Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Да кажем така.

Има основно два типа естери, използвани в маслата. Диестери и полиол-естери. Като цяло имат сходни работни х-ки, но разликата е в това, че полиол-естерите са значително по-устойчиви на обратната реакция с вода при високи температури. Тоест трудно се разлагат обратно на киселини и алкохол.

Диестерите са евтини, а полиол-естерите са скъпи.

 

Преди години, между 2016 - 2018 ако не се лъжа, гледах в руския форум, отработки на Амсойл Сигничър Серии 5W-30 (мали, колко добре го написах на кирилица :))

Та тогава ми направи впечатление колко бързо му се срива TBN-а на това масло. При начален TBN=12,5 имаше доста отработки с TBN около 5 - 6,  само след 5000км пробег. С доволен % градско, но не си спомням колко.

 

Питам сега, какви ли естери са използвали Амсойл в техните "топ" масла? Та им даваха периоди на смяна, на по 12 000 - 20 000 мили, и/или една година? ^_^

И Ravenol не знам какви слагат. Но при Ravenol не се сещам да съм попадал на подобен срив, на TBN-a.

 

Искам да кажа,че няма как да знаем какви естери съдържа дадено масло, тъй като и производителят не ги съобщава в msds-а.

Но иначе биват рекламирани със съдържание на базови масла V-та група, естери, и т.н., и т.н.

О.к. добре, но може да е кон, а може да е магаре... Пак ще тегли каруцата, но конят е по-издържлив.

 

Няма лошо, освен цената. Няма да разядат двигателя. Само всеки трябва да си има едно на ум, все пак, дали не плаща за кон, пък получава магаре. ;)

... щото магарето трябва да се разпрегне по-рано... :yes:

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Няма лошо, освен цената. Няма да разядат двигателя. Само всеки трябва да си има едно на ум, все пак, дали не плаща за кон, пък получава магаре. 

... щото магарето трябва да се разпрегне по-рано..

особено когато  Substance Not applicable,1-decene, hydrogenated 68649-12-7   5-10 % и най-вече *The exact percentage (concentration) of composition has been withheld as a trade secret за AMSOIL Signature Series SAE 5W-30, магарето май си е класическата кокошка;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Навлизаме в дълбоки води но ....всички рецепти , дори най- наточените съдържат в себе си някаква минерална база .Неизбежно е ,присадъчния пакет се разтваря само в минерално масло ,4 и 5 та група не се понасят с присадките но пък се смесват с 1/2/3 -та .Така ,че когато четете MSDS не се учудвайте .

 

Диестери ползват много малко фирми ,останалите или не ги включват или сипват POE .Сега защо някои анализи показват много бърз срив на TBN и висок TAN  зависи от доста фактори .Гледал съм отработка на Redline 5W30 с 25-% POE ,маслото беше буквално утрепано на 3500 км 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка, къде в България могат да се правят анализи? Има ли изобщо такива места?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

Да кажем така.

:yes:

И доста подвидове на полиестерите с различни характеристики.

А колкото до АМсойл-а, това си е високо естерно масло(над 15%, а може е над 20 да е било в по-стари формули, когато ПАО е било повече) и въобще не може да се сравнява с Равенол, които надали имат масло с повече от 5% естери.

Русия си е друга история, там няма масло, което да няма кофти отработка и за мен техните отработки не са коректив.

Но като цяло са си фенове на Естерите и им се радват като ги има в повече, ходи ги разбери. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol VMP е до 10% ,лошото е че са непостоянни в рецептите си и тази стойност се мени.Амсойл макс ,което съм виждал е 12% ,но и при тех са плаващи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги гледаш тези %, тъй като нито ги пише в СДС-а, нито могат да се хванат по спектъра на Фурие, по него може само да се установи наличие на Естери, но не и точно %.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На база окисление в свежото.

 

Напиши в youtube 

 

La Taberna del motor -испанец е но има английски субтитри

 

Алдар Хосе -руснак е,разполага с портативен ,преносим уред за анализ на масла.Мини лаборатория

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали това казвам, че с ИР спектър не можеш да хванеш точен процент, трябва си газ хроматограф, испанецът гледа ИР спектър.

Ето какво казва американеца:

I generally do not rely on FTIR for determining oil composition.  While it can be useful for some compounds, it is not specific enough for esters.  It measures absorbance from carbonyl groups (C=O) which esters contain. but so do other ingredients and additives.  Even if we knew the C=O absorbance was due entirely to an ester base oil, we do not know which ester.  There are many different POEs used in PCMOs and they vary from two to eight or more carbonyl containing ester linkages in the molecules, so their absorbance varies by type and therefore cannot measure the concentration with any accuracy.  If we know exactly which esters are in the formulation then FTIR becomes more useful, but that is the problem - we usually do not know which ester is in the formulation.

 

I much prefer gas chromatography which is capable of identifying the ester and measuring the percentage.  It also sees other base oils, including mineral oils, PAOs, and alkylated naphthalenes.  Interpretation of the chromatograms requires experience, but when mastered it is a powerful tool in understanding the base oil mix in lubricants.  Our labs had 16 GCs and we used them extensively in analyzing competitive products and for quality control.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ако каже, че на 5000 км не съм за смяна 😂 

 

Уловката е 250 моточаса.

 

 

IMG_20241101_112948.jpg

IMG_20241101_113646.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Претакай. ;)

На капка няма да е толко тъмно, но 250 м/ч са достатъчно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на 1000 да го източиш пак ще изглежда същото :D

Колко ти отчита като средна скорост компа за този пробег? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее чак така не. Аз го виждам на салфетката как става все по-тъмно и по-тъмно всеки път като го проверявам.

По моите сметки от темата с капковите проби средната ми скорост е около 20-25 км/ч.

Понеже моточасовника е до 100 часа аз го нулирам на всеки 100ч. Затова не мога да кажа точно показания за средна скорост. Но като съм сигурен за моточасовете и изминатите километри лесно се смята.

 

Иначе по груби сметки 250 моточаса се равняват на 20 хил км извънградско 😉

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Bizzito написа:

Иначе по груби сметки 250 моточаса се равняват на 20 хил км извънградско 

Ако е чиста магастрала!

 

Това е пробегът от преди малко на моето, но вече има 10% градско и е на 90 мото часа със средна скорост за целия пробег 74 км/ч.

IMG_20241101_190414_edit_698732143519942.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капковите проби са като късата пола на хубава жена -показват нещо но не всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, ceco_accord написа:

Ако е чиста магастрала!

 

Това е пробегът от преди малко на моето, но вече има 10% градско и е на 74 мото часа.

IMG_20241101_190414_edit_698732143519942.jpg

 

Само на магистрала ли е това, защото средната скоросат излиза 80 км/ч ^_^

 

преди 20 минути, Ивайло Димов написа:

Капковите проби са като късата пола на хубава жена -показват нещо но не всичко.

Е да, ясно е, бих казал почти нищо ама правя там. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 10 минути, Bizzito написа:

 

Само на магистрала ли е това, защото средната скоросат излиза 80 км/ч.

Ъъ, моя грешка.

74 км/ч е средната ми скорост, а мото часовете са 90. Поправих го.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на сметки, аз за друго те базиках ^_^

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аа, ее, аз като изведа Леджо извънградско карам, а не се офлянквам. ;)

А и имам поне 1500 км нощно.  Вторник ходихме с 1 френд до Варна да си купи кола. 415 км в тъмницата за 4,5 часа, а по селията съм си карал с 50 - все пак си има закон и ред.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето редовно каране извънградско е 270 км за 3 часа и половина. Като 1/3 е магистрала. Което идва средна скорост около 80 км/ч.

 

И аз ги смятам 250 моточаса * 80 км = 20 000 км. 

Ако е само магистрала ще са доста повече. Но както казах груби сметки са това. И все пак доста наработка е за маслото. Не че няма да изкара още толкова ама... такъв съм си и ме кефи да сменям по-често. 😀

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Празният път е песен за мотора.

IMG_20241029_065509.jpg

IMG_20241029_063159.jpg

IMG_20241029_063148.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.09.2024 г. at 22:38, dandilov написа:

 

@Bizzito Може спокойно да си ползваш DFE, ако не го "сърба". Също така и SFE 5W-20.

А FES 0W-30 също е много добро масло по х-ки. И то е с РАО + естери.

 

Няколко дни карам с FES 0w30 и засега мога да кажа, че съм много доволен.

Мотора осезателно утихна, засега го няма и онова почукване с което се борих. Точно това което търсих, тиха и мека работа на мотора. Предполагам, че молибдена, които съдържа играе роля за тази промяна.

Ако се задържи така това ще е маслото за мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

650-700 съм виждал в ОЕМ заредените масла при първоначалното пълнене от конвейера. А на пазара - при Red Line.

Но едно добро масло не е непременно необходимо да има такава висока доза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тойота имат OE 0W20 и 5W30 ,Total 5W30 за Кия и Хюндай ,SS серията на Амсойл .MoDTC ,волфрам ,титаний не решават проблемите със звънливи двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

 

Но едно добро масло не е непременно необходимо да има такава висока доза.

То е вредно дори. Къвто и ще да е молибдена(да не говорим за mos2) има склонност да прави отлагания и да запушва сегменти, особено при маслоядите.

Отделно, за да има баланс трябва и ZDDP да е на много високи нива, което прави маслото много пепелно.

200 за мен е лимита за двигател, който не харчи масло и под 100 за тия дето си похапват по малко, а за маслоядите трябва да се избягва или поне да е под 30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 29.10.2024 г. at 12:24, Ивайло Димов написа:

 

 

Пропан-бутана е гориво,което отделя пара при изгаряне ,също така е с най- високо съдържание на сяра от останалите -бензин,нафта,метан.

Леко съм объркан!? Пропан-бутана е гориво, което отделя (само) пара (вода) при (правилно!?) изгаряне и СО2. 

Сяра!? Откъде!? Даже добавената с цел безопасност миризма не е на серни оксиди.

 

@Rakeem 5-30 маслотото е НС, С3, 504 00/ 507 00  и си е супер за 3-5 000 км, когато е на промоция от Кауфланд!!

 

И още две стотинки по темата!

Съдържанието на  термините/реакциите(включително обратими) окисление/оксидация; естерификация; хидролиза и т. н.  !?!?

Редактирано от kalintry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 5 часа, Ивайло Димов написа:

MoDTC ,волфрам ,титаний не решават проблемите със звънливи двигатели.

 

Не знам от кога следиш но това за което говоря е малко превзета работа. :tooth:

Все пак като го чуя и ме дразни. Това което установих и не съм споменавал до сега е, че го прави предимно когато колата е на обороти и наклон надолу. Понякога и на равно веднага след като паркирам и после се изчиства. И то саммо ако е абсолютна тишина. Общо взето нищо особено. Много се заслушвам.

Но пък определено мога да кажа и че се засилва с увеличаване на пробега на маслото. 

От двигателя е 100%, имаше предположения да не е от нещо друго.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bizzito написа:

Много се заслушвам.

 

Но пък определено мога да кажа и че се засилва с увеличаване на пробега на маслото. 

От двигателя е 100%, имаше предположения да не е от нещо друго.

Има хора които сме по-сензитивни към техниката, дори на слух и мирис.

Моторът е най-тих когато е на мин. обороти, а ако е темпериран след повечко километра, дори не се чува. Случвало ми се е прибирайки колата в гаража, да врътвам на стартера - добре че има блокировка. Създадох си навик преди да въртя, да поглеждам оборотомера. :)

И, да, с увеличеният пробег на маслото, звукът на мотора се променя. Най-тих е с прясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен този шум се чува само на добре загрял мотор.

Иначе е песен в сравнение с дизела, във всяко отношение :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карайте ги тези коли и слушайте музика 😝🚬,по принцип звънливия двигател е от повдигачите на клапаните .Тва не се лекува с масло ,а с реглаж .Първоначално звънловостта е на студен мотор респективно на студено масло .Все още може да се кара при това положение ,когато и при загрял ДВГ звука е все така -реглажа е неизбежен .

 

Към колегата ,който се чуди за газта .

Нерафинирания нефт е пълен с примеси ,сярата е един от основните .За дизела  има еко изисквания ...последния стандарт е Евро 5 0.05 % съдържание .LPG е отпадъчен продукт ,в петролната кула това гориво се извлича първо и никой не се занимава да го пречиства защото е икономически нецелесъобразно .

Някога когато масово се използваха медни тръби в АГУ във филтрите се събираше меден сулфид ,който погрешно се смяташе за графит 🤣😂 защото е на вид подобна субстанция -мека ,мазна и цапа .

Много коли с АГУ които им се задръсти катализатора отзад от кюнеца смърди на развалени яйца ,на блато ,на пръдня ,има го и на бензин но миризмата не е толкова остра.

В САЩ няма коли с АГУ просто защото 1 галон с LPG е на цената на 1 галон А95 .За това са и най-големия износител на пропан-бутан в света.Главно в Латинска и Южна Америка .

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте маниаци!

 

Респект за ентусиазма и познанията относно моторните масла! Мога ли да се обърна за съвет и по-специално към @dandilov?

 

В семейството имаме 4 автомобила:

- Акорд 10 2018 2.0Т

- Сивик 10 2017 1.5Т

- ХР-В 2 2019 1.5Т

- ХР-В 2 2020 1.8

 

Контекст:

 

Off Topic

- Акордът е канадка, K20C4 с 10-степенен автомат, на 92х км, моя откакто беше на 72х км, средногодишен пробег - около 9-10х км, основно извънградско

- Сивикът е канадка 1.5Т с вариатор, произведена в Англия, L15BA, на 55х км, моя откакто беше на 23х км, средногодишен пробег - около 7х км, основно градско. Съхранява се в топъл гараж и студените стартове извън него са сведени до минимум - във връзка с вкарването на бензин в маслото. Периодично гледам да го разхождам и извън града.

- ХР-В 2019 е 1.5Т, германка, L15B7 с вариатор, на 15х км, наша откакто беше на 2х км, средногодишен пробег - около 2х км, смесено). Съхранява се в гараж и студените стартове извън него са сведени до минимум - във връзка с вкарването на бензин в маслото. Почти не се кара.

- ХР-В 2020 е 1.8, канадка, R18Z9, демек атмосферен инжекцион, задвижващ вариатор, на 36х км, наша откакто беше на 32х км, средногодишен пробег - около 3-4х км, смесено.

 

Всичките са били придобити като извънгаранционни (понеже са претърпели инциденти) и съм ги обслужвал (първите две собственоръчно) с това оригинално масло, а след като наскоро излезе, го смених с това. Нито една от колите няма проблем, който да искам да лекувам, по-скоро ми се ще да ги съхраня възможно най-дълго, предвид че след тях нищо не ме влече от гамата на Хонда и явно ще се задържим.

 

Има ли нещо по-добро от оригиналното 0W20 на Хонда, подходящо за тези автомобили? Което ти би използвал? Ще ми се да е еднакво за всички, за да мога да лавирам с остатъците от шишетата от една към друга.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Honda_Z

 

Здравей,

Писах ти на л.с.

 

Нека и другите "маслари" да препоръчат нещо. Пък после ще сравним. ;) :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Honda_Z написа:

съм ги обслужвал (първите две собственоръчно) с това оригинално масло, а след като наскоро излезе, го смених с това.

И мен ме интересува състаеа и качествата не тези масла. Първото налято масло тук в България беше Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection.

След това направих една промивка с Амсойл. Сега съм с това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид, че мен ме интересуваше специално мнението на @dandilov, други отговори не очаквам и си позволявам да пренеса ЛС отговора му тук, за да е полезна дискусията за всички:

 

Цитат

Не е проблемът в това, че е хидрокрек ОЕМ-ското, а цената му. За малко по-висока цена можеш да си позволиш масла с PAO и естери в състава си, които са много по-добър избор за турбилирани двигатели.

За целта ти, да използваш едно масло за всички, бих препоръчал да пробваш:

1. RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20

2. RAVENOL FES SAE 0W-30 - не гледай, че е 0W-30, на долната граница на 30-ката е и на горната, на 20-ката.

С което ти хареса повече как работят двигателите, това си го оставяш за нататък.

 

Може би трябваше да спомена, че не смея да променям вискозитета на маслото, а само вида и марката му. Аз нямам оплаквания как работят двигателите и не търся някакво подобрение. По-скоро по-добро съхранение е целта. 

 

От тези двете по-горе не намирам 0W20 на Равенол, Oil finder-a им свежда избора до тези, а Honda/Acura се споменава само в това и това. Първото има и изгодна 20л кутия с канелка, от която може да се точи, и която през литър излиза по-евтино и от ОЕМ-ското.

 

Въпросът сега е влиза ли в тази графа?

 

Цитат

масла с PAO и естери в състава си, които са много по-добър избор за турбилирани двигатели

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A, замислял ли си се, с тази нула има ли файда в нашия климат да се ползва?И другото ако ти меша горивото и си с верига дали й е по добре с този визкозитет?Просто си задавам и аз въпроси към маслените оракули.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ма тая тая 0W е условна ,щото динамичния вискозитет е един при 5° и съвсем друг при -30°.Аз съм карал с 0W40 25 годишна кола 🙂.

Едно време съвецките автомобили се караха целогодишно с M8Д (SAE 20) и M10Д (SAE 30) -моноградни минерални масла с много опоскан пакет присадки.

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро съм с Хонда ЦР-В, хибрид. Пред дилема, какво масло да сложа - 

Масло HONDA Type 2.0 0W-20  - оригинално по каталог на Хонда,

Масло MOTUL HYBRID 0w-20 - разработка на Мотул, специално за хибридни двигатели

Масло RAVENOL Eco Synth ECS или EFS EcoFullSynth 0W-20

 

Моля за мнение от хора с опит от този клас масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...