ceco_accord 6261 #2841 Posted September 7, 2024 (edited) Нали CIVITO е вехта кола, лепнах на купето под задните вертикални краища на вратите по малко уплътнение за прозорци (от шлаух) - да се затварят "по-благородно), обърнах П-образната скоба на лявата врата на 180 градуса (че е поизносена) и напънах малко вратата нагоре с крика (щото са поизносена пантите и), та закачаше леко в скобата. Нямам подходящ ключ да стигна до болтовете им, но и това върши работа. Edited September 7, 2024 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2842 Posted October 12, 2024 (edited) Не че светеха зле, но 3 годишният лак взе да се люпи, таа - потъркване с... преди след ... лампата на Аладин Edited October 12, 2024 by ceco_accord 8 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1288 #2843 Posted October 12, 2024 Цецо ще ми избодеш очите Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2844 Posted October 12, 2024 Off Topic Споко! Тая гад е като "Райд - избива ги до крак" - насекомите, де. Не е гот да и се лепят, та сега ш са лъзгат / разчекват и рикошират. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 809 #2845 Posted October 12, 2024 Да им сложиш фолио, грехота би било след такова отлично полиране. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2846 Posted October 12, 2024 (edited) Това уж било добър и устойчив препарат, но от камъчета не пазело. Препоръчай нещо конкретно? Edited October 12, 2024 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 809 #2847 Posted October 12, 2024 Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. Примерно Лумар са добри. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Cyreon 204 #2848 Posted October 13, 2024 Днес смених маслото. По-точно смениха ми го. Другари, на салфетката има проба от маслото - на горното петно е взета пробата директно от тубата, а отдолу е от щеката бодната и извадена от двигателя. В задачата се пита - нормално ли е чисто новосменено масло да има такъв цвят? Значи батката първо свали филтъра, обаче аз се заблеях и онзи много бързо нави новия и имам съмнения дали остави добре да се оттече маслото. После свали пробката и там вече гледах и се изтече много добре. Знам, че има несливаем остатък, ама все ми се струва, че при предишни смени сякаш по-светло е новосмененото масло. Някой правил ли е сравнение подобно на моето? Щото може би не е възможно веднъж като влезе в двигателя да бъде 1 към 1 с това в тубата. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2888 #2849 Posted October 13, 2024 Off Topic При К20 имаш 1.1 литра несливаем остатък. Ако маслото е било силно замърсено (или овъглено) преди смяната, ще замърси така и новото. За сравнение, при К20-ката общият обем масло е 5,3 литра, а сервизното пълнене е 4,2 литра. Тоест несливаемият остатък е 20,76% от общия обем! Ето защо е още по-необходимо да се сменя на по-кратки интервали. Share this post Link to post Share on other sites
Cyreon 204 #2850 Posted October 13, 2024 Ай стига бе! 1.1 литра несливаем остатък? Не казвам, че не е вярно, просто не мога да повярвам колко много е. Ми R20 e 3.7 литра, туй значи че като процент ще е по-голям. Аз винаги съм мислил, че са едно 100-150 мл несливаем остатък и процентно като го разхвърля на 3.7 литра и си викам то незначително. Пък виж на салфетката как изглежда. Скоти Килмър обаче вика - "никакви промивки на картери и двигатели, че голяма беля ще си докарате. Да не ви пука цвета какъв е, просто го сменяйте по-често". И аз туй правя, на 7000-8000 км го сменям, пък гледай какво тъмно за чисто ново масло. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2888 #2851 Posted October 14, 2024 Off Topic Несливаемият остатък е не само в картера, а общо в целия двигател. При R20, несливаемият остатък е 0,8 литра. Ти с коя 20-ка си? Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1288 #2852 Posted October 14, 2024 Колегата е с А3. Когато свалям масленият филтър си тече около 2/4 минути а от пробката тече около 10. И да, тече/капе боза. Share this post Link to post Share on other sites
spase 84 #2854 Posted October 15, 2024 В някои случаи "несливаемия остатък" зависи много от майстора. Преди месец оставях колата в сервиза за смяна на маслата и спирачни дискове и накладки. Като отидох да си я взема майстора ми каза, че не му е стигнала тубата от 4.2 литра за да го докара на макс (това на K24Z3). Докато са работили по спирачките пробките са били отворени целия ден. Като запалих, все едно че ми бяха сменили двигателя- нищо не се чуваше. След два дни като реших да доливам, нивото на щеката не можах да го видя (с очила), толкова беше бистро. Наложи се и фенерче да ползвам. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Cyreon 204 #2855 Posted October 15, 2024 (edited) т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата. Edited October 15, 2024 by Cyreon Share this post Link to post Share on other sites
spase 84 #2856 Posted October 16, 2024 Преди 19 часа, Cyreon написа: т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата. Абсолютно си прав. Обаче не всеки разполага с гараж и възможности сам да си сменя маслото. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2857 Posted October 21, 2024 (edited) На 12.10.2024 г. at 21:06, Rakeem написа: Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. Примерно Лумар са добри. Намерих тук представител и го разпитах. Гледа фаровете и каза че изглеждат достатъчно добре, а с фолиото това няма да се промени, но като дойде време за махане (гаранция 5 години, но след 3-тата пожълтявало), ще има проблем с махането и чистенето на лепилния слой, ако някъде остане (а винаги оставало, дори с греене), та за сега ще е без. Аз уж не се "набивам" в предния, особено в дъжд и киша, но гаранция от камъчета няма. А и фаровете ми са големи, ще трябва за всеки от тях парче 80х40 см, което си е почти 1 квадрат за 2-та. Edited October 21, 2024 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
kvd74 653 #2858 Posted November 3, 2024 Реглаж на клапани, 323 000км. 4 Share this post Link to post Share on other sites
Mandalorian 36 #2859 Posted November 4, 2024 (edited) Смених крушките за задна скорост с LED на джазката. Гледах тестове на различни крушки в този клип и ги купих от тук в алито. Доволен съм, определено се вижда по - добре Edited November 4, 2024 by Mandalorian 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2860 Posted November 4, 2024 (edited) От години ме дразнят 5-те масивни спици на стоковите 17-ки, та уикенда взех мерки, претеглих за и против, въоръжих се с файл и изрязани на плотер петолъчки + пищова за горещ въздух, и си поиграх. VID_20241102_205144.mp4 Фолиото не може да се разтегне до дъното, та след изрязването, си направих конусче и останалото боядисах с матов спрей. Целта бе по-малко сиво и изместване на масивната му част в периферията, за да изглеждат жантите по-големи. Остава да си измисля и спретна някакви "по-дизайнерски" капачки (сигурно черни) и ще се "преобувам", че идела зима, а в събота карах колело - по къс ръкав. Edited November 4, 2024 by ceco_accord 7 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 809 #2861 Posted November 4, 2024 Браво, много добре е станало, но малко ми се струва, че ще е като за изложение, ама дано греша и издържи по-дълго. Това са зимните, нали? 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2862 Posted November 4, 2024 (edited) Ся, тук работата е колкото изкара, но от опита ми с фолирания Сивик - нищо не е мръднало по купето в 2 сезона жега и 1 сезон студ, а на старите му джанти (сивото е фолио) нищо им няма, та съм куражлия. Да - горните са зимни - на колата са 4 месеца, а и тва каст фолио 751 си е добро. Edited November 4, 2024 by ceco_accord 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2863 Posted November 7, 2024 (edited) Относно капачките: Тук сме се събрале все "ора от кол и въже" - всеки с различна сфера на компетентност, та може някой да даде акъл? Стара къща - намерих си някакви заготовки от едно време - за маздовите джанти на Акорда. Рязани са с лазер от плексиглас. Едните са прозрачни, а другите черен гланц. С вторите схемата е ясна - лепене директно върху черното матово фолио. Лесно и просто. Но идеята с другите повече ми харесва, обаче има "подводни камъни". Лепене на Н под фолиото, а фаската става при разтягането му до капачката. Денивелацията е 2,5 мм и се контролира прилично, но ме тревожи кухината - де факто там е въздух. Зимният тест за 1 нощ във фризера, прототипа издържа успешно, но водоструйки - ала-бала - съмнявам се. Аз и на майтап го почнах де - даже Н не е в средата. Та въпросът е - как и с какво да запълня тези 5 кухини - периферията и 4-те вътрешни? Мислех да я изградя с нещо тая фаска, преди да лепна фолиото, ама не съм толко прецизен в микрообработките като зъботехник, или бижутер. С ФИМО не става - за да се втвърди се пече на 160 градуса, а и е мазно, а с кита ще оплескам и после е шкурене - бах тез капачки, като ш си играя толко! А в нета има само гланцови с хромирано лого, което е вариант, ако не сполуча с моите мераци - ама нали ... Та си мисля: мога да пробия в зоните на кухините-фаски отворчета в капачката и със спринцовка да нагнетя нещо течно, което да се втвърди в кухините? Та въпросът е кво да е това? Сещам се само за секундни лепила от флакончета тип "капчица", ама кат се знам, ще се омажа и олепя. Има ли нещо друго подходящо като консистенция с добра течливост, което да се втвърдява след време и трябва ли му въздух за реакцията? Ама да не вземе да грее много, или да газоотделя! Абее по химия бях тройкаджия. Те малко снимки от прототипите. Мисля си личи кое как ще изглежда. Ако + нечий акъл успея с обемният вариант - супер, ако не - с гланцовите Н ще бъде. Edited November 7, 2024 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2864 Posted November 15, 2024 (edited) Нищо не измислих, па се отказах от тез хрумки. Направих си чертеж за челната част на наличните капачки, та го пратих на приятел, да ми го разпечата на 3D принтер. Той пък нещо се бъгнал и пробата станала кат плетена шапчица. А ме мързи да заглаждам 4 броя. Айде - и таз идея отпадна. А снего тропа на вратата. Поръчах си комплект от ОЛХ-а с хром емблеми - и без това гайките са такива и ще "засенчват" бренда с блясъка си. Викам си - Колко па да са зле. Ауу - много! Ама за 20 лв ... Криви чела, елипсовидни вместо кръгли, отзад зъбчетата не щракват в джантата, емблемите не лягат добре заради чепака от дюзата на шприц формата, а като капак на всичко - гланцови. Иначе HONDA - тайландски - сигурно от некое гаражче с допотопен инструментариум и кривогледо ОТК. Откопчах Н-ките от капачките, извадих пиличките и шкурките, па си ги оправих. Фолирах ги със същия черен мат и това ще е. Edited November 15, 2024 by ceco_accord 6 Share this post Link to post Share on other sites
st34 99 #2865 Posted November 17, 2024 (edited) ceco_accord Да ти имам свободното време! Edited November 17, 2024 by st34 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2866 Posted November 17, 2024 Ако няма си чиляк достатъчен мерак, или нема време, или не му дреме. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2867 Posted November 17, 2024 (edited) И да приключа тоя случай - "преобух се". Измих колата (та да сейфна летния сет чист) и изчаках слънцето да мине пред гаража. Уж свети, ама не грее - косо стрЕя тая гад. Облякох се тематично кат Бибендум и извадих нужното, па с ентусиазъм отпочнах. Наложи се малко високотемпературна боица да мацна по задните барабани и претпазните ламарини зад дисковете, че леко ръждица, а с чисти жанти ще ме дразни. Сложих първата иии - греда! Хромираните гайки развалят фацата. Гледам на комшийката Аудито на 18-ка и се чудя как изглеждат по-големи. Хитреци са тея шваби. Малка капачка, а гайките 17мм и с вътрешен шестограм + че са тъмни като джантите, а на туй отгоре 5х108. Моите светят в черното и са 22мм, а и 5х120. Всичко в тоя живот е баланс и пропорции, кат се почне от разликата в жените, сградите и всякакви други предмети. Наложи се да търся решение - днес. Направих си инструментче и им почерних главите. Шестостенът и без това отразява черното около себе си в отвора. Ся, 18-ки няма да станат, но до 17,5 цола ги докарах на вид. Цъкнах и 1 снимка с моите 17" стокови vs опшънъл 18" - за сравнение. Не съм и мислел да карам с нещо различно. По здраво от хондова джанта не съм срещал. Тежички са, но и "косатката" не е лека, а визуално ги олекотих и модернизирах. Заиграх си се, та приключих по здрач, но съм доволен, кат хлапак със свеж тунинг по колата си, ама новият луук ми стъпи на десетки, а не стотици левове. Имам и чесън, но с него ще "вчеша" малко екстериора, ама по-натам. Edited November 17, 2024 by ceco_accord 5 Share this post Link to post Share on other sites
jijane 460 #2868 Posted November 18, 2024 (edited) Един ключ си обуших. Бях забравил, колко бързо и лесно се случват нещата при тия оризи от тия години. Обучение ключ - 10 секунди Обучение дистанционно - 2 броя за общо 5 секунди.🤭 Edited November 18, 2024 by jijane Share this post Link to post Share on other sites
Jivetz 17 #2869 Posted November 18, 2024 21 minutes ago, jijane said: Един ключ си обуших. Бях забравил, колко бързо и лесно се случват нещата при тия оризи от тия години. Обучение ключ - 10 секунди Обучение дистанционно - 2 броя за общо 5 секунди.🤭 Обучи и един за мен..тогава (: Share this post Link to post Share on other sites
jijane 460 #2870 Posted November 18, 2024 До Толбухин тоя ключ ще е най-скъпият Хонда ключ на света. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1591 #2871 Posted November 18, 2024 А до Ихтиман, колко ще е?! За CR-V 2 фейс. Следващата отпуска в България ще те намеря в Пловдив, ако дадеш телефон на лични. Share this post Link to post Share on other sites
jijane 460 #2872 Posted November 19, 2024 Нема драма, само си намери кой да ти го нареже, че в Пловдив не искат със заготовки на клиента. Те продават същите бесни китайци, ама иначе не можели с на клиента заготовка. Аз отивам със ключ купен от Хонда Америка, он ми вика тва е менте🤭 Намерих един тигър дето за 20 лева на ключ си игра супер много време и то направи супер прецизен на Акура-та, само при него ще ходя вече, ако ми се налага. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2873 Posted November 21, 2024 Сготвих зимния сет и на синковеца, че уикенда ще ни навести и ша се преобува. Мити, малко черен спрей + бял мат за 2 от тасовете - явно са били предни. С моите джанти си играх часове, а за неговите половин стигна. Каква дискриминация, ама като за CIVITO бива. Share this post Link to post Share on other sites
stoychev2002 22 #2874 Posted November 24, 2024 Обух я с нови (за мен са нови) джанти и нови гуми Kumho Wintercraft WP52 225/45 18” и смених крушките на късите с лед крушки от Farove Life. 2 Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 485 #2875 Posted November 25, 2024 @stoychev2002 Наложи ли се да се сваля бронята за да се сменят крушките. Share this post Link to post Share on other sites
stoychev2002 22 #2876 Posted November 25, 2024 Не съм свалял бронята, но свалих джантата и дръпнах половината подкалник за да виждам какво се случва. От ляво махнах филтърната кутия, за да си мушна ръката, че нещо ми беше доста тясно. Като цяло е мъка да се сменят крушките на акорда 1 Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 485 #2877 Posted November 26, 2024 Благодаря @stoychev2002 аз съм с дизел а на всичкото отгоре и късите ми са ксенон, сигурно ще е голяма мъка през подкалника, ама ще действам от там, че хич не ми се сваля бронята. 1 Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 485 #2878 Posted December 1, 2024 Ами какво да кажа, днес се наканих да сменя ламБите на фаровете на Акорда, че отдавна го бях намислил. Силен вилен свалям левия подкалник, и... греда, можеш да смениш само крушката на мигача. Повиках неволята, плюх си на ръцете и откопчах бронята само отгоре, понаведох я напред, и о чудо, получих достъп до крепежите на фаровете. На всичкото отгоре разскачането на бронята само отгоре се оказа много по-лесно от свалянето на подкалника, счупените щипки на подкалника няма да ги коментирам, ама съм си поръчал нови и като дойдат ще ги сменя. Та друго си е да демонтираш фара и да ти е в ръцете, много по-лесно се работи. Иначе ефекта от смяната на крушките е очаквания. По данни от измерването с луксиметъра, интензитета на светлината при късите светлини се увеличи с между 1.75 и 2 пъти . По мое субективно усещане, има малка разлика към по добро осветяване. Разлика в светлинния сноп спрямо старите ксенонови крушки няма, абсолютно едно към едно между старите и новите лампи, без никакво разсейване, права отсечена линия. При дългите светлини обаче ефекта е..., УАУ. Не съм мерил с луксимера, защото нямаше нужда. Светлинния сноп отново е едно към едно както със старите халогенни крушки, но осветеноста е в пъти по-голяма. И не на последно място, при включване на светлините има мигновена реакция, няма ги онези досадни няколко милисекунди от които ксеноновите и халогенните лампи се нуждаят, за да загреят. Умишлено не пиша какви лампи съм сложил, за да не правя реклама, всеки би се сетил, а който не се сеща да пита. 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6261 #2879 Posted December 1, 2024 Питам? Share this post Link to post Share on other sites
stoychev2002 22 #2880 Posted December 7, 2024 От скука реших да пръсна пластмасата, която стои върху кабелите на бобините. Малко шкурене, някакъв грунд беше останал от преди, 3 ръце боя и отгоре лак. Share this post Link to post Share on other sites