Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Оо, пъстър е животът и знам за какво говориш.

Карам и 1.4 Сивика на синковеца. Той е много по близо до това което описваш. При 100км/ч е на 3000 об/мин и требе да се натиска. 4 пъти по слаб е но харчи 20% по-молко от 3.5. ;) Ще следя новото ми DXG, да видя дали държи като старото DXG. И Сивушко е с него - сменени в 1 ден. Да видим в кой картер какво ще се заджурка от тва олио. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една доказана взаимовръзка-при градски условия маслото държи по-ниска работна температура от антифриза, извънградско ситуацията е обратно. При поддържане дълго време на 3-3500-4000 оборота маслото може и да подмине 130-140°, но пък свежо и с термостабилна база това не е критично. При такава температура се изпаряват всички вредни примеси(влага и гориво)

За това човек трябва да познава автомобила си с всичките му нюанси и да го обслужва и използва съгласно познанията си.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори е полезно да го усеща, ако е сензитивен де.

Вибрации, шумове, миризми - контактът с техниката не е само тактилен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзив за маслото Petro Canada Supreme 5W40 ACEA C3 след 4000 км,автомобил Дачия Сандеро 1.4 mpi газ/бензин. Градско-извънградско 70/30, често агресивно шофиране, обем на картера 3.3 литра. Сипано на максимум отметка, в момента 1мм под нея, около 200 мл +/- липсват, което е напълно нормално. Предишно масло Shell Helix Ultra 5W40 се представи зле, купено от Германия АТО24, колата "изяде" 1,5 литра от смяна до смяна(10 хил).

Сандерото е купено ново от магазина и в момента е на 220 хил км.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно! Supreme или Supreme Synthetic?

И още по-интересно ще е да се види колко ще изхарчи за 10 хил.км., и дали след 6 хил.км. няма да започне да го гори повече...

 

Относно температурата на маслото.

На 6.08.2025 г. at 7:12, Ивайло Димов написа:

При поддържане дълго време на 3-3500-4000 оборота маслото може и да подмине 130-140°

Не съм срещал, досега, данни за установена, продължителна скорост и до 4000 об./мин., температурата на маслото да достигне такива високи стойности. 

140°С са докладвани при писта със завои и доста по-високи обороти.

@emod беше монтирал датчик за температурата на маслото преди време и беше водил подробна статистика за зимен режим и летен режим. Емо, можеш ли да качиш данните отново, че линкът в старат тема за маслата не работи? А са реални данни и биха били полезна информация за всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Suprime Synthetic , имаше промоция от Тайтън Машинари пролетта. Взех 2 по 5 литра  туби, 5W30 и 5W40 за 108 лева. Маслото беше с дата на производство 2021 ...явно за това и цената е ниска. Произведено в Холандия. Аз тази кола я следя от две години вече 5-та смяна, предишни масла Елф, Cyclon, Tamoil ...разхода варира 7-800 мл от смяна до смяна.Само Шела се представи зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, dandilov написа:

Относно температурата на маслото.

Не съм срещал, досега, данни за установена, продължителна скорост и до 4000 об./мин., температурата на маслото да достигне такива високи стойности. 

140°С са докладвани при писта със завои и доста по-високи обороти.

Не виждам какво толкова невероятно има това.

При положение, че охладителната течност, която е по-топлопровидима, циркулира през радиатор(за разлика от маслото в 95% от двг-тата), не конктаткува с най-горещите точки в двг и няма топлинно натоварване от триене, достига точка на кипене(та понякога я подминава), не виждам какво толкова чудно има в това, маслото да достигне с 20-30-40% по-висока температура, при определени условия(не състезателни).

Та то маслото в трансмисията, само от триене, може да достигне 120-130гр..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един нюанс- къде е разположен датчика, който мери температурата,дали в картера или некъде по маслената магистрала. Но е факт, че има грешно разчетени ДВГ, които от поточната линия са маслоубийци точно заради прегряване не маслото, което в дългосрочен план води до много къс живот на мотора. Особено при long life интервали и масла на минерална база.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Здравей, Дани (@dandilov),

За съжаление не успявам да открия файла с инфото за температурата - мина много време. Продължавам го търся. Ако го открия ще пиша. 

Поздрави!

@dandilov - открих го. Ще го постна тук, за да не се загуби отново.

My_Honda_Oil_Temp.xlsx

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз забелязвам обратното при температурата на маслото. Лятно градско вдига повече температурата на маслото, отколкото извънградското. Имах една Шкода дизел, турбо, при всякакви режими и каране, не съм виждал повече от 100 градуса на маслото. Японско-американските кашони дето имам сега, лятото в града си държат по 100 градуса антифриза и маслото е 110 и нагоре градуса, извън града рядко преминава 100 градуса маслото във всякакви режими.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и при мен е така, на дизела даже на 60гр. стои и съм му сложил нагревател, за да стига работна температура, на бензинката трябва да я шпоря на прекъсвач, за да стигне 100те, а на турбо бензинката едвам 110, но от тук до кралицата, без спиране, за да не изпусна следобедния чай.

Разбира се меря го със темометърен шиш за печено свинско наврян през щеката, тъй като на ни една нямам термометър, за това може да не е много точно.   :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всички дебели книги, а и практиката е доказала, че ниските обороти и скорост в градска среда убиват маслото много по-бързо отколкото висока скорост и обороти. В крайна сметка това се вижда и от хиляди лабораторни анализи. Когато говорим за конструктивно добре разчетен ДВГ от инжинерна гледна точка маслото при различните режими на работа изпитва различен стрес. Маслената помпа прави един дебит при ниски и съвсем друг при средни и високи оборот, маслото освен защита от износване и смазване и охлажда мотора. Не случайно на повечето коли от години има в борд кюмпютъра параметри като средна скорост, среден разход, моточасове. 

В градски режими на работа дори може да не загрееш маслото до работна температура, което води до странични примеси като влага и гориво, което е бърза смърт за маслото. При средни и високи обороти тези приблеми отсъстват. 

Аграрната техника използва моточасове, за да се изчисли за колко време е свършена определена задача и колко гориво се е изразходвало. Така се вижда и КПД-то на машината и оператора и. 

При автомобилите най-удачният вариант за избор на интерва за смяна на масло е комбинация от моточасове и изразходвано гориво. Това е най-точният метод. 

 

 

Колите не се плашат от юркане, а от занемарена, неправилна и ненавременна поддръжка. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И най-вече от престой, дори някому да се види странно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да, дългите престои вредят на колата ужасно. Запичат спирачни апарати и барабани, уплътненията се нацепват и протича, всички гумени изделия стареят много по-бързо. Течностите-всички масла, антифриза се утаяват и създават предпоставки за образуване на клей.

 

За това ако една кола няма да се кара и въобще пали при дълъг престой е добре да се обслужи, да се вземат мерки срещу гризачи,котки -има препарати, които ги огблъскват доста успешно.

 

Машината е създадена да служи на човека, но вярната служба иска добра поддръжка и внимание към детайлите.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Движението е живот.

След колко време настъпват тези негативни ефекти?

Вероятно периодите са различни.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята като я взех за 11г. беше изминала 47 000км., под обвивката изглеждаше, като че ли сега излиза от завода, без да преувеличавам.

Някак си си мисля, че ако за тези 11г. беше изминала 147 000км., то нямаше да успея да й направя още 120 000км. без да пипна нищо.

Та колко са полезни км. за един автомобил, не знам, но предпочитам дърти и малко употребявани, пред дърти скъсани от каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой дали има таблицата с препоръчани масла по модели? Файлът е изтрит от Drive и не е достъпен вече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...