emod 1671 #1 Публикувано 15 Септември, 2020 Продължение от част 3-та: Част 2-ра е ТУК Част 1-ва е ТУК Таблица за препоръчаните двигателни масла по модели и години https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716 Основополагащата тема бе "FAQ:Двигателни масла за всяка Хонда" - ТУК В текущата тема се обсъждат всякакви масла. Моля за градивни постове Всяка една реклама на определенa марка масло, която е с чисто търговски характер, ще бъде директно премахвана 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #2 Отговорено 15 Септември, 2020 Измина много време от началото на тази дискусия. Четейки постовете в предходните теми не бива да забравяме, че маслената индустрия се е придвижила напред (е поне част от нея ), някои от маслата вече са с променен състав и дори едни от вечните обвиняеми за качествата на маслото, а именно подобрителите на вискозитетния индекс (VIIs или VMs), също са се променили. Освен съществуването на различни по състав (OCP, PMA, HSD, PIB и др.) и форма (звездообразна, гребен и др.) подобрители, те вече са еволюирали и в друга насока. Някои от тях, по-точно "diblock polymers", могат да бъдат така формулирани, че да образуват "micelles" (подобни на звездообразните подобрители; виж по-долу) с оптимален размер, като по този начин се подобрява тяхната "ефективност да сгъстяват маслото" (thickening efficiency) и техния SSI (shear stability index). Феноменалното е, че след като тези "micelles" бъдат разрушени вследствие на тежките условия на работа в някои части на мотора, те имат свойството да се самовъзстановяват (асемблират отново сами) . В допълнение, тези VII могат да стабилизират и спомогнат задържането на замърсяването в маслото. Още веднъж с призив за култура на писане и постове по същество, и С уважение към всички, Емо 4 7 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #3 Отговорено 15 Септември, 2020 @emodМоже ли да посочиш масло с тази регенериращи се съставка. Четох доста пъти мнението ти, направо като научнофантастичен филм ми звучи всеки път. Масло с това diblock polymers",micelles,или още няколко пъти да го прочета . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 15 Септември, 2020 Освен ако не е изрично рекламирано или изтекло от кухнята доста се съмнявам да имаме такава информация – къде какви VIIs се използват. А не вярвам да има такава реклама тъй като звучи прекалено технически за аудиторията избираща масла. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #5 Отговорено 15 Септември, 2020 @CARPERA Не, не мога да посоча такова масло. Подобна информация се държи дълбоко скрита. Но... мога да дам жокер кой най-вероятно (може да) използва това постижение на Infineum: "Established in January 1999, Infineum is a joint venture of two of the most respected names in lubricants and fuels, ExxonMobil and Shell." . П.С. С Павел сме писали заедно 1 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SKYLINE 23 #6 Отговорено 27 Септември, 2020 Колеги , някой да има мнение или да е пробвал тоя реванол , досега не бях го виждал https://www.ato24.de/en/ravenol-rep-racing-extra-performance-sae-5w-30.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #7 Отговорено 27 Септември, 2020 Има VOA на това масло в oil club de ТУК От 2017 г. е, но като гледам данните на маслото в сайта на Равенол може да е още актуален. Сериозен пакет добавки - MoDTC, Bor, Polyolester+AN и Wolfram. Има и още нещо специално - Ca+Mg+Na миещ пакет. Как ще се отрази на мотора ти, ще разбереш само, ако го сипеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #8 Отговорено 27 Септември, 2020 #emod За тази цена на литър, се очаква и да има нещо по така, нали?!😉☝️ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 27 Септември, 2020 Ами само като му видиш характеристиките в дата шийта си личи, че е много качествено масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #10 Отговорено 27 Септември, 2020 Ravenol REP 5w-30 е доста добре обмислено масло. Съединения на Бора за ниските температури, следвани от Молибден в по-високия температурен диапазон + Волфрам за супер тежките натоварвания. Миещият пакет е редуциран до практичен минимум с изключително подходяща композиция, която няма да нанесе вреда (образуване на клей) на сегментите при високи Т и налягания в спортен режим. Естери и AN за баланс на PAO-то + високотемпературна стабилност + ефект върху защитата. Красиво . Маслото не пропада при пистови натоварвани и спортен режим дори при Corvette C7 (КЛИК). Инфото в oil club de за Ravenol REP 5w-30 ми показа и още нещо, а именно в Castrol Edge Professional H 0W-20 (коментирано ТУК) има AN (Alkylated Naphthalene), макар и в неголеми количества. Има жокери този Castrol H 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #11 Отговорено 29 Септември, 2020 Като стана въпрос за Racing масла, ето нещо интересно за писта: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #12 Отговорено 1 Октомври, 2020 Колеги, @emod и @dandilov ако не се лъжа някой от вас беше ползвал и беше доволен от маслата на Shell. Тъй като са на GTL база има ли някаква разлика на вид спрямо другите масла? Имам предвид по-мътни или по-тъмни? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #13 Отговорено 1 Октомври, 2020 Най-общо казано: Цветът на маслото (визирам крайния продукт, който купуваме) зависи от множество фактори, сред които: 1. Суровия материал, от който е направено базовото масло, неговия вискозитет, метод и степен на обработка по време на пречистването му - обикновено (грубо казано) рафинираните базови масла са с кафяво-кехлибарен цвят, хидроочистените са с жълто-златист цвят, синтетичните базови масла (GTL, PAO) са безцветни; 2. Количеството и видовете добавки на пакета. Съответно, цветът на едно GTL базирано масло (било Shell, било Mobil) е субективен, тъй като ще варира и зависи съществено (най-вече) от пакета добавки. Генерализирано - цветът на новото/чистото масло не определя по никакъв начин качествата му. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #14 Отговорено 1 Октомври, 2020 Това е добре да се знае. Защото днес срещнах едно такова. Уж хубаво масло, а на цвят нещо не вдъхва доверие. Явно не е така, затова се допитах. Досега каквото съм слагал все е било бистро, а това не изглежда така. В списъка ми за в бъдеще е, затова се допитвам. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #15 Отговорено 1 Октомври, 2020 Кой точно Shell Helix Ultra си снимал? Имам неотваряна 1 литрова бутилка Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 при мен. Утре ще сипя повечко масло в една чаша/бутилка и ще го снимам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #16 Отговорено 1 Октомври, 2020 5w40 ама кой точно не знам. Това е от фейсбук, дето си чешем езиците по цял ден 😂 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #17 Отговорено 1 Октомври, 2020 Като видя такива варели със забити помпи в тях и стоя на разстояние? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #18 Отговорено 1 Октомври, 2020 Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #19 Отговорено 2 Октомври, 2020 Карам и аз с Shell Helix Ultra 5w30 но за бензинов мотор,и определено е в пъти по-бистро от това. Помисли защо правят маслата с предпазно фолио, да нямат достъп до кислород. От варел не наливй масло,само ако знаеш че е отворен преди ден. Сега се сещам че има снимки в заключенията тема 3,където се чудих че мотора го цапа много бързо след наливане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #20 Отговорено 2 Октомври, 2020 12 hours ago, dandilov said: Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро... имам спомен за бистро аз😉 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #21 Отговорено 2 Октомври, 2020 Въпрос леко свързан с темата – в следствие на окисление маслото потъмнява ли или става по-мътно? Или и двете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 775 #22 Отговорено 2 Октомври, 2020 Аз знам, че окислението е съпроводено от потъмняване, но най-добре да се подходи емпирично с два буркана и само една капачка. Но реално окислителният процес е най-интензивен при високи температури. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #23 Отговорено 2 Октомври, 2020 Ето обещаните снимки: Цитат 1: Lubricants oxidize during service due to the combination of the operating temperature and exposure to oxygen in the air. The higher the temperature, the faster the oxidation process and the shorter the lubricant's life. Darkening is a signal of lubricant oxidation. Цитат 2: Contamination is another common reason why a lubricant changes color. An oil can become darker if there is lubricant cross-contamination or the presence of solid particles from the environment. Бърз превод: Лубрикантите (маслата) се окисляват по време на експлоатация им в резултат на комбинацията от работната температура и излагането им на кислорода във въздуха. Колкото по-висока е температурата, толкова по-бърз е процесът на окисляване и по-кратък животът на маслото. Потъмняването е сигнал за окисляване на маслото. Замърсяването е друга често срещана причина, поради която маслото променя цвета си. Маслото може да стане по-тъмно, ако има кръстосано замърсяване с друг лубрикант или наличие/присъствие на твърди частици в средата, в която работи. Източник: ТУК 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #24 Отговорено 2 Октомври, 2020 Аз попринцип си знам ама вече и видях с очите си. От варел - НЕ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didich 94 #25 Отговорено 3 Октомври, 2020 (Редактирано) Несинтетичното масло помътнява при ниска температура, на стайна "всяко" масло би трябвало да е бистро, тия варели ако са на стайна температура и е такава мътилка със сигурност не бих експериментирал. И аз налях шел ултра 5–30, на 100% потвърждавам, че маслото беше бистро. Редактирано 3 Октомври, 2020 от didich 1 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didich 94 #26 Отговорено 7 Октомври, 2020 Едно бързо питане колеги, не е хонда ама е японец 😉 Мотор QR20DE, 2.0л 140 кончета бензин/газ, в Нисан Хтрейл Т30, с масло 5-30 Петро Канада добре ли ще му е, че имам 5л налични или да търся нещо друго за тия пари? Благодаря предварително 🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #27 Отговорено 7 Октомври, 2020 Мисля че двигателя ще мърка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #28 Отговорено 7 Октомври, 2020 (Редактирано) Няма причина да не му е добре за 6 хил. км. ... стига да не се е "разтропал"... Редактирано 7 Октомври, 2020 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didich 94 #29 Отговорено 7 Октомври, 2020 Значи сипвам смело, мотора е бетон, като всеки японец като си вътре в колата и не можеш да разбереш дали мотора работи или е не 😁😁 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel 132 #30 Отговорено 7 Октомври, 2020 Не повече от 5-6К с това масло..Толкова му е ресурса! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #31 Отговорено 7 Октомври, 2020 Значи е скапано масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #32 Отговорено 8 Октомври, 2020 Не! Не е скапано! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #33 Отговорено 8 Октомври, 2020 Преди 8 часа, dimkaraganchev написа: Значи е скапано масло. Ей тука сега тролна половината форум... Ама аз не го приемам лично 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 775 #34 Отговорено 8 Октомври, 2020 Aз имам 4-5 смени до сега с Петро и спокойно си изкарва по 9-10к. при предимно извънградско шофиране. За града 5-6к. е ресурса на 80% от маслата на пазара. Поръчах си следващата доза за зимата от бг представителя и направо ме е срам да кажа колко платих...... 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #35 Отговорено 8 Октомври, 2020 Off Topic Е кажи де. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 775 #36 Отговорено 8 Октомври, 2020 Под 40 с доставката, за 4л. Предложиха ми и лично да ми го доставят безплатно за София, та смятай за какви пари говорим, а маслото е качествено и за тези пари ако се прави 50% опресняване на 5к., просто няма какво да го бие. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #37 Отговорено 8 Октомври, 2020 (Редактирано) Това е представителя за БГ на Petro-Canada все още го продават на тази цена на промоция. Нека да се възползват и други от хубаво масло на супер промоция. https://lubrifilt.bg/shop/supreme-synthetic/ Тук търсите Пламен Комитски. https://lubrifilt.bg/контакти/ Редактирано 8 Октомври, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #38 Отговорено 8 Октомври, 2020 (Редактирано) Сигурно сте правили много тестове и има много изписано но под 40лв за 4 литра с доставката, литър среден клас царевично олио за салатата е по-скъпо, да не говорим за среден клас зехтин. Какво е това масло?! Това е явно и цена в сайта, не вярвам да го "подаряват". И накрая 1 литър идва по 5 лева?!? Редактирано 8 Октомври, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #39 Отговорено 8 Октомври, 2020 (Редактирано) Ами виж му сертификатите (които не се печелят току така) и имай предвид, че Петро Канада са доказан производител с качествени бази. Т.е. маслото е отлично за парите си. Но не трябва да се забравя, че ресурсът му не е голям колкото други по-добри и по-скъпи масла и затова с него се кара по-малко. Както още преди доста години (и вече 4 теми за масла) някой (Бранко) беше казал – по-чести смени с по-евтино масло с подходящите сертификати и моторът ще те обича и няма да бъркаш дълбоко в джоба. Ако си поддръжник на този подход, масло като това Петро е добър избор. Редактирано 8 Октомври, 2020 от Pavel_Pavlov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #40 Отговорено 8 Октомври, 2020 @CARPERA като каза цената и започнах рязко да се замислям. Видях сертификатите но чак не ми се вярва. Понеже ми предстои съвсем скоро да купувам ще върна май коментарите назад да чета за него 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове