Jump to content
Sign in to follow this  
rEsPeCtiVe

Какво направи днес по колата си?

Recommended Posts

Нали CIVITO е вехта кола, лепнах на купето под задните вертикални краища на вратите по малко уплътнение за прозорци (от шлаух) - да се затварят "по-благородно), обърнах П-образната скоба на лявата врата на 180 градуса (че е поизносена) и напънах малко вратата нагоре с крика (щото са поизносена пантите и), та закачаше леко в скобата.

Нямам подходящ ключ да стигна до болтовете им, но и това върши работа. ;)

IMG_20240907_180029.jpg

IMG_20240907_175913.jpg

IMG_20240907_182902.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Споко!

Тая гад е като "Райд - избива ги до крак" - насекомите, де. ;)

Не е гот да и се лепят, та сега ш са лъзгат / разчекват и рикошират. :(

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да им сложиш фолио, грехота би било след такова отлично полиране. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това уж било добър и устойчив препарат, но от камъчета не пазело.

Препоръчай нещо конкретно?

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. 

Примерно Лумар са добри.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес смених маслото. По-точно смениха ми го. 

Другари, на салфетката има проба от маслото - на горното петно е взета пробата директно от тубата, а отдолу е от щеката бодната и извадена от двигателя.

В задачата се пита - нормално ли е чисто новосменено масло да има такъв цвят? Значи батката първо свали филтъра, обаче аз се заблеях и онзи много бързо нави новия и имам съмнения дали остави добре да се оттече маслото. После свали пробката и там вече гледах и се изтече много добре. Знам, че има несливаем остатък, ама все ми се струва, че при предишни смени сякаш по-светло е новосмененото масло. Някой правил ли е сравнение подобно на моето? Щото може би не е възможно веднъж като влезе в двигателя да бъде 1 към 1 с това в тубата.

2024-10-13_20-26-43_300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

 

При К20 имаш 1.1 литра несливаем остатък. Ако маслото е било силно замърсено (или овъглено) преди смяната, ще замърси така и новото.

За сравнение, при К20-ката общият обем масло е 5,3 литра, а сервизното пълнене е 4,2 литра. Тоест несливаемият остатък е 20,76% от общия обем!

Ето защо е още по-необходимо да се сменя на по-кратки интервали.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ай стига бе! 1.1 литра несливаем остатък? Не казвам, че не е вярно, просто не мога да повярвам колко много е. Ми R20 e 3.7 литра, туй значи че като процент ще е по-голям. Аз винаги съм мислил, че са едно 100-150 мл несливаем остатък и процентно като го разхвърля на 3.7 литра и си викам то незначително. Пък виж на салфетката как изглежда. Скоти Килмър обаче вика - "никакви промивки на картери и двигатели, че голяма беля ще си докарате. Да не ви пука цвета какъв е, просто го сменяйте по-често". И аз туй правя, на 7000-8000 км го сменям, пък гледай какво тъмно за чисто ново масло. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Off Topic

Несливаемият остатък е не само в картера, а общо в целия двигател.

При R20, несливаемият остатък е 0,8 литра.

Ти с коя 20-ка си?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата е с А3.

Когато свалям масленият филтър си тече около 2/4 минути а от пробката тече около 10. И да, тече/капе  боза.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В някои случаи "несливаемия остатък" зависи много от майстора. Преди месец оставях колата в сервиза за смяна на маслата и спирачни дискове и накладки. Като отидох да си я взема майстора ми каза, че не му е стигнала тубата от 4.2 литра за да го докара на макс (това на K24Z3). Докато са работили по спирачките пробките са били отворени целия ден. Като запалих, все едно че ми бяха сменили двигателя- нищо не се чуваше.

След два дни като реших да доливам, нивото на щеката не можах да го видя (с очила), толкова беше бистро. Наложи се и фенерче да ползвам.:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата.

Edited by Cyreon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 19 часа, Cyreon написа:

т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата.

Абсолютно си прав. Обаче не всеки разполага с гараж и възможности сам да си сменя маслото.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12.10.2024 г. at 21:06, Rakeem написа:

Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. 

Примерно Лумар са добри.

Намерих тук представител и го разпитах.

Гледа фаровете и каза че изглеждат достатъчно добре, а с фолиото това няма да се промени, но като дойде време за махане (гаранция 5 години, но след 3-тата пожълтявало), ще има проблем с махането и чистенето на лепилния слой, ако някъде остане (а винаги оставало, дори с греене), та за сега ще е без. Аз уж не се "набивам" в предния, особено в дъжд и киша, но гаранция от камъчета няма.

А и фаровете ми са големи, ще трябва за всеки от тях парче 80х40 см, което си е почти 1 квадрат за 2-та.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реглаж на клапани, 323 000км.

 

 

IMG_20241103_111541.jpg

IMG_20241103_111536.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смених крушките за задна скорост с LED на джазката.

2.thumb.jpg.5f6e5f5794ac1c52339df506d6ef3cbf.jpg3.thumb.jpg.61d8460bc3160a6c3226367f5cc8654e.jpg5.thumb.jpg.5531a53b004e31efa5827f60ee14f15d.jpg

Гледах тестове на различни крушки в този клип и ги купих от тук в алито. Доволен съм, определено се вижда по - добре :cool:

Edited by Mandalorian
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво, много добре е станало, но малко ми се струва, че ще е като за изложение, ама дано греша и издържи по-дълго.

Това са зимните, нали? 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ся, тук работата е колкото изкара, но от опита ми с фолирания Сивик - нищо не е мръднало по купето в 2 сезона жега и 1 сезон студ, а на старите му джанти (сивото е фолио) нищо им няма, та съм куражлия. ;)

Да - горните са зимни - на колата са 4 месеца, а и тва каст фолио 751 си е добро.

Messenger_creation_38277AEE-09E6-4E25-A92F-4EAB448324F1_edit_83193673615950.jpg

Messenger_creation_7BA7330E-490F-4B22-8DC4-F4F9D3816D42.jpeg

Edited by ceco_accord
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно капачките:

Тук сме се събрале все "ора от кол и въже" :) - всеки с различна сфера на компетентност, та може някой да даде акъл? ;)

Стара къща - намерих си някакви заготовки от едно време - за маздовите джанти на Акорда. Рязани са с лазер от плексиглас.

Едните са прозрачни, а другите черен гланц. С вторите схемата е ясна - лепене директно върху черното матово фолио. Лесно и просто.

Но идеята с другите повече ми харесва, обаче има "подводни камъни". Лепене на Н под фолиото, а фаската става при разтягането му до капачката. Денивелацията е 2,5 мм и се контролира прилично, но ме тревожи кухината - де факто там е въздух. Зимният тест за 1 нощ във фризера, прототипа издържа успешно, но водоструйки - ала-бала - съмнявам се. Аз и на майтап го почнах де - даже Н не е в средата. ;)

Та въпросът е - как и с какво да запълня тези 5 кухини - периферията и 4-те вътрешни?

Мислех да я изградя с нещо тая фаска, преди да лепна фолиото, ама не съм толко прецизен в микрообработките като зъботехник, или бижутер.

С ФИМО не става - за да се втвърди се пече на 160 градуса, а и е мазно, а с кита ще оплескам и после е шкурене - бах тез капачки, като ш си играя толко! ;)

А в нета има само гланцови с хромирано лого, което е вариант, ако не сполуча с моите мераци - ама нали ... ;)

Та си мисля: мога да пробия в зоните на кухините-фаски отворчета в капачката и със спринцовка да нагнетя нещо течно, което да се втвърди в кухините? Та въпросът е кво да е това? Сещам се само за секундни лепила от флакончета тип "капчица", ама кат се знам, ще се омажа и олепя.

Има ли нещо друго подходящо като консистенция с добра течливост, което да се втвърдява след време и трябва ли му въздух за реакцията? Ама да не вземе да грее много, или да газоотделя! Абее по химия бях тройкаджия. ;)

Те малко снимки от прототипите. Мисля си личи кое как ще изглежда.

Ако + нечий акъл успея с обемният вариант - супер, ако не - с гланцовите Н ще бъде.

 

IMG_20241107_105630_edit_150156508492712.jpg

IMG_20241106_074043_edit_122627096347433.jpg

IMG_20241106_073900.jpg

IMG_20241105_225640.jpg

IMG_20241105_130424_edit_100863075307525.jpg

IMG_20241105_084303_edit_98380178171445.jpg

IMG_20241105_084427.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceco_accord

:honda:Да ти имам свободното време!

Edited by st34
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако няма си чиляк  достатъчен мерак,

или нема време,

или не му дреме. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Един ключ си обуших. Бях забравил, колко бързо и лесно се случват нещата при тия оризи от тия години.

Обучение ключ - 10 секунди

Обучение дистанционно - 2 броя за общо 5 секунди.🤭

Edited by jijane

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, jijane said:

Един ключ си обуших. Бях забравил, колко бързо и лесно се случват нещата при тия оризи от тия години.

Обучение ключ - 10 секунди

Обучение дистанционно - 2 броя за общо 5 секунди.🤭

Обучи и един за мен..тогава (:

Share this post


Link to post
Share on other sites

До Толбухин тоя ключ ще е най-скъпият Хонда ключ на света.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

А до Ихтиман, колко ще е?! ;) За CR-V 2 фейс.

Следващата отпуска в България ще те намеря в Пловдив, ако дадеш телефон на лични.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нема драма, само си намери кой да ти го нареже, че в Пловдив не искат със заготовки на клиента. Те продават същите бесни китайци, ама иначе не можели с на клиента заготовка. Аз отивам със ключ купен от Хонда Америка, он ми вика тва е менте🤭 Намерих един тигър дето за 20 лева на ключ си игра супер много време и то направи супер прецизен на Акура-та, само при него ще ходя вече, ако ми се налага.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сготвих зимния сет и на синковеца, че уикенда ще ни навести и ша се преобува.

Мити, малко черен спрей + бял мат за 2 от тасовете - явно са били предни.

С моите джанти си играх часове, а за неговите половин стигна. Каква дискриминация, ама като за CIVITO бива. ;)

IMG_20241121_183045_edit_105410536326622.jpg

IMG_20241121_183213_edit_105448522265679.jpg

IMG_20241121_193414.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обух я с нови (за мен са нови) джанти и нови гуми Kumho Wintercraft WP52 225/45  18” и смених крушките на късите с лед крушки от Farove Life. 

IMG_0243.jpeg

IMG_0249.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stoychev2002 Наложи ли се да се сваля бронята за да се сменят крушките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм свалял бронята, но свалих джантата и дръпнах половината подкалник за да виждам какво се случва. От ляво махнах филтърната кутия, за да си мушна ръката, че нещо ми беше доста тясно. Като цяло е мъка да се сменят крушките на акорда

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря @stoychev2002 аз съм с дизел а на всичкото отгоре и късите ми са ксенон, сигурно ще е голяма мъка през подкалника, ама ще действам от там, че хич не ми се сваля бронята.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами какво да кажа, днес се наканих да сменя ламБите на фаровете на Акорда, че отдавна го бях намислил. Силен вилен свалям левия подкалник, и... греда, можеш да смениш само крушката на мигача. Повиках неволята, плюх си на ръцете и откопчах бронята само отгоре, понаведох я напред, и о чудо, получих достъп до крепежите на фаровете. На всичкото отгоре разскачането на бронята само отгоре се оказа много по-лесно от свалянето на подкалника, счупените щипки на подкалника няма да ги коментирам, ама съм си поръчал нови и като дойдат ще ги сменя. Та друго си е да демонтираш фара и да ти е в ръцете, много по-лесно се работи. Иначе ефекта от смяната на крушките е очаквания. По данни от измерването с луксиметъра, интензитета на светлината при късите светлини се увеличи с между 1.75 и 2 пъти . По мое субективно усещане, има малка разлика към по добро осветяване. Разлика в светлинния сноп спрямо старите ксенонови крушки няма, абсолютно едно към едно между старите и новите лампи, без никакво разсейване, права отсечена линия. При дългите светлини обаче ефекта е..., УАУ. Не съм мерил с луксимера, защото нямаше нужда. Светлинния сноп отново е едно към едно както със старите халогенни крушки, но осветеноста е в пъти по-голяма. И не на последно място, при включване на светлините има мигновена реакция, няма ги онези досадни няколко милисекунди от които ксеноновите и халогенните лампи се нуждаят, за да загреят.

Умишлено не пиша какви лампи съм сложил, за да не правя реклама, всеки би се сетил, а който не се сеща да пита.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

От скука реших да пръсна пластмасата, която стои върху кабелите на бобините. Малко шкурене, някакъв грунд беше останал от преди, 3 ръце боя и отгоре лак. 

капаче.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...