Jump to content
bbozhanov

Хронични заболявания на климатроника

Recommended Posts

Привет, колеги!

 

Наскоро си закупих и аз Хонда CR-V. Годината е 2008-ма.

Опитах се да си пусна климатроника и се оказа, че не работи. Реших, че е от времето и трябва да изчакам да се постопли. Уви, не беше от това. Започнах да ходя по сервизи (Омбре, Димел Ауто), от където уж щяха да ми правят проблема, но така дори и не стигнахме до диагностиката на проблемната част и на двете места. Разочарован съм.

Реших, че ще седна и ще се позанимавам сам да почета. В доста различни форуми четох за хронични заболявания и стигнах до една статия, която описва всичко. Реших да я преведа на български за четящите след мен. Не съм специалист в тази област и моля да ме поправите ако не съм превел наименованието на някоя част правилно.

 

Колеги, имам и една молба: запазих си час в Бултрако на "Ботевградско шосе" в София. Колата има още 1 месец гаранция, но преди няколко седмици ѝ сложих газов инжекцион. Той няма общо с проблемите на климатика и от Бултрако ми казаха да отида, а те ще решат дали ще ми отстранят проблема гаранционно. Много ви моля, ако някой може да удари едно рамо със съвет за това как да ги убедя да мина гаранционно или ако познавате някой от там - ще съм повече от благодарен! Мерси предварително!

Послепис: ако знаех, че имам проблем с климатроника (а и това, че колата е още в гаранция), щях да го отстраня преди да сложа ГИ.

 

Внимание! Оригиналът на статията се намира на този адрес:

 

http://accordownersc...or-failure.html

 

CR-V Проблеми с компресора на климатика

 

Удължаването на гаранцията от Хонда беше обявено на 2ри Декември 2011-та година. Статията е за бензиново CR-V с код на рамата RE5 за двулитровия двигател. Моделите от 2007 до 2010-та година са засегнати от този проблем.

 

Какъв е симптомът?

 

Собствениците на засегнатите CR-V модели с този код на рамата може да чуят ненормални шумове от двигателния отсек или да установят, че техния климатик не работи. Необичайните шумове могат да се дължат на лагера на ролката на компресора или съединителя и неработеща бобина на компресора.

 

Каква е причината за този проблем?

 

След продължителен и подробен анализ от инженерите на Хонда, се достигна до извода, че е свързано с това как съединителя и бобината си взаимодействат. Това повтарящо се взаимодействие води до боксуване на съединителя. Боксуването на съединителя се дължи на преждвевременно износване на дисковете му поради увеличаване на употоребата му.

 

Основната причина за честата употреба на компресора е причинена от намалената площ на изпарителя за модели от 2007-ма година насам. Това, от своя страна, води до намалението на топлоотдаващата ефективност, карайки компресора да работи по-често за да достигне желаната температура.

 

При приплъзването на съединителя (боксуването), се отделя голямо количество топлина, водещо до две вредни последици:

 

1. Уплътнителният пръстен в съединителя започва да се топи, което причинява грапавост и триене с корпуса;

 

2. Бобината има вътрешен термален предпазител. Когато бобината дотигне температура от 135 градуса по Целзий предпазителят гори. Той не е автоматичен и трябва да бъде подменен с нов такъв.

 

Решението на Хонда

 

За да се увеличи стабилността на съединителя на компресора, допълнителна подложка се добавя към арматурната шайба. Тя намаля приплъзгванията при всяко завъртане и отпускане.

 

Фигура А показва без, а фигура B показва с такава подложка.

 

Публикувано изображение

 

 

 

Подобна подложка е монтирана на всички нови CR-V автомобили, също така и всички резервни части са били подменени да включват новата подложка.

 

Според Хонда, в повечето случаи няма да има нужда от подмяна на компресор. Вместо това се подменя съединителя на компресора или бобината. Възможно е и двете. В много редки случаи ще се наложи да се подмени компресора на климатика.

 

За да разберете кои точно части са за подмяна, трябва да си запазите час при най-близкият Хонда дилър.

 

Номерата на частите за коли от 2007 до 2009-та година са както следва:

 

Компресор (номер 2): 38810-RZV-G02

 

Съединител (номер 4): 38900-RZV-G02

 

Бобина (номер 9): 38924-RZV-G01

 

 

Публикувано изображение

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Божанов - точно за това иде реч - и аз се моля да не съм стигнал до смяна на съединител или бобина (бобината е към 70$ а съединителя към 130$ доколкото си спомням ) - т.е. в най добрия случай да е термозащитата (тя е мери на корпуса за компресора и представлява термодвойка) . Колкото до разстоянието -то се регулира с подложки (мисля номера 7,8 на схемата ти) и трябва да е в нормите около 3-5мм . Един въпрос - тази подложка към арматурната шайба може ли да се монтира сега и според теб къде и за колко пари ! При теб на дълъг път как се държи климатика - при мен вчера нямаше никакъв проблем на дълъг път !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подложката за реглаж е номер 6 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика да не може. Ти си още в начален стадий на проблема. Бих те посъветвал: колкото по-рано вземеш мерки, толкова по-добре и по-евтино. Къде и за колко пари е трудна работа да ти кажа. Аз все още търся отговор на този въпрос. А ако тези от Бултрако ме отрежат да не мога гаранционно да мина (ще знам този четвъртък) и не мога да намеря знаещ и можещ сервиз/човек, сам ще се хвана и ще се науча на моята. Ще направя снимки за други мераклии тип DIY, пък после може и на твоята да упражня наученото (ако имаш смелост, разбира се Публикувано изображение).

Моят компресор изобщо не включва и тая надежда да е термодатчик. Но щом се е стигнало до там - значи ще трябва и подложка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

' Термозащитата' се мери дали е дала фира на буксата за бобината - при разкачена букса мериш за съпротивление м/у 1 и 2 краче - нормално трябва да има проводимост (при нормална температура) - ако ти дава безкрайност (както за съжаление е при мен) трябва да се смени термозащитата !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DIKISANA: мерси за информацията за това как се мери!Сега да кажа накратко какво стана при мен: отидох в Бултрако и започнаха да диагностицират. По приказките, човека там ми се стори, че разбира и разказа различни случаи с тези климатици. Замери релетата - всичко ОК (аз го бях направил много преди него). Шунтира без реле и компресора пак не запали. Какво още прави незнам, нямаше как да видя. След което ме извикаха и ме питаха дали има необходимото количество фреон. Казах, че има 460 грама като по каталог (видял съм го с очите си от Димел Ауто). Той реши все пак да тества. Изпомпа го и се оказа 300 грама. Много се учудих. Допълни го с всичките му процедури до 460 грама и компресора пак не се включи (опита отново с шунтиране, безуспешно разбира се). След това реши да замерва термозащитата. Свали кората отдолу и почна да мери. Всичко наред при нея.Свали я и като запали - компресора се включи. Дойде при мен и откровено каза, че е озадачен и няма представа как се е оправил проблема.Накрая закачи колата на диагностика и всичко беше наред. Платих 66 лева за допълненото количество фреон, без труд. Много коректно от страна на Бултрако. Ако бях някъде на някой гаражен сервиз, щяха да се направят герои и да вземат маса пари за нищо.Сега единственото нещо, което ме притеснява е, че както компресора мистериозно запали, така утре може мистериозно да НЕ запали...Аз спирам за момента с този проблем и по някое време налято ще си поиграя точно с подложката, евентуално ако DIKISANA е стигнал донякъде да ни насочи...Боби

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са се развили нещата при теб Боби - макар и да не е станало ясно къде точно е проблема - а защо ти е свалял кората за да мери термозащитата - тя е номер 5 от схемата ти горе и се мери на буксата горе м/у крачета 1 и 2 тъй като през нея минава веригата до бобината - виж бобината за да измериш (мери се м/у маса и неиният кабел ,идващ след термозащитата) ти трябва достъп отдолу - така ги видях нещата в мануала и затова аз не можах да си измеря бобината (трябва да е съпротивлението м/у 3.15-3.45 ома) .Иначе аз доникъде не съм стигнал поради липса на време - карам си така - в градско с леко отворени прозорци а на дълъг път нямам проблем . Нещо важно - Боби - в тази статия за хроничния пробле с климатроника ( с която започна темата) няма ли някакъв парт номер на тази подложка или някакво друго инфо за нея ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Божо - днес четох статията за хроничните проблеми в оригинал и излиза ,че не се слага допълнителна подложка а тя просто я има на новите части (в случая на най-левия диск от съединителя - номер 4 от схемата) - това означава ,че трябва да се смени целия комплект съединител (не знам тук колко струва - в чужбина има сайтове където е по 130$) - т.е. няма да е най-евтиния вариант - тази "подложка" всъщност намалява приплъзването ,получаващо се след прекаленото включване/изкл на компресора -идващо пък от малкия изпарител на модела - жалкоооо !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са се развили нещата при теб Боби

Ти сериозно ли? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маркони, моля те, бъди по-снисходителен.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DIKISANA: Както писах отначало: може да не съм превел нещо като хората. И постнах линк към оригинала Публикувано изображение

 

Нещата се развиха "прекрасно" с мен: както заработи, така и спря да работи. После ми направи впечатление, че компресора се включва докато колата е студена, а като загрее в нормален работен режим - спира. Това ме води към термодатчик. Нямах време да си поиграя да го замеря по описанието на DIKISANA. Запазих още 1 час в Бултрако, тъй като е много вероятно да мина гаранционно и не ми се ще да пипам поне там през това време. Не се знае. Ще пиша като имам развой на събитията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са забавни знам.Всеки фирмен сервиз си има политика.Давам личен пример с блокирал байпас клапан на компресора на тойота на 3 месеца.Естествено гаранционна колата влиза в сервиза.Прави се пълен оглед.1.напомпване на гумите2.доливане на масло ??3.регулиране на чистачките 4.регулиране на фаровете.Приемам колата,климатика пак не работи,но диагностика не виждал проблем там.Питам що са доляли масло-много газ съм давал...На другия ден връщам колата с посланието:Климатика не работиВече съм извадил една букса ...поне нещо да хване диагностика..Връщат ми колата със сменен софтуер..да кажем ъпдейтнат естествено без работещ климатик,но да покарам..докато сработи софтуера.Взимам си колата с усмивка и за изненада на приемчика си запазвам час за утре.Ама господине...каво ще правим утре?Климатика естествено отговарям и си тръгвам.На другия ден естествено уставно в 9.01 съм там и чакам приемчика.Като с него ме посреща друг мой колега ,който вече ме познава и знае какво работя.Следват думи с тих тон на ухо между двамата.Официално вече разговора тече в посока да поръчаме компресор и след месец ще го монтираме,защото агрегата бил капсулован.Накрая си стиснахме ръцете на:да ми прехвърлят компресор от една "тотална щета",пък като дойде новия ще ми го дадат,пък аз да се разпиша ,че са ми го сменили.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony: все повече ме убеждаваш в правотата на мисленето ми да не си купувам чисто-нова кола. Проблемът е, че като дойде време за сервиз и не знаеш на кой да се довериш. Поне това е при мен. Поради тази причина станах половин майстор на старата си кола - нямам им вяра и искат да вземат повече пари от хората, отговорни за човешки животи. Това е една друга тема.В отговор на това какво са ти проверявали на теб: на мен човекът от сервиза на Бултрако, след като "оправи" компресора, започна да проверява светлини, масло, антифриз, течност за чистачки... гледам го и не вярвам. Просто му казах, че мен ме интересува климатика, останалото (от половин час приказки с него) е ясно, че сам си го следя и нямам нужда от него. Както и да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Божо - термозащитата се мери лесно дали е изгоряла - проблема на нашите климатроници е точно хроничния ,описан в статията най-горе - честата работа на компресора довежда до приплъзване в съединителя ,по-голяма топлина и изклщчване на системата от термозащитата .Решението - за съжаление не можем да сложим подложката някак си а трябва да си купим комплект съединител на който (всички по-нови части) тази подложка на диска я има .Кой ще го направи това ,колко ще излезе - въпрос на търсене и договаряне - аз видях че в чужбина комплекта го има за 130$ ,но тук не знам .Ако не беше източването на тръбите и това че отдолу е достъпа до компресора и аз бих се заел да си го сменя !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дяволски си прав! Точно това е проблема! Компресорът включва и работи като е по-студено, а на топлото - термозащитата се включва заради приплъзването. По-интересното е какво стана в Бултрако...Отидох и там човекът, който ми барника колата каза, че за времето между двата ми часа имал точно два автомобила със същия проблем и потвърди, че е от това. Удължената гаранция не го поема това (защо ли?)Техните решения са две: сменят съединителя на компресора и шайбата с чисто нови срещу около 1000 лева. Побългареното решение е: свалят електромагнитната шайба (така се изразиха), шлайфат я отвътре и отвън, сменят лагера в нея с чисто-нов такъв и сменят термозащитата с такава, която да издържа на по-висока температура. Около 300 лева с труда е това второто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата на съединителя е комплексна.Така наречената електромагнитна сила и фрикционните свойства на двата триещи се материала.Не мисля,че със шлайфане...то даже е струговане ще се смени способността на материала.Според мен бобина с повече милихенри ще реши проблема кардинално.Не препоръчвам да се сменя термозащитата с по-високотемпературна.По принцип компресара си е хладен по време на работа.Охлажда се от смукателната тръба ,която доставя газообразен фреон на 5-15 градуса.Ако алуминия е горещ там-да кажем 90-100-150 градуса и отдаде част от тая температура на фреона нещата в процеса се променят коренно.Нататък няма да обеснявам ,ясно е че няма да работи както трябва компресора.САмия компресор вътре ,дали е бутален,спираловиден или еволвентен пак е направен от алуминий и при собствена висока температура 100% води до задиране.Успех и ако искаш,копирай го това и го дай на техника в Бултрако.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Един въпрос малко встрани от темата.Моя компресор е спираловиден.Четох че при този тип компресори е много важно да се вклучват на съвсем ниски обороти.Преблеми бил при началното развъртане.Маслото е утаено на дъното на компрсора и може да "задере" без масло в началото.Та въпроса ми е така ли е наистина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Markony: евала! Уважавам хора, които знаят и мислят. Добро обяснение и мисля се заформи добра тема като цяло.Онзи ден звъннах на Бултрако в Пловдив (чрез които си купих колата) и им казах за проблема. Дори пратих линк към тази тема. Те казаха, че вече има хора при тях (освен в София), оплаквали се от същите болки. Интересно е, че явно сервизите не си говорят помежду си, защото тези в Пловдив още откриваха топлата вода.Ние с DIKISANA си пишем на лични и той е на следното мнение:

за частите - тези цени дето ги видях май са от Щатите и са за Хондите с 2.4 двигател ама аз мисля ,че няма разлика в климатрониците - ето ти линк :http://www.hondapart...14829%201251018 - (тук виждаш как старият парт номер е заменен с новия : 38900-RZA-014 )

Да видим какво ще е всеобщото мнение, преди да се хвана да потърся по-обстойно и да си поръчам части. Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за частите - тези цени дето ги видях май са от Щатите и са за Хондите с 2.4 двигател ама аз мисля ,че няма разлика в климатрониците - Да видим какво ще е всеобщото мнение, преди да се хвана да потърся по-обстойно и да си поръчам части.

Аз карам американско CRV 2.4 и имах проблем с компресора.Когато търсих нов,навсякъде ми казаха (мисля че и в Бултрако), че няма разлика между двата компресора.Аз си поръчах рециклиран от US с една година гаранция (която е там де:)/>) и всичко ми излезе около 500 лв.Мога да снимам стария ако някой може да каже дали със сигурност е същия.А ако има някой от София може да го види направо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Един въпрос малко встрани от темата...
Копирай ми линка от който си го чел.Не знам да има такова нещо.Ти не участваш пряко при включването и изключването на компресора.За това се грижи ЕКУТо на мотора.Спираловидния е най-високодебитния тип и работи на най-ниски обороти."Краде" най-малко мощност от мотора.Оборотите му се определят от отношенията на диаметрите на шайбите,участващи в задвижването.Японците са си го сметнали,повярвай ми.От друга страна,като механика има най-малко триещи се повърхности и един лагер в повече спрямо събратята си.Единственото ,което се трие при старта е кантовете на спиралите.Маслото там обаче не е утаено сутрин.PAG46/100 полепва по стените равномерно,естествено ако се кара всеки ден.Може да се утай чак след 3-4 месеца... Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копирай ми линка от който си го чел.Не знам да има такова нещо.

Доста порових но за съжаление не можах да намеря линка.По спомен беше на страницата на някаква фирма за климатици.Но щом казваш че няма проблем ти вярвам.Доводите ти звучат супер профисионално.Ако линка изкочи ще ти го пратя на лични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То е сигурно ,че си чел нещо,но едва ли си го разбрал правилно.Разрешаваш работа на климатика с копчето или температурата на климатроника.Забранява го:1.мотора при изпреварване(натисната газ до дупка),2.термодатчика в жабката при около 3 градуса на изпарителя е нормална работа,като замръзне обаче изключва компресора,настройва се от производителя за 0 до -10,в зависимост от региона.3.пресостата за минимално налягане 3 бара в системата4.пресостата за максимално налягане в системата 25 бара5.термопредпазителя на компресора 60-90 градуса в зависимост от компресораВ тая схема участваш само с желанието си да ти стане по-хладно :)/>В интерес на истината за една седмица ми изгоря релето на компресора и релето на вентилатора.Тая година е на релетата явно...

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги уважявам когато някой говори професионално и с разбиране.Но и си мисля,че с инженерното образование което имам (е не е за климатици а за компютри) мога да разбера смисъла на изречението.Всички неща които си ги посочил сигурно са верни.Но те са за работата на компресора а не за началното включване.Не твърдя,че така трябва да се включва.Просто споделих какво съм чел точно за този вид компресори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой сменял ли е вече стария модел съединител със новия модел,този който е със подложка.Интересува ме дали трябва да се сменя и бобината или със старата си работи ОК.Поне да знам дали трябва да се поръчват комплект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То лятото свърши ти още се чудиш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво да се чудя? Той климатика си ми работи перфектно ;)/> но е със стария съединител.Просто се чудя дали да изпреваря събитията и да си взема съдинител.Ако този блокира може да се наложи да сменя и бобината.Вече минах по този път и не ми се повтаря.Та ако искаш да помогнеш, кажи дали трябва да се смени бобината ако се смени съединителя със този който има допълнителен пръстен.

Редактирано от MIYAMOTO
ЦИТАТИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенев, ако Левски беше с шпайкове, а Ботев с каска.............С "Ако" само предизвикваш съдбата!Мисли Положително и си карай колата и дано никога, не се налага да я ремонтиращ:drunk:/>.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си помислех,че още го караш на мексикански климатик :lol: Не мога да ти помогна защото тази операция не съм я извършвал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... По-интересното е какво стана в Бултрако...Отидох и там човекът, който ми барника колата каза, че за времето между двата ми часа имал точно два автомобила със същия проблем и потвърди, че е от това. Удължената гаранция не го поема това (защо ли?)....

Здравей колега bbozhanov,Радвам се, че е ясен проблема и решението.Искам да те попитам на какво основание ти отказаха да ти признаят удължената гаранция? И това ли е от изключените детайли?Интересно ми е понеже и на мен ми дадоха такава. Това, което разбрах за нея е, че е практически застраховка и детайлите се покриват еднократно. По спомени климатика влизаше в покритите елементи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички,От съвсем скоро съм собственик на црв 2008г. 2.0 и изчитайки темата се притесних сериозно, тъй като купих колата след много дълго проучване и след като стигнах до извода, че това е един изключително надежден автомобил. Имайки предвид, че колата, която купих е на истински 40000 км, я купих съвсем без никакви притеснения. Но след всичко това, което прочетох, вече не знам дали да се радвам за новата кола или да започвам да си правя сметката за бъдещи, неизбежни ремонти. Молбата ми към вас, особено към теизи, които са се сблъскали с проблема е, да напишете все пак какъв е изхода от тази ситуация, тъй като, след като прочетох всичко все още не ми е съвсем ясно какво точно се сменя и по-важното - на каква цена? И също как разбирам за този проблем - просто климатроника спира да работи или пък се чуват само странни шумове от компресора или нещо друго? За щастие в момента всичко по колата работи, но знам ли, все пак в момента не е топло и нямах особен шанс да изпробвам климатичната инсталация. Да, климатроника стои на режим "ауто", да от време на време чувам включването на компресора, но все пак в момента температурите нямат нищо общо с летните, пък и може колата да има проблем а аз да не знам за него или за откриването му.Предварително благодаря на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито за колата и да си я караш със кеф.Не влизай в излишни филми.Нали колата си работи и всичко и е ОК.Иначе от собствен опит и споделено от колегите проблемите май основно са три.Неработещ компресор.Моя примерно работеше и тракаше :)Запекъл лагер на съединителя.Чува се стържене,тропане.Стопява и бобината на съединителя.Собстен опит:)Проблем със съединителя.Нищо не се чува ама не работи :lol: КОлегите спецове сигурно ще ти изкарат още 10 възможни но май това са основните.Най-скъпия вариянт 2200 лв нов от Бултрако.Втора употреба около 400-500 лв.Така че нищо страшно.Свиркай си и си карайИ пак ти казвам, не се занимавай с излишни душевни терзания.Кола на 40 000 си е направо нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързия отговор и за пожеланията. Надявам се да няма проблеми. Ако все пак се наложи да се прави нещо се надявам да давате акъл къде и какво. Аз съм все още съвсем нов , както във форума, така и с хонда изобщо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ако е от съединителчето на компресора (при мен беше това) се проявява в спиране на климатика когато колата загрее - получава се защото има приплъзване в това съединителче ,отделя се топлина която пък кара термозащитата на компресора да не го включва ( за да предпази самия компресор) . Ако имаш проблем с климатика - пиши и отиди на диагностика (проверка на газа ,маслото ,филтъра ,мерене на бобина и за изгорели бушони и т.н.) а ако ту се включва ту изключва подозренията са точно съединителчето .При мен проблема се реши за около 600 лв, 510 лв частта от Бултрако и - тук е мястото за още едно благодарско на Тенев и Божанов - кам 70-80лв смяна ( в много сервизчета могат да го направят) .Колкото за надеждността на колата ,мисля че не си се излъгал изобщо - аз след около 30хил км навъртяни (около 15 месеца) само това съм правил - приятно каране и на теб Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Имам от три месеца Хонда ЦРВ ,2008,бензиновия двигател 166 к.с. автоматик.

Досега около 4000 км. никакви проблеми,но след като не можах да усетя дали работи климатика,реших и аз да се

включа тук да споделя.

Външна температура беше 14 градуса,настоих градусите на  въможни най-ниски "Lo",включих A/C ON ,но 

не усетих никакво охлаждане.Въпросът ми е ,дали A/C се влияе от външната температура,или от тази в купето и затова да не 

се включва.предполагам трябва да замеря налягането на фреона преди да се ровя за по-големи проблеми.

Ще съм благодарен за съвети колеги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз също имах изтъркан съединител но на Акорд и в бултрако естествено знаят само за смяна на цял комплект - нов компресор и съединител... защото по отделно не се продавали :)

оказа се че има и after market съединители и не е нужно да се сменя работещия компресор

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=98133&p=1057435565

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Имам от три месеца Хонда ЦРВ ,2008,бензиновия двигател 166 к.с. автоматик.

Досега около 4000 км. никакви проблеми,но след като не можах да усетя дали работи климатика,реших и аз да се

включа тук да споделя.

Външна температура беше 14 градуса,настоих градусите на въможни най-ниски "Lo",включих A/C ON ,но

не усетих никакво охлаждане.Въпросът ми е ,дали A/C се влияе от външната температура,или от тази в купето и затова да не

се включва.предполагам трябва да замеря налягането на фреона преди да се ровя за по-големи проблеми.

Ще съм благодарен за съвети колеги

Същата история при мен, само че на дизелов двигател. Интересуваме някой сменял ли е въпросния съединител? Или повредата е била друга? Ако може и цени да кажете! Не съм ходил още да меря налягането на фреона, но искам да съм подготвен. Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редът е следния.

1. Диагностика на климатроника.На живи данни се виждат всички необходими данни от диагностика.

2. Решение на проблема и отново точка 1.

3.Ако е липсвало фреон и е допълнен след известно време пак ще изчезне и ще трябва да се открият течовете.

4.След всички ремонтни операции е необходимо да се прави промивка и вакуумиране на системата,както и допълване/смяна на масло в системата.

5.Ако след решение на всички проблеми работата на климатика не е задоволителна,можеш да потърсиш сервиз в който се работи с фреон на Дюпонт, а не с рециклиран китайски и да ползваш качествено синтетично масло,а не рециклирано китайско.

6.Убеден си ,че черния цвят на колата е бил голяма простотия....

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги! При мен също се появиха проблеми, но в малко по различен аспект. Карам колата вече 4 месеца и досега климатика си беше супер. Преди 3 дни в едно задръстване се чу свистене и излязе нещо като мъгла под капака, но помислих че е от другата кола пред мен. На следващия ден климатика не работеше. В сервиз ми казаха че предпазен клапан е изпуснал фреона по някаква причина която не можаха да определят, защото няма грешки, перките работят. Шайбата е далеч от запичането още. (Колата е на 68к км фейс 2011). Съмняваха се дали не е бил препълнен. Дозаредиха го точно и заработи нормално. Там също работеше в продължение на час без проблем. Вчера отново в задръстване се чу силно свистене и сякаш пара излезе под капака. Този път знаех какво е, замириса и на фреон определно. Странното е че след кат спрях климатроника -  OFF - няма вентилатори, нищо - от духалките продължи да духа студено. След 15тина минути каране отново се чу свистенето и нова доза фреон изпусна! Това се случва при изключен (уж) климатроник.  Усещах обаче претрисането при вкл. изкл. на комресора въпреки че би трябвало да е спрял. Едната тръба под капака беше обледена - нормално ли е?  

Евентуално някой датчик да не дава правилни данни или съединителя да е запекъл във включено положение? За да прави прекалено високо налягане че да изпусне фреона през предпазния клапан, нещо не е както трябва ....

Преди 2 седмици при 41 градуса на магистралата си работеше идеално но там се обдухваше доста по добре радиатора токолкото в задръстване на 33 градуса навън.  

 

Днес пак съм в сервиза ще споделя после. 

Редактирано от nix111

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТРВ-то е блокирало.Това е устройството,което изключва компресора,когато замръзне фреона във вътрешното радиаторче-изпарителя.

 

Вместо да изключи компресора ,той е продължил да блъска, но радиатора е бил замръзнал ,а това блокира потока на фреон. В следствие отваря аварийния вентил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се ето това реле: http://www.ebay.co.uk/itm/569-Honda-95-10-4-Pin-Power-Black-Micro-Relay-39794SDAA03-Omron-G8HL-H71-12VDC-/262845760651

 

Оригинално в и-бей: 18.45$ + шипинг. Тук ми взеха 47 лв. Беше залепнало и компресора не изключва дори при OFF от таблото. 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×