Jump to content
rEsPeCtiVe

Какво направи днес по колата си?

Recommended Posts

Нали CIVITO е вехта кола, лепнах на купето под задните вертикални краища на вратите по малко уплътнение за прозорци (от шлаух) - да се затварят "по-благородно), обърнах П-образната скоба на лявата врата на 180 градуса (че е поизносена) и напънах малко вратата нагоре с крика (щото са поизносена пантите и), та закачаше леко в скобата.

Нямам подходящ ключ да стигна до болтовете им, но и това върши работа. ;)

IMG_20240907_180029.jpg

IMG_20240907_175913.jpg

IMG_20240907_182902.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Споко!

Тая гад е като "Райд - избива ги до крак" - насекомите, де. ;)

Не е гот да и се лепят, та сега ш са лъзгат / разчекват и рикошират. :(

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да им сложиш фолио, грехота би било след такова отлично полиране. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това уж било добър и устойчив препарат, но от камъчета не пазело.

Препоръчай нещо конкретно?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не пази по-добре от фолиото, особено срещу камъчета. 

Примерно Лумар са добри.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених маслото. По-точно смениха ми го. 

Другари, на салфетката има проба от маслото - на горното петно е взета пробата директно от тубата, а отдолу е от щеката бодната и извадена от двигателя.

В задачата се пита - нормално ли е чисто новосменено масло да има такъв цвят? Значи батката първо свали филтъра, обаче аз се заблеях и онзи много бързо нави новия и имам съмнения дали остави добре да се оттече маслото. После свали пробката и там вече гледах и се изтече много добре. Знам, че има несливаем остатък, ама все ми се струва, че при предишни смени сякаш по-светло е новосмененото масло. Някой правил ли е сравнение подобно на моето? Щото може би не е възможно веднъж като влезе в двигателя да бъде 1 към 1 с това в тубата.

2024-10-13_20-26-43_300.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

При К20 имаш 1.1 литра несливаем остатък. Ако маслото е било силно замърсено (или овъглено) преди смяната, ще замърси така и новото.

За сравнение, при К20-ката общият обем масло е 5,3 литра, а сервизното пълнене е 4,2 литра. Тоест несливаемият остатък е 20,76% от общия обем!

Ето защо е още по-необходимо да се сменя на по-кратки интервали.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай стига бе! 1.1 литра несливаем остатък? Не казвам, че не е вярно, просто не мога да повярвам колко много е. Ми R20 e 3.7 литра, туй значи че като процент ще е по-голям. Аз винаги съм мислил, че са едно 100-150 мл несливаем остатък и процентно като го разхвърля на 3.7 литра и си викам то незначително. Пък виж на салфетката как изглежда. Скоти Килмър обаче вика - "никакви промивки на картери и двигатели, че голяма беля ще си докарате. Да не ви пука цвета какъв е, просто го сменяйте по-често". И аз туй правя, на 7000-8000 км го сменям, пък гледай какво тъмно за чисто ново масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Несливаемият остатък е не само в картера, а общо в целия двигател.

При R20, несливаемият остатък е 0,8 литра.

Ти с коя 20-ка си?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е с А3.

Когато свалям масленият филтър си тече около 2/4 минути а от пробката тече около 10. И да, тече/капе  боза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някои случаи "несливаемия остатък" зависи много от майстора. Преди месец оставях колата в сервиза за смяна на маслата и спирачни дискове и накладки. Като отидох да си я взема майстора ми каза, че не му е стигнала тубата от 4.2 литра за да го докара на макс (това на K24Z3). Докато са работили по спирачките пробките са били отворени целия ден. Като запалих, все едно че ми бяха сменили двигателя- нищо не се чуваше.

След два дни като реших да доливам, нивото на щеката не можах да го видя (с очила), толкова беше бистро. Наложи се и фенерче да ползвам.:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Cyreon написа:

т.е. трябва хубаво да се остава да се оттече. Най-добре сам да си го сменяш, остави я цяла вечер да се оттича и сабалян си налей новото масло. Tия чичаци по сервизите бързат като въртоглави да завиват филтъра и пробката, да вземат парите и да им се махаш по-бързо от главата.

Абсолютно си прав. Обаче не всеки разполага с гараж и възможности сам да си сменя маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...