dandilov 2812 #1 Публикувано 26 Август, 2020 (Редактирано) PURFLUX LS489A До сега често съм използвал филтри Purflux и по-точно LS350, който е аналогичен на 15400-RBA-F01 и на стария 15400-PH1-F03. Купих този маслен филтър с идеята да го отворя и да видя как е като качество на изработка, материали и т.н. LS489A е с по-малка височина, но по-голям външен диаметър. На външен вид изглежда перфектно! Всичко е изпипано детайлно. Надписите са прецизно направени и ясни. Последва разрязване и отваряне. Гумата на противодренажния клапан е добра. Еластична, гъвкава и възвръща бързо формата си след прегъване. Филтриращият елемент е изработен точно, НО! Мястото където се свързват двата края на филтърната хартия е наклепано с лепило. Точно това място не ми хареса! По-добре би било свързването да е с метална скоба, а не с лепило. Поглед от вътрешната страна на филтърната хартия. Отново снадката е омазана с лепилото. Не е направен качествено и прецизно този детайл от изработката на филтъра! Дължината на филтриращата част на хартията е 156 см, а ширината й, разгъната е 6 см. Това прави филтрираща площ от 936 см2, което е завидно висок резултат! Обичайно срещано при филтрите на Purflux, поради специфичният зигзагообразен начин на полагане. Да спомена, че ширината на филтриращата част, когато е монтирана на макарата, е само 4,2см. Филтърната хартия е сравнително плътна и почти (да повторя - почти) не прозира срещу слънцето. Дебелината на филтърната хартия е 0,64 мм. Поне това успях да измеря с електронен шублер. Колко е вярно - не се знае, но като цяло е слабичък резултат и ми се иска да е поне 0,8 мм. Следва едно огромно разочарование. Кутията отвътре беше ужасно ръждясала! От една страна това, според мен, се дължи на неправилно съхранение в складовете. Влажна среда! А от друга страна, филтърът не е запечатан с предпазно фолио, както би трябвало да бъдат запечатани качествените филтри! "Бай-пас" клапанът работи нормално и започва да отваря при натиск от 1,5 кг. Диаметърът на отвора, на "бай-пас" капана е 12 мм (1,1304 см2). Това е налягане от 1,327 кг/см2, или = 1.3 bar. Нормата е до 1.2 bar, но като отчетем сравнителната неточност на моето измерване, може да се приеме, че е в норма! Заключение: Филтърът като цяло е добър. Но със забележки. Производителят би било добре да коригира снадката на филтърната хартия с метална скоба, вместо лепило. Да повиши малко дебелината на филтърната хартия и да сложи най-накрая защитно фолио на фхода на филтъра. А относно ръждата - ето защо няма да си купя повече филтър от тук, защото не искам да слагам ръждясали железа на автомобила си, поради неправилното съхранение от нашите дистрибутори и търгаши! Има начини да си поръчам от вън.. Редактирано 26 Август, 2020 от dandilov 1 16 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 981 #2 Отговорено 26 Август, 2020 (Редактирано) Ако ти се занимава, мога да инвестирам някой лев и да взема още 2-3 филтъра от различни марки и да ги отвориш и да направиш теми? Много готина тема, честно. Точно това ме отказва да купувам от повечето тукашни филтри. Разчитам главно на 2 марки като тази не е от тях. Редактирано 26 Август, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #3 Отговорено 27 Август, 2020 Вчера сложих Mann.Добре,че не си направил дисекция на него,че да ме отчаяш от първия ден Между другото в Бултрако слагат PURFLUX.Приложих снимка в другата тема за маслата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #4 Отговорено 27 Август, 2020 Off Topic А каква е причината да не сложиш оригинален пурфлукс?Защото аз взех друг ОЕМ филтър,като ми казаха,че е сменен от няколко месеца и има вече друг парт. номер. Между другото,тази смяна на масла и филтри,къде я направи в хонда или др. сервиз? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #5 Отговорено 27 Август, 2020 @Mkilla Благодаря! Идеята на темата е всеки, който има желание и му се занимава, да поства по подобен начин информация за предлаганите в нашата магазинна мрежа филтри. Да се види какво циркулира на нашия пазар и какво му е качеството. Срязването на филтъра ми е проблем за сега. Трябва да измисля накакъв уред за тая работа, за да става лесно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #6 Отговорено 27 Август, 2020 преди 48 минути, AzSum написа: Вчера сложих Mann.Добре,че не си направил дисекция на него,че да ме отчаяш от първия ден Аа..,правил е,правил е😁: За щастие не е за хонда,но трябва да се внимава! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #7 Отговорено 27 Август, 2020 Причината е единствено,че понеже маслото е мое реших да им дам възможност от тях да купя филтрите. В случаен сервиз за смяна на масла. И понеже вече бях в сервиза стана ясно, че нямам много варианти за филтър.Налични само Filtron и чрез някви Intercars ми доставиха поне Mann след час. Аз съм от Стара Загора и там вече сервиза на Хонда не е официален.Въпреки това ги питах и ми предложиха 5W40 и то Енеос.За 5W30 каквото исках нямаше друг вариант освен отново Енеос, а с мои консумативи не работят. И при това положение трябваше да ходя до Бултрако Пловдив. А както знаем те пък слагат само 5W40.И така реших купувам масло и в случаен сервиз и така се стигна до филтър Ман. Следващия път ще си занеса и филтър мой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #8 Отговорено 27 Август, 2020 @JHM Този Манн, който бях отварял преди време, е за Опел, ако не се лъжа, и няма противодренажен клапан. За Хонда е друг тип! @AzSum Карай си с Манн-а и не го мисли. А като наближи момента за следващата смяна, ще ти кажа от къде да си купиш филтър. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #9 Отговорено 27 Август, 2020 Две години подред карам с филтри Ман, оригинални и от сигурен доставчик, и не съм имал никакви проблеми. Моите са били произведени в Германия и Чехия. Според мен не се притеснявай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 761 #10 Отговорено 27 Август, 2020 преди 2 минути, dandilov написа: @AzSum Карай си с Манн-а и не го мисли. А като наближи момента за следващата смяна, ще ти кажа от къде да си купиш филтър. Кажи и на мен, аз си взимам Пърфлукс от Аутохелп на доста добри цени, пък дали е оригинален с добро качество не знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 184 #11 Отговорено 27 Август, 2020 (Редактирано) Spoiler Разводнихме темата на @dandilov и почнахме за всякакви филтри, но пък и те са важни. Значи поръчвам това за въздушен: https://www.autodoc.bg/purflux/8314722?search=PURFLUX Въздушен филтър (A1588) - (През приложението цените са доста по-ниски) Имам нужда и от филтър за купе. Ще вземам някакъв каталитичен...но кой...този? https://www.autodoc.bg/master-sport/12948831 Редактирано 27 Август, 2020 от Pavel_Pavlov Скриване на офф-топик Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #12 Отговорено 27 Август, 2020 Off Topic преди 13 минути, AzSum написа: Значи поръчвам това за въздушен: Тамън,като сложиш и цената на доставката 20лв. и все едно си караш с оригинален! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #13 Отговорено 27 Август, 2020 Нека се придържаме само към маслените филтри. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #14 Отговорено 27 Август, 2020 (Редактирано) Off Topic Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа: Нека се придържаме само към маслените филтри. Можеш и ти,като вещ във форума,да допринесеш в темата,като събереш снимков материал,като тези от долу-има ги: 1.Made in USA,предлаган сега в дилъра тук: ОЕМ https://imgur.com/gallery/zPb446j Ясно се вижда,нещо пластмасово вътре на дъното,където е клапана 2.Made in Japan,от ebay: OEM Japan https://imgur.com/gallery/Yrb1fAW Бях рязал и един Purflux ls350,но ровя и няма откривате тук. 3.Инъче съм пробвал и тези ,по препоръка на Маркони,за нисък вискозитет и кратък интервал на смени. Редактирано 27 Август, 2020 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #15 Отговорено 27 Август, 2020 (Редактирано) Много добра тема поздравления на автора. Аз мога да допринеса с този филтър на MANN 610/6, с нов такъв и използван. Слагам само и единствено него,приложим е със сигурност до 3 генерацияzCRV,сакто и в много други модели.Като минус не и опакован в фолио тоест не е защитен от влага. Но моге да разчетеш датата му на производство,показано в линка постнат от мен. Тук малко дискусии за него Ето тук има Purflux ls350 https://www.autopower.bg/маслен-филтър-purflux-honda-cr-v-1-rd-2.0-16v-rd1-rd3-ls350-g7339c74-i11168463.html Редактирано 27 Август, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #16 Отговорено 27 Август, 2020 (Редактирано) @CARPERA Ами резни го и дай снимки, и описание да го видим. Мани ги тия линкове. Идеята е да се види тук в БГ какво се продава и каква "катеричка" ще излезе като отвориш филтърчето. Редактирано 27 Август, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #17 Отговорено 27 Август, 2020 Spoiler Първо незнам с какво,нямам режещи инструменти освен зеге,може би с ножовка трябва да закупя. Като писах допринеса,имах впредвид да ти изпратя нов и използван такъв,за да се разрежат. Твоята оценка и знания едва ли са като моите ,уча се от всяка твоя тема и пост. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 761 #18 Отговорено 27 Август, 2020 (Редактирано) Гледах в един американски клип слагаха някакъв магнитен пръстен около филтъра, това дали има смисъл въобще от него, при положение, че хартията ги филтрира, а като отвори бай паса надали магните ще ги задържи с оглед налягането. Редактирано 27 Август, 2020 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #19 Отговорено 27 Август, 2020 (Редактирано) Имаше тема и обяснение от Маркони точно за бай пасния клапън,накратко той работи в даста голяма част при циркулация на маслото,и няма такова нещо като 100% филтрация. Особено сутрин на студено когато филтърната хартия е замръзнала там няма почти никаква филтрация и само клапъта пропуска масло за мазане на двигателя. Та един такъв магнит би имал добър принос към филтъра. Редактирано 27 Август, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #20 Отговорено 27 Август, 2020 Преди 1 час, CARPERA написа: ....... байпасния клапaн, накратко той работи в дoста голяма част при циркулация на маслото....... Особено сутрин на студено, когато филтърната хартия е замръзнала там няма почти никаква филтрация и само клапъта пропуска масло за мазане на двигателя. Ами не е (точно) такава ситуацията с работата на байпасния клапан. За да не разводнявам темата с офф топик, пускам два линка към релевантна по въпроса тема в BITOG. Който му е интересно може да прочете. За съжаление снимките с инфото от теста на Jimm Allen ги няма вече (темата е от 2013 г.), но и без тях нещата се разбират. https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/differential-pressure-data-pure-1-motorcraft.207857/ https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/differential-pressure-testing-update.195296/#post-2981765 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #21 Отговорено 29 Август, 2020 (Редактирано) On 8/27/2020 at 2:19 PM, CARPERA said: Имаше тема и обяснение от Маркони точно за бай пасния клапън,накратко той работи в даста голяма част при циркулация на маслото,и няма такова нещо като 100% филтрация. Особено сутрин на студено когато филтърната хартия е замръзнала там няма почти никаква филтрация и само клапъта пропуска масло за мазане на двигателя. Та един такъв магнит би имал добър принос към филтъра. или като се духне на 4-5 к оборота и нагоре какъв процент се филтрира един господ знае Редактирано 29 Август, 2020 от Accord 1,8i LS 2001 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #22 Отговорено 29 Август, 2020 Точно тогава клапана сработва поради невъзможноста да се филтрира маслото. Затова е нужен надежден филтър който да отворя на нужното налягане, също да затваря добре когато това не е нужно за да не пропуска нефилтрирано масло. Този клапън и дренажния коото се намира в основата на филтъра, са от значение за един маслен филтър да са надеждни и работят на 100% през целия експлоатационен период на масления филтър. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #23 Отговорено 13 Септември, 2020 Вчера купен за жалост,без фолио предпазно. Някой може ли да каже кои марки имат фолио. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #24 Отговорено 13 Септември, 2020 Купувал съм Mahle, Mann, Purflux – никой не е бил с фолио. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #25 Отговорено 13 Септември, 2020 @CARPERA Сега би било добре да му "резнеш главата" та да видим как е съхраняван. Взимай една ножовка и чегъртай. Само определени марки, поръчани зад граница съм виждал със защитно фолио. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #26 Отговорено 13 Септември, 2020 Всечки, които съм купувал са имали фолио. Като марки помня само VIC и Блупринт. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #27 Отговорено 13 Септември, 2020 (Редактирано) Колега, до сега този филтър с фолио не съм го виждал. По скоро е важното дали е Made in Germany, защото скоро си купих от Аутопоуер и е Made in BA, ментак, това продават вече в нашата скапана държава. Сега си поръчах 10 бр. HAMP от Англия поне да знам, че си давам парите за качество, ама ми излизат по 18 лв бройката. Те са опаковани с фолио целите и може да те изкарат и две смени, ако сменяш на 5 хил. км. Редактирано 13 Септември, 2020 от birev 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #28 Отговорено 13 Септември, 2020 Made in BA не е ментак! Изнесено производство в Босна и Херцеговина. Както Mahle/Kneht имат производство в България. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 981 #29 Отговорено 13 Септември, 2020 (Редактирано) Не помня MANN да са били някога в целофанче както и Purflux, както и повечето филтри на нашият пазар. Това не значи, че са ментета както и не значи, че са лошо качество. Въпреки всичко 4 смени правя с филтри на Amsoil, HAMP и OEM. Всичките си имаха целофанче. Това са снимките от последната смяна: Редактирано 13 Септември, 2020 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #30 Отговорено 13 Септември, 2020 ОЕМ-ския Purflux (Франция) от Бултрако също никога не е бил опакован. Маса време купувам от там. Сега новите от USA са в целофан. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #31 Отговорено 13 Септември, 2020 VIC, Amsoil, HAMP с целофанче, ако не се лъжа и капачка даже имаха някои. Май VIC-a бяха с капачката. Сега съм с тоя Amsoil като от на @Mkilla снимките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #32 Отговорено 20 Септември, 2020 Съвсем наскоро от общите поръчки от Ато24 си купих филтър на Амсойл, по-специално Еа 15 К20. Веднъж вече бях ползвал такъв - закупен от местния (за България) дилър, и се бях настроил какво да очаквам, а именно: Но... останах много приятно изненадан от новата покупка. Ето го филтърът, закупен от Ато24: В резюме: 1. Еднакъв външен вид на тялото на филтъра; 2. Различна базова плоча с различен брой отвори - само 5 при новия филтър; 3. Еднаква правоъгълна уплътнителна гарнитура; 4. Еднакъв на вид и усещане (по-спомен) оранжев противодренажен клапан; 5. Различна метална сърцевина (ядро), около която е позициониран филтриращия елемент - този от Ато24 е много по-добре изпълнен - с много повече и по-качествено пробити отвори; 6. Байпас клапан - най-голямата изненада! Пластмасов при стария и метален при новия от Ато24. Изработката се вижда от снимките. Не зная точно какъв извод да си направя. Може би в рамките на 1-на година Амсойл са променили доста дизайна на този филтър или... май е по-добре да спра до тук, че другата хипотеза не ми е приятна. Живи и здрави... ще видим новата придобивка от Ато24 и разфасована (както повелява традицията), но след като бъде употребена . П.С. Ето едно видео от 06.2019, където може да се види филтъра от Ато24 разрязан (с металния байпас клапан) - КЛИК 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 981 #33 Отговорено 20 Септември, 2020 (Редактирано) @emod, не разбирам чак толкова но не са ли това 2-та вида за които пишеш? : В официалният "data sheet" на ams, поне този който съм гледал е 1-вият филтър от рисунката. А този 1-ви филтър отговаря на този, който ти си качил от БГ. Поправи ме ако не съм прав. На мен пък хипотезата която не ми харесва е за този от Ато Редактирано 20 Септември, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #34 Отговорено 20 Септември, 2020 Тези рекламни картинки не отговарят точно на никой от двата филтри, които съм снимал. Загледай се по-добре и ще видиш, че базовите им плочи са различни, а на втория (на втората снимка) са различни както вътрешното метално ядро, така и байпас клапана. Виж клипа - там този от Ато24 е показан много добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 981 #35 Отговорено 20 Септември, 2020 Ако не забравя ще помоля като сменям филтъра да ми го оставят стария. Ще купувам скоро пак та и новият ще снимам та да видим. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #36 Отговорено 20 Септември, 2020 Тоя от ато24, като му гледам цедката, ми идва на ум нещо за "two stage filtration". Много ми хареса и байпаса. Не ми хареса изпълнението от само 5 входящи отвора. Малко са ми. А целофан нямаше ли тоя филтър? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1667 #37 Отговорено 20 Септември, 2020 Ааа, в целофанче си беше, както си му е реда 😊. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги 68 #38 Отговорено 17 Октомври, 2020 Здравейте, колеги! Работя в голяма фирма за авточасти, която има магазини в цялата страна, като в случая аз работя в магазина в Ямбол. Няма да споменавам коя е фирмата. Всеки ден продавам страшно много филтри на MANN и на други марки. За 4.5 години стаж във фирмата нито веднъж не съм видял филтър на MANN да е с цилофанена опаковка същото важи и за филтрите на Tecneco, Valeo, Mahle и т.н. Относно хондаджийските филтри само на Blueprint и AMC Kavo parts са винаги с цилофан. С маслените филтри на MANN за моята хонда отдавна съм приключил, защото ми текат. Слагам си само и единствено ОЕМ. Иначе на крайни клиенти давам само и единствено Blueprint с номер ADM52107, който е заместител на MANN W610/6/3. Принципно W610/3 най-масово се предлага в магазините за авточасти, като той е пълна замянка на W610/6. Иначе точния филтър по каталозите си е W610/6. Разликата м/у двата филтъра наистина е в дебелината и в основата където е резбата, като на единия е малко по изпъкнала от другия и мисля имаше разлика и във височината на клапана. Въпросния Blueprint, който споменах имам наблюдения над него и за момента няма проблеми, а и той е най-близък до MANN W610/6. Истината е, че по магазините в България много трудно може да се случи на качествена част от известна марка. В случая филтрите на MANN могат да бъдат от всякъде, но не и от Германия, както и за останалите марки и въобще за всички останали части. В понеделник като отида на работа мога да ви снимам малко филтри и да ги постна. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1517 #39 Отговорено 17 Октомври, 2020 (Редактирано) Quote С маслените филтри на MANN за моята хонда отдавна съм приключил, защото ми текат Можеш ли да дадеш някакъв пример за W610/6 Немския на такъв протекъл но монтирам грамотно.,аз мога да дам 30тина примера в който е използван и никакви проблем. Quote Иначе на крайни клиенти давам само и единствено Blueprint с номер ADM52107 Защо с какво е по добър от W610/6 Немския.Както знаем Blueprint тук може да е всякакъв от всяка марка едва ли от най-скъпите. Редактирано 17 Октомври, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги 68 #40 Отговорено 25 Октомври, 2020 Ето ги и обещаните снимки от мен. На мана се вижда от вътрешната страна едно жълто, което е нещо като лепило. На блупринта няма такова нещо там си е метална решетка от край до край. Мана е без цилофан. Направих си труда да отворя всички масови филтри на ВАГ групата W712/52, W 719/30, W719/5 и нито един не е с цилофанена опаковка, както и опелджийския W712/75. На едната снимка на мана има едно 2009 , а на блупринта 03012020 и не знам дали това е дата на производство. И все пак ако приемем, че това е дата на производство сами си правете изводите кое колко време е седяло по-складовете. На горе посочените вагаджийски филтри имаше щампа 2008. Иначе на този W610/3, който съм показал на снимката си е немски филтър. Единствения филтър на МАН, който съм срещал да е с цилофанена опакова и запечатана с лепило картонена опаковка е W811/80, който е за Хюндай основно и за някои модели на Мицубиши, като този модел филтър е корейски. Не искам да ме разбирате погрешно, не казвам, че филтрите на ман са лоши. Всеки ден продавам от тях и то по-много. Просто моето наблюдение над хонденския филтър на ман, е че на моята кола 2 пъти се случва да протичат, а колеги механици ми споделят, че клапана не работи правилно и не си задържа маслото. Бъдете живи и здрави, колеги! 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове