Jump to content
Drone

Каква кола да си купя ?

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Е, CR-V си е класика в жанра - среден по размер проходим SUV, практичен, средно ниво на комфорт и екстри при Executive. Трета ген. се вписва в бюджета, покрива критерия "надеждност"...но не и "лукс".  По този критерий споменатите в темата европейци водят, само че отстъпват по надеждност, а и трябва да се вземе дизелак, за да е близо до бюджета. Тойота са здрави и проходими, но малко груби/дървени. На мен ми харесват Land Cruiser-ът и хилуксът, но те са в друг таргет. Ако се търси комбо надеждност/лукс - Лексус или нещо екзотично за БГ като Acura. Там бюджетът също отива нагоре.  Jeep по мое мнение не е нито надежден, нито кой знае колко комфортен.

Редактирано от note
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За надеждност + лукс, Acura RDX или Audi Q5 с 3.0tfsi Мотора. ЦР-Вто изобщо не ми харесва. Фен съм на хонда, но ако има по-добри варианти бих се насочил към друго. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Q5 хубаво, но ако търсиш под 200 хил. км. реални ще изкъртиш бюджета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В канада е подсъдимо връщането на километражи :) 

Редактирано от Zlatozator
Както и в този форум - цитирането на цяло предходно мнение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвай много на това. Защото точно там съм виждал с очите си как се връща, и то на нова кола. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С интерес прочетох мненията по темата .  Преди 30 г. си бръмчах из Пампорово посред зима с Трабант !!! Какви проходими коли търси създателя на темата за Пампорово :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ее, бил си оправен. Трабанта не е проходим, а дим в прохода по-скоро. :)

Иначе аз по това време карах Шкода 120Л (мотора е отзад) - "соц. Порше" както му викаха тогава и също зиме не съм имал ядове и то с некви гуми. :)

Сега техниката се развива и деградира уменията на водача, ама нема как - мерак!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Аааа, вие сте били напреднали! Единият с предно, другият с тежко задно. К'во да кажа аз със Жигулката?! Един ред тротоарни плочки в багажника и чисто "нов внос" зимни Семперит-ки, иначе мъкааааа.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това е стар шАфиорски трик! И в Шкодака (по снежните дни) се возеше нещо тежко в багажника (отпред), щото предницата е лека и няма влазане в завоя. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 15 часа, gogata1 написа:

С интерес прочетох мненията по темата .  Преди 30 г. си бръмчах из Пампорово посред зима с Трабант !!! Какви проходими коли търси създателя на темата за Пампорово :) 

Да и аз съм карал шкода 105Л с глава от 120. Ама не ми е това целта сега :) Искам да си возя трибуквието на по-комфортно. 

 

Общо взето избора се свежда до тези 3. 

 

Acura MDX, Acura RDX, Audi q5. Минуса на ауди е, че е ауди. Иначе двигателя и кутията държат на много бой. Разхода му е като на MDX-a 

 

Минусa на Acura e: няма части в Европа. 

 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ceco_accord написа:
  Скрий съдържанието

Ее, бил си оправен. Трабанта не е проходим, а дим в прохода по-скоро. :)

 

 

Не съм съгласен с теб. Трабанта е идеална рецепта за проходим автомобил с единичен задвиждащ мост - предно предаване, лек и най-вече - тънки гуми. Ако случайно пък нещо заседне, шофьора и спътникът му могат да го повдигнат и преместят :).

Единственият недостатък е въздушното охлаждане, понеже при по-продължително натискане прегрява

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ако лесно преносим го прави проходим - прав си. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не само заради това.

и все пак говорим за нормални пътища, а не за offroad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Тя работата е ясна.Колегата да взима купе от Трабант и да имплантира двигател от Акура,барабар с AWD-то и гасссс до ламарината ;).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тони, това няма как да стане! На купе от трабант "газ до ламарината" не може - газ до картона  :tooth:

Редактирано от Niakoi
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използването на композитни материали за панелите на автомобила с цел олекотяване е изпреварило времето си, пък и били те от картон.

Все пак темата не е за трабант, а помагаме на Drone да си избере кола.

 

Ако изискванията са лукс и висок автомобил, то премиум брандовете на японските марки са удачен избор. Понеже MDX е в по-висок клас от RX, при еднакъв бюджет би бил по-добрия избор, но е факт, че колкото и по-рядко да се налага тези коли да влизат в сервиз, ако не се предлагат в Европа, набавянето на части е по-предизвикателно.

 

Аз лично смятам SUV категорията за сравнително необоснована поради ред причини, по-скоро бих се спрял на кола от типа на Outback, Allroad или Volvo XC70, които съчетават предимствата и комфорта на автомобил и имат не по-лош просвет и проходимост от масовите SUV модели. А и позицията на шофьора при тях е колкото на HR-V-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз предпочитам ХС комбита, спрямо SUV.

Яд ме е че наща марка няма такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля ви, малко повече да се придържаме към темата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Drone, тъй и тъй караш HR-V, далеч ли си от идеята за новия модел?

Лекичко, мекичко, икономично и практично, чистак ново - догодина - на лизинг?

 

 

https://cars.honda.bg/noviyat-hr-v/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, като гледам темите за новото HR-V. Ще пропусна лееко. Амортисьори заминават ана 80к км, някви други неща се случват. Като цяло тия, които не са от Америка/Канада са доста траш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Амии, вече няма вечни коли. Дръж се за нещо "наше" правено от "стария материал" и на "правилно" място.

И друг път съм казвал - след новите коли ще останат само старите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.06.2021 г. at 11:01, Drone написа:

Ще пропусна лееко. Амортисьори заминават ана 80к км, някви други неща се случват.

 

Извинявай ама ако това те притеснява и все пак си готов да си купиш кола на 1/4 от цената й нова (Q5 3.0 TFSI), има нещо фундаментално сбъркано в очакванията ти :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук все по-усилено не се говори за Хонда и темата си е направо за ОфТопик раздела. Там можем да бистрим всякакви мечти, блянове и надежди.

 

Но все пак едно нещо ми се наби на очи:

На 29.06.2021 г. at 11:01, Drone написа:

Като цяло тия, които не са от Америка/Канада са доста траш. 

С какво са по-"траш" ХР-В 2 бройките за Европа?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам защото имаше тема за асемблирано ХР-В в Мексико. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам Drone за Црв-3 , 4 та също, не вървящ мотор, 4х4 даже не го споменавам, клиърънс също. Иначе държат цени, но за мен малко неоправдани. 

Последното Црв ми харесва на визия, турбото също е нещо ново и свещо, но не мога да коментирам. Бюджетът е друг там.

 

Ако е от Канада изборът е по-голям, на мен много ми харесва Субару Аутбек за тези пари ще намериш 2018 модел с 2.5 атмосферен. Екстрите не са като на МДХ, но 4х4-то е уникално. 

Мазда Мх5 също има много добри, мисля че двигателя беше пак 2.4 или 2.5 атмосферка. Много красива отвън и вътре изглежда комфортна, 4х4 не е силно като другите две. Също е малко по-малка.

Не съм познавач на Акура, но Субару много дръпнаха на Американския пазар и определено визията на Аутбек и Форестър е много яка. Не мога да кажа същото за Хонда, след 14г вече и няколко модела си оставам фен, но и се оглеждам и за друга марка.

 

Успех.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Бюджета за Последното поколение CR-V е друг, имам преки наблюдения там, сестра ми си купиха такова.  Септември месец ще започвам активното търсене. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.07.2021 г. at 21:11, dindin написа:

Подозирам защото имаше тема за асемблирано ХР-В в Мексико. :)

HR-V за Европа преди фейс - Made in Mexico

HR-V за Европа фейс - Made in Japan

 

HR-V за Северна Америка префейс и фейс - Made in Mexico

 

Другаде ще да е заровено кучето, но чакаме @Drone да каже.

 

П.П. Темата няма да бъде изтрита, защото има интересна информация, която колегите са предоставили в опитите си да помогнат на автора.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Какво да кажа, HR-V съм го отписал, не ме грабва, а и европейския вариант е само на предно. 
Acura-та са екзотика, да здрави са, не го оспорвам, но в същото време ме притеснява, ако евентуално се случи инцидент. Тогава ще гледам тъпо 1-2 месеца докато ми дойдат частите от Америка. Не ме разбирайте погрешно, колата ми харесва, просто тези неща ме притесняват, за това и не се спрях на нея.

 

Въпреки, че аудитата ги плюят се оказа, че 3.0 tfsi е един от най-здравите двигатели. Има болежки, но те се лекуват лесно(термостат, водна помпа, картерна вентилация и една PCV клапа, която като се счупи колата почва да гори масло). 

Фокусирах се върху аудито, защото:

1. Двигателя е железен

2. Скоростите са железни(8 степенен автоматик, акурите са със 6 степенна скоросна кутия, която си е мудничка) 

3. Има supercharger, няма турбо! 

4. Има части едрогабаритни, калници, врати и т.н. 

5. Лесно може да се направи 400 коня, което не се отразява по никакъв начин в дългосрочен план на кутията или двигателя(все пак мотора се монтира и в SQ5, което заводски е 358 коня). Има и ремап за кутията, който я прави по-пъргава и отзивчива.  

 

 

И двете коли не стават на газ, та ще се сипва бензинец :) Но при 18000км на година, не мисля, че е такава болка за умиралка. 

Разходите по подръжката са същите като на Acura-та: 7 литра масло, раздатка, скорости с филтър, 6 литра масло за скорости, което е ZF8 и го има в ato24.

 

Ясно ми е, че няма как поддръжката да е същата като на сегашната ми кола.

 

 

Редактирано от Drone
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно си изчел достатъчно и си преценил - дерзай!

Жив и здрав, и да са пофалиш кат го земеш, а времето ще покаже дали булката е читава, или ша ти земе здравето.

Важното е че има кой да го прави и разбира се - дано не се налага.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone, в мнение #50 си споменал Acura RDX. Второ поколение 2013-2018 са с двигател J35Z2 и по мои проучвания става на газ. Точно по тази причина и аз ги загледах а и визуално повече ме кефи от Q5-цата.

Поправете ме ако греша за двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм да моя грешка, объркал съм се с MDX, там е DI. Но пак идва момента с частите, че тук в България ги няма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ако някой кара хамериканска Хонда - да сподели патил ли е от нея и брал ли е ядове с доставките.

За 1 година и 20 000км на мен ми е трябвал 1 сензор за ск. кутия и ми го намериха от европата за 10-тина дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone, погледнах и аз Q5-те в Канада, наистина има много добри цени и щом казваш че моторът е чук и кутията също, мисля че е интересен вариант с турбото, защото хем ще има тяга, хем ще харчи по-малко, това и заради 8 степенната му кутия. 0-100км/ч за 5,9 сек по технически е доста интересно :) 

Замислих се само заради зулумите, дребните и не толкова кражбички в БГ в този клас немци. Как се опазва човек, ако не е в гараж или платен паркинг. На мой колега със същата Q5 ТДИ 2017 му свалиха предния капак и колонките на купето отвътре, каското не го пое... 5К лв беше оправянето. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колата е с чарджър, а не с турбо. Няма много икономия с чарджъра, но пък няма и турбо лаг. Мотора се слага и в други модели на ауди и според това, което четох въряи повече от 3.0 ботурбо дизел, а е 10000 пъти по-здрав. 2017 тди е коренно различен модел.

Разгледай снимките в нета. На ауфи попринцим им крадат дистрониците, но тези q5-ци нямат. 

 

Също така в момента в американския copart има 2-3 SQ5 с изкривени задни врати, които може би ще са на доста тънка цена. 

 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, забравих че е с чарджър, значи ще гори малко повечко, но пък вървежът ще е супер як!

Снощи видях една такава Канадка само че 3.2л, доста ми хареса!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2 е стария двигател, той има проблем с нагара и няма нищо общо с 3.0 tfsi. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@Drone https://www.autoscout24.bg/objava/citroen-saxo-1-6i-16v-cat-3-porte-vts---7148ed73-ce28-41e0-9a30-d62f42710663?cldtidx=16&cldtsrc=listPage&searchId=394514713

 

 

Я си помисли.......:D От сутринта съм се влюбил ама йок пара . . 

 

 

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тотален офтопик си майна :D

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Абцолютно!

Пледирам за 10 секундно наказание в бокса - да не пише. :)

Ти си търсиш висок V6 AWD, а той ти предлага половината - "лагерница" L4 FWD!

Сега 100 човека ша отворят линка и ша са смеят. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм се спрял на модел и двигател. Другия месец ще отида да покарам една във Враца. Не ме кефи цвета и обоорудването, но все пак искам да покарам колата преди да реша окончателно. 

Харесах една в Бургас, но както казах първо искам да покарам и тогава ще ходя да я гледам или ще пратя един познат да я види. Защото да бия 400км и да не стане нищо, малко ще е тъпо. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...