Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Здравейте, някой пробвал ли е Mobil 1 Esp 5w30 formula P. В тойота форума,бяха писали,че е същата рецепта,като старото мобил 1 5w30 esp.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може да си го поръчаш вече и в България. 

Редактирано от Emo74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всъщност, според този клип,новия mobil 1 5w30 esp, не е по-лош от стария.Без да искам, качих още веднъж горния клип и не можах да го изтрия. Гледайте долния.

Редактирано от Emo74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DXG и неговият хидрокрек събрат HDX вече имат спецификации API SQ и ILSAC GF-7A.

 

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30

 

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-hdx-sae-5w-30

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:offtopic:

Не е тук мястото на моята питанка, ама понеже темата е популярна, а и набързо:

Преди 3 седмици смених маслото на Ледженда и го прибрах пак в гаража, та от тогава не е каран.

Онзи ден проверих нивото, без да е пален мотора - над МАХ е.

Запалих, поработи минутка, угасих го и след минутка мернах нивото - беше си на МАХ.

Знам че моторът събира 0.5 л в системата, което няма как да се източи, а в сух мотор се наливат 5л.

При смяната не знам колко точно е налято, но казах 4л. да сипят, а аз после ще се оправям, но от 10л. туба без скала трудно се контролира количество.

Реших че е много, а и по съвет на Дани - пробвах да дръпна малко през сондата на щеката, но уви, не сполучих.

И ся се чудя, да точа ли, или да карам така. ;)

Никога не съм карал с масло на МАХ и винаги съм го мерил на студен мотор и равно - по навик.

Хвърлих 1 око в книжката на колата и там буквално пише:

"При проверка нивото на маслото, автомобилът трябва да стои на хоризонтална площдака, а двигателят му трябва да е загрял. Нивото се препоръчва да бъде контролирано примерно 3 минути след гасенето на добре загрелият двигател."

Може би е специфика на конкретният V6 мотор, но при това условия нивото си е ОК, макар нивото да е повече от което съм свикнал и карал, но пък за летните жеги е по-добре "да има повече обем за циркулация", стига да не излезе от нейде да дири кой го е сипал толко мнОу.

Та се чудя, що така и да точа ли, или според упътването всичко е приемливо.

Може ли някой да види какво пише в книжката му за неговият шестак?

 

IMG_20250724_150701.jpg

IMG_20250724_150633.jpg

Принципно, тази разлика в нивото е при около 1 седмица престой - бавно се оцеждат тез 2 глави, не е като при малолитражките.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги го държа над макса с около 2мм след престой('R' на твоята щека), но при теб(ако достига 'А'), малко са се оляли, но не е драма, в движение няма да ги усети, всичко ще се качи горе.

Направи й едно трипче да я раздвижиш и ще се нормализира, ако й е в повече.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз меря винаги на студен мотор , а в книжката пише на загрят.

Но миналата седмица ме изненада на сина Акорда. Правя редовната проверка на течности и изненада. Всичко на горе. Спирачна течност,масло, антифриз и хидравлична.

 После се усетих ,че е близо 40 градуса жега.

Та и това има значение.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе, той спи в гаража летен сън, а там е поне 15 градуса по-хладно.

Ще го разходя скоро и то ш си обади. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Rakeem написа:

Аз винаги го държа над макса с около 2мм след престой('R' на твоята щека), но при теб(ако достига 'А'), малко са се оляли, но не е драма, в движение няма да ги усети, всичко ще се качи горе.

Направи й едно трипче да я раздвижиш и ще се нормализира, ако й е в повече.

Амии, в "следработен" режим си е под 'R', макар че не съм гледал на работещ мотор колко е точно. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз с обратния на Цецо “проблем”. След смяна на маслото оня ден ми стои на средата. Сипахме 4.1 л. /знаем, че е 4.2/. Показанието на щеката е след 45 мин. престой. Одеве го мерих 10ина мин. след гасене, беше малко над минимума или някъде там. То сега е прясно и трудно малко се вижда къде е точно. Чудя се, да му сипя ли 200-300 гр. да доближи макса?

 

IMG_4426.jpeg

Редактирано от Robben

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От снимката добре се вижда до къде е - на 40% от диапазона между 2-те отворчета.

Нали на еднакво (хоризонтална основа за колата) място го мериш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на едни и същи места го меря. Между другото, при предната смяна при сипани 4.2 л, беше малко под максимума, сега е около средата…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сипвам 4.6 литра при смяна на маслото. Всичко зависи от това колко си източил.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Robben написа:

... при предната смяна при сипани 4.2 л, беше малко под максимума, сега е около средата…

Жега е - антифризът денонощно не пада под 30 гр. та и маслото е по-течливо и по-бързо ляга в картера.

Виж нивото минутка след гасенето. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не съм се сетил да видя колко източваме. Между другото колата беше вдигната и като нищо може да сме източили повечко масло. Утре ще и долея 200-300 грама. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е да не пада под средата, особено ако се пътува планинско или маршрут с изкачвания и спускания, да не остане шнорхела в положение та да не подава достатъчно масло. 2-3 мм над макса също не е критичен проблем, по груби сметки това са + 200-250 мл.

Редактирано от Ивайло Димов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, взех на жената сивик 9, 2013 година 1,8 бензин автомат. Смених маслото с репсол 5/30 и за 5к километра дръпна 1 литър масло, явно има някакъв проблем. Колата работи добре и не пуши нищо отзад. Ясно е че има някакъв проблем, идеята ми е дали фа не сложа       5/40 кастрол да видя как ще е ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Videnov-CRV

Може би прочети малко повече в двете теми за маслата.

Моето предложение е да пробваш това и сложи хубав маслен филтър ,Манн примерно.

1421617921_Screenshot_20250729_154238_SamsungInternet.thumb.jpg.21192059c3de50a4099b16f531c48a0c.jpg

има го при Наско в сайта му

https://obshtiporachki.online/produkt/ravenol-dxg-sae-5w-30/

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв харч на масло не се лекува с масло. Ремонт си трябва.

Повечето Хонди, които харчат масло, не пушат. Не ме питай защо - не знам. Хонда...

Проблемът в 99% от случайте са запечени маслосъбирателни сегменти, или гумички на клапани, или и двете заедно.

Слагането на 5/40 в такъв случай ще маскира леко проблема, но не напълно. В последствие ще го задълбочи в дългосрочен план.

 

Правилното решение е ревизия на мотора.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В съвременните стандарти 1литър за 5 хил км не е много, щото ако тоя пробег е предимно градски може да са и над 250 моточаса. Пробваш със синтетично масло и наблюдаваш кога има нужда ог доливане, след какъв пробег. Лично аз не бих отварял мотор при тоя "проблем".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ивайло Димов

Нищо лично, но не мога да се съглася.

Може ли да цитираш тези "съвременни стандарти", моля? EN номер, ISO, Евро стандарт за емисии, или които и да са.

Не мога да си представя, че в съвременните затегнати еко норми за вредни емисии, ще се допусне двигател да гори масло. Камо ли 1 литър на 5000км да бъде нормално по стандарт.

А вече и Евро7 влезе в сила...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандарти трябваше да е в кавички 🤣, за съжаление съвременният автопарк няма нищо общо като качество от преди 25-30 години. Автопроизводителите отдавна не предлагат автомобили, а луксозна мобилност. Обръща се внимание на глезотиите в автомобила,, не се търси дълготраност така или иначе първият собственик едва ли ще държи колата повече от 5-6 години. Прибавяме и интервали на обслужване 15-20, че дори и 30 хил км, намаляване на обема на ДВГ и увеличаване на мощността, използване на олекотени метали. И в крайна сметка като отвориш user manual вътре някой юрист надлежно е описал "автомобилът може да изразходва до 1 литър масло на 1000 км" . Това е норма при почти всички автопроизводители, колите слизат от конвейра маслояди.

 

Този 1 литър на 5 хил км е бел кахър. Народа е казал "На здрава глава бинт не се слага", за това при такъв разход не бих отварял ДВГ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама 2л на 5К вече ми се видя бял дим и множко, та отворих Сивика, а след затварянето вече е 0.

Другата няма да я отварям - там е 1л на 10К. ;)

Ние вехтите сме свикнали да не харчат масло старичките ни коли, а новите да са опрАат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...