Jump to content

hav0k

Фен
  • Мнения

    24
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

21 Neutral

Относно hav0k

  • Ранг
    Начинаещ
  • Рожден ден 30.01.1987

Contact Methods

  • Skype
    hav000k

Profile Information

  • Кара
    EJ9 1.4i
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. hav0k

    Части от Civic EJ9, 1.4i, София

    Колата вече не е налична. Темата може да бъде затворена. Благодаря.
  2. hav0k

    Части от Civic EJ9, 1.4i, София

    Няма, за щастие.
  3. Здравейте, Колеги Предварително се извинявам ако темата не е в правилната категория на форума. За голямо мое съжаление хондичката ми си замина бързо и неочаквано днес. Пиша ви тук за да ви питам, дали някой има нужда от някакви части, преди да я предам за скрап. Civic EJ9, 1998-ма, 1.4i Град София Ако някой има интерес може да ми пише на лични.
  4. Мерси на колегата altium за новата снимка на конектора (моята се счупила).
  5. По стандарт би трябвало да е OBD-II, но по онова време не всички производители са се съобразявали с въпросния стандарт, затова и тези хонди са със тези странни 2+3 пинови конектори. Отделно че тази К-линия или не е добре имплементирана в текущите четци (ELM-ове и тем подобни) или от Хонда са правили промени по нивата на сигналите, или самия софтуер, който върви с тези четци не е в състояние да комуникира с ECU-то. Не съм сигурен кое от трите, обаче досега не съм чувал за стандартен OBD-II четец който да работи с тези коли.
  6. Здравейте колеги. Миналия уикенд на връщане от София, ми светна чека на таблото. Отбих, изгасих, запалих и повече не се появи. Та, вързах се днеска към ECU-то на колата, да видя за какво иде реч, и беше записало следната грешка: 01 Primary O2 sensor open or short in O2 sensor circuit, defective primary O2 sensor. Предполагам, че ламбда сондата ми е за смяна, въпреки че на графиката си изглеждаше съвсем нормално (вървеше си нагоре-надолу както обикновено). И колата си работи нормално. Странна работа, но както и да е. Проверих в каталога за part number-а на тоя датчик - имаше два номера: 36531-P3Y-G01 36531-P3Y-G02 (с един проводник) Въпроса ми е, има доста аналози, които уж трябва да станат, ще сгреша ли ако взема някой от тях, и кой бихте ми препоръчали? http://japancars.ru/search?sort=4&order=DESC&pn=36531P3YG01&mft=533
  7. Здравей, Колега. Радвам се, че опитите ти с тази схема се увенчаха с успех. Сега остава да се надяваме да не прочетеш нещо, което не би искал да виждаш... Иначе по логовете ти всичко изглежда наред, на пръв поглед. Така е, промените няма как да се видят в реално време с мултицет (за това трябва по-сложна апаратура), но въпреки това може да се измери стойността на "1"-цата, тоест на напрежението на шината. Трябва да показва 5 или 12 волта.
  8. Не знам. Не съм си поставял за идея да отварям компютъра и да ползвам CN2 хедъра. Нямам никакъв рисърч по тоя въпрос, но ако ти желаеш да направиш този експеримент, ще се радвам да споделиш с нас резултатите. Иначе всичко е във микрофаради.
  9. Ако някой има нужда от софтуерите по-горе и не може да ги изтегли от оригиналните линкове, може да ми пише на лични да му ги пратя.
  10. Точно това се оказа и проблема, благодаря за идеята. Като погледнах захранването за лаптопа, се оказа, че максималната му консумация е малко повече от 10А.
  11. BM9213 - Да. Точно за тая цел се продава тоя модул. И аз търсих такъв в началото за да си спестя цялото запояване, но не го продават никъде, освен в Русия. Да. На практика това е същото като UM232R (само че не е развоен модул за FTDI, ами с чип на Prolific). След него връзваш съгласуваща схема за К-линия и си готов. Аз използвах L9637, защото е интегрирано решение, евтин е и ми спести много запояване.
  12. В България не знам къде можеш да го намериш (не съм търсил), поразпитай из магазините за хондовски части. Или още по-добре в моргите. Иначе го има чисто нов в eBay, ама не съм сигурен дали си заслужава парите. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=honda+pcv+valve&rt=nc&LH_PrefLoc=3
  13. И аз доста се учудих, как нещо друго не изпуши, а чак 10-амперовия бушон на запалката. В момента нямам други резервни бушони, но като си взема пак ще пробвам. Може наистина да се окаже от зарядното, макар че и преди съм го използвал и не е правило такива номера.
  14. Инфоборда си е голям лукс, наистина. Не е голяма философия да се разработи подобно устройство, особено в днешно време когато има готови модули за Bluetooth и какво ли още не, но с масовото навлизане на OBD2 (като де факто стандарт преди 10 години) цялата идея се обезсмисля, освен за старите коли. А иначе, това за галваничното разделение го разбрах по трудния начин - изгоря ми бушона на запалката, когато включих лаптопа към зарядно за кола! Явно се получава някакво затваряне на веригата през запалката, въпреки че не би трябвало да се случва...не съм го "разследвал", предполагам че може да се реши с един-два диода, но е редно все пак да го спомена. На батерия проблеми няма. Иначе един колега преди малко ме попита, дали може да се използва COM -> USB преобразувател. За целта е нужно да се изгради съгласуваща схема, като тази по-долу. Може да се наложи да се пипнат някои от стойностите на резисторите ако не тръгне от първия път. (диода е 1N4148)
  15. Здравейте Колеги, Понеже съм си "жичкар" по натура, реших да си направя кабел за диагностика на стария K-Line интерфейс, който Хонда (и не само Хонда) използват в автомобилите си преди масовото внедряване на OBD2. Моята EJ9-ка е със 3-пинов конектор за диагностика, като тези описани тук: http://alflash.com.ua/honda.htm В Интернет има много схеми на такива "кабели", но за моя проект аз лично използвах тази по-долу, базирана на L9637, специално създаден за ISO-9141 интерфейса (http://www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000234.pdf). Схема: http://imageshack.com/a/img913/2997/UOSUwc.png За моя проект направих малки промени по схемата: 1. Не съм връзвал L-линията, защото моята кола няма такава (с 3-пинов конектор е), което ми спести V1, V2, R2, R3 и R4. 2. На схемата ST1 и ST2 са взаимно-заменяеми (не се връзват и двата, а само единия), аз имах от тези ST2 (много по-лесни за запояване). 3. Вместо D1 използвах 1N4148. 4. За да си спестя една голяма доза запояване, вместо FT1 (FT232R), използвах готов развоен модул UM232R (http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets/Modules/DS_UM232R.pdf). 5. Чрез джъмперът J1 се избира, дали се използва 5-волтова или 12-волтова шина. На 3-пиновите конектори по принцип е 5 волта, на 5-пиновите е 12. За всеки случай е редно да се провери на дадената кола с "мултицет". Изводи на 3-пиновия конектор: 1. K-линия (двупосочен сигнал). 2. +12 волта. 3. Маса. (4 и 5 са съответно конектора за окъсяване при четене на грешки от Check лампата на таблото, които не ни интересуват). Изводи на 5-пиновия конектор: 1. Маса. 2. +12 волта. 3. L-линия (еднопосочен сигнал). 4. K-линия (двупосочен сигнал). 5. K-линия (двупосочен сигнал). (6 и 7 са съответно конектора за окъсяване при четене на грешки от Check лампата на таблото, които не ни интересуват). Ето малко снимки от готовия проект: За да реализирам схемата използвах стандартна развойна платка (едностранна, на квадратчета), един OBD2 конектор за запояване, и един китайски преходник 3-пинов K-Line към OBD2. Последните две не са задължителни, може направо да се пъхнат кабели директно от платката в конектора на колата, но аз исках да "има вид". Всички части за схемата могат да се намерят в Comet Electronics - http://store.comet.bg/Catalogue/ Драйвъри за USB интерфейса от тук - http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm Софтуери за диагностика на Хонда протокола: 1. Honda OBD Protocol Examiner (HOPE) - http://hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=109788 2. Honda OBD PC Scanner (който аз използвах) - http://hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=110297 (признавам ги руснаците, рядко могат да измислят нещо ново, но да "хакват" много ги бива ) Ето и малко видео (не съм го правил аз, но при мен изглеждаше по същия начин): Може да се четат всички важни параметри, включително DTC грешки, Short и Long Fuel Trims, температури, Lamda сонда, входове от сензорите...и то без да се дават купища пари за оригинален хондовски кабел. По принцип може още да се доразвие, примерно ще е хубаво да се изолира галванично от колата чрез използването на оптрони или др., но за момента ми върши идеална работа. Това е. Ако някой има някакви въпроси може да пише тук или на лични.
×