Cyreon 201 #881 Отговорено 30 Ноември, 2022 Моbil 1 ESP 5w30 с такова карам от 2013 година досега. Смяна веднъж годишно или 6000 км, горе-долу това му е капацитета, може би малко повече. Нямам основание да искам да го заменям с друго. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #882 Отговорено 30 Ноември, 2022 Здравейте колеги Хондаджии , Не можах да откиря информация за това масло от снимката "Honda Synthetic Blend 5w-30". Ако може да споделите някой ползвал ли го е от вас и хубаво ли е маслото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #883 Отговорено 30 Ноември, 2022 Колега върни се в началото на тази тема... Ще откриеш всичко! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #884 Отговорено 30 Ноември, 2022 (Редактирано) Здравей колега, Имаш предвид част 1 или тази част? Рових, но не открих нищо... Редактирано 30 Ноември, 2022 от BGavrilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #885 Отговорено 30 Ноември, 2022 Ето ти още нещо.... Отдели си време да прочетеш всичко в темата за маслата, и ще бъдеш информиран стабилно за нашите масла ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #886 Отговорено 30 Ноември, 2022 Благодаря ти, но тази тема не отговаря на въпорса за конкретното масло Все пак, аз си намерих информация, благодаря още веднъж 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #887 Отговорено 30 Ноември, 2022 преди 8 минути, BGavrilov написа: Благодаря ти, но тази тема не отговаря на въпорса за конкретното масло Все пак, аз си намерих информация, благодаря още веднъж Има всичко, което ти трябва като фен на Honda... Търсене му е майката! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #888 Отговорено 30 Ноември, 2022 Да, така е..Но информацията точно за това масло е оскъдна, явно не се ползва толкова често или не е хубаво, затова и попитах, някой ако има опит, да сподели 😊 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #889 Отговорено 30 Ноември, 2022 @BGavrilov Нормално, среден клас масло, на база хидрокрек III-та група, но може да има и II-ра група в смес. При гориво бензин издържа до към 6000 км. или 150 моточаса. Поне така беше докато отговаряше на спецификации API SN и ILSAC GF-5. https://www.oil-club.ru/forum/topic/32824-honda-synthetic-blend-5w-30-svezhee/ Сега вече отговаря на API SN Plus, API SP и ILSAC GF-6. Не е налично в момента в ato24.de https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #890 Отговорено 30 Ноември, 2022 @dandilov Благодаря ти за отговора! Тоест, по-добре да си бях взел Motul 8100 Eco Lite 5w30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #891 Отговорено 30 Ноември, 2022 И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BGavrilov 12 #892 Отговорено 30 Ноември, 2022 Е поне е пълна синтетика мотула, а не е бленд .. би трябвало да има разлика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6036 #893 Отговорено 30 Ноември, 2022 Карах с такова Н масло предишният си Акорд 7 - нямам лоши спомени. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #894 Отговорено 30 Ноември, 2022 Преди 1 час, BGavrilov написа: @dandilov Благодаря ти за отговора! Тоест, по-добре да си бях взел Motul 8100 Eco Lite 5w30 Аз съм в момента с този Мотул...! Мотора е доволен... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 205 #895 Отговорено 1 Декември, 2022 (Редактирано) Преди 22 часа, BGavrilov написа: Е поне е пълна синтетика мотула, а не е бленд .. би трябвало да има разлика. ъъъ, не. Няма начин да е пълна синтетика. Добър хидрокрак. намерих SDSа Хидрокрак >70%, рафинирано минерално 25% 1-2% ПАО Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика" Редактирано 1 Декември, 2022 от Restless 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #896 Отговорено 1 Декември, 2022 Официално е прието хидрокрек III-та група (VHVI group III) да се приравнява към "синтетика". В състав >70% е О.К. Проблем е ако е по-малък процент, а останалата част е запълнена с VHVI group II и/или минерално масло (group I). Все пак аз бих предпочел масло на GTL база (VHVI group III+), пък е и по-евтино. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #897 Отговорено 1 Декември, 2022 22 hours ago, mitaka0007 said: Аз съм в момента с този Мотул...! Мотора е доволен... иаз, и аз, бях де... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #898 Отговорено 1 Декември, 2022 23 hours ago, dandilov said: И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде. ...и има що да е по-скъпо се оказва... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #899 Отговорено 1 Декември, 2022 Ами не е редно да е чак толкова по-скъпо, но добре. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 205 #900 Отговорено 2 Декември, 2022 не съм сигурен кое е група 3 или 2, скриншот от сдс-а. Който е от 2021, има го в темата за това масло на oil-club Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #901 Отговорено 2 Декември, 2022 Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"....то и за всички останали е така...баснята за Германия свършва с ограниченията за автобаните им 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #902 Отговорено 2 Декември, 2022 13 hours ago, dandilov said: Ами не е редно да е чак толкова по-скъпо, но добре. Ами не знам как е сега, че и двете ги няма в Ато-то, но аз като взех Motul-а беше 34.95 за 5 литра, Honda synthetic blend-а беше 7.49 за 0.946 литра. Виж Петрото си беше 29,95 за 5 литра, ама и то се затри някъде. Става въпрос за 5w30 и за трите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 205 #903 Отговорено 2 Декември, 2022 преди 39 минути, Тъмнозелен самурай G86-P написа: Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"....то и за всички останали е така...баснята за Германия свършва с ограниченията за автобаните им за Германия законът е по-строг - касае какво точно пише на тарата- личи си при Равенол, там "чиста" синтетика са им USVO маслата Но разликата във формулировките е много тънка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #904 Отговорено 2 Декември, 2022 (Редактирано) След три смени с Mobil 1 ESP 5W30 (C3), сложих FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-FE 0W30 (С2). След изминати около 1500 км., не усещам някаква разлика. Досега не ми се е налагало да доливам от смяна до смяна (10К) и ще видим и с Фукса дали ще е така. Някой има ли опит с това масло? Редактирано 2 Декември, 2022 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #905 Отговорено 2 Декември, 2022 @inspektora Точно какво си очаквал да се случи или да усетиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #906 Отговорено 2 Декември, 2022 (Редактирано) 6 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said: Редактирано 2 Декември, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #907 Отговорено 2 Декември, 2022 6 hours ago, Restless said: за Германия законът е по-строг - касае какво точно пише на тарата- личи си при Равенол, там "чиста" синтетика са им USVO маслата Но разликата във формулировките е много тънка абе така, ама където пише Fully synthetic мнооого рядко е над 30% РАО, но то откак преиеха НС да е "синтетика" какво да чакаме, иначе всеки втори кара "с пълна синтетика", общо взето като всяко праивло си има изключения, които го потвърждават... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #908 Отговорено 2 Декември, 2022 @CARPERA Защо смяташ, че съм имал някакви очаквания? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
metko 2 #909 Отговорено 9 Декември, 2022 (Редактирано) Здравейте колеги, трябва да сменя двигателното маслото на колата на жената Jazz 2009, 1,4/100 к.с., i-shift, по километража 110 000, която се кара единствено в града на къси разстояния и само на бензин (5-7 км. и се гаси). 3 години / 3 смени до сега беше с Motul 5w-30 8100 X-cleanFE, C2/C3, API SN - сменя се между 7-9 хил. без доливане. Но след всичко прочетено тук във форума, стигнах до убеждението, че това не е правилното масло за този двигател (поради С2/С3). Може ли да ме посъветвате какво бюджетно масло (Шел, Петро или друго) ще е добре за този двигател и с кой сертификат А3/В4 или А5? Редактирано 9 Декември, 2022 от metko Доизясняване на въпроса ми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #910 Отговорено 9 Декември, 2022 Проблемът не е толкова в маслото, което си ползвал, а най-вече интервалът му на смяна! При предимно градско, на къси разстояния, интервалът на смяна e трябвало да бъде съкратен до 4000 - 5000 км. Особено при АСЕА С2/С3, където и TBN е доста нисък. Иначе може да ползваш, масла по ACEA A3/B4, ACEA A5/B5, API SN, API SN Plus, API SP, ILSAC GF-6A. Но за този тежък режим, отново със съкратен интервал на смяна - до 6000км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #911 Отговорено 9 Декември, 2022 На 1.11.2022 г. at 16:18, dandilov написа: За този двигател бих се доверил на ойл гид-а на Равенол, а там не дават 0W-20. Незнам, но сигурно има защо... От това, което препоръчват, бих избрал RAVENOL VMP SAE 5W-30. В крайна сметка май ще е VMP 5W30. Не би трябвало да има голяма разлика спряно 0W-20. При 0W-20 се забелязва осезаема промяна на звука на двигателя като остарее маслото и остане примерно на 20% живот по табло. Това го отдавам на следното: Колата основно се кара градско, да седи в гараж но докато загрее й трябва известно време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #912 Отговорено 9 Декември, 2022 @Drone При твоя случай, осезаемата промяна на звука на двигателя, като остарее маслото, може да се дължи на разреждането му с бензин от предимно градския режим и привършването на ресура му. Все пак градското бързо го "смачква". Ти разбра ли какви са разликите между L15BE и L15BY и дали са определящи за избора на вискозитета? Защото за Европа дават двигател L15BY и препоръките за вискозитет са от 0W-30 до 5W-30. За Канада дават двигател L15B и препоръките за вискозитет са само 0W-20. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #913 Отговорено 9 Декември, 2022 @dandilov Не съм на 100% сигурен дали има някакви разлики конструктивни. Може да е абревиатура за различните континенти. 0W-20 го дават заради студения климат. Като го сменя ще дам отзиви как се държи колата Надали ще стане нещо на двигателя от смяната на вискозитета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #914 Отговорено 9 Декември, 2022 DFE 0W-20 е напомпано с много противоизносни присадки, а и всички х-ки са му много добри. Може да го пробваш и него после за сравнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #915 Отговорено 9 Декември, 2022 Еми за следващият цикъл ще е. Поръчах вече 5W-30 Попринцип първите CR-Vта имат проблем с повече бензин в Маслото като се карат незагряли, но нашето има ъпдейт на софтуера от едно TSB. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 614 #916 Отговорено 9 Декември, 2022 преди 29 минути, Drone написа: 0W-20 го дават заради студения климат. Защо тогава на акурата го дават същото масло и за Калифорния? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #917 Отговорено 9 Декември, 2022 Акурата е с друг мотор Въпроса е защо за еднакви двигатели в европа дават 5w30, a в Америка 0W-20 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 614 #918 Отговорено 9 Декември, 2022 Предполагам, че е заради еко норми или закони защитаващи интереса на потребителите. Защо Ауди за америка е със ZF кутия, а за европа е с DXG или нещо такова? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6036 #919 Отговорено 9 Декември, 2022 (Редактирано) Това е вярно. ВАГ групата за щатите имат съвсем друга политика към клиентите си, докато в Европа имат много "вратички, през които могат да те оставят в полето" - законно! Но е факт и че на американските Хонди си пише изрично вискозитета върху капачката за маслото, а тук - волна програма. Редактирано 9 Декември, 2022 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 790 #920 Отговорено 9 Декември, 2022 Аз лично на турбинирана бензинка под 30ка не бих посмял да сляза. 0в20 за мен си е преднамерено убийство на двигателя. 5в30 или 0в40 са оптимални. Бащата се е засилил да си купува от новите 'еднодневки' с 3 цилиндъра, които от 1л. обем вадят по 200-240нютона сток и там ще е мътна и кървава с маслата, особено като гледам какви интервали на смяна препоръчват. Стигнахме/докараха ни до там, че само ново да се купува. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове