vespa 276 #3841 Posted February 1, 2020 Шарнирите на всяка кола се проверяват по следния начин : Повдигане на колата, полагане на трупче под носача, пускане така че тежестта пада изцяло на трупчето но гумата остава свободна без да опира в земята. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #3842 Posted February 1, 2020 Не е редно да обобщаваш "на всяка кола"! На Акорда това би имало смисъл, тъй като долният носач носи тежестта на колата чрез "свещта" и пружината и. Тоест, като го подпреш и гумата е във въздуха, може да я вдигаш нагоре, без усилие, ако има луфт в долния шарнир. Долният шарнир не е монтиран в долния носач, а е обърнат с резбата надолу към него и тя го държи чрез стегнатост на конуса и гайката си. Важно е долният шарнир да е здрав, защото всъщност колелото се опитва да го изскубне нагоре, бягайки от долното А рамо, носещо предницата. На Акорда луфт в шарнира се търси нагоре - както си описал. Повечето коли обаче са МакФерсон (виж снимката) и "свещта" с пружината е хваната към главината. Подпирайки долния носач по указания начин, после не правиш нищо, защото вдигайки гумата, всъщност мачкаш пружината. На това окачване луфтът в долния шарнир се търси надолу (при стъпила гума на земята), а шарнирът е монтиран в долния носач и е нагоре с резбата. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
h5rov 265 #3843 Posted February 1, 2020 Проверяват се много лесно и на подемник. Слага се едно трупче вътре в джантата. Единия край на щангата се поставя на трупчето, подпирате щангата на шарнира и натискате. Веднага се усеща ако има луфт. Друг е въпроса ако се късат и без луфт. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gmarinov 16 #3844 Posted February 2, 2020 Вчера намерих тази част паднала върху кората на двигателя. Някой има ли идея от къде е, изобщо дали е от моята кола? Quote Share this post Link to post Share on other sites
crown_bg 431 #3845 Posted February 3, 2020 Мисля, че това стои на гредата, виж нещо да не е изгнило...Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
deianr 9 #3846 Posted February 14, 2020 Здравейте, Аз имам един може би тъп за повечето въпрос, но как да си пускам вентилацията в купето, без да ми се включва директно климатика? И сега през зимата го прави даже. Натискам копчето за вентилатора и компресорът го усещам как завърта. Quote Share this post Link to post Share on other sites
crown_bg 431 #3847 Posted February 14, 2020 С навигация ли си или не?Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
deianr 9 #3848 Posted February 14, 2020 Не, с малкия дисплей. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CCord 73 #3849 Posted February 14, 2020 Ако при пускането си натиснал копчето AUTO климатика се включва по подразбиране и винаги може да тръгне когато прецени, за да избегнеш включването на климатика натискаш копчето АС, тогава изгасва лампата на AUTO компресора не тръгва докато отново не го включиш от АС или AUTO. Quote Share this post Link to post Share on other sites
h5rov 265 #3850 Posted February 14, 2020 При колите без навигация не знам дали става, но при тези с навигация има 2 бутона на A/C, on и оff. Като е спряно всичко на цяло и искам да пусна само духалка, натискам A/C off и тръгва да духа с изключен A/C, най-вероятно и при тези без навигация логиката е същата. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 444 #3851 Posted February 14, 2020 Преди 2 часа, deianr написа: Не, с малкия дисплей. Няма начин. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CCord 73 #3852 Posted February 14, 2020 (edited) Да допълня, ако при изключен климатик от АС се натисне бутона за обдухване на предното стъкло компресора включва и продължава да работи включвайки се периодично ако датчика за чистачките засича наличие на вода или сняг по предното стъкло докато пак не се изключи бутона за обдухване на стъклото. Отнася се за колите без навигация, с двузонов климатроник и с наличие на датчик за автоматично пускане на чистачките. Edited February 14, 2020 by CCord Quote Share this post Link to post Share on other sites
h5rov 265 #3853 Posted February 14, 2020 При обдухване на челното стъкло климатика се включва задължително за изсушаване на въздуха и премахване на влагата. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chavdarbs 105 #3854 Posted February 15, 2020 Преди 21 часа, deianr написа: Здравейте, Аз имам един може би тъп за повечето въпрос, но как да си пускам вентилацията в купето, без да ми се включва директно климатика? И сега през зимата го прави даже. Натискам копчето за вентилатора и компресорът го усещам как завърта. А на теб това какво ти пречи? Quote Share this post Link to post Share on other sites
deianr 9 #3855 Posted February 17, 2020 On 2/14/2020 at 4:26 PM, h5rov said: При колите без навигация не знам дали става, но при тези с навигация има 2 бутона на A/C, on и оff. Като е спряно всичко на цяло и искам да пусна само духалка, натискам A/C off и тръгва да духа с изключен A/C, най-вероятно и при тези без навигация логиката е същата. Не, ние сме с 1 бутон A/C и при първо натискане e On - т.е. това го включва. За да не го включвам директно, аз натискам бутона с вентилатор, но и той също включва климатика. Трябва да натисна после A/C бутона, за да изпише AC OFF. Т.е. винаги тръгва за малко, а това не е много ОК за компресора. On 2/14/2020 at 4:46 PM, ogi28b said: Няма начин. Изглежда си прав. Единственият вариант, който аз съм намерил засега, е да включа нормално, след малко да изключа от AC докато изпише А/C off и да работи така постоянно само на вентилатор. При повторно палене, ако не съм го спирал, тръгва в същия режим. Кофтито е, че ако все пак искам да спра изцяло вентилацията от големия бутон OFF, при следващо пускане на кое да е - винаги тръгва и климатика. On 2/15/2020 at 9:18 AM, chavdarbs said: А на теб това какво ти пречи? Не го намирам за нужно. Това е един излишен консуматор, който си товари. Но не е удачно и да го спирам веднага след пускане, защото компресорът тъкмо завърта и да дам AC off... знам, че е вредно такова краткотрайно сработване. Затова го оставям да поработи няколко минути и тогава го гася. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 444 #3856 Posted February 17, 2020 преди 6 минути, deianr написа: Изглежда си прав. Единственият вариант, който аз съм намерил засега, е да включа нормално, след малко да изключа от AC докато изпише А/C off и да работи така постоянно само на вентилатор. При повторно палене, ако не съм го спирал, тръгва в същия режим. Кофтито е, че ако все пак искам да спра изцяло вентилацията от големия бутон OFF, при следващо пускане на кое да е - винаги тръгва и климатика. Да, точно този метод използвам и аз - не го спирам никога. Назад в темата няколко пъти е коментиран този въпрос (а може и да е в другата, която е "важна"), но не ми се търси и по-лесно ми беше направо да ти напиша, че няма как. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 743 #3857 Posted February 17, 2020 Аз пък съм останал с впечатлението, че за компресорът е зле да не се включва дълго време. И за да не се занимавам повечето време стои на Auto. Зимата се включва рядко и върши добра работа за изсушаване на въздуха. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
goodybg 38 #3858 Posted February 17, 2020 Аз правя следното за да не ми се пуска климатика. Врътвам температурата на HI и пускам вентилатора и после натискам бутона АС и изписва АС офф и след това си на гласял желаната температура. Идеята е че когато врътката е на Нi климатика не се пуска. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CCord 73 #3859 Posted February 17, 2020 (edited) преди 34 минути, deianr написа: Не, ние сме с 1 бутон A/C и при първо натискане e On - т.е. това го включва. За да не го включвам директно, аз натискам бутона с вентилатор, но и той също включва климатика. Трябва да натисна после A/C бутона, за да изпише AC OFF. Т.е. винаги тръгва за малко, а това не е много ОК за компресора. Единственият вариант, който аз съм намерил засега, е да включа нормално, след малко да изключа от AC докато изпише А/C off и да работи така постоянно само на вентилатор. При повторно палене, ако не съм го спирал, тръгва в същия режим. Кофтито е, че ако все пак искам да спра изцяло вентилацията от големия бутон OFF, при следващо пускане на кое да е - винаги тръгва и климатика. Не знам защо при теб така се получава, при моята веднъж като изключа климатика от "АС" колкото и паления и изгасяния на двигателя да имам винаги си тръгва от позицията в която е бил последно, т.е. с изключен климатик. Никога не го изключвам от "OFF" и оставям вентилатора на първо ниво, така си го и карам освен ако не искам да затопли по-бързо но там си играя само с бутоните за вентилатора. ПП - никога не карам на "AUTO" - може би тук е "ключа за бараката", има вариант да си оставил настройка с обдухване на предно стъкло. Edited February 17, 2020 by CCord 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
deianr 9 #3860 Posted February 17, 2020 Да, така е и при мен - помни си настройката, но само ако не го спирам. Просто аз понякога спирам вентилатора изцяло. И търсех решение за следващо включване. Темата май се изчерпа. Благодаря ви. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 444 #3861 Posted February 17, 2020 Преди 2 часа, goodybg написа: Идеята е че когато врътката е на Нi климатика не се пуска. Това не е вярно. Компресорът се пуска винаги, когато наляганията и външната температура са в определени граници. И да е разрешено включването от бутона AC (да не е OFF). Вътрешната няма значение колко е зададена. Може да искаш да го включиш с цел изсушаване, а не охлаждане. Quote Share this post Link to post Share on other sites
goodybg 38 #3862 Posted February 17, 2020 При мен не е така, ако направя на 28гр още като натисна копчето за степените на вентилатора, и веднага се включва компресора, то се усеща. Но врътна ли го на най топло компресора не го усещам Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 444 #3863 Posted February 17, 2020 Значи, позамислих се и се усъмних какво говоря, и естествено - пробвах веднага варианта, описан от теб. Открих че съм в грешка и сега научих нещо ново, заради теб. Благодаря ти за което, @goodybg. Значи, подчертавам, че е при отчетена външна температура 10 градуса. Не знам дали има разлики в поведението при друга външна. Когато врътна на HI и тогава включа от вентилацията - компресорът не тръгва, както казваш. Ако при това положение опитам ръчно да го задействам с натискане на AC ON - тръгва. От тук ми е било объркването, защото никога не го ползвам на автоматично положение, а винаги го задействам или спирам ръчно, с изписано AC ON или AC OFF. При изписано AC ON и задаване на HI градуси - компресорът не спря. Ще пробвам още едни комбинации утре, че сега бях на светофар докато ръчках и нямах много време за играчка. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 512 #3864 Posted February 17, 2020 По принцип когато климатроника е на зададено HI или на LO климатроника не взима под внимание външната температура.Подчертавам, климатроника не климатика. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Атанас Данчев 4 #3865 Posted September 16, 2020 Колеги такива фарове дали се продават?Гледам из руските форуми руснаците ги правят.Някой инфо по-въпроса? 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zlatozator 972 #3866 Posted September 16, 2020 Jewel Eye от Acura. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
emz 8 #3867 Posted September 21, 2020 Здравейте, Accord 7 Face седан има ли ISOFIX? Можете ли да препоръчате конкретен модел детско столче, което пасва? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 743 #3868 Posted September 21, 2020 Префейса има isofix, така че фейса със сигурност трябва да има. А всяко столче пасва, което има isofix. Единственото, с което трябва да внимаваш, е, ако столчето е обърнато с гръб към посоката на движение, колко пространство ще има до седалката пред него. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
emz 8 #3869 Posted September 21, 2020 Благодаря! Видях, че горе, зад облегалките има отвори, предполагам това е. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 743 #3870 Posted September 21, 2020 Понеже не съм сигурен, че разбирам за кое говориш: Isofix-а е в два отвора долу където се събират седалката и облегалката. А под облегалката за глава има капак и място където може да се закачи куката от столчето за допълнителна сигурност. Не съм сигурен дали това е част от isofix изискванията – може би е. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites