Suyahoka 38 #1 Публикувано 22 Юли, 2022 Здравейте съфорумци ,на финалната права съм пред закупуването на първата Хонда Акорд ,буквално до седмица трябва да избера между две бройки-едната е 2.4 2010 г,автомат, избрана от мен в Германия с реални 160000км (мисля да и слагам газ в Бг),а другата е 2.2 дизела ,но фейса 2014г,автомат отново, от Швейцария с доказани 175000 км със всичките и екстри (знаете ги),където по това отношение е с глава над бензина:) Определено ми е трудно да избера ,като км на година ще изминавам не повече от 10000 км като от тях около 1000 градско ,9000 извънградско . Пробвал съм дизела ,но ръчка ,пробвал съм и бензина автомат ,но бензина ми се стори по-муден ,но и не съм го настъпвал много. Да помоля за насоки ,защото мисля да я карам следващите поне 8 г и да не съжаля в избора си ,тенкю🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #2 Отговорено 23 Юли, 2022 Идеалния избор ще е бензин и ръчка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #3 Отговорено 23 Юли, 2022 Пробвай и дизел автоматик. Ако се кара предимно извънградско, няма да затлачва ДПФ-а, но пък градско зиме сгрява бавно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #4 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) 2.4 бензин автомат при тази цена на газта догато я вдигнат ще избиеш газовата. Дори да я вдигнат пак е по добре от дизела. Вчера заредих за 30 лв 30литра газ и мога да измина 260км ,също сложих 30 лв около 9 л бензин с които ще измина около 80км. Вече двама познати се полъгват да взимат дизели заради екстрите,но като трабва да отидем на 200км накъде хайде да отидем с твоята че ще ни излеза три пъти по-евтино Редактирано 23 Юли, 2022 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #5 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) След като ще я караш предимно извън града, не мисли за цената на горивото. Ще я караш 8 години, не следващите 6–12 месеца. Ниската цена на газта няма да е вечна. На бензина силата е във високите обороти. Ако ти трябва повече ускорение (за изпреварване напр.), ще трябва да сваляш предавки. Ако не е твой стил, това е плюс за дизела. За дизела на 8ма съм чувал притеснителни неща, но нямам преки впечатления и не искам да ти давам акъли. Съветвам те обаче да прочетеш за евентуални проблеми, не оставай само с мненията в тази тема. Успех и да се похвалиш Редактирано 23 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #6 Отговорено 23 Юли, 2022 1 hour ago, Pavel_Pavlov said: Ще я караш 8 години, не следващите 6–12 месеца. Ниската цена на газта няма да е вечна Каквато и да стане газта пак е двойна цената на дизела, колкото и да е икономечен този дизел пак не излиза сметката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #7 Отговорено 23 Юли, 2022 Трудно е да се прави прецизна сметка априори. Дизела при спокойно каране извънградско е над 2 пъти по икономичен като литри гориво спрямо бензиновата 2-ка, която трябва да "развърташ" за да движи поносимо. Иначе принципно да, 2.4 е по-добре от 2.2 и 2.0, но да не изпадаме в хипотетични "сметки без кръчмар" на чужд джоб. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #8 Отговорено 23 Юли, 2022 Живко,Carpera не е лош човек,но много мрази дизели,да имаш едно на ум. 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #9 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) 30 minutes ago, ceco_accord said: Трудно е да се прави прецизна сметка априори. Дизела при спокойно каране извънградско е над 2 пъти по икономичен като литри гориво спрямо бензиновата 2-ка, която трябва да "развърташ" за да движи поносимо. Иначе принципно да, 2.4 е по-добре от 2.2 и 2.0, но да не изпадаме в хипотетични "сметки без кръчмар" на чужд джоб. Колко икономичен да е 6л да падне ок бензиновата да харчи 8 и 9 литра на газ ги сложи пак сметките са по евтини,като ги сметнеш дизела на 3.56 като намяше отстъпка гонеши 4лв,газта не се вдигна над 1.50лв. Това с икономият на гориво ,издиша на дизела много яко. Да не подхващаме темата за масла и филтри и консумативи пак са двойни. Ако бяха толкова добри дизелите защо пазара наложи цената им да е толкова ниска спряма бензиновите им варианти. Редактирано 23 Юли, 2022 от CARPERA 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #10 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) Владо (Карпера), много допускания правиш, много закръгляния… Не знаеш възможната икономия на тези конкретни двигатели, остави на другите с опит с тях. При K / N-сериите моите наблюдения за дизел срещу газ (преди отстъпките и акциза) са, че не са толкова далеч в парично отношение при икономично каране извън града. За тези конкретно не знам как е, но допускам, че не е далеч. Поне със сигурност разликата не е достатъчна, че да е основен фактор в избора бензинов или дизелов двигател. Или най-малкото не за всеки. Редактирано 23 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #11 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) @Pavel_Pavlov Добре дай разход и цена да видим каква е икономията. Сравняваме дизел и цената на газ. Редактирано 23 Юли, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #12 Отговорено 23 Юли, 2022 Spoiler Колегата може да види в carspending и да си направи сам сметка. Няма смисъл ние да дъвчем тука 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #13 Отговорено 23 Юли, 2022 Ами моето 3.5 ДВГ харчи 11 на 100 газ извънградско. Тоест, на литър кубатура консумира 3.14л газ. Не вярвам 2.0 бензинов Акорд да покаже 6,25 на 100 газ (или 2.4 да е под 8/100) извънградско. Голям мотор няма нужда от натискане! Дизеловото 2.2 сигурно може да покаже 4.5 на 100 нафта, чиято актуална цена не знам. Няма спор че на газ е най-икономично за гориво, но и монтажът на уредбата е поне 1.5 хил. лв и ще се избие след време, особенно в градско. Но авторът ще кара предимно извън. Другите нафтови консумативи също не знам, така че не съм много "в час" с дизелите, но не съм и против, ако 85% ще е извънградско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 404 #14 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) Вземи по-запазената и по-поддържаната, ако можеш да прецениш без оглед на живо. Аз лично обичам да има и възможно най-много екстри и глезотийки. Порадвай се 8-10 годинки и после - дали бензин или дизел - все е за скрап, щото нали натам вървим с екологията. Редактирано 23 Юли, 2022 от note 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #15 Отговорено 23 Юли, 2022 (Редактирано) Quote Дизеловото 2.2 сигурно може да покаже 4.5 на 100 нафта, чиято актуална цена не знам. Това сигурно с попътен вятър и с пенсионерско каране 90 макс 100. Няма такъв разход дори и заводски не е такъв да говорим сериозно,все пак не е Джазка ето https://bg.autodata24.com/honda/accord/accord-viii/22-i-dtec-150hp/details А това е на бензиновия като ще сравняваме заводски разходи https://bg.autodata24.com/honda/accord/accord-viii/24i-mt-201-hp/details Редактирано 23 Юли, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #16 Отговорено 23 Юли, 2022 Колегата да взима един скутер и да го не мисли,че както тръгнало темата ще стане три страници. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #17 Отговорено 23 Юли, 2022 И нека си прецени сам. Ние дори не знаем дали се ръководи от разум, или чувства. В крайна сметка е важно какво ще му донесе избраната кола, а не колко ще му отнеме. Второто се мери само в цифри, а първото е много по-всеобхватно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #18 Отговорено 23 Юли, 2022 Off Topic Преди 10 часа, CARPERA написа: Вчера заредих за 30 лв 30литра газ и мога да измина 260км Аз пък вчера напълних резервоара с нафта и мога да измина 1200км без да спирам на бензиностанция. 1 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #19 Отговорено 23 Юли, 2022 Off Topic Голям го вадиш - резервоара на камиона, де. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #20 Отговорено 23 Юли, 2022 Off Topic Т'ва на Акорда 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #21 Отговорено 24 Юли, 2022 Off Topic Не се бях замислял колко мога да мина, ако няма попътни бензиностанции. За Австралия или Щатите сигурно е важно. С пълни резервоар и бутилка излизат над 1300 км извънградско, ама ще ми омръзне да шофирам над 10 часа без да стана от креслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #22 Отговорено 24 Юли, 2022 (Редактирано) Абе при сегашното положение бих взел бензина, въпреки, че имам два дизела. Разликата в цената-дизел/газ е 3/1 няма какво да го умуваме, то е очевадно Редактирано 24 Юли, 2022 от policeman 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #23 Отговорено 24 Юли, 2022 (Редактирано) Бензинът е умряла работа особено ако е 2.0 (не говоря за агрегатите които са 3+ кубика). Единствената причина поради, която не карам дизел е заради емисиите, някак си не съм привърженик на цялата комбинация. А това да сравняваш вървежа на бензиновия мотор и дизеловия с еднаква кубатура е малко несериозно. Кел файда, че с газта е една идея по-тънко, в момента в който си някъде по чукарите и се опиташ да изпревариш някой, въобще не ти е до цената на газта, и само заради една цена да си рискуваш живота, някак си не е оправдано. Шофирането не е само да правиш икономии и да си мислиш как другите, които са с дизели или карат на бензин се бъркат повече, изживяването и тръпката от това да имаш ресурс определено си заслужава, но всичко опира до възможности и предпочитания. Успех с намирането на читав екземпляр, каквото и да вземеш (бензин или дизел) да не забравяме, че ще бъде хонда! Редактирано 24 Юли, 2022 от diezz 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #24 Отговорено 24 Юли, 2022 Преди 1 час, diezz написа: А това да сравняваш вървежа на бензиновия мотор и дизеловия с еднаква кубатура е малко несериозно. Много си прав колега, но не си мисли, че единият агрегат по-добър . Бензиновите също изпреварват без проблем . Човек, ако е свикнал на дизел , бензина винаги ще му се струва муден, както и обратното, че на дизела не му достигат обороти . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #25 Отговорено 24 Юли, 2022 Казвал съм го не един път - много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш. Очевадно от подписа ми, в момента в гаража си имам две 150 коньови Хонди. Тотално различни като клас, двг, трансмисия, пътно поведение и т.н. Знам, кога, какво и, как да направя за да си карам, и двете с кеф. Изобщо не ми дреме, къде са нютоните, на 2000, или на 5000. За нютоните, толкова. Икономическата гледна точка на база вид гориво не мога да коментирам, понеже не познавам двата автомобила от питанката на автора на темата. Пък и лична кола с газ никога не съм имал. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #26 Отговорено 24 Юли, 2022 (Редактирано) Много вярно. Виждал съм дизелджии с "бензин в кръвта" - доста неадекватно поведение. Дизелът е верен и работен кон, а не волен жребец. Добре е водачът да знае, дали кочияш ще бъде, или жокей? Вероятно авторът вече е решил и изгубил интерес към споделяне в темата си. Редактирано 24 Юли, 2022 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #27 Отговорено 24 Юли, 2022 Аз съм ОГРОМЕН почитател на бензина и за мен този вид гориво е истината, но конкретно в Акорд 8 винаги бих предпочел дизела. Просто и двата двигатела за много мудни при нормално каране. Даже 2.0 всякак е мудна. Някак си не му отива на този акорд да го карам в 5-6хил. оборота за да върви. Тази кола си е общо взето семейна, не е Сивик за да удрям прекъсвачи по светофарите. Истината е, че при нормално каране дизела и в пъти по приятен. Особено лятото с климатик и 3-4 човека като тръгнеш по някое дефиле и бензина умира тотално. При дизела почти не се усеща нищо. А и имаш опция за ремап и тогава става супер приятен за каране.Единственият недостатък лично за мен е звука. Просто бензина работи уникално, няма вибрации и т.н. и особено градско е много тих и не те дразни. Разходите са нещо относително. Нямаш никва гаранция, че като вземеш бензин няма да те съсипе от ремонти и постоянно да е сервиза. Случвало ми се е с бензинова кола Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #28 Отговорено 24 Юли, 2022 Чудя се и се мая! Чета и свят ми се завива. 2.0 бензин била мудна, умрял кон и подобни други щуротии. Хора, какви ги говорите? Акорд не е спортен автомобил. Какво искате, да "бяга" като Порше би-турбо, 572 коня ли? Отдеве моята я опърлих на една права, набира съвсем прилично, и ускорение и всичко. Явно са ни много различни представите за мощност и ускорение. Все чета някакви истории за недостигане на мощност, ще катеря някакво страшно нагорнище с 4 други спътника и 25 куфара и няма да ми стига мощност. Или ще изпреварвам, но слабия 2.0 бензин няма да успее да набере и ще трябва да сваля две предавки надолу. Не знаех, че Акорд е спортен автомобил, наистина. 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #29 Отговорено 24 Юли, 2022 (Редактирано) Тя темата се разтегли… всеки си има мнение, изисквания и желания. Най-нормалното нещо е да е достатъчна за един и недостатъчна за друг. Не е нужно да я сравняваш с 570 коня порше. Не е нужно да има спортна кола, за да иска човек резерв от мощност когато му трябва. Аз лично сега карам ~190 коня автомат и нямам никакво желание следващата ми кола да е с по-малко мощност (защото не вярвам да е по-малка или лека) – лични предпочитания. Редактирано 24 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #30 Отговорено 24 Юли, 2022 Така върви светът Павка. Човек има склонност да надгражда, а най-добре да сполучи най-доброто от "двата свята". За това карам бензинова кола на дизелови обороти и има още 60% отгоре (on demand). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #31 Отговорено 25 Юли, 2022 (Редактирано) Пак някакви страшни ластици се опънаха тук Вероятно не помагаме, а още повече задълбочаваме дилемата на колегата. Пич, която и да вземеш няма да съжаляваш- лоша Хонда няма Успех! Редактирано 25 Юли, 2022 от policeman 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #32 Отговорено 25 Юли, 2022 Вчера при моят майстор видях едно комби 8-ма префейс. Беше с трагичен външен вид - ръждиво навсякъде - само покривът няма да се боядисва. Прагове, калници, долен ръб на вратите, ошмулени брони, "очиларката" - и тя на лисица, но поне не е удряна и салонът бе ОК. Жал ми стана - внос от Норвегия. В коша - малката бензинка, закачена за автоматик. Моят човек вика: Ей, добре върви. Е, няма нищо общо с динамиката на предишното ти комби (7-ма / фейс / 2.4 / АТ), ама е в кондиция, а външно ще я оправя. Хондите живеят дълго, а обгрижваните и красиво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 66 #33 Отговорено 25 Юли, 2022 Объркахте човека,всички мотори са хубави и бензиновите и дизела ,карал съм почти всички варианти на 7-ма и 8-ма акорд ръчни и автомати(Без 8-ма Luxury Innova) имат си предимства и недостатъци.Да пробва колегата и да реши,аз бих добавил да търси от първи собственик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #34 Отговорено 25 Юли, 2022 +1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Suyahoka 38 #35 Отговорено 25 Юли, 2022 Вече взех да се чудя за 2.4 ръчка 😃 Тъй ли иначе ще се кара основно извънградско автомата надали ще ми липсва ,а и ръчката е с 6-та ,все пак предимство на дълъг път. Чел съм ,че ръчната им кутия влизат много добре предавките ,къс и "мазен"вход като ръчната на БМВ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #36 Отговорено 25 Юли, 2022 (Редактирано) Автоматът е с 5 скорости, но това да не те кара да мислиш, че петата му е по-къса от 6-тата на ръчката. Близки са – т.е. оборотите, на които ще караш на дълъг път, ще са приблизително еднакви. Не ми се рови в данните, да ти кажа по-подробно, но на 7ма генерация например автоматът държи малко по-ниски обороти на магистрала от 6-степенната ръчна. Най-добре е да се пробва. Хубави са и двете кутии на Хонда. Редактирано 25 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #37 Отговорено 26 Юли, 2022 И при осма е така. Автомата е с по дълги предавателни числа и ако на първа изостава то на пета вече изпреварва реципрочно си с по малко обороти при идентична скорост да не забравяме и локъпа който си е направо още една предавка. Не ги разбирам колегите които бягат от автомата стига да е надежден та това е най голямата екстра на един автомобил не напразно кола с АТ е и по скъпа но в края на краищата всеки си знае. Не искам да ръся акъли и да се правя на авто светило защото не съм такова но ако сега някой ми предложи Акорда с автомат или ръчна трансмисия нямаше да се колебая автомат задължително, за съжаление много колеги просто нямат избор. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #38 Отговорено 26 Юли, 2022 (Редактирано) Spoiler Локъпът няма място в тази дискусия. Предавателното число е реално когато локъпът е заключен. Когато е отключен има „скъсяване“ на предавката и увеличение на въртящия момент за сметка на загуби в топлина. Редактирано 26 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #39 Отговорено 26 Юли, 2022 Още един плюс за автомата е че пази веригата,и да попаднеш на читава кола имаш по голяма възможност. Караш ли веднъж автомат думата ръчка вече няма да съществува в твоя речник. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #40 Отговорено 26 Юли, 2022 (Редактирано) Личното ми мнение - гласувам със всичките си ръце и крака за автоматик. От моя опит с досегашните ми коли: Условието е - движение със 120км/ч (по километраж) на магистрала. - CR-V 1, 4-степенен автомат - 3000об/мин - CR-V 1, 5-степенна ръчна - малко повече от 3000, не помня точно - Сивик 9, 1.8 бензин, 6-степенна ръчна - 3000 - Тойота Авенсис, 1.8 бензин, 4-степенен автомат - 3000 Не помня за предишните ми два дизела, ама Акорд 7 дизел, 6-степенна ръчна - 2000об мин. Мисълта ми е - потвърждавам, казаното по-горе - предавателните числа на автомата са (грубо казано) по-добри за магистрално каране. Като прибавим към това, ръчен режим на автомата и адаптивен круиз контрол ... приказка. Служебният ми ван е такава комбинация. Мерцедес Спринтер, дизел, 7-степенен автомат. Мога цял ден да го карам извънградско само с бутоните на волана, без да ползвам краката си. edit: Забравих да спомена - ако ще е автоматик, задължително най-големия двг (кубатура, мощност) за модела. Карал съм Акорд 6, 1.8 със 4-степ3нен автомат - не ми хареса. Редактирано 26 Юли, 2022 от Krasi-mir 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове