Jump to content
beby2010

Екостикер

Recommended Posts

А знае ли се как шофьорите ще разбират кой ден е забранено за движение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, то имаше такова предложение (вместо тези стикери да се ползват камерите за винетките, четящи рег номер), но не се прие от "парламата".

Зимъска може и да отпаднат - гледам на доста коли са залепени извън очистващата зона на чистачките. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

„Камерите“ ще засичат чипа в стикера. И няма да им пречи замърсено стъкло или лоши метеорологични условия. В общи линии това май е и аргументът да не използват камери, които разпознават регистрационния номер

 

Абе… ясна е работата. Да видим дали ще отпаднат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата работа с тия еко стикери е като всичко в държавата ни ! Уж нещо ще се прави , ама на практика чеп за зеле не става...

 

За съжаление всеки ден се разминавам с димящи като дракони барутници и надали скоро това ще се промени...,

толкова ли е сложно да се вземе пример от запад ? 

Но няма как да стане , тъй като който е на власт не желае да надигне народното недоволство ( то не , че е живо по принцип )

и всичко се прави да се замажат очите на Европа по директиви , изисквания и т.н. , но без да засегне пряко народа.

Същото беше и с акциза за варене на ракия , накрая какво стана , на книга е ок , на практика всичко си е по старому...

Редактирано от CNC Setter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Камерите“ ще засичат чипа в стикера

 Това има доста преимущества :devil:

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оня от СБА въртя волана с все сила наляво - надясно до упор, на угасен мотор, уж да проверял за луфт. Това може ли да увреди рейката по някакъв начин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 6 часа, Legend91 написа:

Оня от СБА въртя волана с все сила наляво - надясно до упор, на угасен мотор, уж да проверял за луфт. Това може ли да увреди рейката по някакъв начин?

Виж дали ти е преляло казанчето с хидравлична течност.

Аз продължавам да съм н мнение, а и виждам, как автомобили минават в по-ниска категория вместо да са върнати, тоест ефект върху състоянието на автопарка - никакъв.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Legend91 написа:

Това има доста преимущества :devil:

Екзактли!

 

За онези, които са я измислили.

За онези, които правят ГТП.

За онези, които правят стикери.

За онези, които ще изградят системата за следене.

За онези, които ще прибират глобите.

За онези, които ... абе всичко е за онези, а не за нази.

 

Честито на печелившите!

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Legend91 написа:

наляво - надясно до упор, на угасен мотор, уж да проверял за луф

 

Точно така се проверява за луфтове. Това имитира ударите, които се получават в окачването и кормилната уредба при преминаване през неравности на пътя. Колкото и силно да завърти волана, пак ще е в пъти по-слабо от действителното натоварване на пътя, например от дупка в асфалта. Проверката за луфтове не приключва само с тази процедура. Трябва да се направят още няколко неща за да се проверят всички луфтове.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, ceco_accord написа:

не се прие от "парламата".

 

Защото са от онези!

 

Приказките за 

Преди 15 часа, Pavel_Pavlov написа:

замърсено стъкло или лоши метеорологични условия.

 

са бльа-бльа-бльа.

 

Защото, национална база данни за МПС и шофьори ще спре кранчето на мнооооооооого от онези.

За онези е по-добре на един стълб да има 5-6 "камери".

Една за скорост.

Една за ГТП.

Една за винетка.

Една за застраховка.

Една за еко.

Една за ...

 

Зад всяка една камера стоят онези и онези, които са под крилото на онези.

 

Колкото и да е чудно, в страната на мъглите и дъждовете през почти цялата година, системата за контрол с една-единствена камера по рег.номер работи перфектно. 

За няколко минутки онзи пред монитора научава, че съпругата ми преди една седмица е родила чрез секцио и няма право да кара кола следващите шест седмици.

Това по рег.номер на моята кола.

Това, защото съпругата ми е втори шофьр в моята полица за застраховка.

Това, защото администрацията на родилното още в деня на раждане е ъпдейтнала базата данни за съпругата ми.

Ако снимката от камерат е отпред и се вижда, че съпругата ми е зад волана, жална ни майка!

 

Както казах в предишен пост - онези нямат интерес нещата да се случват по точи начин.

Лошото е, че и ние, простосмъртните нямаме интерес. Не всички, но голяма част от нази.

 

Затова ... диагоналката през рамо и ... честито на печелившите.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък имаше некви вълнения сред некои "назе".

Некои решиха че отвън промяна не става и влезнАа у политиката с желанието да оправят нещата, обаче наща система се саморегулира и обучава новодошлите, и така виждайки че немОат а са преборат со змея и да опрАат системата, в последствие "подвиват опашка" и решават да опрАат поне себе си. Те тава е целата философия и прокоба на народа - още Алеко го е прозрял с бай си Ганя.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, isullivan написа:

автомобили минават в по-ниска категория вместо да са върнати, тоест ефект върху състоянието на автопарка - никакъв.

 

Еко категорията на автомобила е по дефолт, още при проектирането му.

 

Не знам, какво пише в българския "голям" талон.

Английски талон, на семейния автопарк:

 

20210910_085839.thumb.jpg.6a34e7feb0a99c2b3ca18499543a57c6.jpg

 

20210910_085710.thumb.jpg.3e3933427f2ffc1ba8ce03139e05f5e2.jpg

 

Има си всичко - СО2, СО, НС.

Това са показателите, които трябва да покрива на всеки ГТП. Ако не - ремонт. Ако не - скрап.

Няма начин тази кола да излезе на пътя с по-ниска еко категория, ако не покрие тези показатели.

Всъщност има - автовоз-София-регистрация-ГТП и гаааааааз ... със 100 метра черен пушек отзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Krasi-mir написа:

Има си всичко - СО2, СО, НС.

Това са показателите, които трябва да покрива на всеки ГТП. Ако не - ремонт. Ако не - скрап.

Няма начин тази кола да излезе на пътя с по-ниска еко категория, ако не покрие тези показатели.

И така трябва да бъде, ама нали се сещаш, че в тази територия половината от парка ще е за скрап, а половината от другата половина за ремонт! Какъв вой ще настане, не е истина! Всичко от АПИ се прави за ОНЕЗИ, да съберат още повече пари от оФцете, па те нека си карат барутниците и да се трепят! Лошото е, че никой не е застрахован от последното!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
33 minutes ago, birev said:

половината от парка ще е за скрап, а половината от другата половина за ремонт!

 

Абе то е достатъчно да се спре вноса на стари дизели, но тогава "вой ще нададе" баба Изперкел! А нашите мутри се пъчат само пред журналята, но като идат в Европа се кротват като агънца на заколение....

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От последната информация, която четох от бтв или друга подобна медия, досега преглед с новите стикери са минали към 400хил автомобила, от които половината са в група 1 или 2 и ще бъдат ограничавани. Малко под 500 не са успели да минат преглед, което било значително повече от предни години и било знак за засилен контрол 😄.

 

Извинявам се, че не пазя източника.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера и аз минах прегледа взех ЕКО 3.

CRV1ген 147k 2000г.

20210915_174954.thumb.jpg.c96f566c3d7e71486c9234a6067fee9e.jpg

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С връзки или не...:D,дай инфо,показания!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не задълбавах ,даваш колата, от прегледа момчето взима я минава всичко, отиваш на касата плащаш.

Единствено се сдъвкахме за залепения накриво стикер.

Следващата година ако ги има тези стикери ще е истината.

Сега според мен е да облепят всички коли и да вземат парите.Екологията в канала където е била винаги.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и колега.

Аз Сивик 95г. 1.3 вредни емисии 3.2: 1-ва категория

Колегата, Алфа 01г. 1.4 вредни емисии 6.5: 3-та категория

Гледат коя година е колата, а замърсяването засега не е от значение, Казанлък :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото правителство ще оправи нещата, ама не това дето идва и следващото, и по-следващото, а онова дето ще избере Европата, като станем нейн щат.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Гледай да не станем само руска република:shutup:!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Януари живот и здраве съм с Aerodeck-a и фЯта дизел на технически. Ще видя там кои категории ще им лепнат. @CARPERA и при мен стикера е крив та крив. Късно го видях като го лепи оня под сензора за дъжд точно. Седи все едно е замалко сложен :D 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cr-v 2006 год. 2.2 дизел с ДПФ - 3 категория. 

Цена на прегледа - 60 лв. 

За леки автомобили беше 50 лв., на въпроса ми защо е 60 лв за 4х4 автомобил при положение, че преди бяха еднакви цените (26 лв. беше май месец), не можаха да ми отговорят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проста са те излъгали моят е 50 лв ползвах намаление 10 лв от гражданската и ми взеха 40 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ме излъгали в буквалния смисъл. Имаше си табло с ценоразпис и там бяха посочени тези цени. Пункта е най-големия и най-посещавания в града. Отделен е въпроса, че повечето пунктове се възползваха около стикерите и надуха цените. За другите ми автомобили ще проуча какви са цените на други места. 

Редактирано от CNC Setter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 58 минути, CNC Setter написа:

... най-големия и най-посещавания в града. ... и надуха цените

 

Типично!

Не само за България.

 

Нещо друго - каква е разликата между CR-V и да кажем Шкода Октавия Комби 4х4?!

Пътния просвет, нали?!

 

Бай дъ уей, CR-V и останалите коли от този тип в английския КАТ се регистрират като "лек автомобил Комби". Т'ва, че е 4х4 е бонус ... за собственика. Е, и държавата има полза ама в други сфери. Ама и там е съвкупност от фактори, 4х4 само по себе си не е чак такъв фактор. Пунктовете за ГТП си ни третират като "лек автомобил".

 

20210910_085839.thumb.jpg.05121dc1fa47c52bd15c3b422e4fe845.jpg

 

т. D5

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, то и до вчера така си беше тук. И си беше нормално, дали ще е лек автомобил или жипка, паркетник 4х4 няма никакво значение за прегледа. Извършват се едни и същи процедури. 

Обаче сега им е светнала ламБата и давай.. 

Проверих и на други места, също има разлика в цените м/у лек и високопроходим автомобил. Разликата е от 5 до 10 лв. 

Та те така... 

 

П. П. Тъй като съм живял доста години във Финландия и там по принцип услуги и стоки са си цифромания, реших да проверя сега колко е един преглед. 

И какво видях - 29 евро е в момента ! 

По времето когато живеех там цените бяха м/у 50-60 Евро, тук в България прегледите вървяха тогава по 10-15 лв. 

Редактирано от CNC Setter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой где свари, нашето брата "товари".

Добре че съм 4х4, ама седан. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 2006 г., 2.2 дизел без ДПФ -> Еко 2 ☹️

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Хондата още не съм минавал, но с Лекса, 2001 г. бензин с изправни три катализатора, минах тази седмица и получих Еко 3. В пункта потвърдиха каквото си коментирахме тук в темата, т.е. водеща е евро категорията (в моя случай Евро 3), ако няма - годината. Газовете се мерят спрямо референтните стойности за съответната еко група.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'ва нещо

20211104_110833.thumb.jpg.68857e32205abfd02dc47843e124b289.jpg

ще ми осигури ли достъп до жълтите павета, или да си го карам само в Ихтиман?! :D

 

Ако има някой все още не разбрал - 18-годишно CR-V на 160К мили с оригиналния катализатор. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, то при нас всичко е още в мъглата (наща е по-непрогледна), но ако някой ден заработи, камерите ще дирят наш еко стикер (по средата на челното стъкло), а коли без такъв са още с неясен бъдещ статут и допуск. Едва ли това ти помага, ама и друго някой да ти обещае - "надай се снахо".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Цецо, не беше въпрос .... само да се похваля с дъртата. ;)

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Дърта, дърта, ама се озърта. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм, добра идея, ама ние ще я побългарим.

https://www.autoclub.bg/bulgaria-ev-incentive-project?fbclid=IwAR3Tf6iriMnb7FGovrHjwHzCR1r-MwxkKmw-Lzi0SPP_YsGliyIuXQtj_CY

Ето как някому може да е полезно, ако колата му е Еко 1 (или Евро 1), или по-ниско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е Сивик 2006 г., 2.2 дизел, нямам ДПФ фабрично, не съм го махал аз- категорията е Еко 3.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Вчера по новините имаше репортаж за еко стикерите. В него споменаха, че при определяне на еко категорията, влияние имат и километрите на автомобилът. Дори даден автомобил да отговаря на дадена еко категория, да речем "еко 3", може да му бъде дадена "еко 1", само защото пробегът му е висок.

В репортажа имаше автомобил, който отговаря на "еко 3", но с пробег ~350 000км. Беше му дадена категория "еко 1".

 

Някой от вас знае ли, как точно влияе пробегът върху определяне на еко категорията? 

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...