dandilov 2831 #1081 Отговорено 4 Март, 2023 Да, пепелта е малко надолу, за да покрият изискванията за 0.8, че беше малко над. Също и TBN е станал 7.8 , а беше над 8 по спомен. Работният вискозитет е повишен до 11.1, а беше 10 и нещо... HTHS вече е 3.25, а беше 3.1 по спомен. Flashpoint по спомен беше над 250, а сега е 244. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1082 Отговорено 5 Март, 2023 Ако и NOACK e нагоре, спрямо предходното, със сигурност ще са намалили ПАО-то. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1083 Отговорено 5 Март, 2023 (Редактирано) NOAK е същият! Пепелта беше 0,93 по едно време, после 0,77, а сега са я закотвили на 0,8 Ето двта tds за сравнение: Източници: https://oil-club.de/wcf/index.php?attachment/33354-pasted-from-clipboard-png/ https://www.ravenol.de/de/produkt/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30 Редактирано 5 Март, 2023 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1084 Отговорено 5 Март, 2023 (Редактирано) Дори и да са намалили ПАО-то, ще го бъде. Според официалния сайт има молибден, че и Естери. Спецификациите, които покрива също са на ниво. А бе добро е маслото, дори промоцийка има в момента, 4+1, за добри пари. С пепелта ще трябва да се свиква, вече всичко е с директно впръскване и никой няма да ни бръсне. Редактирано 5 Март, 2023 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1085 Отговорено 6 Март, 2023 Ха! Даже в ato24 го дават, че е още от старото (GM dexos1™ Gen 2). Явно изчистват склада... Сега е моментът! Интересно ми е новото зареждане на какви цени ще е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #1086 Отговорено 6 Март, 2023 Аз отдавна се отказах от общите поръчки Вече 3-та или четвърта смяна правя с Ravenol закупен от проверен човек, купувал съм и дооста части от него, та му имам пълна вяра. Между другото за сега на CR-V-то с Равенола се държи добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1087 Отговорено 6 Март, 2023 Ето го новият SDS на Ravenol DXG 5w30. По-постничък ми се струва и ПАО-то е надолу(на хартия), но реално колко е само те си знаят с тези интервали, които посочват. Sdb_RAVENOL DXG SAE 5W-30_1111124_de_ALL.pdf 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1088 Отговорено 6 Март, 2023 Малко е надолу, не е фрапиращо. В сравнение с други производители си е направо много добре! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1089 Отговорено 12 Март, 2023 Вчера го налях Равенола, дойде по-старата рецепта Dexos gen2, с дата 11/2022. https://oilgroupbg.com/pdf/ravenol/ravenol-dxg-5w30.pdf С 4+1 промоцията, явно чистят старите количества. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1090 Отговорено 18 Март, 2023 мдаммммм....дълбокото подстригване откъм челото продължава... All indicated data are approximate values and are subject to the commercial fluctuations. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #1091 Отговорено 19 Март, 2023 Image 002.mp4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1092 Отговорено 26 Март, 2023 Който иска Mobil с GTL, може да потърси новото MOBIL 1 ESP FORMULA P 5W-30. 1 - 5% PAO, + 30 - 40% GTL, + хидрокрек + друго, което не се упоменава какво е. Има наличие на алкилировани нафталини - до 1% и естери - до 1%. Изглежда като леко "окастрена" версия на старите ESP FORMULA и ESP 5W-30. Цената му е сравнително ниска за сега... EU-XX-Mobil-1-ESP-Formula-P-5W-30.pdf MSDS_1042921.pdf https://www.mein-motoroelshop.de/motoroel/nach-hersteller/mobil/6699/mobil-1-esp-formula-p-5w-30 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1093 Отговорено 26 Март, 2023 Аз да кажа две думи за Равенола: след 400км. съм приятно изненадан от това масло, двг работи много леко и разходът на гориво не се е повишил, а преди него бях с 0W20 на Петро. Определно наличието на около 50% ПАО + Естери си казват думата, въпреки по-високия вискозитет. За цената си е ТОП и го препоръчвам на всеки, ако може все още да се намери от старата партида по Илсак ген 2. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kongsklide 23 #1094 Отговорено 29 Март, 2023 Някой ползвал ли е това масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1095 Отговорено 29 Март, 2023 (Редактирано) Привет на Групата Почти година по-късно реших да споделя няколко думи за микса от този мой пост – КЛИК. По стечение на обстоятелствата D15-ката изкара с него почти година. Моторът си работеше през цялото време безпроблемно, но и температурите тази зима бяха относително високи. Не съм забелязал каквито и да било визуални промени в микса през зимата. Остана си течлив и не създаваше ядове при температури около нулата. Също така, лятото другата ми Хонда с R18A2 мотор бе на микс 2:1 (Mobil 1 ESP x2 0w-20 : Motul 300V Ester Core 10w-40). И там нямах проблем с представянето на микса. Сега се готвя да го повторя за лятото В момента преведох D15-ката (D15z8) на Pakelo Helium FXT 5w-30 с помощта на колегата @tsonev.autofix На хартия маслото изглежда чудесно откъм кинематичен вискозитет (KV), HTHS и вискозитетен индекс (VI). Noack-ът също е достоен. За мен лично е ОК да съм на хидрокрек , особено предвид характеристиките на това масло. Първите впечатления са отлични - лека и тиха работа на мотора. Ще видя как ще се представи в рамките на следващата 1 година – такъв период планирам за смяна. Поздрави! Редактирано 29 Март, 2023 от emod 3 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #1096 Отговорено 29 Март, 2023 Интересна манджа си забъркал. Какво се получава като вискозитет в даденото съотношение - 5в30ка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1097 Отговорено 29 Март, 2023 (Редактирано) Кинематичен вискозитет около 9.4 cSt при 100 С. Теоретично на границата между 20-ка и 30-ка. Какво точно става с 0W-то и дали става 5w- не мога да кажа Мога само да потвърдя, че не съм имал проблем през тази зима... и толкова. Не ми беше целта да го карам зимата. Просто така се случи. Миксът е с летно предназначение. Редактирано 29 Март, 2023 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #1098 Отговорено 29 Март, 2023 През последната година си доста тих, за какъв пробег става дума и все така предимно градско ли я караш? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1099 Отговорено 29 Март, 2023 Пробегът на D15-ката не е голям - около 3000 км макс. Понякога я карам аз, понякога я давам под наем Режимът е с превес извънградско + понякога много къси пътувания + Софийско градско (в центъра). "Същият" микс (2:1), но на R18-ката, отнесе към 7000 км. (60/40; извънградско/градско, но леко) Тя ми основна кола в момента. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1100 Отговорено 30 Март, 2023 Че моторът утихва с наливането на почти всяко прясно масло е факт, но Стефан твърди че клиентите му са доволни от първоначалният ефект. Последващо инфо обаче няма, та споделяй за Пакелото. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #1101 Отговорено 30 Март, 2023 (Редактирано) Всеки хвали своето масло В този ред на мисли, High Performance Lubricants (HPL) са направили по желание на член на BITOG серия масла БЕЗ подобрители на вискозитета (VI improvers). Дето се вика, мечтата на всеки маслен маниак . Маслата са наречени High Performance Lubricants No VII series engine oils и са със специално подбрана за целта комбинация от базови масла (в т.ч. PAO и естери) и пакети добавки. Има ги в Euro вариант (подходящ за заместване на VW 502 00/505 00, Porsche A40, ACEA A3/B4, API SL, Daimler MB 229.3/229.5, Renault RN0700/0710, Volvo 95200356) и PCMO вариант (подходящ за заместване на API SP, dexos1 TM Gen3, ILSAC GF-6A, Chrysler MS6395, Ford WSS-M2C945-B1, Ford WSS-M2C946-B1). Вече са на пазара в САЩ. За това става въпрос: А това са им характеристиките: Ако някои се интересува, това линк към темата в BITOG - КЛИК И, да, цената - КЛИК Редактирано 30 Март, 2023 от emod 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OKCAH 3 #1102 Отговорено 3 Април, 2023 Колеги, помагайте че се омотах от информация. Колата е ЦРВ бензин 2013 само на предно, 155к.с. Досега е карана само с масло от Хонда 5w40 каквото слагат от Бултрако( знам, знам...) Та, сега съм се насочил към някое друго,например реванол или мотул и понеже сервиза отсеща /"6+"/ работят с мотул ми се ще да си спестя ходенето до Бултрако отново. Та накратко - какво е правилното масло Мотул за този двигател и на какви спецификации трябва да отговаря по ACEA, API и т.н. ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1103 Отговорено 7 Април, 2023 (Редактирано) https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=fc8360ad508c214276bf6bb1b96da560 https://www.motul.com/cz/en/lubricants/recommendations/fc8360ad508c214276bf6bb1b96da560?category_id=1null&model_id=bc0f819e0b044a71&type_name=CR-V+2.0i-VTEC+2WD+(2011-2015) За теб масла по ILSAC GF-6A, API SP Редактирано 7 Април, 2023 от dandilov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #1104 Отговорено 1 Май, 2023 Подходящо ли е за К24А3 за летният сезон с оглед високите температури 5w40 - VSI SAE 5W-40 спрямо FDS SAE 5W-30? И кое е най-подходящото масло за този двигател и пробег над 200хил.км., газ, catless, 30/70 градско/извънградско каране, понякога вкарване във високи обороти за кратко време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1105 Отговорено 1 Май, 2023 На съвременното добро синтетично масло не му влияят летните температури. Ravenol VSI - не е за тоя двигател. Ако двигателят ти не харчи масло и е в добра кондиция (независимо от 200 хил. км.) - виж какво препоръчват Ravenol: https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=29454d01a4b9e10a555303fdca65ea3b На мен най ми харесват SSV и FDS. А също и Ravenol DXG. Ако двигателят ти гори масло, тогава изразът "най-подходящото масло за този двигател" губи смисъл. Каквото и масло да му сложиш няма да му хареса. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1106 Отговорено 1 Май, 2023 Преди 2 часа, dandilov написа: На мен най ми харесват SSV и FDS. А също и Ravenol DXG. Да,с много добри впечаталения съм и аз от SSV 0W30.Тиха работа,добре "развърта" мотора,няма разход за сега 4к.Да кажа,че за пръв път наливам SSV,и като цяло Равенол. Така че колегата може да избере,което си поиска от горе изложената селекция от търсачката на равенол,но не и крайности от сорта на 5W40;10W40 Ако аз трябваше да избирам за този мотор,бих избрал едно 5W20, от върховите синтетики на равенол или амсойл. Има и мобил,но не се намира по нашите ширини или само едно,което събира вниманието ми за в бъдеще: https://www.oil-club.ru/forum/topic/33174-mobil-1-esp-lv-0w-30-c2-a5b5-api-sn-stjlr-035007-bmw-ll-12fe-mb-22961-volvo-95200377-ford-wss-m2c920a/page/15/ 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #1107 Отговорено 3 Май, 2023 Едно видео и за масление филтри, повечето от тях се предлагат и на нашият пазар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
heyu 0 #1108 Отговорено 18 Май, 2023 (Редактирано) Здравейте, отскоро притежавам Jazz 2006 година, L13A1 двигател. В ръководството освен табличката с вискозитет, препоръчват масла API SL. Предишният собственик (колата е внесена от Швейцария) е използвало масло на Toyota 5W-30. Въпросът ми е бих ли могъл да използвам Ravenol DXG 5W-30? Или трябва да гледам други версии на Ravenol? Редактирано 18 Май, 2023 от heyu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1109 Отговорено 18 Май, 2023 Можеш да използваш всичко от 0W-20 до 5W-30, но си зависи най-вече от текущото състояние на двигаеля и режима на експлоатация! (гори ли масло, трака ли веригата, повече градско и др.) DXG 5W-30 е много добър избор за 30-ка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #1110 Отговорено 19 Май, 2023 Някакво мнение относно : https://ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html - с това съм в момента и вече 4-5 смени или : https://ato24.de/en/honda-ltd-sn-5w-30-4-l.html Не са ли еднакви ? Мога ли да поръчам второто ? п.п. Карал съм хонделката (Джаз 1.2 2005 с BRC газ) само с Петро (не знам защо няма вече ?!) и първото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1111 Отговорено 19 Май, 2023 Едното е САЩ, другото Япония, иначе разтуриха представителството на РС у нас Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #1112 Отговорено 19 Май, 2023 Е, нали поръчвахме Петрото от АТО24 ? Аз не съм купувал от тук. Питам, защото Петро няма отдавна и при немците Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1113 Отговорено 19 Май, 2023 (Редактирано) 9 minutes ago, ИцоД said: Е, нали поръчвахме Петрото от АТО24 ? Аз не съм купувал от тук. Питам, защото Петро няма отдавна и при немците А в АТО24 няма от бая време трябва да напомним на Наско да ги пита Редактирано 19 Май, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #1114 Отговорено 19 Май, 2023 Наско ги пита и каза че не са му отговорили или просто няма...нещо такова. Аз питах за качеството - дали има разлика, а то е ясно че едното е щатско, другото-джап. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1115 Отговорено 19 Май, 2023 Honda Synthetic Blend - като видите "Synthetic Blend" винаги да имате едно на ум, че това е смес от различни хидрокрек групи масла ! А на това масло има анализ в oil-club.ru и msds също. Не ми се занимава сега да ровя. Който има интерес може да го намери там. По спомен, ако не ме лъже паметта, беше смес от хидрокрек 3-та + хидрокрек 2-ра групи и някакво количество минерално. Ресурс 3 до 5 хил. мили макс., в зависимост от режима на каране. LTD - не съм попадал скоро на анализ, за да видя новото SP как е "сглобено", но и там си имайте едно на ум. Като са ОЕМ на Honda, не си мислете, че са най-добрите масла. И не ги прави Honda, а определен производител на масла, избран от Honda, по спецификации на Honda, покриващи минималните изисквания за гаранционна поддръжка. Маркетинг... За тая цена спокойно можете да си купите доказано по-добри масла. Едно Shell Helix Ultra, например. Но чистата Ultra, без други абревиатури като ECT, AVL и т.н. Кеф ти 5W-30, кеф ти 0W-30 A5/B5. А пък, ако искате нещо още по-добро - избирайте от Ravenol USVO. 2 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1116 Отговорено 20 Май, 2023 Ей тук една сводна таблица за сравнение 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_gorski@abv.bg 7 #1117 Отговорено 29 Май, 2023 Колеги за хонда акорд 8 генерация 2.4 type s, подходящо ли е AMSOIL Signature Series 0W-30 Synthetic Motor Oil? Колата е на 100000 евентулно. Кара се на газ и предимно късо градско. Няма ревизия на двигател. Минах 1000 км и не засичам да харчи масло. Закупих я скоро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #1118 Отговорено 31 Май, 2023 По принцип е подходящо, но AMSOIL Signature Series 5W-30 по ми харесва! Tа дори и AMSOIL Signature Series 10W-30. При това "късо" градско, успява ли да мине на газ? И колко от времето работи на бензин? Ако работи повече на бензин, при такова късо градско ще трябва да сменяш маслото на 5-6 хил. км. И държиш ли на Амсойл? Понеже има и по-добри според мен масла. Като Ravenol DXG 5W-30, например. А и Ravenol SSV или FDS, също. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1119 Отговорено 1 Юни, 2023 (Редактирано) @ivan_gorski@abv.bg Преди време карах с Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км - 210 мото часа (85% извънградско) и бях доволен, та вероятно пак на него ще се върна. Градските преходи, макар и в лек оборотен режим на мотора изпиват ресурса на маслата, поради много ниската средна скорост и бързото натрупване на мото часове. Чисто градско тези 210 м/ч са дори под 5000 км ресурс със средна скорост около 20 км/ч. Извънградската средна е минимум 80 км/ч. Но пък моето V6 обръща на газ много бързо, заради високото топлоотдаване на мотора. Сутринта пак го наблюдавах. Паля, вадя колата от гаража, затварям го и тръгвам. След 300 метра обръща на газ и следващите 2,2 км минавам 3 светофара + 1 ЖП прелез, 1 кръгово и 1 Т-образно нерегулирано кръстовище, на което завивам наляво - тоест дебна пролука и от 2-те посоки. Та общо за 10-тина мин. (поне половината на място) стигам дестинацията, ако хвана зеленото и няма влак. Това ми е най-бавният градски маршрут 15 км/ч средна скорост. Ако това е ежедневие и без извънградско, ресурсът на добро масло среден клас е 3000 км. Та, засечи си дневния маршрут като км и минути, за да имаш груба представа. Иначе, да, газта държи маслото чистичко, но времето си тече и работи против него. Редактирано 1 Юни, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Simeto 1 #1120 Отговорено 4 Юни, 2023 Някой дали е пробвал Равенол FDS 5-30, търсих във форума, но не намирам никакво инфо. Гледам, че е пълна систетика, ACEA A5/B5, ACEA A7/B7,API CF, API SL, Чудя се дали е подходящо за Сивик 8, 1,8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове