Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Благодарности за инфото. Освен shell и castrol масла 5w-30, ако може посочете и други марки, които може да се поръчат от АТО специално за i-dtec. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SMP е "орязаната" версия на VMP. ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че то не е скъпо, имайки предвид "обещаващият" срок и пробег.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30лв литъра впредвид и по-големия обем масло при дизеловия мотор,масления филтър е цифра.

Всеки си преценява щом е взел дизелов мотор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да това е Кастрола но вече го постнах в предно мнение.

И двата вискозитета са подходящи 0w30 при сутрешния старт ще развърта и смазва двигателя по-бързо.

При този старт е най-голямия маслен глад и амортизация на двигателя когато маслото не е стигнало всички метални части ,впервид  и  това че лятото свършва след 3 месеца и идват по -студените сутрини.

Може до сложиш за начало 5w30 бюджетно с къса смяна след 3-4хил км да изчисти малко двигателя от наслагвания.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

все си мисля че нито един от тия касторли не е за i-dtec двигателя, този двигател най-добре да е с ACEA C2 масло, даже май всички Хонди предпочиатат масло с нисък HTHS. Ако говорим конкретно за Кастролите по бих ги подредил така, ако има ДПФ и смята да го пази. 

1. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html

2. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html

3. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html

амо по бих взел Мобил 1 ЕСП или Шел ЕЦТ

Edited by malak
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://m.motonet.fi/fi/tuote/595064?ajoneuvo=210 случайно попаднах на тази статия. Излиза, че това масло е подходящо за двигател cdti, за idtec /euro 5/ не е посочено. Дилемата стана голяма, а тъкмо се бях насочил към него. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно подходящо е за cdti и idtec. Не разбирам какви са ти притесненията...

Също може да се обадиш на Ванката (fenabg) да ти препоръча някое Yacco.

https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/

На 22.06.2022 г. at 7:37, valpol написа:

И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. 

И двете.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, valpol написа:

а тъкмо се бях насочил към него. 

Много добре,а това още по добре!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobil 1 esp 5w-30 или ravenol smp 5w-30 спрямо състав, км.  и други параметри? Имам предвид за idtec /euro 5/.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Щом си се спрял окончателно на тези двете, тогава мобил-а.

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ок, мерси.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На бензиновия мотор до сега съм наливал YACCO GALAXIE GTS SAE 5W-40 с риск да ме оплюете, но не робувам на разбирания от типа наливам това което е препоръчал производителя. Относно физико-химичните свойства гледам  да има минимално съдържание на сулфатна пепел в случая 0,78 за да не се скапва маслото бързо и H.T.H.S. вискозитет при 150°C да е над 3  mPa.s в случая е 3,5 за да може да се  поддъража добро налягане, а не като еко серийките на най-различни марки масла дето стават на чорба. Относн икономията на гориво предпочитам да ми се запази двигателя и да изгоря 1 литър повече бензин, от колкото да си мисля че ще спестя с лолсап масълца.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За икономия на гориво е смешно да се говори, тя е от порядъка примерно на 1% между 15W-40 и 5W-30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1% икономия не е пренебрежимо малко. При цена на бензин 3.30лв прави 330лв за 10хил км.

 

И другото @qwsd, струва ми се, че правиш допускането, че „дебелото“ масло (по-висок HTHS) пази по-добре двигателя, а сякаш „тънкото“ масло е за еко съображения. Не мисля, че това е добра или правилна интерпретация.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно поради ЕКО съображения са правени "тънките" масла и скоро проектираните (в последното десетилетие) нови мотори, с по-тесни маслени канали и магистрали. Това си е "директива свише" и кой както може се съобразява. А дали "яйцето или кокошката е първо" в тази маслодвигателна еко концепция, е въпрос с обозрим отговор.

Това че "новите" масла покриват и надхвърлят показателите на "старите" масла не означава винаги че са подходящи за технологично старите двигатели, проектирани в началото на 21-ви век.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Следвайте написаното от нялкото колеги тук,няма да ви излъжат,даже ще ви помогнат в тази маркетингова джунгла.И най всжното,поднесено на готово:worthy:!

 

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 58 минути, dandilov написа:

5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал.

Специално за вискозитета Хонда дават това за бърза справка https://www.honda.ie/page/210/honda-genuine-oil-application-guide и при условие че двигателя ми е на 195 К км, без да знам колко е върнат километража преди закупуването предполагам че спадам към older engines. В сервизното пише 5W20, но реших че в летните жеги 5W40 е по-удачно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3.

Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... :huh:

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега qwsd,

 

В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла:D е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея...

 

Edited by Тъмнозелен самурай G86-P
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, dandilov написа:

Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3.

Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... :huh:

 

 

ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира, но тъйкато маслото е комбинирано и за дизел дават този параметър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@qwsd

Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Колега qwsd,

 

В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла:D е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея...

 

Честно казано се чудя на кой да се доверя на табличката /разгледах я/ или на официалния сайта на Хонда. В сайта пише наливай каквото пожелаеш стига да отговаря на минималните изисквания а те са ACEA A1/B1 и според околната температура избирай в интервала 0W20 до 10W40 /тук вече повечето заклети хондажии сигурно изпадат в шок и потрес едновременно/.

И тъйкато не ми е първата кола, например карал съм служебна в Норвегия /с 0W20/, та съм свикнал вискозитета да се подбира и според околната средно годишна температура. В този ред на мисли щом според колеги във форума 5W40 идва ,,дебело" за този двигател при дори 40 градуса през лятото ими препоръчват масло  0W20, 0W30, то най вероятно ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. :D:rolleyes:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 16 минути, CARPERA написа:

@qwsd

Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF.

 

 

Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 45 минути, qwsd написа:

... ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. :D:rolleyes:

Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. :)

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 25 минути, ceco_accord написа:

Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. :)

Не точно както съм го написал 10W без нищо след него, дето е за темп. от -25 до - 5 градуса, просто бях ироничен по-горе.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По тази ирония по-скоро си личи, че не си разбрал съветите на колегата. Но всеки си избира сам как да си поддържа колата. И да не е оптимално, няма да ти скапе двигателя щом го има в ръководството.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, qwsd said:

Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. :lol:

..което си е вярно, вярно е...  иначе за Норвегия и 15w50 става, може пък да запази двигателя по-дълго:D

 

Edited by Тъмнозелен самурай G86-P
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, georgi.ivanov1975 написа:

Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. 

кекто вече споменах бях иронично шеговит, но тук май всички взимат нещата много навътре.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, qwsd написа:

ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира,

Ами точно обратното е!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic 

 

Колегата скоро ще бъде сложен на кладата, и залят с 15W60 🤓🤣🙈😎😂😂😂😂😂😂😂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   2 members

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...