HistamineSHOT 40 #1 Публикувано 3 Септември, 2023 Здравейте на всички, Идвам от Акорд 7ма генерация бензин, с който се разделихме. Идеята ми беше премина на ЦРВ 3та генерация, но ми се струва, че цените в момента са доста необичайни и много се двоумя дали да търся бензин или дизел. Винаги съм карал само бензин евентуално с газ и в общи линии този избор до сега не ме е карал да съжалявам. Тук обаче като се има предвид факта, че автомобилът е тежък, а и като знам как се държа бензиновия акорд сериозно се замислих дали да не взема дизелово црв с оглед на това, че динамиката ще е много по-адекватна със сигурност. Но пък идеята да си взема 15-годишен дизел силно ме смущава. Работата е там, че разликата в цената между дизелови и бензинови варианти с подобни екстри върви около 5000лв, които не знам дали мога да оправдая в случая. Ясно, че болежките при дизела ще са евентуално с дпф, демпферни маховици, дюзи турбо. Отделно попаднах на една тема тук за виене след смяна на вериги, която също много ме накара да се замисля. Общо взето въпроса ми е към колегите, които си експлоатират тези ЦРВ-та какво мислите, разликата в цената от около 5 хил лв оправдана ли е към момента. Все си мисля, че и всичко изброено да се прецака при мен все ще вляза горе долу в границите на тези 5000лв. В същото време опцията за доста по-безпроблемен бензин, който добре познавам ме блазни но 17-18к лв за 15-годишна кола някак си... Аз мислех, че акорда държи цена преди години като си го взимах, но тези джипки направо ти променят представата за стойност на автомобил втора ръка. Знам, че темата за дизел или бензин е разисквана многократно, но на фона на тези цени просто мисля, че е изключително актуална и доста хора ще извлекат полза ако се съберат мнения. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #2 Отговорено 3 Септември, 2023 Аз лично си предпочитам дизела и не съжалявам за избора си, но това разбира се е чисто субективно. Не бих тръгнал да убеждавам никого. Честно казано не разбрах какъв отговор очакваш. Човек може да реши каква кола предпочита, само ако е пробвал едното и другото. На каква кола ще попаднеш и колко ще се наложи да вложиш в нея зависи само от теб и от късмета ти евентуално (късметът идва при подготвените ). Добре поддържан дизелов мотор спокойно изкарва 350К. Аз съм на 185К с оригинална верига и съединител/маховик без признаци на износване. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #3 Отговорено 3 Септември, 2023 Твърдо за дизела. Много по приятен е за каране в тези тежки автомобили. Единствено в началото ще те дразни звука, но се свиква. Отделно ако ти умалее винаги може да му сложиш чип и ще ти хареса още повече.Бензина няма нютони, там му е проблема.Цената няма да я коментирам. Като му сложиш газ и разликата в цената става огромна. Трябва да смениш всичко възможно по дизела и сигурно пак няма да дойде толкова крайната цена. А и особено 2.4 не е като да няма проблеми Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #4 Отговорено 3 Септември, 2023 Категорично бензин. Винаги я има и опцията за газ, ако ти идва скъп бензина като разход и цена. Много по-безпроблемен, по-евтин за поддръжка и по-малко капризен спрямо качеството на горивото. Оня ден от София до Сл.Бряг, Акорда ми изгоря 4.9л/100 км бензин, дори постнах снимка тук. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #5 Отговорено 3 Септември, 2023 Бензинът нямал нютони? Това някаква смешка ли е... 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #6 Отговорено 4 Септември, 2023 То има ама в сравнение с тези на дизела са многооооо малко Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #7 Отговорено 4 Септември, 2023 (Редактирано) Бензин впредвид нафтата която продават. Опцията газово което се изплаща за макс 2 год. Само вземи маслото двиг. двойно по обем при дизела и цена и тн. Тово че цената на колата е доста по-ниска от бензиновите варианти трябва да ти говори нещо. Редактирано 4 Септември, 2023 от CARPERA 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #8 Отговорено 4 Септември, 2023 Със сигурност ми говори, но в случая е една кола разлика 😀. За сега клоня към това да събера още някой лев и да скоча на бензинка. Колкото и да е бавна все ще държи 140 на магистралата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #9 Отговорено 4 Септември, 2023 (Редактирано) Дължи си без проблем 170 на магистрала на газ,при хубаво газово и неразтегната верига. За жалост вече и отвън им връщат километрите,взимаш я отвън уж на160 хил а тя на реални 290хил км карана с 5w40,и не върви ,няма как да върви. @HistamineSHOT ако решиш да е автомат мога да дам насоки има го тел в подписа ми. Редактирано 4 Септември, 2023 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #10 Отговорено 4 Септември, 2023 Акорда ми беше 2.4 автомат. Не е ли същата като поддръжка? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #11 Отговорено 4 Септември, 2023 Всеки си има своята истина.Това е малко като кокошката и яйцето. Ти сам изброяваш плюсове и минуси. От 2002 съм имал винаги бензинов личен автомобил и служебен дизелов., т.е. имам наблюдения и върху двете. Ако е нов, то дизела има резон. Понеже вероятно ще попаднеш на кола навъртяла много километри( а голяма вероятност и да са връщани) аз бих се притеснявал да взема 13-15 годишен дизел на поне 250 000 км. което в комбинация с калпавата нафта в БГ би смущавало съня ми. При 2 еднакво стари автомобила със същия пробег за мен бензина е далеч по-безпроблемен и дурако устойчив.Нека обаче крайното решение си бъде твое, за да може при проблем да се сърдиш на този дето гледа от огледалото 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #12 Отговорено 4 Септември, 2023 Относно "нютоните" - оборотите на които те заглъхват б дизела, на бензина там се събуждат. Тоест - зависи кой какво търси от двигателя и като цяло от шофирането. 2.4 не е проблем да се кара лежерно до 3000 об/мин, а който иска повече - има си ВиТЕК. Частите за ремонт са едно, а загуба на време и разправии (включително дирене на читави майстори), както и нерви също са фактори. С 2 думи - карам 2 бензинки на газ. 6 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #13 Отговорено 4 Септември, 2023 Преди 14 часа, storish05 написа: То има ама в сравнение с тези на дизела са многооооо малко Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk Ако сравняваш сравними неща, ще разбереш, че не е баш така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #14 Отговорено 5 Септември, 2023 (Редактирано) Преди 14 часа, ceco_accord написа: .... С 2 думи - карам 2 бензинки на газ. С четири думи - карам две дизелови Хонди 😊! Сега : не превръщайте темата, бензин или дизел (преди доста години, съм пускал такава тема - който го интересува може да я намери и прочете) и не спорете кое магаре е по-мъжко. Колега, качваш се и караш двата вида двигател - но на купето на CR-V и си взимаш решение. След избора на вида двигател, търсиш читаво такова и си ти. За твоя информация, карам и двата 2.2 кубикови дизелови двигателя (140кс. i-ctdi и 150кс. i-dtec) и да ти кажа нямат грижа, но са на реални километри и са поддържани от мен безкомпромисно. Стария ( 140к.с.) вече е на почти 300х.реални и си е като нов - няма тропане или лопане на вериги, течове или харчене на масло, няма проблеми със задния диф или скоростите. Здрав и устйчив двигател се оказа, макар че беше първия дизелов на Хонда. И понеже не желая да се разделям с него, съм му приготвил този пълен оригинален комплект за 1900лв. : който, ще сменя следващите дни. Между другото, много колеги го сменяват на "оригинални 180 хиляди" 😊, защото веригите им такали, ама според мен са били на тройно повече километри. За въпросните километри, на този дизел, като скъп ремонт съм сменил, само комплект съединител с лагера и демферния маховик за 1800лв. с труда и сега комплект ангренаж (макар да няма признаци - но искам "да вържа попа", защото ми харесва тоя варел) Като купе на CR-V, за тези години и киломерти, съм сменил тампоните на окачването, воден и климатичен радиатори, една машинка на врата, ремонтиран патрон на контактния ключ, задни дискове(другата година и предните😊) и естрствено - наклдки, филтри и масла. Та скъпата поддръжка на дизелчето е това. Многото километри не го плашат, стига да се поддържа правилно, а и този тип двигател, няма общо с атмосферния дизел. П. П. Еврогейовете, налагането на "миксерите" и налагането на принудителни забрани, са виновни за отдръпването от дизела. Почитателите на бензиновите, да не се заблуждават, че ще ги карат много повече. Успех в избора и безаварийно. Редактирано 5 Септември, 2023 от Emicha П. П. 4 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 54 #15 Отговорено 5 Септември, 2023 А какъв ще е разхода на двата (дизел/газ) в лева, може ли някой да изчисли? Не карам такъв автомобил и не знам реалния разход (не каквото пише в аутодата)! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
st34 99 #16 Отговорено 5 Септември, 2023 Януари - септември 2023: 1434,15 лева за 544,28 нафта, изминати точно 7029 километра. Сметката показва среден разход 7,74 на 100. Резервоара в момента е пълен така, че пак е плюс, минус. Не водя пълен отчет, а само от смяна до смяна на масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #17 Отговорено 5 Септември, 2023 Моето кубче за изминати 29250 км от 18.03.2020 г. до днес, ми е изгорило 1050 лв. бензин и 2915 лв. газ, което прави средно 13,56 лв./100 км. Предполагам, че 3-ката ще е доста по-добре, с оглед на аеродинамиката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #18 Отговорено 6 Септември, 2023 (Редактирано) Груба съпоставка на пост 16 и 17 показват че: 2.2 дизела харчи 20,43лв / 100км, а 2.0 бензин 13,56лв / 100км, макар цените да са плаващи, а жипките - леко различни, както и неуточнен периметър и стил на шофиране. Мнозина забравят да сложат малкото бензин което ДВГ ползва при палене и загряване до работна температура, но ако колата се кара предимно градско и на къси разстояния, това си е фактор. Тоест - дизел към бензин/газ е 3 към 2 в левове. Разликата не е голяма (и не бива да е основен фактор при избора на тип ДВГ заради цената на горивото), но се натрупва. Случайно си намерих бележката от последното извънградско със Сивика - D14A3. Пълна кола / климатик / трафик и средна скорост 80км/ч - демек бързане. 9,43лв/100км газ при разход 8,4/100 и цена 1,12лв за 1 литър. На Леджо съм спрял "да му броя хапките" - кара се само извънградско и рядко последната година, и харчи 11-12л/100км газ, което в левове (при 1,12 / 1л е около 13лв / 100км. Редактирано 6 Септември, 2023 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toni_t 11 #19 Отговорено 6 Септември, 2023 Разходите при сравнение на бензин и дизел, когато се кара на бензин са равни. Икономиите от цената на горивото при дизела се компенсират от по скъпата поддръжка. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #20 Отговорено 6 Септември, 2023 Ето какъв е моя разход, но има няколко условности. Режимът на шофиране е 90% извънградско, сам или с един пътник. На шосе до 100, магистрала до 120, с изключение на изпреварванията. Обикновен дизел без никакви добавки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #21 Отговорено 6 Септември, 2023 (Редактирано) Колеги аз лично не се интересувам от математиката по отношение на разхода при бензин/дизел. Вярвам, че горивото е най-евтиното нещо в една кола. По-скоро ми е важно да не ми се създават много главоболия по поддръжката. Голяма причина за това е наблюдението ми, че много трудно се намират читави майстори в Пловдив, а който е читав има листа на чакащите или пък се има за Господ и ми е неприятна комуникацията. Нещо, което също ме вълнува, а не съм намирал да се коментира - тези джипове имат ли проблем с ръждата? Редактирано 6 Септември, 2023 от HistamineSHOT Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #22 Отговорено 6 Септември, 2023 Akord i CR-V не се различават много в теглото а във височината и челното съпротивление а от там и по-високия разход на CR-V. Аз в момента съм с дизелак и преди ремапа, изобщо не ме кефеше, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Makc 18 #23 Отговорено 6 Септември, 2023 Преди 8 часа, toni_t написа: Икономиите от цената на горивото при дизела се компенсират от по скъпата поддръжка. Абсолютно същото казвам и аз на всички познати наоколо, като добавя и времето в което колата няма да е на твое разположение, ако нещо се скапе. Въпреки всичко мисля, че с 2.2 литровия на хонда няма чак такива ядове. Аз лично съм с бензин на сивика на бензин/ газ на Црв-то. Сметка точно на колко харчи пари не съм правил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #24 Отговорено 7 Септември, 2023 Здравей колега, Ръжда по купето не съм срещал. Относно майсторите, също е на късмет. А клишето за скъпата поддържа на дизела ще я оставя без коментар, само ще Ви препратя към поста на Емича, като при мен нещата не са по различни. Кола и жена е на късмет. Няма значение дали е бензин или дизел, важното е екземпляра да е читав и да ти допада начина на управление! Желая успех и дано скоро да се похвалите! П.П. Цената се формира съобразно търсенето и предлагането. А разликата в цената е по-скоро заради евро ограниченията и обявената война на дизела. (разбира се не ангажирам никого с мнението ми) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове