Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Продължение от част 3-та:

 

Част 2-ра е ТУК

Част 1-ва е ТУК

 

Таблица за препоръчаните двигателни масла по модели и години

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

 

Основополагащата тема бе "FAQ:Двигателни масла за всяка Хонда" - ТУК

 

В текущата тема се обсъждат всякакви масла.
Моля за градивни постове !!!

Всяка една реклама на определенa марка масло, която е с чисто търговски характер, ще бъде директно премахвана !!!

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@emodМоже ли да посочиш масло с тази регенериращи се съставка.

Четох доста пъти мнението ти, направо като научнофантастичен филм ми звучи всеки път.

Масло с това diblock polymers",micelles,или още няколко пъти да го прочета .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ако не е изрично рекламирано или изтекло от кухнята доста се съмнявам да имаме такава информация – къде какви VIIs се използват. А не вярвам да има такава реклама тъй като звучи прекалено технически за аудиторията избираща масла.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA

Не, не мога да посоча такова масло. Подобна информация се държи дълбоко скрита.

Но... мога да дам жокер кой най-вероятно (може да) използва това постижение на Infineum:

"Established in January 1999, Infineum is a joint venture of two of the most respected names in lubricants and fuels, ExxonMobil and Shell." :).

 

П.С. С Павел сме писали заедно :) 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , някой да има мнение или да е пробвал тоя реванол , досега не бях го виждал :D
https://www.ato24.de/en/ravenol-rep-racing-extra-performance-sae-5w-30.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има VOA на това масло в oil club de ТУК

От 2017 г. е, но като гледам данните на маслото в сайта на Равенол може да е още актуален.

Сериозен пакет добавки - MoDTC, Bor, Polyolester+AN и Wolfram.

Има и още нещо специално - Ca+Mg+Na миещ пакет.

Как ще се отрази на мотора ти, ще разбереш само, ако го сипеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#emod

За тази цена на литър, се очаква и да има нещо по така, нали?!😉☝️

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами само като му видиш характеристиките в дата шийта си личи, че е много качествено масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol REP 5w-30 е доста добре обмислено масло. Съединения на Бора за ниските температури, следвани от Молибден в по-високия температурен диапазон + Волфрам за супер тежките натоварвания. Миещият пакет е редуциран до практичен минимум с изключително подходяща композиция, която няма да нанесе вреда (образуване на клей) на сегментите при високи Т и налягания в спортен режим. Естери и AN за баланс на PAO-то + високотемпературна стабилност + ефект върху защитата. Красиво :) . Маслото не пропада при пистови натоварвани и спортен режим дори при Corvette C7 (КЛИК).

 

Инфото в oil club de за Ravenol REP 5w-30 ми показа и още нещо, а именно в Castrol Edge Professional H 0W-20 (коментирано ТУК) има AN (Alkylated Naphthalene), макар и в неголеми количества. Има жокери този Castrol H :D 

 

984009530_RavenolREP5w-30_Castrol_H_5w30_IRS.thumb.jpg.3f477ee61b2a3fa37d1abcb88d786a22.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана въпрос за Racing масла, ето нещо интересно за писта:

PUP_Racing_0w-20.thumb.jpg.b9bbc87835fcaab2704b0a448140a1ef.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, @emod и @dandilov ако не се лъжа някой от вас беше ползвал и беше доволен от маслата на Shell. Тъй като са на GTL база има ли някаква разлика на вид спрямо другите масла? Имам предвид по-мътни или по-тъмни?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо казано:

Цветът на маслото (визирам крайния продукт, който купуваме) зависи от множество фактори, сред които:

1. Суровия материал, от който е направено базовото масло, неговия вискозитет, метод и степен на обработка по време на пречистването му - обикновено (грубо казано) рафинираните базови масла са с кафяво-кехлибарен цвят, хидроочистените са с жълто-златист цвят, синтетичните базови масла (GTL, PAO) са безцветни;

2. Количеството и видовете добавки на пакета.

Съответно, цветът на едно GTL базирано масло (било Shell, било Mobil) е субективен, тъй като ще варира и зависи съществено (най-вече) от пакета добавки.

Генерализирано - цветът на новото/чистото масло не определя по никакъв начин качествата му.

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре да се знае. Защото днес срещнах едно такова. Уж хубаво масло, а на цвят нещо не вдъхва доверие. Явно не е така, затова се допитах. Досега каквото съм слагал все е било бистро, а това не изглежда така. В списъка ми за в бъдеще е, затова се допитвам. 

FB_IMG_1601579089791.jpg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой точно Shell Helix Ultra си снимал?

Имам неотваряна 1 литрова бутилка Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 при мен. Утре ще сипя повечко масло в една чаша/бутилка  и ще го снимам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w40 ама кой точно не знам. 

Това е от фейсбук, дето си чешем езиците по цял ден 😂

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като видя такива варели  със забити помпи в тях и стоя на разстояние?

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и аз с Shell Helix Ultra 5w30 но за бензинов  мотор,и определено е в пъти по-бистро от това.

Помисли защо правят маслата с предпазно фолио, да нямат достъп до кислород.

От варел не наливй масло,само ако знаеш че е отворен  преди ден.

Сега се сещам че има снимки в заключенията тема 3,където се чудих че мотора го цапа много бързо след наливане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, dandilov said:

Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро...

имам спомен за бистро аз😉

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос леко свързан с темата – в следствие на окисление маслото потъмнява ли или става по-мътно? Или и двете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че окислението е съпроводено от потъмняване, но най-добре да се подходи емпирично с два буркана и само една капачка. 

Но реално окислителният процес е най-интензивен при високи температури. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз попринцип си знам ама вече и видях с очите си. От варел - НЕ :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несинтетичното масло помътнява при ниска температура, на стайна "всяко" масло би трябвало да е бистро, тия варели ако са на стайна температура и е такава мътилка със сигурност не бих експериментирал.

И аз налях шел ултра 5–30, на 100% потвърждавам, че маслото беше бистро.

Редактирано от didich
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно бързо питане колеги,

 

не е хонда ама е японец 😉

Мотор QR20DE, 2.0л 140 кончета бензин/газ, в Нисан Хтрейл Т30, с масло 5-30 Петро Канада добре ли ще му е, че имам 5л налични или да търся нещо друго за тия пари?

 

Благодаря предварително 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че двигателя  ще мърка.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма причина да не му е добре за 6 хил. км.

... стига да не се е "разтропал"... :)

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сипвам смело, мотора е бетон, като всеки японец като си вътре в колата и не можеш да разбереш дали мотора работи или е не 😁😁

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не повече от 5-6К с това масло..Толкова му е ресурса!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не! Не е скапано!

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, dimkaraganchev написа:

Значи е скапано масло.

Ей тука сега тролна половината форум... Ама аз не го приемам лично :D

  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз имам 4-5 смени до сега с Петро и спокойно си изкарва по 9-10к. при предимно извънградско шофиране. 

За града 5-6к. е ресурса на 80% от маслата на пазара. 

Поръчах си следващата доза за зимата от бг представителя и направо ме е срам да кажа колко платих......

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Е кажи де.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 40 с доставката, за 4л. Предложиха ми и лично да ми го доставят безплатно за София, та смятай за какви пари говорим, а маслото е качествено и за тези пари ако се прави 50% опресняване на 5к., просто няма какво да го бие. 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е представителя за БГ  на Petro-Canada все още го продават на тази цена на промоция.

1549249804_Screenshot_20201008-201702_SamsungInternet.thumb.jpg.fedbac8694a24c7467594cf56e3d4ad3.jpg

Нека да се възползват и други от хубаво масло на супер промоция.

https://lubrifilt.bg/shop/supreme-synthetic/

Тук търсите Пламен Комитски.

https://lubrifilt.bg/контакти/

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно сте правили много тестове и има много изписано но под 40лв за 4 литра с доставката, литър среден клас царевично олио за салатата е по-скъпо, да не говорим за среден клас зехтин. Какво е това масло?! Това е явно и цена в сайта, не вярвам да го "подаряват". И накрая 1 литър идва по 5 лева?!?

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж му сертификатите (които не се печелят току така) и имай предвид, че Петро Канада са доказан производител с качествени бази. Т.е. маслото е отлично за парите си. Но не трябва да се забравя, че ресурсът му не е голям колкото други по-добри и по-скъпи масла и затова с него се кара по-малко.

 

Както още преди доста години (и вече 4 теми за масла) някой (Бранко) беше казал – по-чести смени с по-евтино масло с подходящите сертификати и моторът ще те обича и няма да бъркаш дълбоко в джоба. Ако си поддръжник на този подход, масло като това Петро е добър избор.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA като каза цената и започнах рязко да се замислям. Видях сертификатите но чак не ми се вярва. Понеже ми предстои съвсем скоро да купувам ще върна май коментарите назад да чета за него ;) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...