Jump to content
Sign in to follow this  
Suyahoka

Фейса от 2012 или преди това ?

Recommended Posts

Здравейте съфорумци ,на финалната права съм пред закупуването на първата Хонда Акорд ,буквално до седмица трябва да избера между две бройки-едната е 2.4 2010 г,автомат, избрана от мен в Германия с реални 160000км (мисля да и слагам газ в Бг),а другата е 2.2 дизела ,но фейса 2014г,автомат отново, от Швейцария с доказани 175000 км със всичките и екстри (знаете ги),където по това отношение е с глава над бензина:)

Определено ми е трудно да избера ,като км на година ще изминавам не повече от 10000 км като от тях около 1000 градско ,9000 извънградско .

Пробвал съм дизела ,но ръчка ,пробвал съм и бензина автомат ,но бензина ми се стори по-муден ,но и не съм го настъпвал много.

Да помоля за насоки ,защото мисля да я карам следващите поне 8 г и да не съжаля в избора си ,тенкю🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Идеалния избор ще е  бензин и ръчка.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай и дизел автоматик.

Ако се кара предимно извънградско, няма да затлачва ДПФ-а, но пък градско зиме сгрява бавно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

2.4 бензин автомат при тази цена на газта догато я вдигнат ще избиеш газовата.

Дори да я вдигнат пак е по добре от дизела.

Вчера заредих за 30 лв 30литра газ и мога да измина 260км ,също сложих 30 лв около 9 л бензин с които ще измина около 80км.

Вече двама познати се полъгват да взимат дизели заради екстрите,но като  трабва да отидем на 200км накъде хайде да отидем с твоята че ще ни излеза три пъти по-евтино

 

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

След като ще я караш предимно извън града, не мисли за цената на горивото. Ще я караш 8 години, не следващите 6–12 месеца. Ниската цена на газта няма да е вечна.

 

На бензина силата е във високите обороти. Ако ти трябва повече ускорение (за изпреварване напр.), ще трябва да сваляш предавки. Ако не е твой стил, това е плюс за дизела.

 

За дизела на 8ма съм чувал притеснителни неща, но нямам преки впечатления и не искам да ти давам акъли. Съветвам те обаче да прочетеш за евентуални проблеми, не оставай само с мненията в тази тема.

 

Успех и да се похвалиш :)

Edited by Pavel_Pavlov
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Pavel_Pavlov said:

Ще я караш 8 години, не следващите 6–12 месеца. Ниската цена на газта няма да е вечна

Каквато и да стане газта пак е двойна цената на дизела, колкото и да е икономечен този дизел пак не излиза сметката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трудно е да се прави прецизна сметка априори.

Дизела при спокойно каране извънградско е над 2 пъти по икономичен като литри гориво спрямо бензиновата 2-ка, която трябва да "развърташ" за да движи поносимо.

Иначе принципно да, 2.4 е по-добре от 2.2 и 2.0, но да не изпадаме в хипотетични "сметки без кръчмар" на чужд джоб. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Живко,Carpera не е лош човек,но много мрази дизели,да имаш едно на ум.

  • Haha 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
30 minutes ago, ceco_accord said:

Трудно е да се прави прецизна сметка априори.

Дизела при спокойно каране извънградско е над 2 пъти по икономичен като литри гориво спрямо бензиновата 2-ка, която трябва да "развърташ" за да движи поносимо.

Иначе принципно да, 2.4 е по-добре от 2.2 и 2.0, но да не изпадаме в хипотетични "сметки без кръчмар" на чужд джоб. :)

Колко икономичен да е 6л да падне ок бензиновата да харчи 8 и 9 литра на газ ги сложи пак сметките са по евтини,като ги сметнеш дизела на 3.56  като намяше отстъпка гонеши 4лв,газта не се вдигна над 1.50лв.

Това с икономият  на гориво ,издиша на дизела много яко.

Да не подхващаме темата за масла и филтри и консумативи пак са двойни.

Ако бяха толкова добри дизелите защо пазара наложи цената им да е  толкова ниска спряма бензиновите им варианти.

Edited by CARPERA
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Владо (Карпера), много допускания правиш, много закръгляния… Не знаеш възможната икономия на тези конкретни двигатели, остави на другите с опит с тях. При K / N-сериите моите наблюдения за дизел срещу газ (преди отстъпките и акциза) са, че не са толкова далеч в парично отношение при икономично каране извън града. За тези конкретно не знам как е, но допускам, че не е далеч.

 

Поне със сигурност разликата не е достатъчна, че да е основен фактор в избора бензинов или дизелов двигател. Или най-малкото не за всеки.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Pavel_Pavlov

Добре дай разход и цена да видим каква е икономията.

Сравняваме дизел и цената на газ.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

Колегата може да види в carspending и да си направи сам сметка. Няма смисъл ние да дъвчем тука

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами моето 3.5 ДВГ харчи 11 на 100 газ извънградско. Тоест, на литър кубатура консумира 3.14л газ.

Не вярвам 2.0 бензинов Акорд да покаже 6,25 на 100 газ (или 2.4 да е под 8/100) извънградско. Голям мотор няма нужда от натискане! Дизеловото 2.2 сигурно може да покаже 4.5 на 100 нафта, чиято актуална цена не знам.

Няма спор че на газ е най-икономично за гориво, но и монтажът на уредбата е поне 1.5 хил. лв и ще се избие след време, особенно в градско. 

Но авторът ще кара предимно извън. Другите нафтови консумативи също не знам, така че не съм много "в час" с дизелите, но не съм и против, ако 85% ще е извънградско.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Вземи по-запазената и по-поддържаната, ако можеш да прецениш без оглед на живо. Аз лично обичам да има и възможно най-много екстри и глезотийки. Порадвай се 8-10 годинки и после - дали бензин или дизел - все е за скрап, щото нали натам вървим с екологията.

Edited by note
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

Дизеловото 2.2 сигурно може да покаже 4.5 на 100 нафта, чиято актуална цена не знам.

:DТова сигурно с попътен вятър и с пенсионерско каране 90 макс 100.

Няма такъв разход дори и заводски не е такъв да говорим сериозно,все пак не е Джазка ето

https://bg.autodata24.com/honda/accord/accord-viii/22-i-dtec-150hp/details

 

А това е на бензиновия като ще сравняваме заводски разходи

https://bg.autodata24.com/honda/accord/accord-viii/24i-mt-201-hp/details

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата да взима един скутер и да го не мисли,че както тръгнало темата ще стане три страници. 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И нека си прецени сам.

Ние дори не знаем дали се ръководи от разум, или чувства.

В крайна сметка е важно какво ще му донесе избраната кола, а не колко ще му отнеме. Второто се мери само в цифри, а първото е много по-всеобхватно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic
Преди 10 часа, CARPERA написа:

Вчера заредих за 30 лв 30литра газ и мога да измина 260км

Аз пък вчера напълних резервоара с нафта и мога да измина 1200км без да спирам на бензиностанция.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Голям го вадиш - резервоара на камиона, де. :)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Т'ва на Акорда

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Не се бях замислял колко мога да мина, ако няма попътни бензиностанции.

За Австралия или Щатите сигурно е важно.

С пълни резервоар и бутилка излизат над 1300 км извънградско, ама ще ми омръзне да шофирам над 10 часа без да стана от креслото.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Абе при сегашното положение бих взел бензина, въпреки, че имам два дизела. Разликата в цената-дизел/газ е 3/1 няма какво да го умуваме, то е очевадно:afro:

Edited by policeman
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Бензинът е умряла работа особено ако е 2.0 (не говоря за агрегатите които са 3+ кубика). Единствената причина поради, която не карам дизел е заради емисиите, някак си не съм привърженик на цялата комбинация. А това да сравняваш вървежа на бензиновия мотор и дизеловия с еднаква кубатура е малко несериозно. Кел файда, че с газта е една идея по-тънко, в момента в който си някъде по чукарите и се опиташ да изпревариш някой, въобще не ти е до цената на газта, и само заради една цена да си рискуваш живота, някак си не е оправдано. Шофирането не е само да правиш икономии и да си мислиш как другите, които са с дизели или карат на бензин се бъркат повече, изживяването и тръпката от това да имаш ресурс определено си заслужава, но всичко опира до възможности и предпочитания. Успех с намирането на читав екземпляр, каквото и да вземеш (бензин или дизел) да не забравяме, че ще бъде хонда! :)

Edited by diezz
  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, diezz написа:

А това да сравняваш вървежа на бензиновия мотор и дизеловия с еднаква кубатура е малко несериозно.

 Много си прав колега, но не си мисли, че единият агрегат  по-добър  . Бензиновите също изпреварват без проблем . Човек, ако е свикнал на дизел , бензина винаги ще му се струва муден, както и обратното, че на дизела не му достигат обороти .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Казвал съм го не един път - много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш.

 

Очевадно от подписа ми, в момента в гаража си имам две 150 коньови Хонди.

Тотално различни като клас, двг, трансмисия, пътно поведение и т.н.

Знам, кога, какво и, как да направя за да си карам, и двете с кеф.

Изобщо не ми дреме, къде са нютоните, на 2000, или на 5000.

 

За нютоните, толкова.

Икономическата гледна точка на база вид гориво не мога да коментирам, понеже не познавам двата автомобила от питанката на автора на темата. Пък и лична кола с газ никога не съм имал.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Много вярно.

Виждал съм дизелджии с "бензин в кръвта" - доста неадекватно поведение. :)

Дизелът е верен и работен кон, а не волен жребец.

Добре е водачът да знае, дали кочияш ще бъде, или жокей?

Вероятно авторът вече е решил и изгубил интерес към споделяне в темата си.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм ОГРОМЕН почитател на бензина и за мен този вид гориво е истината, но конкретно в Акорд 8 винаги бих предпочел дизела. Просто и двата двигатела за много мудни при нормално каране. Даже 2.0 всякак е мудна. Някак си не му отива на този акорд да го карам в 5-6хил. оборота за да върви. Тази кола си е общо взето семейна, не е Сивик за да удрям прекъсвачи по светофарите.
Истината е, че при нормално каране дизела и в пъти по приятен. Особено лятото с климатик и 3-4 човека като тръгнеш по някое дефиле и бензина умира тотално. При дизела почти не се усеща нищо. А и имаш опция за ремап и тогава става супер приятен за каране.
Единственият недостатък лично за мен е звука. Просто бензина работи уникално, няма вибрации и т.н. и особено градско е много тих и не те дразни.
Разходите са нещо относително. Нямаш никва гаранция, че като вземеш бензин няма да те съсипе от ремонти и постоянно да е сервиза. Случвало ми се е с бензинова кола

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Тя темата се разтегли… всеки си има мнение, изисквания и желания. Най-нормалното нещо е да е достатъчна за един и недостатъчна за друг. Не е нужно да я сравняваш с 570 коня порше. Не е нужно да има спортна кола, за да иска човек резерв от мощност когато му трябва. Аз лично сега карам ~190 коня автомат и нямам никакво желание следващата ми кола да е с по-малко мощност (защото не вярвам да е по-малка или лека) – лични предпочитания.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така върви светът Павка. 

Човек има склонност да надгражда, а най-добре да сполучи най-доброто от "двата свята".

За това карам бензинова кола на дизелови обороти и има още 60% отгоре (on demand).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Пак някакви страшни ластици се опънаха тук:lol: Вероятно не помагаме, а още повече задълбочаваме дилемата на колегата:yes:. Пич, която и да вземеш няма да съжаляваш- лоша Хонда няма;) Успех!

Edited by policeman
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера при моят майстор видях едно комби 8-ма префейс. Беше с трагичен външен вид - ръждиво навсякъде - само покривът няма да се боядисва. Прагове, калници, долен ръб на вратите, ошмулени брони, "очиларката" - и тя на лисица, но поне не е удряна и салонът бе ОК.

Жал ми стана - внос от Норвегия. В коша - малката бензинка, закачена за автоматик.

Моят човек вика:

Ей, добре върви. Е, няма нищо общо с динамиката на предишното ти комби (7-ма / фейс / 2.4 / АТ), ама е в кондиция, а външно ще я оправя.

Хондите живеят дълго, а обгрижваните и красиво.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Объркахте човека,всички мотори са хубави и бензиновите и дизела ,карал съм почти всички  варианти на 7-ма и 8-ма акорд  ръчни и автомати(Без 8-ма Luxury Innova) имат си предимства и недостатъци.Да пробва колегата и да реши,аз бих добавил да търси от първи собственик.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Вече взех да се чудя за 2.4 ръчка 😃

Тъй ли иначе ще се кара основно извънградско автомата надали ще ми липсва ,а и ръчката е с 6-та ,все пак предимство на дълъг път.

Чел съм ,че ръчната им кутия влизат много добре предавките ,къс и "мазен"вход като ръчната на БМВ

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Автоматът е с 5 скорости, но това да не те кара да мислиш, че петата му е по-къса от 6-тата на ръчката. Близки са – т.е. оборотите, на които ще караш на дълъг път, ще са приблизително еднакви. Не ми се рови в данните, да ти кажа по-подробно, но на 7ма генерация например автоматът държи малко по-ниски обороти на магистрала от 6-степенната ръчна.

 

Най-добре е да се пробва. Хубави са и двете кутии на Хонда.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при осма е така. Автомата е с по дълги предавателни числа и ако на първа изостава то на пета вече изпреварва реципрочно си с по малко обороти при идентична скорост да не забравяме и локъпа който си е направо още една предавка. Не ги разбирам колегите които бягат от автомата стига да е надежден та това е най голямата екстра на един автомобил не напразно  кола с АТ е и по скъпа но в края на краищата всеки си знае.

Не искам да ръся акъли и да се правя на авто светило защото не съм такова но ако сега някой ми предложи Акорда с автомат или ръчна трансмисия нямаше да се колебая автомат задължително, за съжаление много колеги просто нямат избор.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Spoiler

Локъпът няма място в тази дискусия. Предавателното число е реално когато локъпът е заключен. Когато е отключен има „скъсяване“ на предавката и увеличение на въртящия момент за сметка на загуби в топлина.

 

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Още един плюс за автомата е че пази веригата,и да попаднеш на читава кола имаш по голяма възможност.

Караш ли веднъж автомат думата ръчка вече няма да съществува в твоя речник.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Личното ми мнение - гласувам със всичките си ръце и крака за автоматик.

От моя опит с досегашните ми коли:

Условието е - движение със 120км/ч (по километраж) на магистрала.

- CR-V 1, 4-степенен автомат - 3000об/мин

- CR-V 1, 5-степенна ръчна - малко повече от 3000, не помня точно

- Сивик 9, 1.8 бензин, 6-степенна ръчна - 3000

- Тойота Авенсис, 1.8 бензин, 4-степенен автомат - 3000

 

Не помня за предишните ми два дизела, ама Акорд 7 дизел, 6-степенна ръчна - 2000об мин.

 

Мисълта ми е - потвърждавам, казаното по-горе - предавателните числа на автомата са (грубо казано) по-добри за магистрално каране. Като прибавим към това, ръчен режим на автомата и адаптивен круиз контрол ... приказка. 

Служебният ми ван е такава комбинация. Мерцедес Спринтер, дизел, 7-степенен автомат. Мога цял ден да го карам извънградско само с бутоните на волана, без да ползвам краката си.

 

edit:

Забравих да спомена - ако ще е автоматик, задължително най-големия двг (кубатура, мощност) за модела. Карал съм Акорд 6, 1.8 със 4-степ3нен автомат - не ми хареса.

Edited by Krasi-mir
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...