Jump to content
Костадинов

Зимни проблемчета с газовата уредба

Recommended Posts

Здравейте!

 

Случвало ли Ви се е зимно време при загрял автомобил и движение по магистралата, при не толкова рязко подаване на газ в интервала 120/130, газовата да изключи и да обърне на безнин о?

На какво би могло да се дължи, според Вас- бедна смес; слабо налягане, съотношение пропан-бутан, дюзи или друго? не вярвам да съм единствения, ма ако има някой решил въпроса, моля споделете, опита си или някой разбирач в София ако има да ме насочите.

 

ПС: газовата е Фобос

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като игнорирам, че газовата е Фобос бих започнал от филтрите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, с тази разлика, че филтрите се сменят на всеки 10К заедно с маслото.

Интересното е, че това се случва само зимно време...

Кофти газ? - не мисля

Когато го направи първия път ходих до газаджиите, смениха филтрите - изкарах я, настъпах и пак превключи на бензин.

Върнах се, вкараха компресора и надуха с въздух, казаха, че вероятно било заради ниските температури, налягането и тн.

Изкарах я настъпах, но този път си продължи на газ.

Интересното обаче е как обръща на бензин в студено време при рязко подаване на газ при загрял двигател и пълна ботилка?

 

Други идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това си е за майстор газаджия. Ако тези не могат да ти решат проблема, отиваш при друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A kakъв е модела на редуктора, монтиран на вашия автомобил. Също не е лошо да напишете и модела на инжекторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Костадинов said:

Кофти газ? - не мисля

Когато го направи първия път ходих до газаджиите, смениха филтрите - изкарах я, настъпах и пак превключи на бензин.

Върнах се, вкараха компресора и надуха с въздух, казаха, че вероятно било заради ниските температури, налягането и тн.

Изкарах я настъпах, но този път си продължи на газ.

Интересното обаче е как обръща на бензин в студено време при рязко подаване на газ при загрял двигател и пълна ботилка?

 

Други идеи?

Проблема и ми звучи като недостиг на газ при студено време ,и такава частично замръзнала по газовите пътища.

 В момента променят смесите между пропан и бутан,и да възможно е да караш още с лятната смес.

До колкото знам зимната смес излиза на бензиностанциите по скъпо,така че икономия майка.

С кои газови пътища ,ако си с медните е нормално тесни са,може и да позамръзват.

Както каза колегата пробвай при друг газаджия.

Къде точно надуваха с компресора.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dindin написа:

Като игнорирам, че газовата е Фобос бих започнал от филтрите.

Несериозно е това за Фобоса, и аз съм с такава. Карпера е дал логично обяснение. Подобен проблем имах и аз в началото на зимата - трябваше да е добре загрял антифриза, че да обърне на газ, иначе не щеше. Газаджията, който обгрижва колите ми каза, че съм поредния с такъв проблем. Показа ми някакъв клапан (ел.магнитен), който беше целият засмолен, филтрите също бяха леш, а са на няма и 10 000. Така че Фобос или Романо или каквато и да е - все там. Между другото с Фобоса имам много над 100 000 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПОЯСНЕНИЕ:

Газовата не е Фобос а Бардолини ОБД, моля за извинение ако съм Ви подвел. 

Газовите пътища са термопластични

Редуктора е R uno

Инжекторите Rail IG5

 

Обяснението на майсторите днес в сервиза, в който сменях филтрите отново беше съотношението Пропан/Бутан и лятната ГАЗ през Декември.

Но все пак да попитам - Аз ли съм единствения дето кара още явно с лятната газ, или има и други срещали този проблем?

Редуктора бил за до 200 конЬя, та втория въпрос тука ми е този 1 конЬ ли бърка цялата работа :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени бензиностанцията.

Имаш клапан отзад на бутилката и на изпарителя може би ,защото моя е отделен ,провериха ли ги дали отварят добре.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

R-Uno редуктор изобщо не е за вашия двигател,инжекторите също са някакъв компромис.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя изпарител е за кофата още като нов. Ква зимна газ, ква лятна газ, кви 5 лева. Това за позамръзналите пътища го има само в главата на Карперов. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук добре

Редуктора не бил за мен, Инжекторите само - тука, тука... 

 

Някой ще каже ли тогава кое тогава е за мойту кола, пък ако кажете и къде да ида някъде в София да ми ги сменят ще се организирам и после ще Ви кажа това ли е бил проблема или не. 

 

До колегата MI67 - какво им е на Редуктора и Инжекторите, всъшност само зимно време ми е тоя проблем пак да кажа, иначе не е да няма мощност, не прекъсва, не усещам нищо не типично. 

 

До jijane - за Кофата пък го слагат, моля колега обясни, дай ъкъл къде да ида? 

 

Има ли някой тук с конкретно решение на проблема? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпарителя си е кофти по принцип - лош топлообмен, не държи налягане, като цяло е с кофти дизайн и не го бива. Изпарители бол дето стават затая кола, само финансовата рамка да се знае. Инжекторите аз не бих ги сложил на тая кола, но тук се е гонил бюджет явно. ОБД-то на бардолинито какво прави - адаптира, или трие грешки? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, разбирам :)

Та къде да ида ще каже ли някой 

И какво би препоръчал за тази кола от към Редуктор и Инжектор. 

 

Иначе за бюджета колега, не бери грижа - ще се оправя някак, но така сега като казваш допускам, че майсторите са ми нашили някви скапани чарколяци и са прибрали разликата, щото бюджет не съм гонил - първа кола на газ, не съм на ясно, видяли са ме, завъртя ли са ме.  

ОБДто уж адаптира, но.... Може ли да им вярва човек 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софийците да кажат къде да идеш.

Без да познавам лично човека, може да направиш една консултация с Муцев Газ. Имам инфо от 2-3ма софиеца, че е кадърен. Сигурно има поне 100 сервиза у София, които монтират газови, ама кой е читав не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е коментирано за  добрите в София

Колата колко коня е.

От бърз преглед на двата компонента редуктор и инжектори,възможно най-евтините са сложили,колко излезе цялата газова.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тава са конете 201 както си писал и редуктора е този

http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produkt/reduktori-24/reduktor-r-uno-304.html

Просто наистина са те подкарали на голяма икономия,и това не е редуктора за твоята кола с тези коне.

Ако са икономисали от тези важни компоненти не ми се мисли другите що за стока са.

Наистина намери газаджия да я погледне и сложи това което трябва.

В постнатия линк има такъв.

https://forums.hondabg.com/profile/10906-иво-ленков/

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, Костадинов написа:

201

 

Ако това са конете, редуктора R-UNO е слаб!И въпреки това ако е с ОБД БСМ-a, може да се добави малко бензин и да се реши проблема с превключването.Абе търси кадърен майстор!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, 

Утре ще прегледам документите ако имам по-конкретна информация пак ще пиша, пък да видим къде и какво ще се прави за отстраняването на проблема. 

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

 

Ето какво са описали в протокола, моля за мнение за конкретни макри и модели на компонентите, които следва да се подменят или да считам мнението на колегата @mi67 тук за миродавно.

Иначе, да колега @mi67 прав си, че стила ми на шофиране определено е спокоен и може би за това имам този проблем само зимно време

Аз ще проверя допълнително двете момчета, които препоръчахте тук, които да погледнат автомобила и евентуално да извършат подмяната.

Що се отнася до сервиза, който ми е слагал газовото, мисля, че нямам повече работа там - много мразя хора, които се опитват да чукат дявола у въздуха, а пък и съм много чувствителен и нямам намерение да пиша обяснения в милицията за дето някви псевдо бабаити бръмчът клиентите си на дребно.

А и вчера, след като ми казаха, че трябвало да си взема допълнителен накрайник за въздух и да си вдигам налягането след зареждане на гориво за да създавам допълнително такова в системата - НЕ МЕРСИ, ако отида ше се скараме!

Предполагам тези наистина мислят клиентите си за олигофрени.

За сега няма да споделям кой е сервиза, но определено ще Ви кажа за да се знае къде НЕ трябва да се ходи, стига разбира се това за което говорим се потвърди и от други тяхни колеги.

 

Поздрави,

 

848405943_.thumb.jpg.472fd5157201f5b43073315be78cea47.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се спомене сервиза ,видно е че са решили да забогатява за сметка на качеството.

Това за допълнителния накрайник  за налягане направо ме разби,не да си оправят простотиите а допълнително да правиш такива..

Колко ти взеха  за тази  газова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ако не каже колегата цената,аз залгам на мин. 800лв. печалба :pirate:.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM това ли е важното сега или да решим проблема?

По спомен мисля, че беше 1450лв.

Надявам се с това да съм задоволил любопитството Ви. 

 

Както казах @CARPERA, останалото ще споделя когато потвърдя за себе си казаното до тук. 

 

Поздрави 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Първо проблема,така е извинявам се,макар че съм коментирал в офтопик поле.Успех:bye:!

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали няма да помогне малко завиването му с вата и алуминиево фолио, ако е на място дето го "духа студения вятър". На по мощните слагат и по два изпарителя, да не исхвърля сегашния си стига да не стане че два боклука на едно място не правят нищо добро.

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така....

Здравейте отново  :D 

По въпроса описан по горе докладвам:

Все още не съм сменил изпарителя и дюзите, оставено е за след празниците.

Иво Ленков не се занимава с Бардолини.

 

На кратко какво се случва последните няколко дни:

Онзи ден запалих, колата загря и тръгнах към офиса, малко преди да стигна ми направи впечатление, че карам на бензин и се наложи да я обърна на газ ръчно.

Днес запалих и зелената лампичка не мигаше, изгасих пак запалих и започна да мига, малко по късно си обърна на газ.

Буквално преди малко както си карах на газ на загрял мотор със 60-70 изведнъж колата каза "цък", поглжеждам и кво да видя стартирала на газ (явно се беше изключила незнайно защо).

Продължих да карам и за има няма 20 минути на няколко пъти индикаторите в купето (червената лампичка за бензина, зелената за газта и жълтата за количеството на няколко пъти изгасхваха изцяло, после включваха на газ, после пак изгасваха после пак и на края изгаснаха.) Спрях до магазина, купих си някакви неща излязох запалих и тръгна. Друг е въпроса колко и дали работи правилно, щото се прибрах а май трябваше да врътна някое друго кръгчев квартала, но това мога и утре да го свърша, Та имате ли идеи, предположения къде може да е проблема или да отивам утре и да им затворя сервиза на тея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Та имате ли идеи, предположения къде може да е проблема или да отивам утре и да им затворя сервиза на тея.

Те трябва да си оправят това което са сътворили,от опит няма.Няма как да си признаят,за грешките си.

Всичко ще ти наговорят но няма да си признаят.

Бягай далеко от този сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем с клапаните нито на бутилката, нито на изпарителя, при проблем с тях, ще има други симптоми, например няма изобщо да прехвърля на газ, докато не е загряла и тн...

Този изпарител е напълно достатъчен за колата, също така е изключително лесен за обслужване и оправяне, за разлика от бая прехвалените други марки, които обикновено създават проблеми извън гаранционнно, чието оправяне изисква смяна, просто защото са направени така, маркетинг.

Трета, че вече четвърта година карам с такъв, и филтрите ги сменям на 20к, че и повече, не съм го докосвал след първоначалното настройване.

Проблема е в настройките на софтуера и диф. налягане на изпарителя, евентуално недостатъчно разпробити дюзи.

За да сменя на бензин, се включва защита софтуерна, например: компютъра отчита, че налагането на газта пада под определен зададен предварително софтуерно минимум, и съответно прехвърля на бензин, пак казвам, например. Същото нещо се случва когато газта в бутилката свършва, в случая просто не се захранва добре колата и при смачкване, просто недостига газ.

Всичко тва се поправя без смяна на каквито и да е компоненти, просто ти трябва правилния човек. Аз съм с бардолини компакт, имам и кабел, мога да ти го погледна и след това да те пратя при правилния човек, които да ти настрой колата като хората, само се обади, ако имаш път към Търново. 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Костадинов, моята препоръка към теб е да се обърнеш към производителя на твоята система--БСМ България. Може би там ще намериш решението на твоите проблеми. Поздрави. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.12.2020 г. at 18:53, Костадинов написа:

Така....

Продължих да карам и за има няма 20 минути на няколко пъти индикаторите в купето (червената лампичка за бензина, зелената за газта и жълтата за количеството на няколко пъти изгасхваха изцяло, после включваха на газ, после пак изгасваха после пак и на края изгаснаха.)

Щом гаснат ламбите/светодиодите, то се губи захранването.Провери масата и постоянния плюс.Предполагам са хванати директно на акумулатора.Смени гнездото на бушона и самия бушон които са на постоянния плюс.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, ivan_pop said:

Щом гаснат ламбите/светодиодите, то се губи захранването.Провери масата и постоянния плюс.Предполагам са хванати директно на акумулатора.Смени гнездото на бушона и самия бушон които са на постоянния плюс.

Копчето не е добра идея да е хванато за постоянен плюс и ще свети постоянно, вече да го хванеш някъде за бушон, в гнездото на реле,или за плюс от дюзите, така може, та проблема е там. Това, че копчето не свети, не значи, че колата не работи на газ. 

При проблем с бушона на плюса, който в прочем е за компютъра, а не за бутона, няма изобщо да сменя на газ, но копчето ще продължи да свети, стига да е хванато където и както трябва, не че се съмнявам в некадърността им, просто чак толкова, едва ли... 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докладвам:

 

По идея на @mi67 намерих производителя днес, нещо повече - попаднах на единия от двамата младежи, писали софтуера (с иреч създали БардолинитУ). 

Покани ме да ида и смея да твърдя, че беше доста отзивчив. 

Отидох, отвори капака, по говорихме, разгледа, закачихме я и врътнахме едно кръгче - дет се викало там на "живи данни". 

Настрои си човека нещата, показа ми промените в температурата на редуктора и заключи, че всъщност работата е в некачествен монтаж или иначе казано, редуктора е поставен една идея по високо от нивото на двигателя и леко в страни пред пасажера (утре ще кача снимка, за което е извинявам и на @sashua, че го забравих днес).

Иначе казано днес при външна температура от 6-7 градуса и при подаване на газ, работната температура на редуктора беше 56 градуса, не видях дали падаше щото си гледах пътя.

На връщане и при спускане без подаване на газ и скорост от 50-60км, температурата започна да пада и стигна 52 буквално за има няма 500-600метра.

От тук и следното:

Зимно време при продължително движение по магистрала и с моята непроменлива "стъпка" от да речем 120км и външна температура около 0 градуса до към 3-4 редуктора работи на критичния си минимум от към работна температура и когато подам рязко газ за да направя съответната маневра, студения въздух нахлува, температурата пада и колата обръща на бензин. 

Що се отнася до редуктора, да малко е слаб. Правят го за коли с до 140кв или 187кс, но това не означавало, че не храни достатъчно, каза че за 200кс имали продукт една идея по мощен, но за момента не е проблем да се кара с този стига да се сложи малко по ниско за да се избегне рязкото нахлуване на студен въздух. 

За копчето дето гасенеше, да чукам на дърво от как псевдо майсторите смениха бушона в купето проблем не ми е правила. 

В други ден пътувам, имам едни бързи 1000 км, като гаранция на първата половина ще ми дава ядове с обръщането на бензин, но на връщане ще погледнем всичко още веднъж със @sashua, ще свалим малко нивото на му и вярвам след това ядове няма да има. 

 

И още нещо, никога, ама никога не ходете в СОФГАЗ. @СОФГАЗ @SOFGAS 

10 пъти ходя, гледат го, пред очите им е, виждат го и ми обясняват за зимна/лятна газ и как да си създавам допълнително  налягане с компресорите по бензинджийниците. 

А от последното ми ходене след като ги хлъзнах за нов по-мощен редуктор, отговора беше: да разбира се, ще монтираме и няма да имаш проблеми, само 3 дни по-рано проблема беше като миналогодишния до като още бях гаранционен а именно съотношението зимна/лятна газ. 

 

Е мерси 

 

КАЗАХ. 

КРАЙ. 

 

ПС: БЛАГОДАРЯ НА @mi67 и @sashua

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ И ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за последно ти давам прост съвет, но ценен съвет 😂, тоя редуктор просто го увии в нещо, да не го духа и охлажда така въздушната струя, преди да се видим, пък после ще му измислим ново място и настроим като хората, ама поне на първо време да не ти създава чак такива проблеми. 

 

Весели празници и на теб! 

Редактирано от sashua
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май си за смяна на термостат. Смени го с оригинален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е за термостат, въздушната струя заради кофти монтаж го охлажда допълнително, напълно нормално нещо при неправилен монтаж, дори при много по-скъпи редуктори, неслучайно се избягва монтажа отпред, а височината иначе е без значение, защото системата е затворена. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 minutes ago, Vancho said:

Май си за смяна на термостат. Смени го с оригинален.

Колега... Ти пък сега от къде се обади? 

Извинявай, ама успя ли поне да прочетеш цялата тема - кога, къде, защо го прави и при какви условия😀😄😀

 

ОФ ТОПИК

НЯКОЙ ДА ЗАКЛЮЧИ ТЕМАТА, ЧЕ УТРЕ ДРУГИ КАТО МЕН МНОГО. ЩЕ. СЕ ЛУТАТ ДО ДЕ СИ ОПРАВЯТ ПРОБЛЕМА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на ЦРВ-то редукторът от няколко години е увит в неопренов калъф за лаптоп, точно заради въздушната струя.

Не се смейте, това беше ок като цена и размер. :)

Това, което казва @sashua има резон. 

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, sashua написа:

 

При проблем с бушона на плюса, който в прочем е за компютъра, а не за бутона, няма изобщо да сменя на газ, но копчето ще продължи да свети, стига да е хванато където и както трябва, не че се съмнявам в некадърността им, просто чак толкова, едва ли... 

При проблем с бушона на постоянния плюс на компютъра, копчето няма да свети.Копчето се захранва с плюс на контакт.И вътре в копчето има компютър който си общува с големия компютър на газовата.И компютъра на копчето като няма с кой да си общува, копчето не свети!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...