Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Много..,1л./1000! 5W30

Предишния собственик ,каза че наливал 10W40,и още тогава ми светна лампата на маслото в главата ми:huh:,но късно!

А той го е наливал,да намали този разход.

Веднага след покупката,се наля правилния вискозитет и си "показа рогата"!

За сега вече 1000км.,няма никакъв разход на масло.Незнам дали не трябваше вместо 5w30, да сложим 5w20?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше 0.5л/1000км, пак с 10 w40. Буталата бяха пак с измита периферия, но челата им доста по-чисти. Фена не е снимал при разглабянето. Тази снимка е моя, с калпав ендоскоп.

Като мине разработката, минавам на 5w30.

IMG_20221223_062908.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.12.2022 г. at 18:43, Rakeem написа:

Говоря за това, което наливат дилърите https://www.oil-club.ru/forum/topic/48596-honda-engine-oil-type-20-0w-20-svezhee/

В това масло няма и 1% синтетика, и нека не жунглираме с кракинга и групата минералка.

Това масло при висок температурен режим ще дропва за 5к., а в повечето случаи се кара по 15-20к.

Така че онези отлагания и затлачвания на сегменти и с 0в20 се постигат без особени усилия, особено ако ДВГ си хапва масълце.

Еми за тва аз взех 5W30, на следващата смяна може да пробваме 0W20 ама аз лично не виждам смисъл. 
 

Не съм се ровил в нета да видя дали много хора карат с 5W30 на 1.5T моторите. При смяна на 8к( да не са и по-малко) не мисля, че ще е голям дерт. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казват от Хонда. 

Или ползваш тяхното 0в20 или 0в30/5в30 на друг бранд.

Тоест ако не ползваш тяхното, трябва да ползваш по-висок вискозитет. 

Тъй като тяхното не е нищо особено като база, но е натъпкано до ушите с антифрикционни добавки, което донякъде ще компенсира по-високото износване на мотора с нисковискозни масла без достатъчно богат пакет присадки.

Но от друга страна присадките са нож с две остриета, особено ако моторът подхарчва масло. 

Така че, аз лично бих предпочел по-висок вискозитет с по-качествена база и балансиран пакет присадки.

image1.PNG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

@ceco_accord

Цецо, след разработката си налей 5W-40 - ската, за да направи доработката. Карай с него 6 хил. км., пък после пробвай 5W-30!

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Моя грешка. Омешах ги аз тез масла в главата си, а само 2 коли имам.:) Да 5w40-ката ще е за Сивика.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно прясно видео за менте на Mobil 1 "made in the USA". За тези, които не разбират руски: Купено е от голям интернет магазин, опаковката е отлична и цената му е долу-горе колкото оригиналното. При анализа (правен в две различни лаборатории) се установява чиста минерална база без почти никакви противоизносни добавки, т.е. това не може да се нарече моторно масло, а по скоро е масло за промиване на двигатели и вероятно е от азиатски произход. Авторът (torcon), който е един от най-добрите руски експерти по моторни масла го определя като "тихият убиец на двигатели".

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте търся 1л двигателно масло за CR-V 3 2.0 , някой ако има налично на разумна цена . Весело посрещане на новата година на всички  .

Редактирано от Vitio
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Интересно ми е какво ви е мнението за Amsoil 5w-30 SAE signiture? Току що го сложих на Акорд 8ма R20. От както имам колата два пъти съм сменял маслото с Ravenol SAE 5w-30 и педантичните наблюдения ми са, че двигателят мърка много приятно, за 9к нямах загуба, може би 100-200гр да съм долял. Реших да сменя с Амсоил, да пробвам с по-скъпо масло какъв ще е резултатът.

На първо четене, мъркащият звук го няма, двигателят е тих, но усещам по-груб звук, който не ми е толкоз приятен както преди.

 

Вие имате ли наблюдение от Амсоил с такъв двигател? Или от какво сте доволни при него?

 

Весело посрещане на 2023!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой точно Ravenol SAE 5w-30 си ползвал до момента, че те са точно 18 вида?

И от къде купи Amsoil-а?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^В момента 9 хил. км. съм със същия Amsoil. Впечатленията са ми следните:

- Много бързо потъмнява и в момента е почти черно.

- Малко по-бавно ми гасне лампичката за маслото на студен двигател (което не изключвам да е от филтъра, въпреки че пробвах Mahle и Man).

- Гори го съвсем малко повече от досега ползваните Petro Canada, Ravenol, Yacco, но това вероятно се дължи на разлика в трасето и шофирането.

Не мога да направя никакви конкретни изводи от горното. Все пак имам някакво вътрешно чувство, че не е най-доброто масло за този двигател в моя конкретен случай.

Другата седмица ще го сменям с Mobil1.

Редактирано от note
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, dandilov написа:

А кой точно Ravenol SAE 5w-30 си ползвал до момента, че те са точно 18 вида?

И от къде купи Amsoil-а?

Не знаех че са толкова много 😀

Ravenol FO е маслото.

Купувам само от общите поръчки от Ато.

Доста следя колата и на пръв поглед разходът е по-голям с Амсоила. Ще споделя повече наблюдения с времето.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FO и Signature 5W-30 имат сходни общи х-ки. През последните 2 години, Амсойл променяха рецептурата. В момента даже msds-ът на маслото е "скрит" и не може да се види съставът му. Щом не ти харесва звукът на двигателя с него, карай до 6 - 7 хил. км. и го смени. Много отзиви казват, че потъмнява бързо, дори и при чист двигател, което не е добър атестат...

От друга страна FO е на хидрокрек база. Тоест - среден клас масло. Вместо него може да пробваш DXG. То е едно от "топ" маслата на Равенол в момента. Не се овъглява лесно и не потъмнява бързо при чист двигател, разбира се.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много, ще имам предвид и ще следя та да видим. Двигателят е в добро състояние, няма почти харч на масло, на 180к км, няма газ и си го пазя, затова ми се искаше да пробвам с по-висок клас масло, как ще работи. 

Ще имам предвид DXG варианта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте  , някой ползвал ли е Honda Synthetic Blend 5W-30 на CR-V 3 2.0  ? Благодаря предварително  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един образователен клип за щетите в двигателя от некачествено моторно масло.

Клипа е на руски.

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгледах внимателно видеото. Хм, не бил го нарекъл точно образователно. По-скоро реклама на определена марка масло, основана най-вече на чисти внушения.

Първо показват един зацапан с масло двигател с незнайна история (км., масло и интервали на смяна), разглобяват го на съставни части и го разглеждат с ужасени физиономии. Единственото, което се казва за него е, че е каран със Стандартно масло. След това започват да смесват различни съставки (на око :tooth:), създавайки два вида масла - Стандартно (разбирай лошо, което зацапва и убива двигателите) и Нашето (разбирай масло-слънце, с ПАО, естери и може би амброзий :tooth:). След това показват две туби масло - стандартно (внушава се, че всички масла са еднакви) и Нашето (което е различно и великолепно) и започват да тестват забърканите на око съставки, слагайки знак на равенство между тях и съдържанието на тубите :wacko:. Разбира се, нашето масло се показва отлично, за разлика от този убиец на двигатели - стандартното. За финал се показва един двигател, каран само с Нашето масло - чист, лъскав, сълзи да ти потекат от умиление :worthy:.

Какво да кажа - нелош сценарий, добра игра (има и специалист, който вероятно наистина разбира от масла) и техническа обезпеченост. Със сигурност ще има успех в определени среди.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си гледал внимателно или поне не си разбрал какво се случва.

Това което бъркат е илюстрация на методиката и до някаква степен разяснение какво може да съдържа едно масло и по какво биха се различавали. 

Това което тестват са две маркови масла.

Тяхното масло безспорно е много висока летва, ама много. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Rakeem написа:

Тяхното масло безспорно е много висока летва, ама много. 

 

преди 20 минути, inspektora написа:

Какво да кажа - нелош сценарий, добра игра (има и специалист, който вероятно наистина разбира от масла) и техническа обезпеченост. Със сигурност ще има успех в определени среди.

 

Приемам твоята корекция, но общия смисъл на това което съм написал не се губи.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е точно така. 

Това което тестват, като коректив, е едно стандартно масло, чиито подобия под различни брандове наливат 90% от потребителите.

Тези масла, ако се карат повече километри(имай предвид дълги интервали на смяна), причиняват точно тези вреди по двигателя.

Тестът с колбата е показателен.

А колкото до тяхното масло, няма никакъв надут маркетинг и помпозни изявления без покритие, просто хората си представят продукта.

Разбира се, както и те казват, хубавото струва пари, а тяхното хич не е евтино.

Аз лично не бих дал близо 200лв. за 4л. масло, дори и да си струва всяка стотинка.

Пък и като гледам анализите е доста близо до Амсойла, който е по-евтин, пък и достъпен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както виждаш, аз никъде не се произнасям за качеството на маслото. Коментирах внушенията във видеото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам какво толкова внушават. 

Показват добро масло и казват, че двигателя ще се запази като нов дълги километри.

Аз нямам никакви съмнения в това внушение.

След като моят двигател беше като нов на близо 100к. с не толкова добри масла, но все пак 50к. съм го сервизирал оптимално спрямо маслото, то съм напълно сигурен, че с това или аналогично масло на 300к. ще бъде в отлично здраве.

Тук сме виждали двигатели на по 200к., които са за основен ремонт и то заради маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 hours ago, Rakeem said:

Ами не е точно така. 

Това което тестват, като коректив, е едно стандартно масло, чиито подобия под различни брандове наливат 90% от потребителите.

Тези масла, ако се карат повече километри(имай предвид дълги интервали на смяна), причиняват точно тези вреди по двигателя.

Тестът с колбата е показателен.

А колкото до тяхното масло, няма никакъв надут маркетинг и помпозни изявления без покритие, просто хората си представят продукта.

Разбира се, както и те казват, хубавото струва пари, а тяхното хич не е евтино.

Аз лично не бих дал близо 200лв. за 4л. масло, дори и да си струва всяка стотинка.

Пък и като гледам анализите е доста близо до Амсойла, който е по-евтин, пък и достъпен.

https://extreme-oil.com/catalog/masla_extreme/vrs_pao_an_ester/0w_5w_30/2280/

ей това 150 лв за 5 литра по-става, ама Венолци (Равенолци) не го дават тука;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, също много добро масло.

Не съм ги гледал руснаците до сега, но изглежда сериозно избухват.

Като свърши войната, ще се намери кой да ги внася.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Rakeem said:

Да, също много добро масло.

Не съм ги гледал руснаците до сега, но изглежда сериозно избухват.

Като свърши войната, ще се намери кой да ги внася.

то се прави в Лодз Полшав завод на Венол засега само за руския пазар...не е ясно в момента как се развиват нещата, ама бай Игор Шевчук си знае работата - Равенол, Венол, Авено и т.н...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видеото е добро, както и темата - полезна, така че "умната, иначе русата". :)

А ако ще е "блондинката" - с нея, за малко и после следващата.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте  , за 5W-30 на Хонда нищо не казахте , някой ползвал ли го е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си струва парите, вземи това https://oilgroupbg.com/масла-mobil/mobil-1-esp-formula-5w-30-1-литър.html

Но го вземи точно от там, да не попаднеш на някое менте. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, Rakeem написа:

вземи това 

Има туби,на които е без "Ilsac Gf-5".Германското от ато е без.Сега съм с английски от "opie oil.co.uk"

    и е със тази спецификация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Не си струва парите, вземи това https://oilgroupbg.com/масла-mobil/mobil-1-esp-formula-5w-30-1-литър.html

Но го вземи точно от там, да не попаднеш на някое менте. 

+ 2 ръце и 2 крака UP от въпросния сайт.. Изключително лоялни хора , вече 5ти или 6ти път поръчвам от тях и не само масло и Найстина си заслужават.

Поздравиии

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. И аз се сдобих скоро с HONDA CR-V 3.   2011год.  RE5  R20A2 2000 см3. бензин ръчка.

Докарах я на ход от Нидерландия. Не изхарчи никакво масло, стои както беше на максимума. Нямам представа какво е маслото вътре, но е доста чисто.

В книжката пише км. на смяна и вече е на 8000, т.е. за смяна. Общия километраж е 76000.

Ще се кара по 40 км/ден градско. Лятото и извънградско. 

Въпроса е с какво да го сменя - на HONDA или друг бранд. И какъв вискозитет за България.

Явно изпуснах общите поръчки.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, rusevrosen написа:

Общия километраж е 76000

Ако са реални,примерно това:https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, а за лятото в жегите и задръстванията... Мислех че е твърде "тънко".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще държи,не се притеснявай!Това е "suv",200 едва ли ще гониш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си изпуснал общите поръчки. Правят се по няколко пъти в месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Предполагам, че след като се обяви в раздела се въвежда поръчката. По рано няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, а след приключването и отнема около 2 седмици поръчаното да пристигне в София. Не е много, а и работата е сигурна + спестовна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да използвам темата за препоръка относно един не-хондовски двигател?

Става въпрос за Toyota 1G-FE VVT-i. Книжката е много остаряла: API SH/SJ energy conserving или ILSAC.

Колата се кара 3 хил. км. годишно, 80% градско на газ (къси разстояния, палене на студено, задръствания), 20% магистрала на бензин 4 до 5 хил. оборота (къси скорости).

Сравнително лоша комбинация. Поради това целта ми е единствено да си пазя двигателя/евентуално катализаторите, а икономията не ме интересува.

По принцип съм се ориентирал към 5W-30 ACEA A3/B4. Примерно тези на Равенол:

ravenol-hps-sae-5w-30

ravenol-hcl-sae-5w-30

До момента е карана с Ravenol VST 5W-40 (по-гъсто е от нужното) и Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30 (изчезва от пазара). Amsoil не ща...

 

Приемам идеи всякакви. Благодаря! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гори грам. Просто режимът на шофиране е тежък - зимата в града, лятото на сравнително високи обороти. А и мисля да удължа интервала на смяна до година и половина или 5-6 хил. км.

P.S. Предпочитам да е марка с възможно по-малко ментета.

Редактирано от note
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...