Jump to content
Markony

Пазете се от фейслифтовите Акорди - R20A3

Recommended Posts

Преди 8 часа, misho написа:

това са просто едни варели с двигател, които са неизбежна необходимост в ежедневието ни и има по-важни от тях приоритети в живота ни.

Абсолютно съгласен.

Изключая двете чисто нови 9-ки Сивик всички останали коли в семейството са ни стрували не повече от 2(две) месечни заплати. Откакто имам личен автомобил, от 1993-а, сме прекарали над 20 автомобила. Отивам, гледам - "Става, за тия пари, колкото изкара". Карали сме ги от 3 месеца до 3г. Никога не съм купувал кола с нагласата, че ще я карам доживот, или пък ще я продам на печалба. Настоящето ми CR-V, обаче, излезе здраво куче, другият месец ще станат 8г., откакто сме заедно. Давам толкова, колкото да не умре, на принципа - "Нещо, което работи, не се пипа". 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 23.09.2022 г. at 13:03, Honda_Z написа:

То и тялото на човек е кожен варел със сърце, който му е необходим по принуда. Дай и за него да не се грижим сега, понеже така или иначе е с предизвестен край. Да не говорим, че го доверява на колата си, и ето връзка между двете.

 

Нормално е в Хонда форума темата на разговор да е такава. Който не го кефи, има фейсбук, сватбата и бг-мама, където обсъждат къде по-важните неща в живота.

 Малко извън темата, но не бих се съгласил със сравненеито, но пък уважам всяко мнение. Явно криво е  разбрано моето мнение, но пък и не всеки е длъжен да го разбира.

Благодаря за препоръките къде и какво да чета, Ако форума не ме кефеше, въобще нямаше да се сещам за него. факт е, че все още подържам някакъв интерес. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък избирам колите си от сърце, но се грижа за тях почтенно.

Каквото и да им се случи под моя опека, си е моя отговорност и себеуважение. Не псувам предният им стопанин, или да му мисли следващият.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 23.09.2022 г. at 0:44, misho написа:

от Бултрако и я обслужвам там, защото в годините се наиграх с разбирачи на Хонда.

Единственото предимство на БТ е, че разполагат със софтуер. За съжаление претенциите, цените и името им на официален вносител и сервиз не са подплатени с достатъчно високо качество на услугата. За обслужване са ОК, но има ли проблем, по-добре човек да си намери друг доверен сервиз, особено ако е по-взискателен. Това е моето лично мнение.

 

Иначе съм съгласен, че прекалено много се дъвче темата за маслата.

 

Но...много хора влизаме във форума да се разтоварим от ежедневния стрес като пофилософстваме на любимата тема - автомобили. Не сме се вманиачили толкова. Просто, както каза @ceco_accord , форумът има и социална функция.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Има и хора ,който се отнасят с колите си не само като  купчина ламарина  . И дори да не са от Марката,  се  допитваме  с  Гурота от форума  за тема масла. 

  Мисля,че това е голям плюс на форума.  Който има интерес и нужда може да получи компетентна и точна информация за това. 

   Извинявам се за  офтопика. 

         Приятна  вечер!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Равносметката за темата накрая каква ще е? Фейсът бензин е по-уязвим при не късна смяна с грешното масло?! Тъй като няма как да знаем дали сврвизната история е истинска или пренаписана , какво да гледат купувачите освен черен мазен ауспух, което да им насочи вниманието?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Равносметката е, че R20A3 в периода 2011-2013г., е трябвало да се карат с нисковискозитетни масла 0W-20, които да се сменят на по 150 - 200 моточаса или 6 - 8 хил. км.!
Ако едно от тези условия не е било спазено, "щастливият" нов собственик на втора употреба, трябва да прави основен ремонт на двигателя!
... ако допуските на износване на цилиндрите изобщо го позволяват...!!!

 

П.П. А за всички други, на които им е сменяно маслото (дистрибуторски) на по 15-20 хил. км. (бензин), също няма друг изход... :dunno:

Тоест, 99% всеки нов внос.

 

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едва ли от два отворени двигателя с този проблем можем да заключим, че 99% от автопарка с тези параметри е за основен ремонт? Малко преувеличено ми звучи. Очевидно има някакъв риск, но кой ли ще попадне на обслужвана кола на <10 хил км с 0-20 масло…

Edited by Pavel_Pavlov
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Казвам само, че за автопарка, нов внос, като цяло проблемът е 99% сменяно масло на по 15-20 хил. км. (при бензин). Следва "тотал щета"! Независимо от вискозитета.

 

А конкретно за R20A3 от периода 2011-2013г., освен традиционната дистрибуторска смяна ( 15 - 20 хил. км. - при бензин), е ползвано масло с по-висок вискозитет от 0W-20, което води до затруднена циркулация на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата. В последствие води, неминуемо и до запечени сeгменти, и всички последващи беди.

Това е и основното послание на самата тази тема!

 

Ето, че не са само два отворени двигателя. Колегата zag80 е дал препратка и към други потърпевши:

https://forums.hondabg.com/topic/118306-пазете-се-от-фейслифтовите-акорди-r20a3/?do=findComment&comment=1057623384

 

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, а бултрако сменя ли с 0-20В фейса? Би трябвало да знаят за този проблем, не получават ли периодично инструкции от Хонда К. и възможни последствия при грешен вискозитет? Мисълта ми е, купуваш от дилъра, гаранционно ти го сменят и после си плащаш основен ремонт? Доста интересно...

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карерата може да се хили колкото си иска. Ама това не променя фактите...

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 24.08.2022 г. at 15:15, zag80 написа:

Ето нещо по темата.

https://www.drive2.ru/l/584229077905343752/

 

Благодаря за линка.Направих снимки ,но не ми остана време да ги обработя и кача.За съжаление не е сниман най-големия гад ,който стои зад масления сегмент. Една шибана пружина ,за която се наложи да си сложа очилата.Просто толкова ситна ,че не се виждаше стъпката :)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 26.09.2022 г. at 8:57, Markony написа:

Какво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора..

 

 А ти какво казваш с поста си? Пазете се от фейслифтовите, а след това ме информираш, че моят двигател не попадал в проблемните? Понеже съм неграмотен, моля за инфо какъв е моят Акорд? Вярно избрах го само защото ми хареса цвета и после тук във форума ми казаха, че бил  Accord Tourer 2015г. с двигател R20A3. Тук не се ли визира този двигател и проблемите с него?  

Едно разбрах, тук във форума има много по-добри специалисти от създателите на дадена марка , двигател, технология и т.н.

Да сте живи и здрави, всеки сам избира от къде да си купи автомобил и дали да спазва гаранционните политики и последващи препоръки на производителя или да твори в стил "направи си сам". 

П.С. За пореден път се убеждавам, че тук виреят само нечии мнения и различните не се приемат. Филма е един  и същ, просто режисьорите и актьорите са различни.

Edited by misho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мнения всякакви и всяко е добре дошло (особено ако е полезно), а смятам темата за такава.

Както казваше Шиндлер - "Един живот да спасим (от R20A3 в периода 2011-2013) - спасили сме един цял свят"!

Тук си отдавна - хвърляй по 1 око, сегиз-тогиз изскача нещо интересно. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, misho написа:

просто режисьорите и актьорите са различни.

Някои тука сме се учили, как не се режисира от теб и времената, когато изгонихте най-много хора, които до ден днешен не щат да чуят за форума.

 

Ако пък трябва да претеглям чие мнение да не приема (защото нали само "нечии" се приемат), единият е отворил стотици двигатели, другият си е избрал колата по цвета. Дори и да не е разбрал каква кола точно имаш, има нюанс някакъв.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен?

Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? 

Edited by jijane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наскоро имаше няколко поста, не отделна  тема точно за К24Z3 -8ма. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, jijane написа:

Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен?

Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? 

 

К24 e дъвкан  и вече не е актуална тема. Сега е ред да се таргетират R20A3 

Edited by misho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...