Jump to content
Sign in to follow this  
Zlatozator

Акорд 7-ген - общи дискусии

Recommended Posts

Шарнирите на всяка кола се проверяват по следния начин : Повдигане на колата, полагане на трупче под носача, пускане така че тежестта пада изцяло на трупчето но гумата остава свободна без да опира в земята. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е редно да обобщаваш "на всяка кола"!

 

На Акорда това би имало смисъл, тъй като долният носач носи тежестта на колата чрез "свещта" и пружината и. Тоест, като го подпреш и гумата е във въздуха, може да я вдигаш нагоре, без усилие, ако има луфт в долния шарнир. Долният шарнир не е монтиран в долния носач, а е обърнат с резбата надолу към него и тя го държи чрез стегнатост на конуса и гайката си. Важно е долният шарнир да е здрав, защото всъщност колелото се опитва да го изскубне нагоре, бягайки от долното А рамо, носещо предницата. На Акорда луфт в шарнира се търси нагоре - както си описал.

 

Повечето коли обаче са МакФерсон (виж снимката) и "свещта" с пружината е хваната към главината. Подпирайки долния носач по указания начин, после не правиш нищо, защото вдигайки гумата, всъщност мачкаш пружината. На това окачване луфтът в долния шарнир се търси надолу (при стъпила гума на земята), а шарнирът е монтиран в долния носач и е нагоре с резбата.

 

4v5OI.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проверяват се много лесно и на подемник. Слага се едно трупче вътре в джантата. Единия край на щангата се поставя на трупчето, подпирате щангата на шарнира и натискате. Веднага се усеща ако има луфт. Друг е въпроса ако се късат и без луфт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера намерих тази част паднала върху кората на двигателя. Някой има ли идея от къде е, изобщо дали е от моята кола?
84322971_206068733902631_1957326311726776320_n.thumb.jpg.b08d80675b38b105282b43798c1632bf.jpg84834026_172888264031652_8073529396733935616_n.thumb.jpg.bf57d7d51bd33bfd88369c0ea73aca70.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля, че това стои на гредата, виж нещо да не е изгнило...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Аз имам един може би тъп за повечето въпрос, но как да си пускам вентилацията в купето, без да ми се включва директно климатика?

И сега през зимата го прави даже. Натискам копчето за вентилатора и компресорът го усещам как завърта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С навигация ли си или не?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако при пускането си натиснал копчето AUTO климатика се включва по подразбиране и винаги може да тръгне когато прецени, за да избегнеш включването на климатика натискаш копчето АС, тогава изгасва лампата на AUTO компресора не тръгва докато отново не го включиш от АС или AUTO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При колите без навигация не знам дали става, но при тези с навигация има 2 бутона на A/C, on и оff. Като е спряно всичко на цяло и искам да пусна само духалка, натискам A/C off и тръгва да духа с изключен A/C, най-вероятно и при тези без навигация логиката е същата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, deianr написа:

Не, с малкия дисплей.

Няма начин.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да допълня, ако при изключен климатик от АС се натисне бутона за обдухване на предното стъкло компресора включва и продължава да работи включвайки се периодично ако датчика за чистачките засича наличие на вода или сняг по предното стъкло докато пак не се изключи бутона за обдухване на стъклото. 

Отнася се за колите без навигация, с двузонов климатроник и с наличие на датчик за автоматично пускане на чистачките.

Edited by CCord

Share this post


Link to post
Share on other sites

При обдухване на челното стъкло климатика се включва задължително за изсушаване на въздуха и премахване на влагата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, deianr написа:

Здравейте,

Аз имам един може би тъп за повечето въпрос, но как да си пускам вентилацията в купето, без да ми се включва директно климатика?

И сега през зимата го прави даже. Натискам копчето за вентилатора и компресорът го усещам как завърта.

 

А на теб това какво ти пречи?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/14/2020 at 4:26 PM, h5rov said:

При колите без навигация не знам дали става, но при тези с навигация има 2 бутона на A/C, on и оff. Като е спряно всичко на цяло и искам да пусна само духалка, натискам A/C off и тръгва да духа с изключен A/C, най-вероятно и при тези без навигация логиката е същата.

Не, ние сме с 1 бутон A/C и при първо натискане e On - т.е. това го включва.

За да не го включвам директно, аз натискам бутона с вентилатор, но и той също включва климатика. Трябва да натисна после A/C бутона, за да изпише AC OFF. Т.е. винаги тръгва за малко, а това не е много ОК за компресора.

On 2/14/2020 at 4:46 PM, ogi28b said:

Няма начин.

Изглежда си прав. Единственият вариант, който аз съм намерил засега, е да включа нормално, след малко да изключа от AC докато изпише А/C off и да работи така постоянно само на вентилатор. При повторно палене, ако не съм го спирал, тръгва в същия режим.

Кофтито е, че ако все пак искам да спра изцяло вентилацията от големия бутон OFF, при следващо пускане на кое да е - винаги тръгва и климатика.

On 2/15/2020 at 9:18 AM, chavdarbs said:

 

А на теб това какво ти пречи?

Не го намирам за нужно. Това е един излишен консуматор, който си товари. Но не е удачно и да го спирам веднага след пускане, защото компресорът тъкмо завърта и да дам AC off... знам, че е вредно такова краткотрайно сработване. Затова го оставям да поработи няколко минути и тогава го гася.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 6 минути, deianr написа:

Изглежда си прав. Единственият вариант, който аз съм намерил засега, е да включа нормално, след малко да изключа от AC докато изпише А/C off и да работи така постоянно само на вентилатор. При повторно палене, ако не съм го спирал, тръгва в същия режим.

Кофтито е, че ако все пак искам да спра изцяло вентилацията от големия бутон OFF, при следващо пускане на кое да е - винаги тръгва и климатика.

 

Да, точно този метод използвам и аз - не го спирам никога. Назад в темата няколко пъти е коментиран този въпрос (а може и да е в другата, която е "важна"), но не ми се търси и по-лесно ми беше направо да ти напиша, че няма как. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък съм останал с впечатлението, че за компресорът е зле да не се включва дълго време. И за да не се занимавам повечето време стои на Auto. Зимата се включва рядко и върши добра работа за изсушаване на въздуха.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз правя следното за да не ми се пуска климатика. Врътвам температурата на HI и пускам вентилатора и после натискам бутона АС и изписва АС офф и след това си на гласял желаната температура. Идеята е че когато врътката е на Нi климатика не се пуска.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 34 минути, deianr написа:

Не, ние сме с 1 бутон A/C и при първо натискане e On - т.е. това го включва.

За да не го включвам директно, аз натискам бутона с вентилатор, но и той също включва климатика. Трябва да натисна после A/C бутона, за да изпише AC OFF. Т.е. винаги тръгва за малко, а това не е много ОК за компресора.

Единственият вариант, който аз съм намерил засега, е да включа нормално, след малко да изключа от AC докато изпише А/C off и да работи така постоянно само на вентилатор. При повторно палене, ако не съм го спирал, тръгва в същия режим.

Кофтито е, че ако все пак искам да спра изцяло вентилацията от големия бутон OFF, при следващо пускане на кое да е - винаги тръгва и климатика.

 

Не знам защо при теб така се получава, при моята веднъж като изключа климатика от "АС" колкото и паления и изгасяния на двигателя да имам винаги си тръгва от позицията в която е бил последно, т.е. с изключен климатик. Никога не го изключвам от "OFF" и оставям вентилатора на първо ниво, така си го и карам освен ако не искам да затопли по-бързо но там си играя само с бутоните за вентилатора. 

ПП - никога не карам на "AUTO" - може би тук е "ключа за бараката", има вариант да си оставил настройка с обдухване на предно стъкло.

 

Edited by CCord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, така е и при мен - помни си настройката, но само ако не го спирам. Просто аз понякога спирам вентилатора изцяло. И търсех решение за следващо включване. Темата май се изчерпа. Благодаря ви.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, goodybg написа:

Идеята е че когато врътката е на Нi климатика не се пуска.

 

 

Това не е вярно. Компресорът се пуска винаги, когато наляганията и външната температура са в определени граници. И да е разрешено включването от бутона AC (да не е OFF). Вътрешната няма значение колко е зададена. Може да искаш да го включиш с цел изсушаване, а не охлаждане. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен не е така, ако направя на 28гр още като натисна копчето за степените на вентилатора, и веднага се включва компресора, то се усеща. Но врътна ли го на най топло компресора не го усещам

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи, позамислих се и се усъмних какво говоря, и естествено - пробвах веднага варианта, описан от теб. Открих че съм в грешка и сега научих нещо ново, заради теб. Благодаря ти за което, @goodybg

 

Значи, подчертавам, че е при отчетена външна температура 10 градуса. Не знам дали има разлики в поведението при друга външна. Когато врътна на HI и тогава включа от вентилацията - компресорът не тръгва, както казваш. Ако при това положение опитам ръчно да го задействам с натискане на AC ON - тръгва. От тук ми е било объркването, защото никога не го ползвам на автоматично положение, а винаги го задействам или спирам ръчно, с  изписано AC ON или AC OFF. При изписано AC ON и задаване на HI градуси - компресорът не спря. Ще пробвам още едни комбинации утре, че сега бях на светофар докато ръчках и нямах много време за играчка.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип когато климатроника е на зададено HI или на LO климатроника не взима под внимание външната температура.Подчертавам, климатроника не климатика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...