balin 13 #1 Публикувано 24 Октомври, 2020 Здравейте колеги, трябва да сменям гумите и бих искал да чуя мнения и предложения за добри всесезонни гуми за CR-V ? Наясно съм, че всесезонните гуми са някакъв компромис и няма как да се държат зимата като зимни и лятото като летни, но не ми се занимава с постоянна смяна и затова искам такива да взема ! Има ли някой наблюдения за гуми Gripmax Suregrip,че ми ги похвалиха ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #2 Отговорено 24 Октомври, 2020 За мен вариантите за всесезонни са на Continental, Goodyear и Michelin. Погледни сайта и youtube канала на TyreReviews. Доста полезна информация можеш да намериш там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #3 Отговорено 24 Октомври, 2020 Не е важно марката, гумата трябва да има символа с трите върха което значи, че е "Термална" т. е. добра работа под 7 градуса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #4 Отговорено 24 Октомври, 2020 (Редактирано) Този символ не е ли за зимните гуми ?! Редактирано 24 Октомври, 2020 от balin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #5 Отговорено 24 Октомври, 2020 Този символ означава, че каучуковата смес е мека и гумата загрява и при ниски температури. Съчетанието с М+S е прави зимна гума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #6 Отговорено 24 Октомври, 2020 1 hour ago, vespa said: Не е важно марката, гумата трябва да има символа с трите върха което значи, че е "Термална" т. е. добра работа под 7 градуса. Марката е важна дотолкова колкото това, че някои марки правят по-добри гуми от други. В тестовете си личи. Нексените, с които карам в момента за 30хил км им свърши живота и нямат добро сцепление. С горните три марки със сигурност няма да е така. И тестовете го показват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #7 Отговорено 24 Октомври, 2020 И всесезонните гуми имат различно предназначение в зависимост от пазара за който са предназначени. Аз карах на моето ЦРВ 4 три сезона с Vector 4Seasons на GOODYEAR. Това е една от най-добрите всесезонни гуми за зимни условия. На тестовете я дават по-добра от повечето зимни гуми. Нямал съм проблеми и другите сезони, но за 3 години се появиха отлюпвания по грайфера. Въпреки, че и дават ниски децибели, на ЦРВ-то имаше характерен шум, който се засили от тия язви. Мой колега ползва MICHELIN CROSSCLIMATE на ЦРВ 3 и е много доволен. Но това е лятна гума със зимни възможности и не е за тежка зима. Той обаче кара предимно в Пловдив и региона и няма проблеми зимата. Гумата е и много тиха, но е една от най-скъпите. В момента добри тестове излизат за CONTINENTAL AllSeasonContact, аз почти се бях навил да взимам, но като купих Аутбека с нови летни гуми се отказах и си взех и зимни BRIDGESTONE BLIZZAK LM-005. Всички всесезонни гуми са компромис, но евтините са голям компромис. Не бих рискувал зимата с други освен на GOODYEAR и CONTINENTAL ако пътувам много и по места с повече сняг. Преди няколко години за една от служебните коли взехме NAVIGATOR на DEBICA, която е със старата шарка на Vector 3 на GOODYEAR, но няма нищо общо. Зимата все едно си със летни гуми! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #8 Отговорено 24 Октомври, 2020 Преди 3 часа, vespa написа: Този символ означава, че каучуковата смес е мека и гумата загрява и при ниски температури. Съчетанието с М+S е прави зимна гума. Тук не си прав.Точно обратното е,символа с трите върха и снежинка е означението за зимна гума.M+S или преведено "кал и сняг" се слага на много типове гуми и това въобще не означава,че гумата е зимна.Това е нещо,като рекламен трик за производителите,дори има чисто летни гуми с този символ и означава,че евентуално може да се движиш в кал или 1-2см. сняг. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #9 Отговорено 24 Октомври, 2020 (Редактирано) По принцип, всесезонките са за хора, които минават под 10 000 км годишно. Тогава си заслужават. На Хондата от април съм с NEXEN NBlue 4 Season 215/65 R16 и засега съм супер доволен. Януари ще ги пробвам и на Боровец. Ако са добри и на сняг и изкарат поне 30 000 км, най-вероятно и нисаните ми ще кажат чао на сезонните гуми... Редактирано 24 Октомври, 2020 от dimkaraganchev 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #10 Отговорено 24 Октомври, 2020 Точно затова и аз търся бюджетни всесезонни гуми ,защото нямам и 7000 км. годишно ! А иначе озачението с трите върха ето какво точно означава : Символът три планински върха със снежинка означава, че гумата е тествана при употреба в тежки снежни условия в съответствие с тестовите процедури на ETRTO (The European Tyre and Rim Technical Organisation) и е одобрена и сертифицирана за използване през зимата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #11 Отговорено 24 Октомври, 2020 (Редактирано) Преди 8 часа, balin написа: Здравейте колеги, трябва да сменям гумите и бих искал да чуя мнения и предложения за добри всесезонни гуми за CR-V ? Същата дилема я реших преди месец. Избрах VREDESTEIN QUATRAC PRO. Доста материал изчетох докато направя избора и съм много доволен от гумите. Тихи, с прекрасно пътно поведение. https://alltyretests.com/vredestein-quatrac-pro-test-review/ Редактирано 24 Октомври, 2020 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #12 Отговорено 24 Октомври, 2020 2 hours ago, dimkaraganchev said: По принцип, всесезонките са за хора, които минават под 10 000 км годишно. Тогава си заслужават. На Хондата от април съм с NEXEN NBlue 4 Season 215/65 R16 и засега съм супер доволен. Януари ще ги пробвам и на Боровец. Ако са добри и на сняг и изкарат поне 30 000 км, най-вероятно и нисаните ми ще кажат чао на сезонните гуми... Точно със същите съм аз, но 205/55 R16. Досега имат малко над 30хил км за година и 3 месеца. Започнали са леко да се отчупват малки парченца на места, грайферът е на ~4мм и лятото вече сцеплението е лошо. Като падне сняг ще видя, но съм сигурен, че са за смяна. След първите 10-15 хил км станаха по-шумни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #13 Отговорено 24 Октомври, 2020 Преди 5 часа, zograffa написа: Тук не си прав.Точно обратното е,символа с трите върха и снежинка е означението за зимна гума. Смятам, че аз съм прав, защото съм написал когато са съчетани двата символа е зимна гума. Снежинка с три върха е Термална гума която може да бъде и всесезонна, каквито търси колегата пуснал темата. Всесезонна гума без снежинка и три върха не става за зимата, написал го е много добре и колегата ivan_m. Няма нищо общо между двата символа: M+S обозначава само шарката а другият сместа на каучука. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #14 Отговорено 24 Октомври, 2020 Снежинката с три върха показва, че гумата става за зимата. Когато купувам всесезонки, задължително избирам такива със снежинка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #15 Отговорено 24 Октомври, 2020 (Редактирано) Преди 9 часа, vespa написа: Съчетанието с М+S е прави зимна гума. M+S - кал и сняг - това означение обикновено присъства при всесезонните гуми със самопочистващ се протектор и средно ниво на сцепление в кални или снежни условия. Това обаче не означава, че гума с такова означение е зимна. Всички зимни гуми са M+S, но обратното не е вярно! Означението M+S е резултат от автономното решение на производителя, НЕ се поставя от независима лаборатория след направени тестове. M+S могат също така да бъдат и летни офроуд или all terrain гуми. Накратко,m+s не значи нищо,който иска зимна гума търси върховете със снежинка.Не ми се влиза в спорове,това са фактите.Всесезонните гуми не им разбирам,но не съм чул някой работещ в сферата да ги похвали,това обаче не пречи хората да ги ползват.За мен са винаги някакъв компромис,дали от липса на пари,липса на място или просто мързел,но си несигурен,както лятото така и зимата.Това си е чисто мое лично мнение с което не искам да ангажирам никого. Редактирано 24 Октомври, 2020 от zograffa 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #16 Отговорено 24 Октомври, 2020 Off Topic Хайде да оставим темата чиста. Ако смяташ, че имаш познания може да спорим на лични. Думата СЪЧИТАНИЕТО явно не можеш да я схванеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #17 Отговорено 24 Октомври, 2020 преди 3 минути, vespa написа: Скрий съдържанието Хайде да оставим темата чиста. Ако смяташ, че имаш познания може да спорим на лични. Думата СЪЧИТАНИЕТО явно не можеш да я схванеш Не,няма да оставям темата"чиста".Няма защото утре някой може да набие една шапка пари в гуми (m+s) и после да е в канавката понеже си мисли,че си е купил зимни гуми,понеже е чел форума.СъчЕтанието не знам кой го е схванал,затова и прилагах цитати за да е всичко черно на бяло,точно и ясно. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #18 Отговорено 24 Октомври, 2020 Съчетание означава съединение от няколко елемента. Преди 9 часа, vespa написа: Този символ означава, че каучуковата смес е мека и гумата загрява и при ниски температури. Съчетанието с М+S е прави зимна гума. Имал съм в предвид когато присъстват и двата знака: снежинка с трите върха и M+S. Много сложно за разбиране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #19 Отговорено 24 Октомври, 2020 Темата не беше ли за всесезонни гуми? Защо се намесват хора, дето не им разбират? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #20 Отговорено 25 Октомври, 2020 За да си чешат клавиатурите разни теоритици от 20 поста само 7-ми и 9-ти са по темата другите самоо разтягат локуми и да не съм офф. Аз миналата година се парзалях НА ЛЕД с 13 годишни Йокохама геоландер иначе си се държат прилично на заснежено и мокро и лятото просвирват на завоите. Нема да ме храните за гумите след случая си купих истински зимни гуми . Между другото има тема за гуми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #21 Отговорено 25 Октомври, 2020 Миналия век повечет карахме колите си с едни гуми целогодишно и те бяха а,ла всесезонни. Така карах и първата си Хонда 5 години, но бяха 165мм широки, а Сивика е 805 кила и го държаха прилично лятоска и доста емоционално зиме. Базирайки се на този опит и бидейки вече семеен, 2-та си Акорда карах със зимни и летни комплекти гуми/джанти. Ледженда дойде от Холандия с всесезонни и не ми хареса как стои във виражите, а пипайки каучука не бях оптимист че ще омекне като застудее. Обух му летни гуми и поведението на колата е култово, както подобава на SH-AWD-то, та вероятно всесезонките ще заменя със зимни, но това си е мое мнение. На година няма да минавам повече от 15-тина хил. км. като 70% са летни и едва 30% зимни, но то па едни зими има напоследък. Колата е тежка, а средната ми скорост се покачи, не защото карам по-бързо, а защото по-малко намалявам в завоите и бих искал да запазя това усещане за хандлинг. Не съм оптимист че всесежонките ще ми го дадат, макар да е с размер 245х45х18. Безопасността няма да зачеквам, понеже тя зависи от водача, а не от гумите. Следя темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #22 Отговорено 25 Октомври, 2020 На 24.10.2020 г. at 19:50, inspektora написа: Избрах VREDESTEIN QUATRAC PRO Колеги, в тоя ред на мисли от Vredestein вадят нова всесезонна гума, този път просто кръстена Quatrac. https://reifenpresse.de/2020/09/08/versionssprung-der-anderen-art-bei-vredesteins-neuem-quatrac-ganzjahresreif Някой да има впечатления или дори само предположения? Интересна шарка, наподобяваща на тази на CrossClimate-a. Цената е съпоставима с Quatrac 5 за моя размер, от които съм много доволен, а Pro няма за моя размер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #23 Отговорено 26 Октомври, 2020 (Редактирано) За да не се обърка никой това е съвкупността от символи за зимна гума Едно добро разяснение за M+S . Quote Страните от ЕС възприеха единно становище по въпроса „Кои гуми са сняг“. Според новите нормативи маркировката M+S вече не е достатъчно основание да се твърди, че тези гуми са подходящи за движение върху сняг... M+S – декларация на производителя… Надписът M+S/Mud and Snow (също M.S, M&S, M-S) информира, че гумата е проектирана да работи по-добре от нормалните гуми при кал и сняг. Но по-добре от коя нормална гуми, по-какви показатели и колко по-добре? Това не е нормирано, нито е измерено по методика, позволяваща да се сравняват резултатите на гумите от различни производители. Означението M+S е декларация на производителя на гуми - той решава да го постави или не. И всичко зависи от добрата му воля. Маркировка M+S носят и гуми за използване извън пътищата (off-road), които не са подходящи за експлоатация при по-ниски температури. А още в интервала от +7° да +4°С летните гуми влошават едни от най-важните си показатели спрямо гумите, създадени специално за работа в зимни условия: при спиране на влажна настилка при температура +6 °С спирачният им път е с около 4 м по-дълъг и се увеличава до около 11 м, щом термометърът падне на +2 °С! При околна температура -5 °С и спиране на сняг разликата скача до около 37 м, а на лед – до 13 м. Редактирано 26 Октомври, 2020 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #24 Отговорено 26 Октомври, 2020 Преди 11 часа, dindin написа: ... Quatrac 5 ..., от които съм много доволен. Гумите за които споделих са точно тези. С тях дойде колата. Мислех (по спомен и шарка на протектора) че са всесезонни, но сега видях че имат и планината със снежинката и са зимни. Обаче - производителят все пак ги води за всесезонни! https://shina.guide/reviews/vredestein-quatrac-5/ Тук има сравнение с новия модел: https://shina.guide/reviews/vredestein-quatrac-pro/ На мен обаче не ми вдъхват доверие за зимни, а го потвърждава и това ревю: https://www.thetirelab.com/vredestein-quatrac-5/ Ти карал ли си ги на сняг и лед? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #25 Отговорено 26 Октомври, 2020 @ceco_accord В дълбок сняг съм карал, а на лед съм се пързалял. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #26 Отговорено 27 Октомври, 2020 На лед няма гума дето да държи 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #27 Отговорено 27 Октомври, 2020 (Редактирано) Spoiler Но всесезонната ще се държи много по зле от зимната. Редактирано 27 Октомври, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #28 Отговорено 27 Октомври, 2020 (Редактирано) Гумаджията пред нас смята че M+S значи всесезонна гума(по точно каучука не шарката) тоест ако има този знак сместа която ползват е всесезонна. Редактирано 27 Октомври, 2020 от lelemale13 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #29 Отговорено 27 Октомври, 2020 M+S значи Mud + Snow (кал и сняг), както е писал по-горе и @CARPERA За да може да сложи производителя такъв символ на гумата, значи че трябва да е минала определен тест за сцепление в такива условия. Дали го е преминала заради каучука или заради шарката не е в изискванията на теста. Тоест, няма изискване гумите на този тест да имат определен каучук, но въпреки това често имат по-мека каучукова смес. Символът с трите връхчета и снежинката означава, че гумата е преминала доста по-тежък тест за зимни условия. Гумите с 3те връхчета и снежинката задължително покриват и M+S. Всесезонните гуми със снежинка се очаква да имат доста по-кратък живот в топло време. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #30 Отговорено 29 Октомври, 2020 Така и никой не даде съвет за бюджетна всесезонна гума , която да върши все пак някаква работа ?! Бях попитал и някой дали е ползвал китайските всесезонни GripMax SureGrip , но явно няма никой експериментирал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #31 Отговорено 29 Октомври, 2020 (Редактирано) Всеки сам решава с какви гуми да кара. Аз за моя сигурност и на моето семейство карам с летни и зимни. И най малкия компромис с всеезонната гума не мога да си го позволя,нито ще си го простя след инцидент на пътя. Лично за мен всесезонна гума няма,компромиси с спирачният път на колата не правя. Редактирано 29 Октомври, 2020 от CARPERA 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6013 #32 Отговорено 29 Октомври, 2020 https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36274-po-shiroki-ili-po-tesni-gumi-prez-zimata-video/ https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36354-nevidimata-taina-na-gumite-video 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #33 Отговорено 29 Октомври, 2020 Това, да сложиш всесезонни гуми,е все едно да обуеш джапанки с подплата посред зима. Има много тестове, които са доказали, че всесезонните са бюджетен компромис! 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #34 Отговорено 29 Октомври, 2020 (Редактирано) *редактирано от модератор* А на колегата бих му казал да пробва NEXEN NBlue 4 Season. Достатъчно добри са и не са скъпи. Редактирано 16 Ноември, 2020 от dindin Грубо отношение, заяждане и спам. 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #35 Отговорено 29 Октомври, 2020 Ако изходим от това, че човек има даден бюджет за гуми и допуснем, че висок клас всесезонни гуми струват в дългосрочен план приблизително колкото два чифта среден клас летни+зимни гуми (което е доста добро допускане като цяло), то въпросът става кое е по-добре като сцепление. А има не един тест, който показва, че някои висок клас всесезонни гуми се представят по-добре от немалко среден клас сезонни гуми. Бих предположил, че с времето всесезонните гуми ще губят повече от качествата си (предимно зимата) отколкото сезонните и там идва компромисът. Но така или иначе те ще се сменят по-често от сезонните просто защото правят повече километри годишно и този фактор ще е валиден само част от животът им. Искам да кажа, че не е толкова „лошо“ решение да караш с всесезонни гуми, катко може да звучи от някои постове. Ето два интересни теста: 2019 Summer and All Season Tyre Test 2018 ACE All Season and Winter Tyre Test 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #36 Отговорено 29 Октомври, 2020 Преди 3 часа, balin написа: Така и никой не даде съвет за бюджетна всесезонна гума , която да върши все пак някаква работа ?! Бях попитал и някой дали е ползвал китайските всесезонни GripMax SureGrip , но явно няма никой експериментирал Джазът на майка ми се кара с Nexen Nblue 4 Season. Далеч не са най-евтините, но не са скъпи и бяха на първо място в последния ADAC за всесезонки, биейки по-евтини летни и зимни гуми в съответните сезонни тестове: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-ADAC-All-Season-Tyre-Test.htm Тези GripMax ги няма по тестовете. За мен "един ми ги похвали" не е никакво доказателство. Nexen-ите се представят чудесно, но @Pavel_Pavlov твърди, че същите за 30,000км се износват. Това е нормално - по-мекият каучук и напречната шарка ще се изтъркват много по-лесно на нагорещена магистрала. Така или иначе ако караш много, целогодишно, вероятно си струва да вземеш сезонни гуми - един читав сезонен комплект сменян навреме и съхраняван правилно може да изкара двойно на горния пробег. Майка ми кара бавно и сравнително малко, под 10к на година, в лошо време не излиза с колата - за нейния случай са идеални. Но само ти си знаеш твоят какъв е 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #37 Отговорено 29 Октомври, 2020 Това имам в предвид и аз! Зависи кога и при какви условия караш! Аз миналата зима не сменях гуми и я изкарах с летните в София, но не карах през 4-те дни в които валя сняг! :). Всесезонките през лятото са си убиец, много е топло, трябва си хубава лятна гума! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #38 Отговорено 29 Октомври, 2020 Хубавите всесезонни гуми бият по-нисък клас летни в някои тестове, особено на мокро. Бият и по-нисък клас чисто зимни на сняг. Далеч не са "убиец" и вероятно кола с всесезонни гуми е по-безопасна от колкото твоята с летни в студените месеци, дори да не е било мокро/снежно Но си имат своите недостатъци, силно изразени в това колко дълготрайни са и явно не са подходящи за шофьори, които карат много. 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #39 Отговорено 29 Октомври, 2020 (Редактирано) Преди 6 часа, balin написа: Така и никой не даде съвет за бюджетна всесезонна гума , която да върши все пак някаква работа ?! Maxxis Premitra All Season AP3. Това ми беше вторият избор, но все пак избрах Вредещайн. https://alltyretests.com/maxxis-premitra-all-season-ap3-test-review/ Да беше започнал така: Препоръчайте ми бюджетна всесезонна гума. Нещата щяха да бъдат по-ясни. Редактирано 29 Октомври, 2020 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Искрен 16 #40 Отговорено 30 Октомври, 2020 Моето мнение е, че всесезонните гуми са хубаво нещо, но не и за нашите географски ширини. Така, че не очаквай някой да ти предложи добри, че и на всичкото отгоре бюджетни. Взимай по- добре евтини зимни и евтини летни. Т.е. китайски 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове