ceco_accord 6778 #2161 Отговорено 5 Август (Редактирано) Оо, пъстър е животът и знам за какво говориш. Карам и 1.4 Сивика на синковеца. Той е много по близо до това което описваш. При 100км/ч е на 3000 об/мин и требе да се натиска. 4 пъти по слаб е но харчи 20% по-молко от 3.5. Ще следя новото ми DXG, да видя дали държи като старото DXG. И Сивушко е с него - сменени в 1 ден. Да видим в кой картер какво ще се заджурка от тва олио. Редактирано 5 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 166 #2162 Отговорено 6 Август Има една доказана взаимовръзка-при градски условия маслото държи по-ниска работна температура от антифриза, извънградско ситуацията е обратно. При поддържане дълго време на 3-3500-4000 оборота маслото може и да подмине 130-140°, но пък свежо и с термостабилна база това не е критично. При такава температура се изпаряват всички вредни примеси(влага и гориво) За това човек трябва да познава автомобила си с всичките му нюанси и да го обслужва и използва съгласно познанията си. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6778 #2163 Отговорено 6 Август Дори е полезно да го усеща, ако е сензитивен де. Вибрации, шумове, миризми - контактът с техниката не е само тактилен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 166 #2164 Отговорено 9 Август Отзив за маслото Petro Canada Supreme 5W40 ACEA C3 след 4000 км,автомобил Дачия Сандеро 1.4 mpi газ/бензин. Градско-извънградско 70/30, често агресивно шофиране, обем на картера 3.3 литра. Сипано на максимум отметка, в момента 1мм под нея, около 200 мл +/- липсват, което е напълно нормално. Предишно масло Shell Helix Ultra 5W40 се представи зле, купено от Германия АТО24, колата "изяде" 1,5 литра от смяна до смяна(10 хил). Сандерото е купено ново от магазина и в момента е на 220 хил км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3082 #2165 Отговорено 9 Август Интересно! Supreme или Supreme Synthetic? И още по-интересно ще е да се види колко ще изхарчи за 10 хил.км., и дали след 6 хил.км. няма да започне да го гори повече... Относно температурата на маслото. На 6.08.2025 г. at 7:12, Ивайло Димов написа: При поддържане дълго време на 3-3500-4000 оборота маслото може и да подмине 130-140° Не съм срещал, досега, данни за установена, продължителна скорост и до 4000 об./мин., температурата на маслото да достигне такива високи стойности. 140°С са докладвани при писта със завои и доста по-високи обороти. @emod беше монтирал датчик за температурата на маслото преди време и беше водил подробна статистика за зимен режим и летен режим. Емо, можеш ли да качиш данните отново, че линкът в старат тема за маслата не работи? А са реални данни и биха били полезна информация за всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 166 #2166 Отговорено 9 Август Suprime Synthetic , имаше промоция от Тайтън Машинари пролетта. Взех 2 по 5 литра туби, 5W30 и 5W40 за 108 лева. Маслото беше с дата на производство 2021 ...явно за това и цената е ниска. Произведено в Холандия. Аз тази кола я следя от две години вече 5-та смяна, предишни масла Елф, Cyclon, Tamoil ...разхода варира 7-800 мл от смяна до смяна.Само Шела се представи зле. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 893 #2167 Отговорено 9 Август Преди 5 часа, dandilov написа: Относно температурата на маслото. Не съм срещал, досега, данни за установена, продължителна скорост и до 4000 об./мин., температурата на маслото да достигне такива високи стойности. 140°С са докладвани при писта със завои и доста по-високи обороти. Не виждам какво толкова невероятно има това. При положение, че охладителната течност, която е по-топлопровидима, циркулира през радиатор(за разлика от маслото в 95% от двг-тата), не конктаткува с най-горещите точки в двг и няма топлинно натоварване от триене, достига точка на кипене(та понякога я подминава), не виждам какво толкова чудно има в това, маслото да достигне с 20-30-40% по-висока температура, при определени условия(не състезателни). Та то маслото в трансмисията, само от триене, може да достигне 120-130гр.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 166 #2168 Отговорено 9 Август Има един нюанс- къде е разположен датчика, който мери температурата,дали в картера или некъде по маслената магистрала. Но е факт, че има грешно разчетени ДВГ, които от поточната линия са маслоубийци точно заради прегряване не маслото, което в дългосрочен план води до много къс живот на мотора. Особено при long life интервали и масла на минерална база. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1679 #2169 Отговорено 10 Август (Редактирано) Off Topic Здравей, Дани (@dandilov), За съжаление не успявам да открия файла с инфото за температурата - мина много време. Продължавам го търся. Ако го открия ще пиша. Поздрави! @dandilov - открих го. Ще го постна тук, за да не се загуби отново. My_Honda_Oil_Temp.xlsx Редактирано 10 Август от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 486 #2170 Отговорено 10 Август Аз забелязвам обратното при температурата на маслото. Лятно градско вдига повече температурата на маслото, отколкото извънградското. Имах една Шкода дизел, турбо, при всякакви режими и каране, не съм виждал повече от 100 градуса на маслото. Японско-американските кашони дето имам сега, лятото в града си държат по 100 градуса антифриза и маслото е 110 и нагоре градуса, извън града рядко преминава 100 градуса маслото във всякакви режими. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 893 #2171 Отговорено 10 Август Да и при мен е така, на дизела даже на 60гр. стои и съм му сложил нагревател, за да стига работна температура, на бензинката трябва да я шпоря на прекъсвач, за да стигне 100те, а на турбо бензинката едвам 110, но от тук до кралицата, без спиране, за да не изпусна следобедния чай. Разбира се меря го със темометърен шиш за печено свинско наврян през щеката, тъй като на ни една нямам термометър, за това може да не е много точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове