Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Благодаря ти за отговора, просто не съм запознат, до сега никога не съм ползвал Ravenol. 

Гледах в Ato24 и ми излизаха туби по 4 литра, а в други сайтове  имаше по 5 литрови ,за това реших да попитам и вас. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@simo vtecman

Двигателя ми събира 4,3 л. Първия път поръчах туба 5 л. и трябваше да търся в какво да я прелея. Сега вече си поръчвам 4+1 л. и не се занимавам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равенол имат защита на фунията ,телескопична и отвориш ли я няма прибиране обратно в тубата.Не е желателно да се търкаля такава опаковка в багажника, че може да се разлее в един момент.Ползвал съм 5 литрови туби ,а в багажника винаги нося някво масло неразпечатано 1 литър ,гледам вискозитета да е 5W30 /5W40 марката без значение .Досега не съм доливал де,не се е налагало.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И капачката има защита. Исках да ползвам туба от масло да си налея бензин за косачката. Няма развиване. Развихх я ама си личеше. Предполагам е пак защита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, както и холограмен етикет, два кода за проверка -един за купувача и един за продавача. И могат да бъдат проверявани еднократно.

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам един тест на Ravenol VSE 0W-20 от TSI Шкода. Пробега е 20000км и има малко повече бензин заради директното впръскване, ама то и по-новите хонди са същите. 

 

image.thumb.png.1e897e8479a8a284a089b51c13d80760.pngimage.thumb.png.43d56ed333c27c41501f137b19a0fee1.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нова ли е колата ? Никела е от сегментите или стеблата на клапаните . KV при 100 градуса се е свлякъл до SAE 12 заради бензина .Маслото е разредено много .Другите неща са ОК

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Анализът на Шкодата е от Приста Ойл. Другият анализ от Polaris Lab е на Volvo XC60 2.0 Diesel.

За шкодата пише "Наличие на гориво - не".

KV100 е повишен в сравнение с даннита от дейташиита. Пламната температура се е сринала значително. Това означава, че маслото е деградирало. TBN е 4.8 mg KOH/g, но е измерен по метод ASTM D2896, който е за свежо масло и дава по-висока стойност в отработките. Реално трябва да е с 2 единици по-нисък. Без да знаем стойността на TAN, не можем да сме категорични, но не е о.к.

Стойността на медта е по-скоро от остатъчната разработка на двигателя. Ако имаше наличие и на олово, щеше да е притеснително.

Прави впечатление високата стойност на желязо и манган в отработката. Според мен това говори за прекомерно износване.

 

Който я кара тая шкода, ако продължава с безумно дългите интервали на смяна, няма да я кара много време...

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Нормално за ТСИ мотор :lol:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dandilov написа:

Който я кара тая шкода, ако продължава с безумно дългите интервали на смяна, няма да я кара много време...

         Дани , аз вече втора  служебна   TSI  110 hp  карам  и до 150 К  км  при интервали  за смяна 30К и грам  масло не съм доливал .

 Очарован съм от този двигател с шест степена кутия ( три цилиндъра ) 

     Ако се сменят поне на 10 К ще е  перфектно.

   

   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

А след 150 хил. км. колко почва да гори?

Карах веднъж един "Камик", само че с ръчка, и не останах очарован. Личат си трите цилиндъра и особено в ниските обороти определено си иска, и четвърти. Виж при автоматика може да е по-различно усещането, но все пак едно бутало в повече ще му дойде добре.

За маслото е ясно. С по 20 - 30хил. км. интервали ще доизбута гаранцията, а после не става за ремонт. Не вярвам да доживее до 400 хил.км. и нагоре като "старата школа".

Именно това имах предвид, че който иска да го кара тоя двигател по-дълго време, трябва да го обслужва навреме. ;)

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тиа мотори са идеални за купето на Поло,Ибиза,Фабиа или дори по-малките UP,Sity Gо. Ама те и в Октавия ги слагат 😂, принципно ако се обслужват на време нямат некви страшни драми ,алуминиев блок с чугунени ризи .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дилърите си осигуряват бъдещи клиенти за сервизите.

Първият я кара на лизинг, докато е в гаранция, продава я (или му дават нова), а горката отива при втория в прединфарктно състояние и после ...

А дилърите се бият у гърдите - "Нова, малко ползвана, редовно обслужвана, върната от лизинг и т. н. "смешки - страшки".

Имам френд - монтьор. Дере си ризата от следгаранционни Шкодилаци. Много кола - дребни смешни части.

А принципно харесвам марката и развитието и в тоя век, ама концерна -"майката им" диктува играта.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е положението в съвременният автопарк,даунсайзинг,екологии,евтини метали,тенекии с дебелината на капачки Омния и пластмаси от рециклирани бутилки. Няма как да извадиш 110 к.с от 100 кубика и да очакваш сериозен пробег, па за вторичният пазар там си с двата крака в джаза .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

 

А след 150 хил. км. колко почва да гори?

Карах веднъж един "Камик", само че с ръчка, и не останах очарован. Личат си трите цилиндъра и особено в ниските обороти определено си иска, и четвърти. Виж при автоматика може да е по-различно усещането, но все пак едно бутало в повече ще му дойде добре.

За маслото е ясно. С по 20 - 30хил. км. интервали ще доизбута гаранцията, а после не става за ремонт. Не вярвам да доживее до 400 хил.км. и нагоре като "старата школа".

Именно това имах предвид, че който иска да го кара тоя двигател по-дълго време, трябва да го обслужва навреме. ;)

 

 

        Интересно ,че  и ангренажния ремък вече  не сменят на 150 К , само инспекция и при симптоми.

   По думите на приемчиците  можело  чак над 250 - 300 К да  се наложи  да  смяна . 😀 

Редактирано от pet71
  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия неграмотници кво ли да кажат ,210 хил е при 2.0 tdi при tsi моторите 120 хил ако не ме лъже паметта щото съм ги гледал интервалите на обслужване.Предишните модели с верига нямаха определен интервал, чакаш да се разтрака сутрин у студовете и тва са първите симптоми .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея нали не са с ангренажен ремък в маслена баня?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 tdi имат ремък в маслена баня, но върти тандем помпата -маслена+вакуум. Форд екобус са с ангренаж в масло, първите де .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майко, майко! 

Хой ги съчинява тея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все в имя оптимизации розходов производства.

Сволочи!

А ората карат, па ги фалат. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е вагаджийска шизофрения, нема отваряме дума за дебилите от Бърка Масло с Вода 😂🤣😅, 3.0 tdi на 180 хил км пълен ребилд на мотора на стойност 12 бона.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Начии, аз съм фен на дизайна (и харесвам някой вагени), ама голама част от него е инженеринг и конструкция, та в тОа си живот молоумен концентрат от тоз концерн нЕма а сърбам.

Ако за другият ми са опрАат - ще мисля. ;)

Дай да не цапаме темата, че отплесването сигурно ще е дълго.

За таквиз случаи е "Да обсъдим и другите марки".

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, Ивайло Димов said:

Тиа мотори са идеални за купето на Поло,Ибиза,Фабиа или дори по-малките UP,Sity Gо. Ама те и в Октавия ги слагат

Вече не се слагат в Октавия и Голф.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Следя темата и не знам дали не е офтопик, но тази 4 част вече наближава 50 страници, дали не е добре модераторите да я продължат в нова част? Те да решават в крайна сметка де, предходната е към 60, но изглежда доста дългаи тази я приближава

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.02.2025 г. at 20:14, Ивайло Димов написа:

Тва е вагаджийска шизофрения ... 😂🤣😅

https://www.facebook.com/share/v/14uZtxaaFW/

Вагабонтиии ...

Мачку, ..... и елхичку ви матерну! ;)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...