Jump to content

Recommended Posts

Здравейте,

карам Honda Accord 7, 2003 година, 2.4 двигател (190 коня) - бензин/газ като гориво.

Днес ходих на ГТП и за съжаление не го минах.

Казаха ми, че не излиза ламбда сондата, а като излезе като показание е малко над границата.

Може ли да ме посъветвате какво да направя в този случай? Къде мога да закарам колата на диагностика, за да видят какво се случва.
Може би трябва да си сменя ламбда сондата.

Става дума за София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш дупки в изпускателната система, затова не ти излиза, я скъсана мека връзка, я някъде смуче въздух. Ппц си задължен да минеш отново в същия пункт след отстраняване на проблема, а тези, които са пичове първо проверяват газовете, после те пускат на преглед, за да не стане фал като твоя. Сега си длъжен да отидеш да ти я прегледат и заварят където изпуска. Иначе кислорода се лъже лесно, отдавна пунктовете научиха схемите поне с него, ама пак не си нацелил правилния. Успех.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно трябва да отида да ми я прегледат и заварят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Където правят ауспуси, заварят, или всеки себе уважаващ себе си сервиз трябва да може да го отстрани. Трябва ти едно кадърно CO и техник поне малко разбиращ какво прави с него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7та мисля, че ламбдата е широколентова и в домашни условия, не може да се провери, както обикновените...

От изпускателната система, не може да смуче, може да духа, но това не би оказало влияние...

Може да смуче от възд. филтър, до дроселовата клапа/ всмукателния колектор, което би оказало влияние.

Трябва диагностика, да се види работата на двете ламбда сонди...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е колегата. Ако има дупчица само и прави проблем.👍

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, sashua написа:

Идея си нямаш колко кислород отчита при една проста дупка на меката връзка преди сондата. И не, не само духа, ами и смуче, особено ...

Не, нямам идея, но обясни физически, как, от къде идва смученето, имайки предвид, че идва от изпускателните клапани...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ipetkow написа:

Къде точно трябва да отида да ми я прегледат и заварят?

Не се занимавай с излишно харчене за тъпите им прегледи,а намери ГТП ,при което "ще минеш*(знаейки го предварително;).Всичко е обречено в тази държава!

Не приемам печка,пушеща повече от донбаски котел с 30 годишен стаж,да е по здравословна от моето газово.

Така че може и да звучи крайно,но за съжаление такава е действителността.

А между другото смених и здрава газова бутилка за 450лв. ,че десет години е стояла на топло в колата,ей така защото си сменят законите,според интересите,в повечето случаи икономически.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "казаха" не е добре. Вземи си раз печатка с точните стойности. На газ или на бензин е  мерено?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За съжаление съвет за място за проверка и за отстраняване на проблема - не мога да те насоча.

Но за друг път да си знаеш :) и колегите с неизправности от този вид - трябва да намерите правилния пункт :) Ако знаете предварително, че имате някакъв проблем де :)

С Акорд 2,4 съм. Аз бях с автърмаркет катализатор - като нов си вършеше работата. По пунктовете ме предупреждаваха, че след влизането на новите щуротии за ГТП няма да мога да мина. Но все още има пунктове, които по някакъв начин коригират неточностите на показанията. На мен тази година ми струва 50 лв. в повече прегледа заради такса "безпроблемно минаване на ГТП" :) Така, че поразпитайте къде има такива пунктове и газ към тях :)

Явно вече са открили как могат да коригират нещата. Вече махнах катализатора. Така или иначе не върши работа и ми набиваше грешки от време на време.

Интересното е, че преди няколко дни минах ГТП със Сивика в същия пункт, 1,4 бензин, който е 2002 г. и е по - стар от Акорда с 5 г. Гори масло, като за световно - около 7 - 8 л. на 10000 км. Акорда не бара маслото. На газ е. Сивика изкара Еко 4. Акорда е с Еко 3 :( На тия в пункта за Сивика нищо не им казах. Ако има катализатор е оригинален - не е пипан. Как стават магиите - нямам идея. Но определено трябва човек да се насочи към правилното място 😁

Редактирано от Г.Писаров
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вероятно двете ти коли са в различни възрастови категории, където допуските са различни.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да са различни възрастовите категории, няма как сивика да изкара Еко 4. Най-много Еко 3. Еба си и критериите на тия пунктове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Г.Писаров написа:

Интересното е, че преди няколко дни минах ГТП със Сивика в същия пункт, 1,4 бензин, който е 2002 г. и е по - стар от Акорда с 5 г. Гори масло, като за световно - около 7 - 8 л. на 10000 км. Акорда не бара маслото. На газ е. Сивика изкара Еко 4. 

Logo-то на жената е по зле, рахода на масло е около 10 на 10000.  Не остава време да го погледна а и върви като змей. На пукнта на СБА като минаваме преглед с него все се чуди човека, показания като нова кола. Оня ден загледах CO2 колко пишеше на машината - 0.2.  Т.е Евро 5 или 6. Е как стават тези неща не знам. Другия месец трябва да мина преглед със CR-V 2012г. чека светка от време навреме за катализатор ще видим какво ще кажат за него. Малко се притеснявам и се чудя, знам друг пункт на който минавам ако ще и с парен локомотив :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.05.2025 г. at 10:07, ceco_accord написа:

Вероятно двете ти коли са в различни възрастови категории, където допуските са различни.

Да - Сивика е 2002 г., Акорда е 2007 г. Сивика е бензин и е каран само на бензин. Предполагам има катализатор - не съм се заглеждал отдолу, който със сигурност ще е оригинален. Акорда го взех с изтърбушен катализатор и сложих автърмаркет. Акорда се кара на газ. И двете коли по талон са Евро 4, и според годините им на производство в нормалния случай от ГТП би трябвало да излязат Еко 3 и двете. Виждал съм колеги да изкарват и Еко 4 с Акордите. Но така или иначе, определено има нещо сбъркано при определянето на нормите в България 😂

 

На 22.05.2025 г. at 21:47, milenjs написа:

На пукнта на СБА

Ако имаш проблем с нормите на изгорелите газове, в СБА определено няма да те пуснат. Мен там започнаха да ме връщат година преди да ги вържат директно към агенцията или министерство ли е - не съм сигурен. Ако имаш съмнение - бягай на точното място :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

У нас всичко е сбъркано. :(

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бърз въпрос към скоро миналите ГТП:

Бярно ли е че вече не е необходимо да се представя големият талон на автомобила при преминаване на годишен технически преглед?

https://gtp.bg/veche-ne-se-iziskva-goliyam-talon-pri-gtp/

Бавен въпрос:

Може ли лице което не е собственик на автомобила, да го представи на ГТП и изисква ли се нотариално заверено пълномощно от собственика?

В точка 4 от това:

https://trusti.bg/a/dokumenti-za-godishen-tehnicheski-pregled?gad_source=1&gad_campaignid=20927012813&gclid=Cj0KCQjw_8rBBhCFARIsAJrc9yCEiSLEdqz9MStJ-jG385cYKTRG7u6oAQjX76B-YqJteLqiPf6viu8aAhaEEALw_wcB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По бавния въпрос: Може

Прекарвал съм 10 години старата ми кола до преди две години.

Вписват те със личната карта.

Редактирано от gecata1059
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нета открих това:

 

Какви документи са необходими за технически преглед

Преди започване на преглед трябва да предоставите на служителя

Талон за регистрация на автомобила – част II в оригинал (т. нар. малък талон).

Документ за самоличност на лицето, представящо автомобила;

За монтирана газова уредба след 1.09. 2014 г. се изисква валиден протокол за поставяне на уредбата за вида на горивото.

Необходимо е да имате валидна сключена застраховка „Гражданска отговорност“ и платен пътен данък за МПС.

 

Според 3-тия ред не е нужен собственика, или пълномощно от него (както бе преди), а само Л.К. на представящият колата на ГТП.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Бърз въпрос към скоро миналите ГТП:

Бярно ли е че вече не е необходимо да се представя големият талон на автомобила при преминаване на годишен технически преглед?

https://gtp.bg/veche-ne-se-iziskva-goliyam-talon-pri-gtp/

Бавен въпрос:

Може ли лице което не е собственик на автомобила, да го представи на ГТП и изисква ли се нотариално заверено пълномощно от собственика?

В точка 4 от това:

https://trusti.bg/a/dokumenti-za-godishen-tehnicheski-pregled?gad_source=1&gad_campaignid=20927012813&gclid=Cj0KCQjw_8rBBhCFARIsAJrc9yCEiSLEdqz9MStJ-jG385cYKTRG7u6oAQjX76B-YqJteLqiPf6viu8aAhaEEALw_wcB

 

 

По бавния въпрос-може,аз едната ми кола я минавам така вече 8г.{пълномощно не се изисква,предоставяш само твоята лична карта,палтен данък и застраховка}.

Редактирано от Ангел1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес питах в близкия пункт, където минавам с 2-те коли от няколко години, та ми разясниха че без голям талон не може, но с Л.К. на представящия (а не собственика) може. Пътен данък и ГО се виждат в системата.

Но понеже ме помнят, казаха: Всякак може - давай колата.  Всеки пункт сам си пеценял". Уж държава, ама всеки феодал си решава. ;)

Колата е далеч и ще просрочи ГТП-то с няколко седмици, но по-добре тук, отколкото да зоркам момчето да се занимава с непознати.

За ЕВЕНТУАЛНАТА глоба от КАТ знам, както и че ако нещо не харесат непознатите - 1 месец да се оправи, а тва вече ще го напрегне.

Да си гледа сесията, па като се прибере ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица с Црв-то минах с малък талон и лична карта.

Колата е регистрирана на жена ми.

Без газ съм и ми взеха 95лв в Пловдив :o, миналата година платих 75лв (нали год. инфлация беше 3-4%?!)

Поне похвалиха колата, че е перфектна и отговаря на всички изисквания :) 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените на ГТП се увеличиха след въвеждането на директната връзка на пунктовете с агенция ли министерство ли, там каквото е. Уж заради въвеждането на хардуерни и софтуерни подобрения. Те нали тогава от пунктовете ревнаха, че трябвало да се вдигнат цените заради това. А инфлацията е 3 - 4 % само на заплатата и то ако имаш късмет 😁 Иначе в магазина май надминава 20 %

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Англия ГТП, нормално е около  £50, но някои гаражчета (предимно арабски, полски, български, ръмънски) рекламират по- ниска цена, 35 примерно, за да привлечат клиенти. Там естествено никой не минава от първи път, наморат някакви несъществуващи кусури, за да си оставиш колата на ремонт, което ти струва примерно още 150...

Вероятно в някои от тях се минава и по - през пръсти, или по документи (както повечето в БГ), съдейки по питания за такива, в БГ групи в Англия.

Иначе, нормално прегледите са много сериозни и подробни, по закон траят 1ч...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...