Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Същото е при K20Z4-ката при Type R както казва @ceco_accord. При мен събира 4.4 литра. При смяна, като източвам докато не спре да капе, като сипя 4 литра, показва макс. След 24 часа като вдигна щеката е между минимум и средата. Трябва си 400-500мл доливане. Нз защо толкова бавно се случват нещата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Една новина за маслата. Задават се новите спецификации API SQ и  ILSAC GF-7

https://oil-club.de/index.php?thread/15505-neue-freigaben-api-sq-und-ilsac-gf-7a-7b/

 

... П.С. Ползвайте браузър Google Chrom с автоматичен превод на български.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Решил съм да поръчам за предстоящата смяна маслото от линка:

 

https://www.mobil.co.uk/en-gb/engine-oil/mobil-1/car/mobil-1-esp-lv-0w-30

 Дават го препоръчано за моя автомобил. Някой има ли впечатления от това масло. От приложената таблица разбрах само ,че е с ниско съдържание на пепел. Другите данни не ми говорят много.

Досега имам 3 смени с Mobil 1 ESP  5W30.

 

mobil-1-esp-lv-0w30.pdf

Редактирано от gecata1059

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става и за CRV-то, и за Accord-а. От данните, от лабораторни анализи се вижда, че е много добро съвременно масло, с намалено съдържание на сулфатна пепел. Смес от GTL, ПАО, хидрокрек и естери като базови масла. Както всяко съвременно масло, с намалено съдържание на сулфатна пепел, има ограничен ресурс. Ако си на бензин, сменяй на 7000 км. Ако си на газ, сменяй на макс. 10 000км.

 

Лабораторни анализи - тук:

https://oil-club.de/index.php?thread/8582-mobil1-esp-lv-0w-30/&postID=287517#post287517

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/43130-mobil1-esp-lv-0w-30-svezhee/

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Става и за CRV-то, и за Accord-а. 

 

Акорда чака Ravenol Fds 5w30 от общите поръчки. На него му дават Mobil Esp 5w30.

А за пробега на маслото, сегашното почва да го гори по осезаемо след 7000.

Градското при мен е по 3-4 пъти на ден по 2.5 километра. Малък град. За Мездра става въпрос. Гледам си от Враца, знаеш за какво става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.09.2024 г. at 17:19, gecata1059 написа:

На него му дават Mobil Esp 5w30.

 

Кой му го дава? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

 

Кой му го дава? :D

 Сайта на Мобил.🫡

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, забелязах нещо старанно от равенол. Преди като търсих препоръчано масло за модела ми излизаше на първо място Ravenol DFE 0w20.

А сега ми излизат само някакви 0w30-ки. И като ги разгледах, те са с препоръки за BMW, VW, Ford. Да не говорим, преди излизаше много по-голям избор, започващ от 0w20 до 5w40. 

Image 001.jpg

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дни им писах относно DXG. Питах ги защо го няма в списъка с препоръчаните масла за CR-V 3 gen. И имат ли основателна причина да не са го включили. Отговориха ми, че oil finder-а избира маслата само по АСЕА, понеже е за Европейския съюз, а DXG било по API и ILSAC, та затова.

... Смях...

Отново ги попитах, защо тогава DXG го има в списъка за по-старите модели на Honda, като Civic VI и  Accord VI, например?

Смутиха се. Отговорът беше, че DXG напълно отговаря като спецификации за CR-V, но не могат да го включат в oil finder-а, понеже го администрирала (oil finder-а де) външна фирма.

... Пак смях.

Мани, мани...

 

@Bizzito Може спокойно да си ползваш DFE, ако не го "сърба". Също така и SFE 5W-20.

А FES 0W-30 също е много добро масло по х-ки. И то е с РАО + естери.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахааа, ясна е работата. Е че то има и 0w20 ACEA спецификации. Нещо са оплескали работата жестоко.

 

Е ти сега с тия предложения ме вкара пак във филма. Тъкмо бях решил да си се врщам на 0w20ка :lol:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, бихте ли се произнесли между тези три конкретни масла, кое е по-доброто, става въпрос за вискозен клас 0в20.

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dfe-sae-0w-20

или

https://www.yacco-bulgaria.com/uploads/yacco/products/cars/lube/LUBE HY 0W-20/LUBE HY 0W20_BG.pdf

и

https://advice.kroon-oil.com/en/informationsheet/part/7103/BNL/PI-014100-presteza-msp-0w-20-12-x-1-l-bottle-EN.pdf

 

Как бихте ги подредили по препоръка на база данните на 1-во,2 и 3 място.

 

Благодаря ви предварително.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.06.2024 г. at 12:13, Mkilla написа:

@Bizzito, няма ама някои си мислят, че има. Едни харчат повече, други по-малко а бензинова Хонда дето не харчи масло, няма. Сигурно ще излязат сега коментари - ама моята не го пипва, не го харчи въобще и тн.. Да, ако се бута или се кара с 2000 оброта с 40км/ч, може и да не го изгаря. Магистрално каране с поддържане на 140км/ч или по-агресивно каране на Хондата, харчи и още как и дали е Amsoil, Ravenol или каквото ще да е, така са, особено тия по 200 коня. Прелюда, който имах и който още е в роднина и никога не е отварян двигател, освен за реглаж клапани а не си знае годините, Ф20А4, харчи от както аз го карах по 1 - 1.5 литра от смяна до смяна 6-7 хиляди км. И така вече 150 000км и 15 години във фемилито. Type R-a като го карам с 50км/ч и той е на горна граница на щеката, като го настъпя по магистралата 2 часа, не е и трябва да се долива. Добавка никога не съм слагал и няма и да сложа, в маслата си има достатъчно. На Type R-a все едно и също вече близо 100 000км, по километраж е на 200 000км вече. Пробвал съм какво ли не като марка ( от премиумите ), абсолютно еднаква история и в работата на мотора и в разхода на масло.

В момента карам с такова масло, каквото тук в тази група, не го дават въобще за моя мотор ама в чужбина карат със същото и не се оплакват и нямат проблеми. Проблеми и аз нямам и тази година ще ми е 6-та смяна с него - Liqui Molly 5/40 High Tech. Не отговаря за K20Z4 Type R според тукашният форум. В същото време в чужбина се дава 5/40 Хонда OE за този мотор. Преди него карах и с Ravenol VSI и с Amsoil Signature, преди тях с и с Repsol, абсолютно му е все тая на мотора, държи се по 1 и също начин - безпроблемно. Честата смяна на масло е къде по-важна от всичко останало.

Аеродека се движи с 5/30 Petro Canada 3та смяна, разход на масло нямам идея, не му и засичам километрите вече. Просто проверявам на щеката и ако има нужда, доливам. За 7-8 хиляди км, защото и не записвам точно колко минавам, да съм долял 500мл максимум ама за 1.4 мотор, който след 120км/ч на магистралата е спорно дали ще спра с тая лодка ако се наложи, всичко е идеално. 

абсолютно  си прав колега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях се насочил да сменя маслото със Mobil 1 Esp Lv 0w30.

Но сега гледам че има добра оферта за Mobil Esp 5w30 и е по последния стандарт Api Sp.

https://oilgroupbg.com/масла-mobil/mobil-5w-30/mobil-1-esp-5w-30-4l-1l-free.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офертата изглежда добра.

Остава и маслото да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, gecata1059 написа:

Бях се насочил да сменя маслото със Mobil 1 Esp Lv 0w30.

Но сега гледам че има добра оферта за Mobil Esp 5w30 и е по последния стандарт Api Sp.

https://oilgroupbg.com/масла-mobil/mobil-5w-30/mobil-1-esp-5w-30-4l-1l-free.html

И 50лв. не струва, вече, това масло, осраха го тотално.

0 пао, 0 естери и слаб пакет присадки.

По-добре дай още 20лв. и си вземи равенол дхг, също е 4+1.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, ceco_accord said:

Офертата изглежда добра.

Остава и маслото да е.

Производството след август 2022 май хич не ще да е....

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

 

По-добре дай още 20лв. и си вземи равенол дхг, също е 4+1.

Така ще направя. Четох за него и преди. Но не го даваха във ойл селектора на равенол за моя мотор R20A2. Постовете по нагоре изясниха защо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Kaкво като няма ПАО и Естери,прави ли го лошо масло?Не може ли да има иновативни смазочни и противоизносни добавки..

Редактирано от jivetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПАО и естерите са по-висок клас смазочни субстанции и наличието им несъмнено подобрява качеството на маслото, т.е е хубаво да ги има.

А тези иновативни добавки не знам какви са.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, jivetz написа:

 

👍

Понеже още не съм поръчал ,може да хвана промоцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, jivetz написа:

Почти същата грозна картинка, на фона на това, което беше това масло. 

3% ПАО по сдс, ама на графиката няма нищо.

Ето как изглежда едно сравнително добро масло за парите си, като се има предвид, че пробата е на почти 13к км.

https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Тези двигатели на Мазда изглежда са направени много добре. Износването е минимално. Даже незначително, както с 0W-20, така и с 5W-30, но човекът кара предимно на дълги разстояния и ползва масла само от ТОП серията на Равенол.

По-надолу в темата си е дал препратки и към друга мазда с такъв двигател, карана на къси разстояния. И там износването е малко, въпреки, че не е толкова ниско като при автора на темата.

Не казва, обаче гори ли масло и колко долива от смяна до смяна...

А също и колко са коксувани всмукателните клапани...

Въпреки това, анализите на маслото му са ТОП!

 

Прави ли ви впечатление в Германия колко километра се минават на година? ;)

Маздата е 2017г., а на 25.03.2023г. вече е била на 185823 км. Тоест пичът минава по над 30 000км на година.

А? :)

И после тая Мазда ще дойде в Горубляне и ще й искат 25 - 30 хил. лв., понеже е на 85000 "реални" км. ;):lol:

 

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Е, пробегът не е основен критерий, ако е качествен.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.10.2024 г. at 19:25, honda_japan написа:

Колеги, бихте ли се произнесли между тези три конкретни масла, кое е по-доброто, става въпрос за вискозен клас 0в20.

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dfe-sae-0w-20

или

https://www.yacco-bulgaria.com/uploads/yacco/products/cars/lube/LUBE HY 0W-20/LUBE HY 0W20_BG.pdf

и

https://advice.kroon-oil.com/en/informationsheet/part/7103/BNL/PI-014100-presteza-msp-0w-20-12-x-1-l-bottle-EN.pdf

 

Как бихте ги подредили по препоръка на база данните на 1-во,2 и 3 място.

 

Благодаря ви предварително.

 

Лично според мен така както си ги подредил ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 10/11/2024 at 7:02 PM, Rakeem said:

Почти същата грозна картинка, на фона на това, което беше това масло. 

3% ПАО по сдс, ама на графиката няма нищо.

Ето как изглежда едно сравнително добро масло за парите си, като се има предвид, че пробата е на почти 13к км.

https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/

 

Тук говорим за мн по усъвършенствано масло!

https://www.infineuminsight.com/en-gb/articles/the-diblock-advantage/

Редактирано от jivetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност говорим за подобрени модификатори(стабилизатори) на вискозитета, които са необходими при хидрокрек базираните масла(поради ниския естествен индекс на вискозитета), с цел поддържане на стабилен вискозитет в по-широк температурен диапазон за по-продължително време, но при всички случаи не могат да доближат един хидрокрек до ПАО базирано масло. 

Тоест тези добавки се ползват като заместители на 'синтетиката' с цел намаляване на разходите, тъй като ПАО-то и Естерите са значително по-скъпи от една хидрокрек база, която се добива от нефт или газ, които изконно са с ниска термична стабилност.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://oil-club.de/index.php?thread/2129-aktionen-rabatte-gutscheine-für-öle/&postID=401790#post401790

 

Колегата от немския форум пише, цитат: "Бавно всичко придобива характера на масло за промиване".

Хммм, интересно! € 5.91/L.  Дали не чистят новата рецептура? :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Злите езици говорят ,че за да получат BMW LL-04 approved официално от Exxon Mobil са сменили рецептите си .Това е легенда разбира се ,но на практика топ сериите ESP и FS са тотално кастрирани в новите си рецепти .GTL и PAO липсват ,естерите са хомеопатична доза но пък цените им са непроменени .Към момента Amsoil,Motorex,Ravenol ,Millers oil,Yacco ,Redline ....май това останаха що годе известните производители с 4 и 5 та групи синтетични масла .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.09.2024 г. at 22:38, dandilov написа:

Отново ги попитах, защо тогава DXG го има в списъка за по-старите модели на Honda, като Civic VI и  Accord VI, например?

Смутиха се. Отговорът беше, че DXG напълно отговаря като спецификации за CR-V, но не могат да го включат в oil finder-а, понеже го администрирала (oil finder-а де) външна фирма.

... Пак смях.

Мани, мани...

Брех шах с пешката. Вярно DXG не излиза за моя R20A9 в сайта на Равенол. Аз миналата седмица пак с него смених за N-ти пореден път. Едва ли си спомняш, но с оглед че карам 60% - 40% градско(къси интервали) -междуградско с твоя помощ го избрах още през 2020 и вече друго не поглеждам. Не гори и грам ,а относно черния цвят то след 2-рия ден всяко става черно и по-добре, че с тази умряла щека (няма такова недоразумение) да мога да го следя ниво :D 

Сега има ли по-добър вариант от DXG или да си продължавам с него според теб? Сменяйки го на 8-9к съм минал около 50 000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си избрах Ravenol FES 0w30 :)

 

Чакам го да дойде тия дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли споделил как се спря на него и досега с какво беше? Пробвал ли си DXG?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,тези oil selector-и на различните компании хич не ги гледайте .Забелязал съм ,че имат несъответствия за доста автомобили .Четете какво препоръчва производителя и на тая база си избирайте масла .Важни са спецификациите по API ,Ilsac за бензинови и ACEA за дизелови ,препоръчания визкозитет от кораба-майка и не на последно място местообитание,начин на употреба ,специфики на населеното място .

 

Специално за бензинови  джапанки Ravenol DXG 5W30 е най-доброто на тая фирма ,разбира се ако не се изисква 0W20 или по-нисък визкозитет .Последно като му гледах анализ го даваха между 7-9% естери .

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, AzSum написа:

Сега има ли по-добър вариант от DXG или да си продължавам с него според теб? Сменяйки го на 8-9к съм минал около 50 000 км.

През 2020г. DXG беше с малко по-различни х-ки и по-нисък работен вискозитет - около 10,4mm²/s, ако не се лъжа. Сега вече е с новите спецификации: API SP (RC), ILSAC GF-6A и одобрение GM dexos1™ Gen 3. Работният му вискозитет вече е 11,1mm²/s. Но както и да е. Пак е едно от най-добрите масла на Равенол.

Намалили са му TBN-а от 8,8 на 7,8. Което пък налага по-честа смяна. Особено ако градското е повече. Намали периодите на смяна до 7000 км максимум!

Ако ти се експериментира, подходящи масла са:

RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30

RAVENOL FDS SAE 5W-30

Тези са с висок TBN = 12,5 mg KOH/g. Ще имат диспергиращи свойства със сигурност до 8000км. За повече не знам.

 

RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20

RAVENOL DFE SAE 0W-20

Тези са с TBN като на DXG. При повече градско (къси преходи, често стартиране) рискуваш и да ги разредиш с бензин. Затова смяна на 5 хил. км.

 

Преди 11 часа, AzSum написа:

,а относно черния цвят то след 2-рия ден всяко става черно

Не трябва да е така. При мен започва да потъмнява чак след 5 - 6 хил. км., но не и да става черно.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 Както и RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 не е лошо.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 5-7 хил са много условни ,ако са в градски пробег предимно -в кой град .Щото в София е едно ,в Асеновград друго - 5 хил в София може да са над 350 моточаса.Най- добрия показател са моточасовете или по изразходвано гориво .На всеки литър масло в картера по 150-180 литра гориво ,колкото по-голямо е количеството масло толкова по-бавно се окислява,по-добре се охлажда .

Виждал съм анализ на Ravenol VMP 5W30 от Audi 3.0 TDI -95% магистрала в Германия .След 25 хил маслото имаше ресурс поне още 6-7 хил .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно така! Но тъй като повечето потребители нямат моточасовник, или показание за средна скорост. А пък други не знаят как да си сметнат моточасовете. Затова, ориентировъчно и съвсем субективно, давам километри.

И още - при различен вид гориво, нещата са коренно различни.

 

@ceco_accord  RSP e много добро масло, но не е най-подходящото за всички . ;)

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето RSP сега е на 5820 км, но е на 74 мото часа - около 95% извънградско. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, dandilov написа:

Ако ти се експериментира, подходящи масла са:

RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30

RAVENOL FDS SAE 5W-30

Тези са с висок TBN = 12,5 mg KOH/g. Ще имат диспергиращи свойства със сигурност до 8000км. За повече не знам.

Благодаря! Но ако следващия път експериментирам с тях как реално ще преценя какъв е ефекта им и дали са по-добре в сравнение с DXG?

Преди 10 часа, dandilov написа:

RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20

RAVENOL DFE SAE 0W-20

Тези са с TBN като на DXG. При повече градско (къси преходи, често стартиране) рискуваш и да ги разредиш с бензин. Затова смяна на 5 хил. км.

Тва вече ми е прекалено :) Продължавам с 5W30.

преди 51 минути, dandilov написа:

А пък други не знаят как да си сметнат моточасовете.

Аз съм от тях . Каква е методиката за това?

 

Преди 10 часа, dandilov написа:

Не трябва да е така. При мен започва да потъмнява чак след 5 - 6 хил. км., но не и да става черно.

Днес ще проверя. Смених го на 7 окт. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Методиката за средна скорост е лесна.

Записваш си колко км си минал и за колко време при всяко извънградско. Делиш км на часовете и имаш средната скорост за пътуването. И така с постоянство натрупваш данни. Градското е по-ангажиращо, но ако минеш 10 пъти ежедневният си маршрут, може по същият начин да си сметнеш мото часовете и го приемаш за средна градска скорост и време. После от общият пробег вадиш извънградските км и имаш градските.

Градската е в пъти по-ниска, за това е важна - трафик и маршрут са определящи особено за нея! Гледаш времето от паленето, до гасенето след пристигане и минатите мижави километри в големия град и се ужасяваш. ;)

И вече като имаш 5000 км извънградска с около 70 км/ч (това са ти 71,43 мото часа) + 2000 км градска, с около 15 км/ч (което са 133,34 мото часа) - ето ти ги 205 мото часа на маслото за 7000 км.

За това ресурсът на маслото зависи от мото часовете и магистралното изкарва 20 000 км, а градското 3000 км. Това са еднакви 200 мото часа за всеки от 2-та типоместа за шофиране.   200 мото часа са приемливи за хубаво масло, а километрите са мнОого относителни!

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...