z350 28 #1 Публикувано 7 Декември, 2012 Колеги имайте едно наум с колегата acschnitzer, абсолютен несериозник! След като надълго и нашироко ме разпитва за разни модели /в което по принцип няма нищо лошо/ си поръча суитчер от мен, размер "М", като промених моделът заради него. Изпратих му го с опция преглед, и той го отказа като заяви, че бил много малък!, след като размерите на всички дрехи съм ги дал в таблички в темата, в САНТИМЕТРИ, не в ИНЧОВЕ или ЛИТРИ! и този суитчер отговаря по тези размери на размер "М" . Не стига, че не го взе, ами и суитчерът ми бе върнат от ЕКОНТ за моя сметка. Сега продавам този суитчер,размер „М“ на цена 29 лв. за да мога да си покрия поне разходите. На гърба му няма нищо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 7 Декември, 2012 Смятам , че е редно потребителя acschnitzer да заплати за суитчера след , като е изработен такъв специално за него , по негово желание . Оправданието , че му е малък е недостатъчно след като има дадени точните размери !!! Най-малкото е бил длъжен да заплати транспортните разходи за доставка и връщане 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1050 #3 Отговорено 7 Декември, 2012 Само "пичове" в този форум се навъдиха !!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan4o 3 #4 Отговорено 7 Декември, 2012 Само като му видите ника трее да ви е ясно на коя марка е фен, и да не съм оооофффф наистена колегата треее да заплати разсходите по еконт та дори и да му е малък треее да го е зел нали тои го е порачвал но измекярчета колкото искаш 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #5 Отговорено 8 Декември, 2012 (Редактирано) Чакайте малко сега , защото не сте много прави Можеш да си поръчаш нещо , да го носиш ( вкъщи ) 1-2 дни и да го върнеш и никой магазин не може да ти откаже.Камо ли то да е още запечатано и да не е взето.Ако не ти е допаднало нещо поради някаква причина , било ти е точно по размери но после виждаш че не ти е , имаш право да го върнеш на магазина/продавача.Налагало ми се е да връщам 2 пъти обувки които не са съвсем евтини , 1 път дънки и 1 път пуловер за подарък и съм нямал абсолютно никакви проблеми и даже ми се извиняват.Продавача си носи риска това някой да му върне стоката така , че не виждам защо храните излишно колегата.Нито го познавам , нито го знам кой е но той е прав за себе си колкото и да не иска продавача да го каже.Утре аз ако си поръчам от теб тениска или шапка , не ми стане или не ми хареса , трябва ли да си покривам разходите за да ти я върна колега ? Ако си написал изрично в магазина/темата ти , че пътните разходи са за сметка на купувача това е друго и се извинявам предварително но разходите по транспорта са едно а това дали ще ти хареса продукта е съвсем друго. Редактирано 8 Декември, 2012 от Mkilla 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Crazy job 434 #6 Отговорено 8 Декември, 2012 Аз до колкото разбрах той не си е взел готова стока от "магазина", а си е поръчал да му изработят/променят специално за него, като ги има и дадените размери за всички модели и според мен не е коректно да я връща с оправданието, че му е малка след като той си я е поръчал такъв размер и стоката си отговаря на размера. Друг е момента, че дори и да я върне трябва да си поеме сам разходите по транспорта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #7 Отговорено 8 Декември, 2012 (Редактирано) Това няма абсолютно никакво значение колега Crazy Job Можеш да си поръчаш нещо и в срок да го върнеш без да даваш обяснения дори.Друг е въпроса как стоят нещата с доставката т.е за чия сметка е изпратена което няма да е лошо продавача да каже защото и аз съм се заглеждал по негови продукти и има готини неща Редактирано 8 Декември, 2012 от Mkilla 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.pavlovq 80 #8 Отговорено 8 Декември, 2012 Mkilla, в случая и ти си прав донякъде...Ако ще връщаш стока ти поемаш разходите, ние си приемаме стоката обратно и не можем да ти се сърдим ако нищо й няма и ни я връщаш в пригоден търговски вид.Но по принцип търговец разходи за транспорт за върната от клиент стока не е длъжен да плаща, ей така защото клиента нещо не му е кеф, а за размерите не знам дали по-скоро не е въпрос на уговорка и то когато купуваш точно както ти - за подарък и не можеш да знаеш точните размери на човека, ако има точни размери, особено във мерни единици можеш с метъра да провериш за какво иде реч и дали ще ти стане, не е като номерация, която отговаря сама на себе си и нейния L, отговаря на XL на друга марка.Не знам как е уредено в законовите разпоредби и дали е уредено или е уговорка, можем да се разровим и да видим коя страна има право...виждаме страната, която е останала с горчиво чувство, но какво ли казва закона? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frisko 253 #9 Отговорено 8 Декември, 2012 Транспортните разходи са за сметка на купувача, може да върне без причина дори, но да си плати куриерските услуги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.pavlovq 80 #10 Отговорено 8 Декември, 2012 (Редактирано) ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ /ЗЗП/ Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на: 1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки; 2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги. (2) Алинея 1 не се прилага по отношение на следните видове договори: 1. за предоставяне на услуги, чието изпълнение е започнало с изричното съгласие на потребителя и е приключило преди изтичането на срока по ал. 1; 2. за доставка на стоки и предоставяне на услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовите пазари, които доставчикът не е в състояние да контролира; 3. за доставка на стоки, изработени съобразно изискванията на потребителя или по негова индивидуална поръчка; 4. за доставка на стоки, които поради своето естество не могат да бъдат върнати или подлежат на бързо разваляне, или има опасност от влошаване на качествените им характеристики; 5. за доставка на аудио- и видеозаписи или програмни продукти, разпечатани от потребителя; 6. за доставка на вестници, списания и други периодични издания; 7. за хазартни игри и лотарии. Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114. (2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума. Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице. (2) Рекламацията се подава устно или писмено. (3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт. (4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията: 1. касова бележка или фактура; 2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното; 3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер. Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно. (4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго. Чл. 128. (1) Ако търговецът е приел, че рекламацията е основателна, е длъжен да я удовлетвори съгласно чл. 113 и 114. (2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя. Чл. 129. Предявяването на рекламация пред търговеца не е пречка за предявяване на иск. Прегледах закона, извадих Ви важни за защита на правата Ви поднормативни актове и се надявам да ги прочетете и разберете, за да си защитавате права, които имате като потребител. В случая не може да се предяви рекламация без причина, след като това е индивидуална поръчка с зададени конкретни параметри по желание на клиента. Z350, нека да хвърли едно око на закона също, за да се възползва от правата си на добронамерен продавач, защото трябва да се отчитат правата и на двете страни, когато са в правото си разбира се. Редактирано 8 Декември, 2012 от d.pavlovq 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_83 13 #11 Отговорено 8 Декември, 2012 аз ще подкрепя колегата z350 ,преди няколко дни си получих нещата от него яке и тениски ,като една от тях също беше променена по мое желание и върху нея е моята кола,якето също е номер едно ,даже си мисля че е по добро от колкото го е описал,човека в темата си е дал снимки с размери ,и е описано достатъчно ясно и като цени и като размери ,пък ся ако някой го мързи да извади една от собствените си дрешки и да премери си е друг въпрос,а мнението ми е, че след като се прави нещо по поръчка специално за теб и изрично си казал какво искаш ,редно е да си го заплатиш,п.п.благодаря на колегата z350 ,за коректността ,а и дрешките са супер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #12 Отговорено 8 Декември, 2012 (Редактирано) Не си извадил най-важното а именно срока в който можеш да върнеш стоката или иначе казано за онлайн търговия и когато си физически на мястото имаше малка разлика.Всичко което си копирал е така но ти подписваш ли някаде , че се договаряш да ти направят нещо по-рано ? Редактирано 8 Декември, 2012 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.pavlovq 80 #13 Отговорено 8 Декември, 2012 (Редактирано) Хвърлих един бърз поглед на закона за електронната търговия и там е посочено, че правата се защитават от закона за защита на потребителите, което ми дава правото да мисля, че срока е 7-дневен и разпоредбите важат с пълна сила. * може би разликата е, че при електронно пазаруване срока за рекламация започва да тече при получаване на стоката, а няма значение кога си пуснал поръчка и кога се обработва тя, защото може да мине много време докато си получиш желаната стока. Относно дали нещо е подписано, то договорката също е договор - двустранен, реален, консенсуален, възмезден и комутативен(май общо взето това са характеристиките на споразумението, чрез ел. поща или ЛС в сайта), не е нужно договора да е в писмена форма, просто устната форма е трудно доказуема пред съдебна инстанция. Ако нещо бъркам, някой колега, който е юрист или има по-задълбочени познания в правото и тълкуването на нормативни актове, да се чувства свободен да ме коригира, за да бъдем максимално полезни и коректни. Редактирано 8 Декември, 2012 от d.pavlovq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #14 Отговорено 9 Декември, 2012 Аз пък мисля,че продавача не прябва да го прави толкова на въпрос това връщане.Един върнал,50 други взели.Ние обаче сме свикнали само да има печалба,и то бърза,с нула загуби и ако има такива,бързо се отказваме.В напредналите икономически държави до една година можеш да върнеш всичко що си купил и употребявал,примерно обувки / сещайте се че ги хвърлят и без да става въпрос за нищо /,в името на Негово величество клиента.Други 200 клиента ще избият "загубата".Тук обаче докоснеш ли нещо и край,трябва да си жениш за него.И това го има дори в съзнанието на купувача,на кого ли не се е случвало да пробва дреха дълго време и после да изпитва вина ,че се отказва ,под опуления поглед на продавачката. Така че продавача тук ,ако иска,да внимава,надценката сигурно не е малка и си струва един "лош" клиент.Щото якетата ми харесаха и се замислих,но не искам да си видя името в подобна тема.Поздрави на всички. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #15 Отговорено 9 Декември, 2012 (Редактирано) Колеги радвам се, че се оформи тази дискусия :)/> Искам да обърна внимание на това, че този суитчер е направен от мен в един единствен екземпляр и по излишна заявка на този клиент. Не съм искал никакво капаро и съм произвел моделът след одобрението му от купувача. Това не е стандартен модел. Не става дума за масово производство. Аргументът за връщането не е, че не му харесва моделът, или че не е изпълнен според неговото желание, а размерът на дрехата..., а този размер е абсолютно точен, какъвто го е заявил!Продавам дрехи от 2004 година, във вашият форум от 2007 година и през всичкото това време, ако е възниквал някакъв проблем винаги съм го разрешавал в полза на клиента. Между другото тези случаи за всичките тези години са 5-6, общо във всички форуми, защото аз самият съм заложил на качеството на дрехите и щампите. Дрехите ми вече са и извън България. Спокойно мога да дам 4 години гаранция на щампите на дрехите, защото са изпълненин с най-качествените материали /издържат на 80 градуса при пране/ и сами разбирате, че са най-скъпите. При това положение смятам, че предлагам едни приемливи цени. Искам да кажа, че аз лично не бих си позволил да поръчам нещо да бъде изработено специално за мен, то да бъде изпълнено качествено, по моите изисквания и накрая да го върна просто ето така, без никаква причина, даже и да ми го позволява закона. От моя гледна точка това ще е некоректно. Аз така мисля. Затова и в най-големите и сериозни международни интернет търговски сайтове /да речем eBay/ има рейтинг на търговците и на купувачите, Въпреки, че и там по закон можеш да върнеш стоката, търговецът или купувачът ти изпращат отзив, и тези отзиви ти формират рeйтинг. Така човек не може ей така, да си купува и да си връща нещата, както му дойде Редактирано 9 Декември, 2012 от z350 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #16 Отговорено 9 Декември, 2012 (Редактирано) Много точно казано :)/>/>/> На абсолютно всеки от нас му се е случвало да пробва дреха например и ако не я купи , погледите на продавачките са убийствени ! Чувстваш се като последният измекяр затова , че не си си закупил стоката а не малко хора даже си я купуват от неудобство..Един много пресен случай от преди 2 месеца точно по темата Приятел се прибра от New York и ми разказа как отишъл в магазин за техника и искал да си купи обектив за фотоапарата.Не бил сигурен дали ще стане и попитал продавача дали може да се пробва.Отговора който получил бил :-"Не може да го разпечатате преди да го купите но ако не стане може да го върнете и да ви се възстановят парите!"Той така и направил естествено Купил обектива , отворил го и той не паснал на апарата.Като тръгнал да го връща ( 10 мин по-късно , разпечатан от опаковката ) го попитали : -"Как желаете да ви се възстановят парите ? Кеш , в карта или чрез замяна на друг продукт без да питат ама защо го връщате , не ви ли хареса ? На повечето места в Европа е по същият начин но явно тук нещата изглеждат "малко" по-различно.Колегата с дрехите пише , че е имал само 5-6 такива случаи но ако ги разрешава в полза на клиента по този начин като тази тема някак си не го разбирам.Тази идея за рейтингите е много добра Ако я има в този форум ще ме извините но ако я няма и някой ден стане реалност в секцията купува/продава ще е много добре според мен Редактирано 9 Декември, 2012 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #17 Отговорено 9 Декември, 2012 Аз пък мисля,че продавача не прябва да го прави толкова на въпрос това връщане.Един върнал,50 други взели.Ние обаче сме свикнали само да има печалба,и то бърза,с нула загуби и ако има такива,бързо се отказваме.В напредналите икономически държави до една година можеш да върнеш всичко що си купил и употребявал,примерно обувки / сещайте се че ги хвърлят и без да става въпрос за нищо /,в името на Негово величество клиента.Други 200 клиента ще избият "загубата".Тук обаче докоснеш ли нещо и край,трябва да си жениш за него.И това го има дори в съзнанието на купувача,на кого ли не се е случвало да пробва дреха дълго време и после да изпитва вина ,че се отказва ,под опуления поглед на продавачката. Така че продавача тук ,ако иска,да внимава,надценката сигурно не е малка и си струва един "лош" клиент.Щото якетата ми харесаха и се замислих,но не искам да си видя името в подобна тема.Поздрави на всички.Колега, аз не съм търговец а производител, и нещата не ги произвеждам в милиони бройки, да не говорим, че в този случай става въпрос за кастъм бройка ;)/> Моите идивидуални модели изпълнени в единичен екземпляр са почти със същата цена /1-2 лв. по-висока, а понякога даже същата/ спрямо стандартните модели. Предполагам знаеш, че една единствена произведена бройка винаги излиза доста по-скъпо от стандартната. :)/> И това всички тук ммогат да го потвърдят защото цените ми са дадени в темата, а при индивидуален модел казвам каква ще е цената преди да се стигне до приемането на поръчката :)/>Аз по-коректен начин за работа не знам. Ако ти знаеш такъв ми го кажи и ще го внедря. :)/> Произвеждам и продавам от 2004 година. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #18 Отговорено 9 Декември, 2012 (Редактирано) Много точно казано :)/>/>/>/>/>/>/>/> На абсолютно всеки от нас му се е случвало да пробва дреха например и ако не я купи , погледите на продавачките са убийствени ! Чувстваш се като последният измекяр затова , че не си си закупил стоката а не малко хора даже си я купуват от неудобство..Един много пресен случай от преди 2 месеца точно по темата :)/>/>/>/>/>Приятел се прибра от New York и ми разказа как отишъл в магазин за техника и искал да си купи обектив за фотоапарата.Не бил сигурен дали ще стане и попитал продавача дали може да се пробва.Отговора който получил бил :-"Не може да го разпечатате преди да го купите но ако не стане може да го върнете и да ви се възстановят парите!"Той така и направил естествено :)/>/>/>/>/> Купил обектива , отворил го и той не паснал на апарата.Като тръгнал да го връща ( 10 мин по-късно , разпечатан от опаковката ) го попитали : -"Как желаете да ви се възстановят парите ? Кеш , в карта или чрез замяна на друг продукт без да питат ама защо го връщате , не ви ли хареса ? На повечето места в Европа е по същият начин но явно тук нещата изглеждат "малко" по-различно.Колегата с дрехите пише , че е имал само 5-6 такива случаи но ако ги разрешава в полза на клиента по този начин като тази тема някак си не го разбирам.Тази идея за рейтингите е много добра :)/>/>/>/>/> Ако я има в този форум ще ме извините но ако я няма и някой ден стане реалност в секцията купува/продава ще е много добре според мен :)/>/>/>/>/>Ще ти кажа как съм ги решил случаите - когато има установен проблем по моя вина, клиента получава още една дреха, без констатирания проблем, за моя сметка и с транспорт за моя сметка. В случая коментиран тук, смяташ ли че трябва да му изпратя отново същият суитчер? А няма проблем и да се върнат парите разбира се Редактирано 9 Декември, 2012 от z350 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #19 Отговорено 9 Декември, 2012 Колега , не мисля че трябва да пращаш нищо в повече.Пак казвам , че не знам как стоят нещата с транспорта и го написах още в началото.Ако сте се разбрали да е за сметка на купувача трябва той да си покрие разноските обратно до теб но е редно пък ти да му възстановиш сумата на стоката или поне аз така виждам нещата.Пак казвам , че дрехите които шиеш са много готини на снимка и съм се замислил да си поръчам нещо но ако не ми хареса на живо и искам да ти я върна не желая да има такива теми за мен.Принципно едно е на снимка а друго на живо Нямам намерение да те компроментирам по никакъв начин ако това си мислиш а просто взех отношение в темата защото мисля , че и купувача има право.Жалко , че той не драсна нито един коментар.Поздарви и със здраве Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #20 Отговорено 9 Декември, 2012 (Редактирано) Колега , не мисля че трябва да пращаш нищо в повече.Пак казвам , че не знам как стоят нещата с транспорта и го написах още в началото.Ако сте се разбрали да е за сметка на купувача трябва той да си покрие разноските обратно до теб но е редно пък ти да му възстановиш сумата на стоката или поне аз така виждам нещата.Пак казвам , че дрехите които шиеш са много готини на снимка и съм се замислил да си поръчам нещо но ако не ми хареса на живо и искам да ти я върна не желая да има такива теми за мен.Принципно едно е на снимка а друго на живо :)/>/> Нямам намерение да те компроментирам по никакъв начин ако това си мислиш а просто взех отношение в темата защото мисля , че и купувача има право.Жалко , че той не драсна нито един коментар.Поздарви и със здраве :)/>/>Колега ти си реши за себе си. ;)/> Стоката изобщо не ми е плащана и аз няма какво да му връщам като пари! Всичко в случая си остава за моя сметка. Редактирано 9 Декември, 2012 от z350 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #21 Отговорено 9 Декември, 2012 (Редактирано) Колега , не мисля че трябва да пращаш нищо в повече.Пак казвам , че не знам как стоят нещата с транспорта и го написах още в началото.Ако сте се разбрали да е за сметка на купувача трябва той да си покрие разноските обратно до теб но е редно пък ти да му възстановиш сумата на стоката или поне аз така виждам нещата.Пак казвам , че дрехите които шиеш са много готини на снимка и съм се замислил да си поръчам нещо но ако не ми хареса на живо и искам да ти я върна не желая да има такива теми за мен.Принципно едно е на снимка а друго на живо :)/>/>/>/>/> Нямам намерение да те компроментирам по никакъв начин ако това си мислиш а просто взех отношение в темата защото мисля , че и купувача има право.Жалко , че той не драсна нито един коментар.Поздарви и със здраве :)/>/>/>/>/>Колега моля прочети какво съм написал.Пратката съм изпратил на клиента с опция "преглед" с възможност да бъде прегледана и премерена. Това никога не е било проблем за мен, защото много добре знам какво върша, а на живо дрехите изглеждат много по-добре отколкото на снимките. Един от колегите тук го спомена това. В този случай клиента не е казал, че не му харесва суитчера, а че му бил малък, след като ми е поръчал размер "М" по таблицата в темата където всичко е в сантиметрии аз съм му изпратил размер "М" Суитчерът изобщо не е плащан от негава страна и аз нямам какво да му връщам като пари. Всичко до момента е за моя сметка. С мои дрехи им отбор в световните рали серии WRC, можеш да ги видиш на състезатели и механици на Нюрбургринг и аз държа на това което правя и затова имам и постоянни клиенти. :)/>/>/>/> Не знам ти как пазаруваш във интернет, защото аз продавам през нета от 2004 и не само в България. Мога да кажа, че подобен случай като този до сега не съм имал и това ме провокира да открия тази тема. :)/>/>/>/> Да купуваш или не от когото и да е си е твое право :)/>/>/>/>Поздрави! :)/>/>/>/> Редактирано 9 Декември, 2012 от z350 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #22 Отговорено 9 Декември, 2012 Кофти случка...Наистина има право купувач да откаже стока, въпреки, че не е приятно. Само не разбирам едно- дал е изискване да е уникална, имал е размери, направил е поръчка и от един път да се откаже...Лошото е, че много хора не са и чували за етика и отношение...Не е въпроса толкова в това, че те е " запалил" с 30лв, колкото огорчението, а факта, че не пише в темата ми говори много...п.п. Ако нямаш договор с куриерска фирма си направи за по-евтино, и ги пускай с опцията за 15мин тест. Така поне едните разноски няма да ти се стоварват да ги плащаш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FOXO 45 #23 Отговорено 9 Декември, 2012 Много точно казано :)/>/>/>/> На абсолютно всеки от нас му се е случвало да пробва дреха например и ако не я купи , погледите на продавачките са убийствени ! Чувстваш се като последният измекяр затова , че не си си закупил стоката а не малко хора даже си я купуват от неудобство..Един много пресен случай от преди 2 месеца точно по темата :)/>Приятел се прибра от New York и ми разказа как отишъл в магазин за техника и искал да си купи обектив за фотоапарата.Не бил сигурен дали ще стане и попитал продавача дали може да се пробва.Отговора който получил бил :-"Не може да го разпечатате преди да го купите но ако не стане може да го върнете и да ви се възстановят парите!"Той така и направил естествено :)/> Купил обектива , отворил го и той не паснал на апарата.Като тръгнал да го връща ( 10 мин по-късно , разпечатан от опаковката ) го попитали : -"Как желаете да ви се възстановят парите ? Кеш , в карта или чрез замяна на друг продукт без да питат ама защо го връщате , не ви ли хареса ? На повечето места в Европа е по същият начин но явно тук нещата изглеждат "малко" по-различно.Колегата с дрехите пише , че е имал само 5-6 такива случаи но ако ги разрешава в полза на клиента по този начин като тази тема някак си не го разбирам.Тази идея за рейтингите е много добра :)/> Ако я има в този форум ще ме извините но ако я няма и някой ден стане реалност в секцията купува/продава ще е много добре според мен :)/>Всичко това е мн.хубаво и много правилно ама аз наистина не мисля,че това трябва да става тук в България!Повечето търговци,че не са свестни е ясно,ама само търговец може да ви каже колко ниска култура има клиента в БГ!Гоелми измекяри сме ей!И не разбираме от нищо а претенциите са ни големи!Всички Българи ходили в чужбина се хвалят,че там условията за предявяване на рекламация били много добри,и всички се хвалят как там,като живеели,колко било хубаво.Ама там условията са за възпитани хора и истински клиенти,а не кърлежи!Купуваш си нещо,за да го ползваш реално а не с идеята да го връщаш през 5 дена.И ако наистина има проблем,да е лесно да се разреши проблема!А Бугарише,купували си нещо,ползвали го като изроди и,като се заприбирали в БГ го връщали обратно и им връщали парите!И се кефат как прецакали търговеца.А тук в България било много гадно!Значи Кръвопиеца си купува Микровълнова,прави я мазало....за един месец пожълтяла,нечистена,издраскана изгорял магнетрона и после отива в магазина прави се на жален и се разправя......ей тоя боклук сте ми продали развали се.......как така нямало да му върнат парите,защо да ходи на сервиз?В Микровълновата вътре мизерия,като за световно и мирише на овца и отделно вътре,забравена една филия хляб,видимо на една седмица!Иска поне да му я сменили с друга ако не му се върнат парите(това е реален случай,и не е единствен)Един си взел двуметров иноксов Хладилник Електролукс със диспенсър за студена вода и отпред около диспенсъра имало залепена рекламна лепенка на бирта филтър и нашия голямопретенциозко,парадиращ за ВИП преди покупката,да вземе да го хване с телчето за чиниите та да му разкаже играта на Хладилник за хиляда и косур лв. и с най голямото си нахалство се връща в магазина да му върнат парите,че имал това право и на всичкото отгоре вдига и скандали,как така консултанта не му бил казал,че това не се маха с телче ........та да не давам още примери.....тука сме си диваци,затова не ни трябват толкова либерални закони!Почваме да се учим де,ще станат нещата ама за сега не сме дорасли,не ни трябват много големи потребителски права,че ще се заринем със чисто нови готини неща съсипани от нискокултурни некадърници!Тя исках да кажа,че клиента в този случай е трябвало да си вземе къстъм дрешката дори и да не му става и да си търси да я продаде после,и негативите да си останат за него, а не за продавача,защото той сам си е объркал размера,ама така е набарал,нека си поръча суитчър от SportsDirect и да прочете правилата на сайта за връщане на дреха и да го видя какво ще направи,като не му стане!Момчето е трябвало да си плати транспортните разходи и да му се смени със правилния размер! Това исках да кажа...ама го казах по различен начин Мое мнение,може да има несъгласни,моля не ме дъвчете Не описвам всички потребители а масовите! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #24 Отговорено 9 Декември, 2012 С две думи ,щот и аз си имам 28 ключодъжателя от последните 2ве поръчки . Кат си поръчаш нещо което се изработва специално за теб!!! си го прибираш и си поемаш разходите ! 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #25 Отговорено 9 Декември, 2012 (Редактирано) Кофти случка...Наистина има право купувач да откаже стока, въпреки, че не е приятно. Само не разбирам едно- дал е изискване да е уникална, имал е размери, направил е поръчка и от един път да се откаже...Лошото е, че много хора не са и чували за етика и отношение...Не е въпроса толкова в това, че те е " запалил" с 30лв, колкото огорчението, а факта, че не пише в темата ми говори много...п.п. Ако нямаш договор с куриерска фирма си направи за по-евтино, и ги пускай с опцията за 15мин тест. Така поне едните разноски няма да ти се стоварват да ги плащаш :cool:/>/>/> Здравей, :)/>/> Аз имам договор с Еконт и изпращам с 20% по-ниски разходи за транспорта. В случая пратката беше с опция преглед, и Еконт са си взели парите за доставката от клиента, но суитчера, работата по него и връщането му са за моя сметка. А този суитчер не е стандартен модел и няма да мога да го продам. В това е най-голямата ми загуба. Редактирано 9 Декември, 2012 от z350 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #26 Отговорено 10 Декември, 2012 Нямам намерение да те компроментирам по никакъв начин ако това си мислиш а просто взех отношение в темата защото мисля , че и купувача има право.Жалко , че той не драсна нито един коментар.Ами не драсна, защото сигурно много се "гордее" с постъпката си .. Не знам защо продължаваш да разглеждаш нещата като между продавач и купувач и да го защитаваш, трупайки отрицателен рейтинг, след като още в първия пост става ясно, че отношенията са между производител и поръчител .. Оцветиха ти и точка 3 от закона в червено и пак продължаваш да твърдиш, че имал право ..Единствената вина на колегата z350 в случая е, че е разчитал на колегиалност и не е взел капаро още преди да започне поръчката, както практикуват повечето производители ..Просто е гледал да спести допълнителни разходи на т.н. купувач, пак от колегиалност .Постави се и на неговото място и ще го разбереш по лесно, защото в момента разглеждаш нещата едностранно, от гледната точка само на купувач .. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #27 Отговорено 10 Декември, 2012 (Редактирано) mar_tod единственият рейтинг във форум който ме интересува е когато продавам или купувам нещо.Друг вид рейтинги някак си не ме интересуват Всеки си има мнение по въпроса в крайна сметка.Много ясно , че ако изработката на даден продукт бил той и по поръчка не ме кефи ще го върна.Какво като е индивидуален и е само 1 бройка ? Дори и богатите си правят сметка но те и затова са богати.Това ми прилича като в доста теми за сервизи.Отиваш в сервиз , нещо се обърква обаче после не се връщаш да ти оправят проблема и отиваш на друго място и пак плащаш като междувременно храниш предишните колко са зле.Защо според теб ? Подобна е работа и с покупката на стоки.Дай сега като нещо не ти е станало или не ти е допаднало да си го държиш в гардероба за "приятен" спомен. Редактирано 10 Декември, 2012 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FOXO 45 #28 Отговорено 10 Декември, 2012 mar_tod единственият рейтинг във форум който ме интересува е когато продавам или купувам нещо.Друг вид рейтинги някак си не ме интересуват :)/> Всеки си има мнение по въпроса в крайна сметка.Много ясно , че ако изработката на дадена продукт бил той и по поръчка не ме кефи ще го върна.Какво като е индивидуален и е само 1 бройка ?Е как ще е по-поръчка,по-твой вкус,както ти си го искал,пък накрая няма да те кефи?Тук не му е бил точен размера,не че не го кефи!Поръчай си тунинг на колата в автосервиз и я изплескай с розови джанти,зелен покрив и жълто лилави сенки и иди после им разправяй,че не те кефи и че я връщаш!Ще я купи манго след тебе!Та така и със суитчера,сега кой ще го вземе този,като не е негов къстъм?Вниквай малко в това което ти се пише колега! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.pavlovq 80 #29 Отговорено 10 Декември, 2012 Mkilla, наистина тук става въпрос за връщане поради размера.Размера се мери със сантиметър и дрешка, като образец, ако това се направи то няма как да има грешка в размера, ако не се направи е пропуск на купувача, защото са дадени размерите.Аз покрай тази тема съм на път да стана клиент на колегата z350 и знам, че трябва да питам, когато нещо не ми е ясно, за да ми стане дрехата, а имам и представа от този тип дрехи и вида на избраната ми харесва. Та отношението на колегата е добронамерено, обяснява ми каквото искам, да не говорим, че май и двамата държим на детайлите и сме лека форма на перфекционисти, което ми помага да разбирам неговата гледна точка, че е отделил много време на този клиент, който не си е направил труда да си провери размера и става бълбоч с йероглифи(ама буквално) и аз съм пазарувал дрехи 1-2 пъти по интернет и не си знаех размера и може и да го нямаше в таблица със сантиметри, но когато искаш да си сигурен питаш и мериш и готово, не боли.Ситуацията е сложна, тъй като ние трябва да им се поставим поотделно на местата и да имаме и трети поглед върху ситуацията.Като ми пристигне дрешката ще пиша за качеството й, също дали ми е станала - след като сам си я мерих като мярка ; Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #30 Отговорено 10 Декември, 2012 Още след пускането на темата, съм писал лично на acschnitzer до сега ни вопъл ни стон, явно си е такъв по природа. Съгласен съм с колега z350 и го подкрепям, въпросния acschnitzer е трябвало да си плати и да си вземе нещото. Това че той не си е преценил размера си е негов проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #31 Отговорено 10 Декември, 2012 Ситуацията е сложна, тъй като ние трябва да им се поставим поотделно на местата и да имаме и трети поглед върху ситуацията. Да ,ситуацията е наистина "сложна",затова предлагам да помогнем ,като съберем солидарно загубената сума на търговеца,дето прави екипи за Ф1. Така ще го спасим от фалит,а на "купувача" честта. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #32 Отговорено 10 Декември, 2012 А какво толкова не ви се вярва на всички, че не му е по мярка? Всеки производител си знае неговия стандарт или относно номерацията... По принцип нося 44-45 номер обувки. Но съм носил и 47... Повечето дрехи са ми XL или XXL НО имах едно яке и едни фланелки XXXXL . Опцията преглед и тест преди да платиш е точно за това. НЕ защитавам горепосочения acschnitzer... Но го има това с всяка номерация. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #33 Отговорено 10 Декември, 2012 При положение че са дадени размери в см няма как да объркаш каквото и да е, не мислиш ли. Колегата е дал размерите на дрехите които продава, вземаш един метър, измерваш се и преценяваш кой размер искаш. За да ги даде явно си знае дрехата каква е и какви са и размерите, те за това са и дадени, да може да прецениш сам, а не да се чудиш. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #34 Отговорено 10 Декември, 2012 (Редактирано) Ситуацията е сложна, тъй като ние трябва да им се поставим поотделно на местата и да имаме и трети поглед върху ситуацията. Да ,ситуацията е наистина "сложна",затова предлагам да помогнем ,като съберем солидарно загубената сума на търговеца,дето прави екипи за Ф1. Така ще го спасим от фалит,а на "купувача" честта.Колега наистина ме развесели! Де да правех екипи за формула 1 А интересно как ще се почувстваш, когато сам произведеш нещо хубаво и качествено, заяват покупката му по нета, изпращаш го и после просто не ти го платят, ей така за спорта, без никаква причина, и ти си го прибереш за твоя сметка! Предполагам ще се радваш неистово нали! Редактирано 10 Декември, 2012 от z350 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nightfighter 43 #35 Отговорено 10 Декември, 2012 (Редактирано) Според мен, след като си си поръчал нещо,което е изработено специално за теб , трябва да си го платиш, естествено ако е изработено качествено и при договорените условия.Предполагам че при един добронамерен телефонен разговор,дори и в този случай можеше да се измисли някакъв компромисен вариянт който да удовлетвори и двете страни.п.с.Е,поне покрай този пост,намерих и разгледах и твоята тема за дрешките, на която досега не бях обърнал внимание.Поздравления,много ми харесаха някои модели! Редактирано 10 Декември, 2012 от nightfighter Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z350 28 #36 Отговорено 11 Декември, 2012 Според мен, след като си си поръчал нещо,което е изработено специално за теб , трябва да си го платиш, естествено ако е изработено качествено и при договорените условия.Предполагам че при един добронамерен телефонен разговор,дори и в този случай можеше да се измисли някакъв компромисен вариянт който да удовлетвори и двете страни.п.с.Е,поне покрай този пост,намерих и разгледах и твоята тема за дрешките, на която досега не бях обърнал внимание.Поздравления,много ми харесаха някои модели!О колега, 2 дена говорехме по телефона и то съвсем добронамерено Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #37 Отговорено 11 Декември, 2012 Това си е несериозна работа. Наистина има право по закон да го върне, но е лоялно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Al Capone 238 #38 Отговорено 11 Декември, 2012 Наистина продавача има право да не го приеме това връщане, но понеже не му е платено той си го прибира. Това е единична бройка. И колкото пъти не съм взел капаро за такива поръчки изделията си ми седят. Не защото са некачествени или не са това което сме договорили. Просто защото вече не искал това. Да ама аз сега имам разни ексцентрични хрумвания за отоплителни тела с причудлива форма или петолиние с ноти под спалнята, просто защото вече не му се връзвали на концепцията. Само дето труда и материала си остават за моя сметка. За 9 години друг не си е поръчал отоплително тяло с ноти или една странна форма. Както и доста други такива неща. Закона казва че за индивидуални неща може да бъде отказано връщането. За това почти всички които изработват нещо по поръчка взимат капаро. Защото после например тази кухня която ти си поръчал за твоята кухня с нейните си размери ще влезне само там. Не би трябвало да взимам страна, но колегата поръчал тази дреха е имал всички необходими данни за да си поръча правилният размер, това че той не го е направил не е проблем на производителя който е направи уникален модел с грешен размер по вина на този който го поръчва. Поръчката е изпълнена по спецификацията предоставена от клиента. Следователно клиента е длъжен да заплати изделието. Независимо от неговата грешка. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #39 Отговорено 11 Декември, 2012 Аз съм на същото мнение, много точно казано.ПС: Господин админ, забелязваш ли, че това ти е 666-ти пост Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #40 Отговорено 12 Декември, 2012 Наистина продавача има право да не го приеме това връщане, но понеже не му е платено той си го прибира. Това е единична бройка. И колкото пъти не съм взел капаро за такива поръчки изделията си ми седят. Не защото са некачествени или не са това което сме договорили. Просто защото вече не искал това. Да ама аз сега имам разни ексцентрични хрумвания за отоплителни тела с причудлива форма или петолиние с ноти под спалнята, просто защото вече не му се връзвали на концепцията. Само дето труда и материала си остават за моя сметка. За 9 години друг не си е поръчал отоплително тяло с ноти или една странна форма. Както и доста други такива неща. Закона казва че за индивидуални неща може да бъде отказано връщането. За това почти всички които изработват нещо по поръчка взимат капаро. Защото после например тази кухня която ти си поръчал за твоята кухня с нейните си размери ще влезне само там. Не би трябвало да взимам страна, но колегата поръчал тази дреха е имал всички необходими данни за да си поръча правилният размер, това че той не го е направил не е проблем на производителя който е направи уникален модел с грешен размер по вина на този който го поръчва. Поръчката е изпълнена по спецификацията предоставена от клиента. Следователно клиента е длъжен да заплати изделието. Независимо от неговата грешка.Проблема е, че и при капаро не си защитен. Неписано правило е, че капаро се връща. Имал съм няколко подобни случая като работех за един мебелен магазин. Връщали сме капаро. Найстина стават луди скандали, но накрая викаме шефа и той си го вади от джоба... Лошо е, но колкото и да не им се иска на повечето производители- Клиента винаги е прав 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове