Jump to content
rEsPeCtiVe

Какво направи днес по колата си?

Recommended Posts

Нали CIVITO е вехта кола, лепнах на купето под задните вертикални краища на вратите по малко уплътнение за прозорци (от шлаух) - да се затварят "по-благородно), обърнах П-образната скоба на лявата врата на 180 градуса (че е поизносена) и напънах малко вратата нагоре с крика (щото са поизносена пантите и), та закачаше леко в скобата.

Нямам подходящ ключ да стигна до болтовете им, но и това върши работа. ;)

IMG_20240907_180029.jpg

IMG_20240907_175913.jpg

IMG_20240907_182902.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Споко!

Тая гад е като "Райд - избива ги до крак" - насекомите, де. ;)

Не е гот да и се лепят, та сега ш са лъзгат / разчекват и рикошират. :(

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да им сложиш фолио, грехота би било след такова отлично полиране. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това уж било добър и устойчив препарат, но от камъчета не пазело.

Препоръчай нещо конкретно?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. 

Примерно Лумар са добри.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених маслото. По-точно смениха ми го. 

Другари, на салфетката има проба от маслото - на горното петно е взета пробата директно от тубата, а отдолу е от щеката бодната и извадена от двигателя.

В задачата се пита - нормално ли е чисто новосменено масло да има такъв цвят? Значи батката първо свали филтъра, обаче аз се заблеях и онзи много бързо нави новия и имам съмнения дали остави добре да се оттече маслото. После свали пробката и там вече гледах и се изтече много добре. Знам, че има несливаем остатък, ама все ми се струва, че при предишни смени сякаш по-светло е новосмененото масло. Някой правил ли е сравнение подобно на моето? Щото може би не е възможно веднъж като влезе в двигателя да бъде 1 към 1 с това в тубата.

2024-10-13_20-26-43_300.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

При К20 имаш 1.1 литра несливаем остатък. Ако маслото е било силно замърсено (или овъглено) преди смяната, ще замърси така и новото.

За сравнение, при К20-ката общият обем масло е 5,3 литра, а сервизното пълнене е 4,2 литра. Тоест несливаемият остатък е 20,76% от общия обем!

Ето защо е още по-необходимо да се сменя на по-кратки интервали.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай стига бе! 1.1 литра несливаем остатък? Не казвам, че не е вярно, просто не мога да повярвам колко много е. Ми R20 e 3.7 литра, туй значи че като процент ще е по-голям. Аз винаги съм мислил, че са едно 100-150 мл несливаем остатък и процентно като го разхвърля на 3.7 литра и си викам то незначително. Пък виж на салфетката как изглежда. Скоти Килмър обаче вика - "никакви промивки на картери и двигатели, че голяма беля ще си докарате. Да не ви пука цвета какъв е, просто го сменяйте по-често". И аз туй правя, на 7000-8000 км го сменям, пък гледай какво тъмно за чисто ново масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Несливаемият остатък е не само в картера, а общо в целия двигател.

При R20, несливаемият остатък е 0,8 литра.

Ти с коя 20-ка си?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е с А3.

Когато свалям масленият филтър си тече около 2/4 минути а от пробката тече около 10. И да, тече/капе  боза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

R20A3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някои случаи "несливаемия остатък" зависи много от майстора. Преди месец оставях колата в сервиза за смяна на маслата и спирачни дискове и накладки. Като отидох да си я взема майстора ми каза, че не му е стигнала тубата от 4.2 литра за да го докара на макс (това на K24Z3). Докато са работили по спирачките пробките са били отворени целия ден. Като запалих, все едно че ми бяха сменили двигателя- нищо не се чуваше.

След два дни като реших да доливам, нивото на щеката не можах да го видя (с очила), толкова беше бистро. Наложи се и фенерче да ползвам.:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Cyreon написа:

т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата.

Абсолютно си прав. Обаче не всеки разполага с гараж и възможности сам да си сменя маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 12.10.2024 г. at 21:06, Rakeem написа:

Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. 

Примерно Лумар са добри.

Намерих тук представител и го разпитах.

Гледа фаровете и каза че изглеждат достатъчно добре, а с фолиото това няма да се промени, но като дойде време за махане (гаранция 5 години, но след 3-тата пожълтявало), ще има проблем с махането и чистенето на лепилния слой, ако някъде остане (а винаги оставало, дори с греене), та за сега ще е без. Аз уж не се "набивам" в предния, особено в дъжд и киша, но гаранция от камъчета няма.

А и фаровете ми са големи, ще трябва за всеки от тях парче 80х40 см, което си е почти 1 квадрат за 2-та.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглаж на клапани, 323 000км.

 

 

IMG_20241103_111541.jpg

IMG_20241103_111536.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смених крушките за задна скорост с LED на джазката.

2.thumb.jpg.5f6e5f5794ac1c52339df506d6ef3cbf.jpg3.thumb.jpg.61d8460bc3160a6c3226367f5cc8654e.jpg5.thumb.jpg.5531a53b004e31efa5827f60ee14f15d.jpg

Гледах тестове на различни крушки в този клип и ги купих от тук в алито. Доволен съм, определено се вижда по - добре :cool:

Редактирано от Mandalorian
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много добре е станало, но малко ми се струва, че ще е като за изложение, ама дано греша и издържи по-дълго.

Това са зимните, нали? 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ся, тук работата е колкото изкара, но от опита ми с фолирания Сивик - нищо не е мръднало по купето в 2 сезона жега и 1 сезон студ, а на старите му джанти (сивото е фолио) нищо им няма, та съм куражлия. ;)

Да - горните са зимни - на колата са 4 месеца, а и тва каст фолио 751 си е добро.

Messenger_creation_38277AEE-09E6-4E25-A92F-4EAB448324F1_edit_83193673615950.jpg

Messenger_creation_7BA7330E-490F-4B22-8DC4-F4F9D3816D42.jpeg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Относно капачките:

Тук сме се събрале все "ора от кол и въже" :) - всеки с различна сфера на компетентност, та може някой да даде акъл? ;)

Стара къща - намерих си някакви заготовки от едно време - за маздовите джанти на Акорда. Рязани са с лазер от плексиглас.

Едните са прозрачни, а другите черен гланц. С вторите схемата е ясна - лепене директно върху черното матово фолио. Лесно и просто.

Но идеята с другите повече ми харесва, обаче има "подводни камъни". Лепене на Н под фолиото, а фаската става при разтягането му до капачката. Денивелацията е 2,5 мм и се контролира прилично, но ме тревожи кухината - де факто там е въздух. Зимният тест за 1 нощ във фризера, прототипа издържа успешно, но водоструйки - ала-бала - съмнявам се. Аз и на майтап го почнах де - даже Н не е в средата. ;)

Та въпросът е - как и с какво да запълня тези 5 кухини - периферията и 4-те вътрешни?

Мислех да я изградя с нещо тая фаска, преди да лепна фолиото, ама не съм толко прецизен в микрообработките като зъботехник, или бижутер.

С ФИМО не става - за да се втвърди се пече на 160 градуса, а и е мазно, а с кита ще оплескам и после е шкурене - бах тез капачки, като ш си играя толко! ;)

А в нета има само гланцови с хромирано лого, което е вариант, ако не сполуча с моите мераци - ама нали ... ;)

Та си мисля: мога да пробия в зоните на кухините-фаски отворчета в капачката и със спринцовка да нагнетя нещо течно, което да се втвърди в кухините? Та въпросът е кво да е това? Сещам се само за секундни лепила от флакончета тип "капчица", ама кат се знам, ще се омажа и олепя.

Има ли нещо друго подходящо като консистенция с добра течливост, което да се втвърдява след време и трябва ли му въздух за реакцията? Ама да не вземе да грее много, или да газоотделя! Абее по химия бях тройкаджия. ;)

Те малко снимки от прототипите. Мисля си личи кое как ще изглежда.

Ако + нечий акъл успея с обемният вариант - супер, ако не - с гланцовите Н ще бъде.

 

IMG_20241107_105630_edit_150156508492712.jpg

IMG_20241106_074043_edit_122627096347433.jpg

IMG_20241106_073900.jpg

IMG_20241105_225640.jpg

IMG_20241105_130424_edit_100863075307525.jpg

IMG_20241105_084303_edit_98380178171445.jpg

IMG_20241105_084427.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ceco_accord

:honda:Да ти имам свободното време!

Редактирано от st34
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма си чиляк  достатъчен мерак,

или нема време,

или не му дреме. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Един ключ си обуших. Бях забравил, колко бързо и лесно се случват нещата при тия оризи от тия години.

Обучение ключ - 10 секунди

Обучение дистанционно - 2 броя за общо 5 секунди.🤭

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 minutes ago, jijane said:

Един ключ си обуших. Бях забравил, колко бързо и лесно се случват нещата при тия оризи от тия години.

Обучение ключ - 10 секунди

Обучение дистанционно - 2 броя за общо 5 секунди.🤭

Обучи и един за мен..тогава (:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Толбухин тоя ключ ще е най-скъпият Хонда ключ на света.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А до Ихтиман, колко ще е?! ;) За CR-V 2 фейс.

Следващата отпуска в България ще те намеря в Пловдив, ако дадеш телефон на лични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема драма, само си намери кой да ти го нареже, че в Пловдив не искат със заготовки на клиента. Те продават същите бесни китайци, ама иначе не можели с на клиента заготовка. Аз отивам със ключ купен от Хонда Америка, он ми вика тва е менте🤭 Намерих един тигър дето за 20 лева на ключ си игра супер много време и то направи супер прецизен на Акура-та, само при него ще ходя вече, ако ми се налага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сготвих зимния сет и на синковеца, че уикенда ще ни навести и ша се преобува.

Мити, малко черен спрей + бял мат за 2 от тасовете - явно са били предни.

С моите джанти си играх часове, а за неговите половин стигна. Каква дискриминация, ама като за CIVITO бива. ;)

IMG_20241121_183045_edit_105410536326622.jpg

IMG_20241121_183213_edit_105448522265679.jpg

IMG_20241121_193414.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обух я с нови (за мен са нови) джанти и нови гуми Kumho Wintercraft WP52 225/45  18” и смених крушките на късите с лед крушки от Farove Life. 

IMG_0243.jpeg

IMG_0249.jpeg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stoychev2002 Наложи ли се да се сваля бронята за да се сменят крушките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм свалял бронята, но свалих джантата и дръпнах половината подкалник за да виждам какво се случва. От ляво махнах филтърната кутия, за да си мушна ръката, че нещо ми беше доста тясно. Като цяло е мъка да се сменят крушките на акорда

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря @stoychev2002 аз съм с дизел а на всичкото отгоре и късите ми са ксенон, сигурно ще е голяма мъка през подкалника, ама ще действам от там, че хич не ми се сваля бронята.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да кажа, днес се наканих да сменя ламБите на фаровете на Акорда, че отдавна го бях намислил. Силен вилен свалям левия подкалник, и... греда, можеш да смениш само крушката на мигача. Повиках неволята, плюх си на ръцете и откопчах бронята само отгоре, понаведох я напред, и о чудо, получих достъп до крепежите на фаровете. На всичкото отгоре разскачането на бронята само отгоре се оказа много по-лесно от свалянето на подкалника, счупените щипки на подкалника няма да ги коментирам, ама съм си поръчал нови и като дойдат ще ги сменя. Та друго си е да демонтираш фара и да ти е в ръцете, много по-лесно се работи. Иначе ефекта от смяната на крушките е очаквания. По данни от измерването с луксиметъра, интензитета на светлината при късите светлини се увеличи с между 1.75 и 2 пъти . По мое субективно усещане, има малка разлика към по добро осветяване. Разлика в светлинния сноп спрямо старите ксенонови крушки няма, абсолютно едно към едно между старите и новите лампи, без никакво разсейване, права отсечена линия. При дългите светлини обаче ефекта е..., УАУ. Не съм мерил с луксимера, защото нямаше нужда. Светлинния сноп отново е едно към едно както със старите халогенни крушки, но осветеноста е в пъти по-голяма. И не на последно място, при включване на светлините има мигновена реакция, няма ги онези досадни няколко милисекунди от които ксеноновите и халогенните лампи се нуждаят, за да загреят.

Умишлено не пиша какви лампи съм сложил, за да не правя реклама, всеки би се сетил, а който не се сеща да пита.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скука реших да пръсна пластмасата, която стои върху кабелите на бобините. Малко шкурене, някакъв грунд беше останал от преди, 3 ръце боя и отгоре лак. 

капаче.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...