Emo74 0 #2121 Отговорено 14 Юли Здравейте, някой пробвал ли е Mobil 1 Esp 5w30 formula P. В тойота форума,бяха писали,че е същата рецепта,като старото мобил 1 5w30 esp. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo74 0 #2122 Отговорено 15 Юли (Редактирано) Може да си го поръчаш вече и в България. Редактирано 15 Юли от Emo74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo74 0 #2123 Отговорено 18 Юли (Редактирано) Всъщност, според този клип,новия mobil 1 5w30 esp, не е по-лош от стария.Без да искам, качих още веднъж горния клип и не можах да го изтрия. Гледайте долния. Редактирано 18 Юли от Emo74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3061 #2124 Отговорено 19 Юли DXG и неговият хидрокрек събрат HDX вече имат спецификации API SQ и ILSAC GF-7A. https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30 https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-hdx-sae-5w-30 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 42 #2125 Отговорено 20 Юли А пък Fds е вече API SP https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-fds-sae-5w-30 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6730 #2126 Отговорено 24 Юли (Редактирано) Не е тук мястото на моята питанка, ама понеже темата е популярна, а и набързо: Преди 3 седмици смених маслото на Ледженда и го прибрах пак в гаража, та от тогава не е каран. Онзи ден проверих нивото, без да е пален мотора - над МАХ е. Запалих, поработи минутка, угасих го и след минутка мернах нивото - беше си на МАХ. Знам че моторът събира 0.5 л в системата, което няма как да се източи, а в сух мотор се наливат 5л. При смяната не знам колко точно е налято, но казах 4л. да сипят, а аз после ще се оправям, но от 10л. туба без скала трудно се контролира количество. Реших че е много, а и по съвет на Дани - пробвах да дръпна малко през сондата на щеката, но уви, не сполучих. И ся се чудя, да точа ли, или да карам така. Никога не съм карал с масло на МАХ и винаги съм го мерил на студен мотор и равно - по навик. Хвърлих 1 око в книжката на колата и там буквално пише: "При проверка нивото на маслото, автомобилът трябва да стои на хоризонтална площдака, а двигателят му трябва да е загрял. Нивото се препоръчва да бъде контролирано примерно 3 минути след гасенето на добре загрелият двигател." Може би е специфика на конкретният V6 мотор, но при това условия нивото си е ОК, макар нивото да е повече от което съм свикнал и карал, но пък за летните жеги е по-добре "да има повече обем за циркулация", стига да не излезе от нейде да дири кой го е сипал толко мнОу. Та се чудя, що така и да точа ли, или според упътването всичко е приемливо. Може ли някой да види какво пише в книжката му за неговият шестак? Принципно, тази разлика в нивото е при около 1 седмица престой - бавно се оцеждат тез 2 глави, не е като при малолитражките. Редактирано 24 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 886 #2127 Отговорено 24 Юли Аз винаги го държа над макса с около 2мм след престой('R' на твоята щека), но при теб(ако достига 'А'), малко са се оляли, но не е драма, в движение няма да ги усети, всичко ще се качи горе. Направи й едно трипче да я раздвижиш и ще се нормализира, ако й е в повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 42 #2128 Отговорено 24 Юли И аз меря винаги на студен мотор , а в книжката пише на загрят. Но миналата седмица ме изненада на сина Акорда. Правя редовната проверка на течности и изненада. Всичко на горе. Спирачна течност,масло, антифриз и хидравлична. После се усетих ,че е близо 40 градуса жега. Та и това има значение. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6730 #2129 Отговорено 24 Юли Бе, той спи в гаража летен сън, а там е поне 15 градуса по-хладно. Ще го разходя скоро и то ш си обади. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6730 #2130 Отговорено 24 Юли преди 21 минути, Rakeem написа: Аз винаги го държа над макса с около 2мм след престой('R' на твоята щека), но при теб(ако достига 'А'), малко са се оляли, но не е драма, в движение няма да ги усети, всичко ще се качи горе. Направи й едно трипче да я раздвижиш и ще се нормализира, ако й е в повече. Амии, в "следработен" режим си е под 'R', макар че не съм гледал на работещ мотор колко е точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 121 #2131 Отговорено неделя в 15:28 (Редактирано) Колеги, аз с обратния на Цецо “проблем”. След смяна на маслото оня ден ми стои на средата. Сипахме 4.1 л. /знаем, че е 4.2/. Показанието на щеката е след 45 мин. престой. Одеве го мерих 10ина мин. след гасене, беше малко над минимума или някъде там. То сега е прясно и трудно малко се вижда къде е точно. Чудя се, да му сипя ли 200-300 гр. да доближи макса? Редактирано неделя в 15:30 от Robben Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6730 #2132 Отговорено неделя в 15:40 От снимката добре се вижда до къде е - на 40% от диапазона между 2-те отворчета. Нали на еднакво (хоризонтална основа за колата) място го мериш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 121 #2133 Отговорено неделя в 15:44 Да, на едни и същи места го меря. Между другото, при предната смяна при сипани 4.2 л, беше малко под максимума, сега е около средата… Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 327 #2134 Отговорено неделя в 15:55 Аз сипвам 4.6 литра при смяна на маслото. Всичко зависи от това колко си източил. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6730 #2135 Отговорено неделя в 16:10 преди 20 минути, Robben написа: ... при предната смяна при сипани 4.2 л, беше малко под максимума, сега е около средата… Жега е - антифризът денонощно не пада под 30 гр. та и маслото е по-течливо и по-бързо ляга в картера. Виж нивото минутка след гасенето. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 121 #2136 Отговорено неделя в 16:11 Въобще не съм се сетил да видя колко източваме. Между другото колата беше вдигната и като нищо може да сме източили повечко масло. Утре ще и долея 200-300 грама. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 162 #2137 Отговорено понеделник в 14:56 (Редактирано) Важното е да не пада под средата, особено ако се пътува планинско или маршрут с изкачвания и спускания, да не остане шнорхела в положение та да не подава достатъчно масло. 2-3 мм над макса също не е критичен проблем, по груби сметки това са + 200-250 мл. Редактирано понеделник в 14:57 от Ивайло Димов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Videnov-CRV 6 #2138 Отговорено вчера в 11:10 Здравейте, взех на жената сивик 9, 2013 година 1,8 бензин автомат. Смених маслото с репсол 5/30 и за 5к километра дръпна 1 литър масло, явно има някакъв проблем. Колата работи добре и не пуши нищо отзад. Ясно е че има някакъв проблем, идеята ми е дали фа не сложа 5/40 кастрол да видя как ще е ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1597 #2139 Отговорено вчера в 12:46 (Редактирано) @Videnov-CRV Може би прочети малко повече в двете теми за маслата. Моето предложение е да пробваш това и сложи хубав маслен филтър ,Манн примерно. има го при Наско в сайта му https://obshtiporachki.online/produkt/ravenol-dxg-sae-5w-30/ Редактирано вчера в 12:48 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3061 #2140 Отговорено вчера в 15:45 Такъв харч на масло не се лекува с масло. Ремонт си трябва. Повечето Хонди, които харчат масло, не пушат. Не ме питай защо - не знам. Хонда... Проблемът в 99% от случайте са запечени маслосъбирателни сегменти, или гумички на клапани, или и двете заедно. Слагането на 5/40 в такъв случай ще маскира леко проблема, но не напълно. В последствие ще го задълбочи в дългосрочен план. Правилното решение е ревизия на мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 162 #2141 Отговорено вчера в 18:06 В съвременните стандарти 1литър за 5 хил км не е много, щото ако тоя пробег е предимно градски може да са и над 250 моточаса. Пробваш със синтетично масло и наблюдаваш кога има нужда ог доливане, след какъв пробег. Лично аз не бих отварял мотор при тоя "проблем". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3061 #2142 Отговорено вчера в 18:28 @Ивайло Димов Нищо лично, но не мога да се съглася. Може ли да цитираш тези "съвременни стандарти", моля? EN номер, ISO, Евро стандарт за емисии, или които и да са. Не мога да си представя, че в съвременните затегнати еко норми за вредни емисии, ще се допусне двигател да гори масло. Камо ли 1 литър на 5000км да бъде нормално по стандарт. А вече и Евро7 влезе в сила... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 162 #2143 Отговорено преди 19 часа Стандарти трябваше да е в кавички 🤣, за съжаление съвременният автопарк няма нищо общо като качество от преди 25-30 години. Автопроизводителите отдавна не предлагат автомобили, а луксозна мобилност. Обръща се внимание на глезотиите в автомобила,, не се търси дълготраност така или иначе първият собственик едва ли ще държи колата повече от 5-6 години. Прибавяме и интервали на обслужване 15-20, че дори и 30 хил км, намаляване на обема на ДВГ и увеличаване на мощността, използване на олекотени метали. И в крайна сметка като отвориш user manual вътре някой юрист надлежно е описал "автомобилът може да изразходва до 1 литър масло на 1000 км" . Това е норма при почти всички автопроизводители, колите слизат от конвейра маслояди. Този 1 литър на 5 хил км е бел кахър. Народа е казал "На здрава глава бинт не се слага", за това при такъв разход не бих отварял ДВГ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6730 #2144 Отговорено преди 15 часа Е да ама 2л на 5К вече ми се видя бял дим и множко, та отворих Сивика, а след затварянето вече е 0. Другата няма да я отварям - там е 1л на 10К. Ние вехтите сме свикнали да не харчат масло старичките ни коли, а новите да са опрАат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове