ЛАГЕРА-I-вият БАШ Майстор.

 

МАЛКО СЪВВЕТИ ОТ МОЯ СТРАНА:

1.Не се довярявай на майсторите при подбора на бобината - провери си лично размерите на бобината, защото аз като се включих при моята (като разследващ) открих, че моята бе висока с 1,5 мм което е довело до вътрешно триене, вследствие на което се повишава температурата и защитата на климатика сработва - за да го защити.

 2. Правилният избор за комплектовка на бобина с шайба е Важен !  Основните играчи на пазара, които предлагат бобини са китайците. Предлагат се както отделни бобини, така и комплекти(бобина, ремъчна шайба и притискателен капак). Най-добре е готовият комплект, но той е и най-скъп ! 

Ако от сервиза ти обясяват, че са оригинални/японски/ не им се връзвай - японеца не предлага консумативи - директно заменят нов/окомплектован/компресор с гаранция, ама който го дърпа късия - търси компромисми решения.Казаха ми, че на оригиналният компресор му търсили 1200 лв-1400 лв. и е само по заявка. Има и заместители , но колко са качествени - божа работа.

3. Внимавай с размерите, защото се предлагат бобини с много близки размери(отклонение в рамките от 0.5мм до 2/2.5 мм, което НЕ е допустимо при сборката на на място, т.е. когато са комплектоват на място  бобината с шайбата. 

 

Предлагам да не пълня повече темата с разсъждения, че много дълго стана и  предлагам ако имаш други въпроси: на разположение съм на 088/77-87-555.

 

Късмет ти желая с майстора и ремонта 😉

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега за изчерпателният отговор. Вече смених цялата ролка с бубина и съединител на компресора + предният кондензатор който е заедно със дехидратора. В момента климатика работи безпроблем.
Надявам се частите да се окажат стабилни и повече да нямам проблем!

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...