igniter 60 #41 Отговорено 19 Септември, 2012 Най-вероятно нямаш 16 пинов ОБД2 конектор, имаш или 5 пинов или 3 пинов. Благодаря за отговора. В интерес на истинате имаше един висящ 5 пинов конектор под волана вляво, който не беше закачен никъде. Адаптери от 5 пиновия към OBD2? Някой пробвал ли е, дали е възможно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #42 Отговорено 19 Септември, 2012 (Редактирано) Най-вероятно този 5 пинов конектор е конектора за диагностика. Преходници има но най-вече зависи от софтуера и интерфейса който ще ползваш. Пробвал съм с универсален адаптор ЕЛМ327 и софтуер и не стана. Иначе с HDS и оригиналният адаптор за Хонда се чете без проблем. Има и разни Руски софтуери за "datalogging", но зависи точно какво искаш да видиш по ЕКУ-то, да триеш грешки или просто да гледаш живи данни. Поздрави! Редактирано 19 Септември, 2012 от martins 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #43 Отговорено 19 Септември, 2012 (Редактирано) Най-вероятно този 5 пинов конектор е конектора за диагностика. Преходници има но най-вече зависи от софтуера и интерфейса който ще ползваш. Пробвал съм с универсален адаптор ЕЛМ327 и софтуер и не стана. Иначе с HDS и оригиналният адаптор за Хонда се чете без проблем. Има и разни Руски софтуери за "datalogging", но зависи точно какво искаш да видиш по ЕКУ-то, да триеш грешки или просто да гледаш живи данни. Поздрави! Да, прилича на него, днес ще погледа да видя дали не е същия.Иначе купих блутут OBD2 четец от ebay свалих доста софт за хонда на телефона и ще е много жалко ако не мога да го ползвам. Въпросния преходник от къде може да бъде придобит? Редактирано 19 Септември, 2012 от igniter Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #44 Отговорено 19 Септември, 2012 (Редактирано) Пак в Ebay има такива преходници. Предполагам си взел Bluetooth адаптор за диагностика щом мислиш да ползваш телефона. Ако адаптора и софтуера поддържат само OBD2 протоколите няма да се получи. Но все пак трябва да пробваш. Редактирано 19 Септември, 2012 от martins Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BiG_AlF 3 #45 Отговорено 21 Януари, 2013 Здравейте колеги, аз имам един pdf със схема за преход от ECU към PC. Въпроса е че там се използват едни 4 извода от ECU-то които не са на големите букси, а са отделно. Извинявам се, че така ги споменатвам, но незнам как се казват. Та тези изводи май бяха: RX TX захранване и маса. Това са и входовете на схемата, която предлагам. Изхода на схемата е RS232 и трябва още един преход от него към USB, който се купува готов. За софтуер обаче незнам какво ще трябва. Ако ми остане време не си го направя това и да го пробвам ще ви кажа как е. Проблема е, че незнам как да кача файла и ако някой е заинтересован може да ми пише да му го пратя. Поздрави!!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MAD DOG 445 #46 Отговорено 26 Януари, 2013 (Редактирано) Аз пък имам HDS,се оказа че не му работи кабела който е преход от 16-пинова към 3-пинова.Кабела е наличен,искам само да го проверя.Някой да има схема на животното,щото аз не успявам да намеря.А не ми се дават още 20 паунда за следващата китайка която няма гаранция че ще бачка... Редактирано 26 Януари, 2013 от MAD DOG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fashion_m 23 #47 Отговорено 25 Ноември, 2014 (Редактирано) Колеги, имам няколко въпроса. 1. Коя от всичките букси е за диагностика, предполагам тази, която съм посочил с червена стрелка.2. Дайте линк към устройство за връзка с PC и софтуер, с който да прочета възможно най-много параметри/грешки.3. През тази букса четат ли се ABS грешки? Редактирано 25 Ноември, 2014 от fashion_m Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #48 Отговорено 11 Декември, 2014 Колега точно това ти е буксата през която се прави диагностиката,принципно би трябвало и от там да си чете и АБС-то . За кабел за комп. ако става с ЕЛМ(16 пинов които е ) към USB незнам дали ще тръгне някой по компетентен може да помогне с одговора,и ако все пак става с каква програма може да стане . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #49 Отговорено 11 Декември, 2014 Що се занимавате с преработки като има готови обд2 тестери дето не им трябва и комп за по стотина лева ,че и за по-малко.В продавалника има сумати обяви за обд2 диагностични тестери . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nedkisa 63 #50 Отговорено 11 Декември, 2014 С ЕЛМ НЕ става пробвано е вече. Не съм установил още дали проблема е в това, че не се поддържат протоколите, които трябва или има разлика в използваните пинове на буксата. На 6-та хеч с Д16У8 неможах да намеря буксата къде е, за да пробвам и там с някакъв преходник ако трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #51 Отговорено 12 Декември, 2014 На някои няма.Примерно в евроа обд2 16 пинови се въвежда след 2000 или 2002,ако колата е преди тва няма.И моята от 99та няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #52 Отговорено 13 Декември, 2014 Здравейте колеги, За да не пускам нова тема реших да попитам нещо тук, а то е следното: Купих си ELM 327, OBD II SCANNNER. Някъде във форума бях чел, че има софтуер за Андроид чрез който на смартфон или на таблет да се визуализират резултатите от скенера. Пробвах с търсачката ама нещо не ми се получи. Та въпроса ми е, откъде мога да си сваля такъв софтуер. Става въпрос за нещо което върши работа за четене и триене на грешки и показване на параметрите в реално време. Ще помоля колегите които са ползвали нещо такова да споделят мнения и препоръки. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nedkisa 63 #53 Отговорено 13 Декември, 2014 Има го в google play има приложението казва се Torque. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #54 Отговорено 22 Декември, 2014 Колеги, имам няколко въпроса.1. Коя от всичките букси е за диагностика, предполагам тази, която съм посочил с червена стрелка.2. Дайте линк към устройство за връзка с PC и софтуер, с който да прочета възможно най-много параметри/грешки.3. През тази букса четат ли се ABS грешки?a.jpgb.jpgc.jpgd.jpgКолега, аз съм с 16-пинова OBDii букса на Crv-то и с китайско bluetooth ELM327. Работи добре, на на колегата на дизеловата Тойота се побърква. Протоколът е Iso9141-2. За тези китайски пишки изрично е упоменато, че не четат ABS и SRS грешки. За живи данни от компа, четене и чистене на останалите грешки е ок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #55 Отговорено 22 Декември, 2014 някои тойоти искат "къстъм" кодове за инициализация На 4пда.ру в темата за torque са описани Проблемът с абс/срс не е в китайските четци, а че при Хонда тези грешки не се предават по стандартния обд2 протокол 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #56 Отговорено 23 Декември, 2014 някои тойоти искат "къстъм" кодове за инициализация На 4пда.ру в темата за torque са описани Проблемът с абс/срс не е в китайските четци, а че при Хонда тези грешки не се предават по стандартния обд2 протокол Да, така е, заради протокола е Иначе на колегата му пратих няколко custom init кода, ама го мързи да пробва. Иначе още когато вкараш донгъла и дадеш на контакт почваше да премигва "Power steering" лампата на таблото ама яко.. и не спира като запалиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #57 Отговорено 25 Февруари, 2015 (Редактирано) Здравейте колеги. Съжалявам ако "изравям" стара тема, но понеже виждам, че много колеги търсят кабели и четци за коли с 3-пинови или 5-пинови конектори за диагностика, реших че е редно да спомена някои заключения, до които стигнах докато сам се рових за информация из интернет. Хондите, произведени преди 2000-ната (за САЩ) и преди 2002-а (за Европа) не са снабдени с OBD2 конектор и не поддържат този протокол. 3-пиновите и 5-пиновите конектори са нестандартизиран OBD1, а протокола е фабричен на хонда. Няма смисъл да купувате преходници и OBD2 четци за тези коли (елмове, вагкомове и т.н.) защото няма да работят. За да "четете" тези компютри, ви трябва едно от следните: 1. Инфоборд. За жалост не се намира лесно в днешно време. 2. Оригинален хондовски кабел за старите коли (HDS). За жалост е много скъп. 3. Да си направите сами такъв. В интернет има много схеми, както и софтуер, писан от ентусиасти. Потърсете из гугъл за "Honda K-line" или погледнете моя собствен проект: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=95286 Ако има някаква неточност, моля колегите да ме поправят. Редактирано 25 Февруари, 2015 от hav0k Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #58 Отговорено 28 Февруари, 2015 (Редактирано) Без филми и на цена от 20-30 лв достъп до почти всичката информация(само за четене) и много екстри ... За ОБД2 директно с модула За обд1 с преходник Телефон или таблет с андроид Редактирано 28 Февруари, 2015 от R-Racing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #59 Отговорено 28 Февруари, 2015 До R-Racing: Колега, можеш ли да потвърдиш, че комбинацията преходник + елм327 наистина работи (и на какви коли)? Защото елм-а е стриктно OBD2 устройство и не поддържа OBD1 протокола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #60 Отговорено 1 Март, 2015 (Редактирано) Аз мога да потвърдя за D14Z3/4, че работи тази комбинация. Англичанки произведени 1998-ма, както и КТС-а също ги чете. Редактирано 1 Март, 2015 от jijane 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #61 Отговорено 2 Март, 2015 А какъв софтуер ползвате за Андроид: Безплатния или някоя платена версия? Защото аз си изтеглих безплатната версия, ама нещо не съм очарован. Нямам нищо против да си платя за софтуера, ама не знам към коя версия да се насоча. Ако някой колега е по на "ТИ" с тези неща моля да даде препоръки. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #62 Отговорено 2 Март, 2015 (Редактирано) Да работи.. реално елм-а му е все тая какъв е протокола стига да има данни които да предава от точка А до точка Б... Софтуера е крайната точка която представя данните в графичен вид Редактирано 2 Март, 2015 от R-Racing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #63 Отговорено 3 Март, 2015 (Редактирано) @DAN_DAN , Torque Lite върши идеална работа. Пробвал съм и DashCommand (доколкото знам е портнат от iPhone). Аз от последния не бях много очарован, малко претруфен ми се стори, ти от кое не си очарован? :-) Друг въпрос е компа какво ще подаде на софтуера. Аз съм с такова като на R-Racing, абсолютно същото, китайско - 10 кинта. Днес смених ELD в кутията с бушоните в коша заради P1298 грешка и засега не се е появявала, поне за това върши работа (преглед и чистене на грешки). Друго, за което ми върши работа е примерно сверяване на оборотите, температура на охлаждащата течност, текущо напрежение, даже и разход л/100км Редактирано 3 Март, 2015 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #64 Отговорено 5 Март, 2015 Ами и аз ползвам Torque Lite, ама ми визуализира много малко от данните. Отделно не съм сигурен, че мога да трия грешки с нея. Вярно, че програмата е безплатна и не може да се очаква много от нея. И аз за това питам, ако някой знае дали си заслужава да се изтегли например Torque Pro за смешните 6.95 лв. Или някоя друга по-добра програма. Колата е Accord 2009 и смятам, че компа подава на ELM-то много по-вече информация отколкото мога да видя на екрана на смартфона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #65 Отговорено 9 Март, 2015 ето ти ПРО без пари : http://forum.mobilism.org/viewtopic.php?f=443&t=977358&hilit=torque - ако толкова много ти хареса си я купи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #66 Отговорено 22 Март, 2015 Здравейте, Аз моето ЦР-В 99-та година с 3-пиновата букса си го бял прочел с К-лине адаптер на ком порт (rs232). А софта беше HOBD_PCScanner_124 Обаче си имам 1 стар лаптоп (вече го продавам) с реален ком порт, точно за тези случай. Бях чел теми, че преход usb-rs232 не винаги се държат коректно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyOne 0 #67 Отговорено 22 Март, 2015 @R-Racing, тази комбинация която си дал при мен не работи. Връзвам елм-то към РС-то през USB порт и пробвам с двете програми, които вървят към кабела и не се получава. Може ли да дадеш малко инфо как го подкарваш, в софтуера ли е проблема или някакви настройки да са необходими. Със D14A3 съм Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #68 Отговорено 23 Март, 2015 какви са програмите ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyOne 0 #69 Отговорено 24 Март, 2015 Здравей, пробвах с PCMSCAN v2.4.12 и ScanMaster-ELM v2.1 И двете програми не откриват автомобила Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #70 Отговорено 25 Март, 2015 (Редактирано) Както колегата е писал по горе изтегли си HOBD_PCScanner_124 По темата можеш да прочетеш тукhttp://hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=110297 Ето и едно клипче да видиш как се конфигурира *обърни внимание на протокола който избира Редактирано 25 Март, 2015 от R-Racing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #71 Отговорено 26 Март, 2015 (Редактирано) Колега, ти с 3-пинов OBD и преходник ли си? Ако искаш да се видим някъде из София да мушна моето Bluetooth в преходника да видим дали ще си поговорят с компа, както и да разцъкаме твоята джвъчка? :-) Разбира се ако си го подкарал - супер! Редактирано 26 Март, 2015 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyOne 0 #72 Отговорено 26 Март, 2015 Ииииии, пак нестана. Свалих я програмата, конфигурирах я с единствена разлика, че при мен порта е COM22. При стартиране единствено някакво действие има в менюто "Лог Событий", там се отчита опита на PCто да се свърже с ECUто. @R-Racing имаш ли някаква друга идея или да приема предложението на @dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #73 Отговорено 27 Март, 2015 Една бележка, може да е от значение: на моята съм забелязал, че трябва да съм на контакт и да пусна bluetooth-a и Torque. Запалил ли съм - забравям за връзката, ELM-чето е вързано, но компът мълчи. След като се върже и текат данни, вече мога да запаля колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyOne 0 #74 Отговорено 27 Март, 2015 На контакт проверявам. Мисля си дали проблема не е в това че програмите изискват COM порт и за тази цел се инсталира виртуален COM на PCто, който може би не бачка както трябва.С bluetooth изглежда, че този проблем го няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miso25 0 #75 Отговорено 25 Декември, 2015 Здравейте колеги, опитвам се да подкарам на тъста на Хондата една диагностика, но не става. Имам кабел mini vci J2534 Standart OBDII, драйвера е инсталиран за Win XP. Опитах с HDS 3.16, но не може да се намери колата, оитах и с GNA600, но уви и с нея не става. На моята кола, Тойота няма проблем със свързването, но явно про Хондите има някакъв трик в настройките. Като купувах кабела си пише, че би трябвало да работи и на Хонда. Дали наистина той става за Хонда или има някакви настройки в софтуера, които аз не мога да разбера и да намеря. Всяка помощ е добре дошла. Хонадата е Джаз, 2008г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #76 Отговорено 1 Януари, 2016 И аз не можах да свържа HDS + mini vci J2534 с компа на колата или бъркам нещо настройките или не работи. Все не ми остава време да се обадя на продавача на кабела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #77 Отговорено 8 Януари, 2016 Самата инсталация на HDS бешe малко шибана. На каква ОС сте инсталирали HDS? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #78 Отговорено 12 Януари, 2016 На WIN-8.1 Проблема със инсталацията не е във HDSа а в инсталацията на драйвера на кабела, изисква сериен номер който се генерира точно за твоя компютър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
altium 4 #79 Отговорено 3 Септември, 2016 (Редактирано) Аз търся информация за OBD конектора на моят Civic VI, по всичко личи, че е OBD-1. Под жабката имам зелените конектори, подобни на първите от пост 25 Съответно, имам и OBD-2 диагностика. 1. Върши ли ми работа преходника в пост 58? Всъщност въпроса опира до следното: Стандартният OBD-2 диагностичен конектор по принцип съдържа в себе си 3-4 протокола, единият от които е K-line OBD-1 като за моят Сивик, прав ли съм? 2. Тук е описан (проект) K-Line към USB адаптер, който веднага ме накефи и бих си го направил, понеже проектирам печатни платки и ги правя по фотометод вкъщи. Но по-скоро ме интересува конектора 3+2 под жабката на моят Сивик какъв точно по спецификация и описание протокол е. Модель: Honda CIVIC Модификация: 1.4i (EJ9) (75hp / 55kW) Engine: D14A3 Модельный год: 1997 Двери: 3 VIN: JHMEJ93300Sxxxxxx Редактирано 3 Септември, 2016 от altium Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
altium 4 #80 Отговорено 3 Септември, 2016 (Редактирано) Забравих да добавя: в проекта за интерфейс основният чип е L9637 (Monolithic bus driver with ISO 9141 interface). Та въпросът се свежда до следното: ISO 9141 протокола ли в крайна сметка отговаря за OBD-1 на моят Сивик? Редактирано 3 Септември, 2016 от altium Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове