Jump to content
stanislav_stz

Връзка 'кола <-->pc'

Recommended Posts

Най-вероятно нямаш 16 пинов ОБД2 конектор, имаш или 5 пинов или 3 пинов.

Публикувано изображение

 

Благодаря за отговора.

 

В интерес на истинате имаше един висящ 5 пинов конектор под волана вляво, който не беше закачен никъде.

Адаптери от 5 пиновия към OBD2? Някой пробвал ли е, дали е възможно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно този 5 пинов конектор е конектора за диагностика. Преходници има но най-вече зависи от софтуера и интерфейса който ще ползваш. Пробвал съм с универсален адаптор ЕЛМ327 и софтуер и не стана. Иначе с HDS и оригиналният адаптор за Хонда се чете без проблем. Има и разни Руски софтуери за "datalogging", но зависи точно какво искаш да видиш по ЕКУ-то, да триеш грешки или просто да гледаш живи данни. Поздрави!

Публикувано изображение

Редактирано от martins
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно този 5 пинов конектор е конектора за диагностика. Преходници има но най-вече зависи от софтуера и интерфейса който ще ползваш. Пробвал съм с универсален адаптор ЕЛМ327 и софтуер и не стана. Иначе с HDS и оригиналният адаптор за Хонда се чете без проблем. Има и разни Руски софтуери за "datalogging", но зависи точно какво искаш да видиш по ЕКУ-то, да триеш грешки или просто да гледаш живи данни. Поздрави!

Публикувано изображение

 

Да, прилича на него, днес ще погледа да видя дали не е същия.

Иначе купих блутут OBD2 четец от ebay свалих доста софт за хонда на телефона и ще е много жалко ако не мога да го ползвам.

Въпросния преходник от къде може да бъде придобит?

Редактирано от igniter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак в Ebay има такива преходници. Предполагам си взел Bluetooth адаптор за диагностика щом мислиш да ползваш телефона. Ако адаптора и софтуера поддържат само OBD2 протоколите няма да се получи. Но все пак трябва да пробваш.

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз имам един pdf със схема за преход от ECU към PC. Въпроса е че там се използват едни 4 извода от ECU-то които не са на големите букси, а са отделно. Извинявам се, че така ги споменатвам, но незнам как се казват. Та тези изводи май бяха: RX TX захранване и маса. Това са и входовете на схемата, която предлагам. Изхода на схемата е RS232 и трябва още един преход от него към USB, който се купува готов. За софтуер обаче незнам какво ще трябва. Ако ми остане време не си го направя това и да го пробвам ще ви кажа как е. Проблема е, че незнам как да кача файла и ако някой е заинтересован може да ми пише да му го пратя. Поздрави!!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам HDS,се оказа че не му работи кабела който е преход от 16-пинова към 3-пинова.Кабела е наличен,искам само да го проверя.Някой да има схема на животното,щото аз не успявам да намеря.А не ми се дават още 20 паунда за следващата китайка която няма гаранция че ще бачка...

Редактирано от MAD DOG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам няколко въпроса.

1. Коя от всичките букси е за диагностика, предполагам тази, която съм посочил с червена стрелка.2. Дайте линк към устройство за връзка с PC и софтуер, с който да прочета възможно най-много параметри/грешки.3. През тази букса четат ли се ABS грешки? 

post-27387-0-50967200-1416934377_thumb.jpg

post-27387-0-96651800-1416934387_thumb.jpg

post-27387-0-49775700-1416934393_thumb.jpg

post-27387-0-19112300-1416934399_thumb.jpg

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега точно това ти е буксата през която се прави диагностиката,принципно би трябвало и от там да си чете и АБС-то .

За кабел за комп. ако става с ЕЛМ(16 пинов които е ) към USB незнам дали ще тръгне някой по компетентен може да помогне с одговора,и ако все пак става с каква програма може да стане .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се занимавате с преработки като има готови обд2 тестери дето не им трябва и комп за по стотина лева ,че и за по-малко.В продавалника има сумати обяви за обд2 диагностични  тестери .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ЕЛМ НЕ става пробвано е вече. Не съм установил още дали проблема е в това, че не се поддържат протоколите, които трябва или има разлика в използваните пинове на буксата. На 6-та хеч с Д16У8 неможах да намеря буксата къде е, за да пробвам и там с някакъв преходник ако трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някои няма.Примерно в евроа обд2 16 пинови се въвежда след 2000 или 2002,ако колата е преди тва няма.И моята от 99та няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

За да не пускам нова тема реших да попитам нещо тук, а то е следното:

Купих си ELM 327, OBD II SCANNNER. Някъде във форума бях чел, че има софтуер за Андроид чрез който на смартфон или на таблет да се визуализират резултатите от скенера. Пробвах с търсачката ама нещо не ми се получи.

Та въпроса ми е, откъде мога да си сваля такъв софтуер. Става въпрос за нещо което върши работа за четене и триене на грешки и показване на параметрите в реално време. Ще помоля колегите които са ползвали нещо такова да споделят мнения и препоръки.

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го в google play  има приложението казва се Torque.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам няколко въпроса.1. Коя от всичките букси е за диагностика, предполагам тази, която съм посочил с червена стрелка.2. Дайте линк към устройство за връзка с PC и софтуер, с който да прочета възможно най-много параметри/грешки.3. През тази букса четат ли се ABS грешки?a.jpgb.jpgc.jpgd.jpg

Колега, аз съм с 16-пинова OBDii букса на Crv-то и с китайско bluetooth ELM327. Работи добре, на на колегата на дизеловата Тойота се побърква. Протоколът е Iso9141-2. За тези китайски пишки изрично е упоменато, че не четат ABS и SRS грешки. За живи данни от компа, четене и чистене на останалите грешки е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои тойоти искат "къстъм" кодове за инициализация

На 4пда.ру в темата за torque са описани

Проблемът с абс/срс не е в китайските четци, а че при Хонда тези грешки не се предават по стандартния обд2 протокол

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои тойоти искат "къстъм" кодове за инициализация

На 4пда.ру в темата за torque са описани

Проблемът с абс/срс не е в китайските четци, а че при Хонда тези грешки не се предават по стандартния обд2 протокол

 

Да, така е, заради протокола е :) Иначе на колегата му пратих няколко custom init кода, ама го мързи да пробва. Иначе още когато вкараш донгъла и дадеш на контакт почваше да премигва "Power steering" лампата на таблото ама яко.. и не спира като запалиш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Съжалявам ако "изравям" стара тема, но понеже виждам, че много колеги търсят кабели и четци за коли с 3-пинови или 5-пинови конектори за диагностика, реших че е редно да спомена някои заключения, до които стигнах докато сам се рових за информация из интернет.

 

Хондите, произведени преди 2000-ната (за САЩ) и преди  2002-а (за Европа) не са снабдени с OBD2 конектор и не поддържат този протокол. 3-пиновите и 5-пиновите конектори са нестандартизиран OBD1, а протокола е фабричен на хонда. Няма смисъл да купувате преходници и OBD2 четци за тези коли (елмове, вагкомове и т.н.) защото няма да работят.

 

За да "четете" тези компютри, ви трябва едно от следните:

1. Инфоборд. За жалост не се намира лесно в днешно време.

2. Оригинален хондовски кабел за старите коли (HDS). За жалост е много скъп.

3. Да си направите сами такъв. В интернет има много схеми, както и софтуер, писан от ентусиасти. Потърсете из гугъл за "Honda K-line" или погледнете моя собствен проект:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=95286

 

Ако има някаква неточност, моля колегите да ме поправят. :)

Редактирано от hav0k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без филми и на цена от 20-30 лв достъп до почти всичката информация(само за четене) и много екстри ...

 

За ОБД2 директно с модула

 

Публикувано изображение

 

За обд1 с преходник

Публикувано изображение

 

 

Телефон или таблет с андроид

Публикувано изображение

Редактирано от R-Racing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До R-Racing: Колега, можеш ли да потвърдиш, че комбинацията преходник + елм327 наистина работи (и на какви коли)? Защото елм-а е стриктно OBD2 устройство и не поддържа OBD1 протокола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз мога да потвърдя за D14Z3/4, че работи тази комбинация. Англичанки произведени 1998-ма, както и КТС-а също ги чете.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв софтуер ползвате за Андроид: Безплатния или някоя платена версия? Защото аз си изтеглих безплатната версия, ама нещо не съм очарован. Нямам нищо против да си платя за софтуера, ама не знам към коя версия да се насоча. Ако някой колега е по на "ТИ" с тези неща моля да даде препоръки.

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да работи..

 

реално елм-а  му е все тая какъв е протокола стига да има данни които да предава  от точка А до точка Б... 

 

Софтуера е крайната точка която представя данните в графичен вид

Редактирано от R-Racing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@DAN_DAN , Torque Lite върши идеална работа. Пробвал съм и DashCommand (доколкото знам е портнат от iPhone). Аз от последния не бях много очарован, малко претруфен ми се стори,  ти от кое не си очарован? :-)

Друг въпрос е компа какво ще подаде на софтуера.

 

Аз съм с такова като на R-Racing, абсолютно същото, китайско - 10 кинта.

 

Днес смених ELD в кутията с бушоните в коша заради P1298 грешка и засега не се е появявала, поне за това върши работа (преглед и чистене на грешки). Друго, за което ми върши работа е примерно сверяване на оборотите, температура на охлаждащата течност, текущо напрежение, даже и разход л/100км :)

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз ползвам Torque Lite, ама ми визуализира много малко от данните. Отделно не съм сигурен, че мога да трия грешки с нея. Вярно, че програмата е безплатна и не може да се очаква много от нея. И аз за това питам, ако някой знае дали си заслужава да се изтегли например Torque Pro за смешните 6.95 лв. Или някоя друга по-добра програма. Колата е Accord 2009 и смятам, че компа подава на ELM-то много по-вече информация отколкото мога да видя на екрана на смартфона. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Аз моето ЦР-В 99-та година с 3-пиновата букса си го бял прочел с К-лине адаптер на ком порт (rs232).

А софта беше  HOBD_PCScanner_124

Обаче си имам 1 стар лаптоп (вече го продавам) с реален ком порт, точно за тези случай.

Бях чел теми, че преход usb-rs232 не винаги се държат коректно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@R-Racing, тази комбинация която си дал при мен не работи. Връзвам елм-то към РС-то през USB порт и пробвам с двете програми, които вървят към кабела и не се получава. Може ли да дадеш малко инфо как го подкарваш, в софтуера ли е проблема или някакви настройки да са необходими. Със D14A3 съм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

пробвах с PCMSCAN v2.4.12 и ScanMaster-ELM v2.1 И двете програми не откриват автомобила

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както колегата е писал по горе изтегли си  HOBD_PCScanner_124

 

По темата можеш да прочетеш тук

http://hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=110297

 

Ето и едно клипче да видиш как се конфигурира

 

*обърни внимание на протокола който избира
 

 

Редактирано от R-Racing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, ти с 3-пинов OBD и преходник ли си? Ако искаш да се видим някъде из София да мушна моето Bluetooth в преходника да видим дали ще си поговорят с компа, както и да разцъкаме твоята джвъчка? :-) Разбира се ако си го подкарал - супер!

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ииииии, пак нестана. Свалих я програмата, конфигурирах я с единствена разлика, че при мен порта е COM22. При стартиране единствено някакво действие има в менюто "Лог Событий", там се отчита опита на PCто да се свърже с ECUто. @R-Racing имаш ли някаква друга идея или да приема предложението на @dindin ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една бележка, може да е от значение: на моята съм забелязал, че трябва да съм на контакт и да пусна bluetooth-a и Torque. Запалил ли съм - забравям за връзката, ELM-чето е вързано, но компът мълчи. След като се върже и текат данни, вече мога да запаля колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На контакт проверявам. Мисля си дали проблема не е в това че програмите изискват COM порт и за тази цел се инсталира виртуален COM на PCто, който може би не бачка както трябва.С bluetooth изглежда, че този проблем го няма

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, опитвам се да подкарам на тъста на Хондата една диагностика, но не става. Имам кабел mini vci J2534 Standart OBDII, драйвера е инсталиран за Win XP. Опитах с HDS 3.16, но не може да се намери колата, оитах и с GNA600, но уви и с нея не става. На моята кола, Тойота няма проблем със свързването, но явно про Хондите има някакъв трик в настройките. Като купувах кабела си пише, че би трябвало да работи и на Хонда. Дали наистина той става за Хонда или има някакви настройки в софтуера, които аз не мога да разбера и да намеря. Всяка помощ е добре дошла. Хонадата е Джаз, 2008г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не можах да свържа HDS + mini vci J2534 с компа на колата или бъркам нещо настройките или не работи.

Все не ми остава време да се обадя на продавача на кабела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самата инсталация на HDS бешe малко шибана. На каква ОС сте инсталирали HDS?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На WIN-8.1

Проблема със инсталацията не е във HDSа а в инсталацията на драйвера на кабела, изисква сериен номер който се генерира точно за твоя компютър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз търся информация за OBD конектора на моят Civic VI, по всичко личи, че е OBD-1.

Под жабката имам зелените конектори, подобни на първите от пост 25

SC.jpg

Съответно, имам и OBD-2 диагностика.

 

1. Върши ли ми работа преходника в пост 58?

Всъщност въпроса опира до следното: Стандартният OBD-2 диагностичен конектор по принцип съдържа в себе си 3-4 протокола, единият от които е K-line OBD-1 като за моят Сивик, прав ли съм?

 

2. Тук е описан (проект) K-Line към USB адаптер, който веднага ме накефи и бих си го направил, понеже проектирам печатни платки и ги правя по фотометод вкъщи.

Но по-скоро ме интересува конектора 3+2 под жабката на моят Сивик какъв точно по спецификация и описание протокол е.

 

Модель: Honda CIVIC


Модификация: 1.4i (EJ9) (75hp / 55kW)

Engine: D14A3


Модельный год: 1997

Двери: 3

VIN: JHMEJ93300Sxxxxxx

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да добавя: в проекта за интерфейс основният чип е L9637 (Monolithic bus driver with ISO 9141 interface).

Та въпросът се свежда до следното: ISO 9141 протокола ли в крайна сметка отговаря за OBD-1 на моят Сивик?

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...