Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Здравейте, някой пробвал ли е Mobil 1 Esp 5w30 formula P. В тойота форума,бяха писали,че е същата рецепта,като старото мобил 1 5w30 esp.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може да си го поръчаш вече и в България. 

Редактирано от Emo74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всъщност, според този клип,новия mobil 1 5w30 esp, не е по-лош от стария.Без да искам, качих още веднъж горния клип и не можах да го изтрия. Гледайте долния.

Редактирано от Emo74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DXG и неговият хидрокрек събрат HDX вече имат спецификации API SQ и ILSAC GF-7A.

 

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30

 

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-hdx-sae-5w-30

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

Не е тук мястото на моята питанка, ама понеже темата е популярна, а и набързо:

Преди 3 седмици смених маслото на Ледженда и го прибрах пак в гаража, та от тогава не е каран.

Онзи ден проверих нивото, без да е пален мотора - над МАХ е.

Запалих, поработи минутка, угасих го и след минутка мернах нивото - беше си на МАХ.

Знам че моторът събира 0.5 л в системата, което няма как да се източи, а в сух мотор се наливат 5л.

При смяната не знам колко точно е налято, но казах 4л. да сипят, а аз после ще се оправям, но от 10л. туба без скала трудно се контролира количество.

Реших че е много, а и по съвет на Дани - пробвах да дръпна малко през сондата на щеката, но уви, не сполучих.

И ся се чудя, да точа ли, или да карам така. ;)

Никога не съм карал с масло на МАХ и винаги съм го мерил на студен мотор и равно - по навик.

Хвърлих 1 око в книжката на колата и там буквално пише:

"При проверка нивото на маслото, автомобилът трябва да стои на хоризонтална площдака, а двигателят му трябва да е загрял. Нивото се препоръчва да бъде контролирано примерно 3 минути след гасенето на добре загрелият двигател."

Може би е специфика на конкретният V6 мотор, но при това условия нивото си е ОК, макар нивото да е повече от което съм свикнал и карал, но пък за летните жеги е по-добре "да има повече обем за циркулация", стига да не излезе от нейде да дири кой го е сипал толко мнОу.

Та се чудя, що така и да точа ли, или според упътването всичко е приемливо.

Може ли някой да види какво пише в книжката му за неговият шестак?

 

IMG_20250724_150701.jpg

IMG_20250724_150633.jpg

Принципно, тази разлика в нивото е при около 1 седмица престой - бавно се оцеждат тез 2 глави, не е като при малолитражките.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги го държа над макса с около 2мм след престой('R' на твоята щека), но при теб(ако достига 'А'), малко са се оляли, но не е драма, в движение няма да ги усети, всичко ще се качи горе.

Направи й едно трипче да я раздвижиш и ще се нормализира, ако й е в повече.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз меря винаги на студен мотор , а в книжката пише на загрят.

Но миналата седмица ме изненада на сина Акорда. Правя редовната проверка на течности и изненада. Всичко на горе. Спирачна течност,масло, антифриз и хидравлична.

 После се усетих ,че е близо 40 градуса жега.

Та и това има значение.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе, той спи в гаража летен сън, а там е поне 15 градуса по-хладно.

Ще го разходя скоро и то ш си обади. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Rakeem написа:

Аз винаги го държа над макса с около 2мм след престой('R' на твоята щека), но при теб(ако достига 'А'), малко са се оляли, но не е драма, в движение няма да ги усети, всичко ще се качи горе.

Направи й едно трипче да я раздвижиш и ще се нормализира, ако й е в повече.

Амии, в "следработен" режим си е под 'R', макар че не съм гледал на работещ мотор колко е точно. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...