valpol 2 #641 Posted June 17 Благодарности за инфото. Освен shell и castrol масла 5w-30, ако може посочете и други марки, които може да се поръчат от АТО специално за i-dtec. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1080 #642 Posted June 17 (edited) https://www.ato24.de/en/ravenol-smp-sae-5w-30.html https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html Заповядай. Не по малко ти е важен масления фйлтър,не всеки там от щанда. Edited June 17 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #643 Posted June 17 SMP е "орязаната" версия на VMP. 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1080 #644 Posted June 17 Който има пари за него. https://www.ato24.de/en/ravenol-vmp-sae-5w-30.html 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #645 Posted June 18 Че то не е скъпо, имайки предвид "обещаващият" срок и пробег. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1080 #646 Posted June 18 30лв литъра впредвид и по-големия обем масло при дизеловия мотор,масления филтър е цифра. Всеки си преценява щом е взел дизелов мотор. Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #647 Posted June 18 18 hours ago, dandilov said: SMP е "орязаната" версия на VMP. ...по цената им ще ги познаете... Share this post Link to post Share on other sites
valpol 2 #648 Posted June 22 https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html това ли е кастрола за Хонда, тъй като четох, че е разработен с VAG или няма значение това. Насочих се към него за idtec. Share this post Link to post Share on other sites
valpol 2 #649 Posted June 22 И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1080 #650 Posted June 22 (edited) Да това е Кастрола но вече го постнах в предно мнение. И двата вискозитета са подходящи 0w30 при сутрешния старт ще развърта и смазва двигателя по-бързо. При този старт е най-голямия маслен глад и амортизация на двигателя когато маслото не е стигнало всички метални части ,впервид и това че лятото свършва след 3 месеца и идват по -студените сутрини. Може до сложиш за начало 5w30 бюджетно с къса смяна след 3-4хил км да изчисти малко двигателя от наслагвания. Edited June 22 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #651 Posted June 22 11 hours ago, valpol said: https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html това ли е кастрола за Хонда, тъй като четох, че е разработен с VAG или няма значение това. Насочих се към него за idtec. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html това е Кастрола за Хонда...и да се знае - Ваг и Хонда - земя и небе 2 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
malak 50 #652 Posted June 23 (edited) все си мисля че нито един от тия касторли не е за i-dtec двигателя, този двигател най-добре да е с ACEA C2 масло, даже май всички Хонди предпочиатат масло с нисък HTHS. Ако говорим конкретно за Кастролите по бих ги подредил така, ако има ДПФ и смята да го пази. 1. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html 2. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html 3. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html амо по бих взел Мобил 1 ЕСП или Шел ЕЦТ Edited June 23 by malak 2 Share this post Link to post Share on other sites
valpol 2 #653 Posted June 25 https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html това ли имаш предвид Share this post Link to post Share on other sites
valpol 2 #654 Posted June 26 https://m.motonet.fi/fi/tuote/595064?ajoneuvo=210 случайно попаднах на тази статия. Излиза, че това масло е подходящо за двигател cdti, за idtec /euro 5/ не е посочено. Дилемата стана голяма, а тъкмо се бях насочил към него. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #655 Posted June 26 Абсолютно подходящо е за cdti и idtec. Не разбирам какви са ти притесненията... Също може да се обадиш на Ванката (fenabg) да ти препоръча някое Yacco. https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/ На 22.06.2022 г. at 7:37, valpol написа: И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. И двете. 1 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #656 Posted June 26 Преди 2 часа, valpol написа: а тъкмо се бях насочил към него. Много добре,а това още по добре! Share this post Link to post Share on other sites
valpol 2 #657 Posted June 27 mobil 1 esp 5w-30 или ravenol smp 5w-30 спрямо състав, км. и други параметри? Имам предвид за idtec /euro 5/. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #658 Posted June 27 (edited) Щом си се спрял окончателно на тези двете, тогава мобил-а. Edited June 27 by dandilov Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #660 Posted Saturday at 01:10 PM На бензиновия мотор до сега съм наливал YACCO GALAXIE GTS SAE 5W-40 с риск да ме оплюете, но не робувам на разбирания от типа наливам това което е препоръчал производителя. Относно физико-химичните свойства гледам да има минимално съдържание на сулфатна пепел в случая 0,78 за да не се скапва маслото бързо и H.T.H.S. вискозитет при 150°C да е над 3 mPa.s в случая е 3,5 за да може да се поддъража добро налягане, а не като еко серийките на най-различни марки масла дето стават на чорба. Относн икономията на гориво предпочитам да ми се запази двигателя и да изгоря 1 литър повече бензин, от колкото да си мисля че ще спестя с лолсап масълца. Share this post Link to post Share on other sites
note 274 #661 Posted Saturday at 01:45 PM За икономия на гориво е смешно да се говори, тя е от порядъка примерно на 1% между 15W-40 и 5W-30. Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 964 #662 Posted Saturday at 04:16 PM (edited) 1% икономия не е пренебрежимо малко. При цена на бензин 3.30лв прави 330лв за 10хил км. И другото @qwsd, струва ми се, че правиш допускането, че „дебелото“ масло (по-висок HTHS) пази по-добре двигателя, а сякаш „тънкото“ масло е за еко съображения. Не мисля, че това е добра или правилна интерпретация. Edited Saturday at 04:16 PM by Pavel_Pavlov 1 3 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #663 Posted Saturday at 05:06 PM Точно поради ЕКО съображения са правени "тънките" масла и скоро проектираните (в последното десетилетие) нови мотори, с по-тесни маслени канали и магистрали. Това си е "директива свише" и кой както може се съобразява. А дали "яйцето или кокошката е първо" в тази маслодвигателна еко концепция, е въпрос с обозрим отговор. Това че "новите" масла покриват и надхвърлят показателите на "старите" масла не означава винаги че са подходящи за технологично старите двигатели, проектирани в началото на 21-ви век. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #664 Posted Saturday at 06:58 PM @qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Преди 5 часа, qwsd написа: Относно физико-химичните свойства гледам да има минимално съдържание на сулфатна пепел в случая 0,78 за да не се скапва маслото бързо Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. Преди 5 часа, qwsd написа: H.T.H.S. вискозитет при 150°C да е над 3 mPa.s в случая е 3,5 за да може да се поддъража добро налягане HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй! 6 4 2 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1494 #665 Posted Saturday at 07:17 PM Off Topic Следвайте написаното от нялкото колеги тук,няма да ви излъжат,даже ще ви помогнат в тази маркетингова джунгла.И най всжното,поднесено на готово! 2 2 Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #666 Posted Saturday at 08:18 PM преди 58 минути, dandilov написа: 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Специално за вискозитета Хонда дават това за бърза справка https://www.honda.ie/page/210/honda-genuine-oil-application-guide и при условие че двигателя ми е на 195 К км, без да знам колко е върнат километража преди закупуването предполагам че спадам към older engines. В сервизното пише 5W20, но реших че в летните жеги 5W40 е по-удачно. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #667 Posted Sunday at 07:49 AM Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3. Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... 1 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #668 Posted Sunday at 08:32 AM (edited) Колега qwsd, В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея... Edited Sunday at 08:34 AM by Тъмнозелен самурай G86-P 1 Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #669 Posted Sunday at 11:02 AM Преди 3 часа, dandilov написа: Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3. Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира, но тъйкато маслото е комбинирано и за дизел дават този параметър. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1080 #670 Posted Sunday at 11:44 AM @qwsd Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF. Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #671 Posted Sunday at 11:58 AM Преди 3 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: Колега qwsd, В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея... Честно казано се чудя на кой да се доверя на табличката /разгледах я/ или на официалния сайта на Хонда. В сайта пише наливай каквото пожелаеш стига да отговаря на минималните изисквания а те са ACEA A1/B1 и според околната температура избирай в интервала 0W20 до 10W40 /тук вече повечето заклети хондажии сигурно изпадат в шок и потрес едновременно/. И тъйкато не ми е първата кола, например карал съм служебна в Норвегия /с 0W20/, та съм свикнал вискозитета да се подбира и според околната средно годишна температура. В този ред на мисли щом според колеги във форума 5W40 идва ,,дебело" за този двигател при дори 40 градуса през лятото ими препоръчват масло 0W20, 0W30, то най вероятно ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. 2 Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #672 Posted Sunday at 12:04 PM преди 16 минути, CARPERA написа: @qwsd Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF. Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #673 Posted Sunday at 12:43 PM (edited) преди 45 минути, qwsd написа: ... ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. Edited Sunday at 12:44 PM by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #674 Posted Sunday at 01:09 PM преди 25 минути, ceco_accord написа: Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. Не точно както съм го написал 10W без нищо след него, дето е за темп. от -25 до - 5 градуса, просто бях ироничен по-горе. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 964 #675 Posted Sunday at 02:28 PM По тази ирония по-скоро си личи, че не си разбрал съветите на колегата. Но всеки си избира сам как да си поддържа колата. И да не е оптимално, няма да ти скапе двигателя щом го има в ръководството. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 158 #676 Posted Sunday at 02:53 PM (edited) 2 hours ago, qwsd said: Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. ..което си е вярно, вярно е... иначе за Норвегия и 15w50 става, може пък да запази двигателя по-дълго DIESEL.mp4 Edited Sunday at 02:58 PM by Тъмнозелен самурай G86-P 1 Share this post Link to post Share on other sites
georgi.ivanov1975 93 #677 Posted Sunday at 03:13 PM Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. Share this post Link to post Share on other sites
qwsd 4 #678 Posted Sunday at 03:35 PM преди 20 минути, georgi.ivanov1975 написа: Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. кекто вече споменах бях иронично шеговит, но тук май всички взимат нещата много навътре. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1816 #679 Posted Sunday at 05:33 PM Преди 6 часа, qwsd написа: ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира, Ами точно обратното е! 1 Share this post Link to post Share on other sites
mitaka0007 162 #680 Posted Sunday at 06:13 PM Off topic Колегата скоро ще бъде сложен на кладата, и залят с 15W60 🤓🤣🙈😎😂😂😂😂😂😂😂 1 Share this post Link to post Share on other sites