Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Аз продължавам да наливам VSI 5W-40 в моите таратайки и не виждам причина, да съм недоволен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HPS e "полу-синтетика", каквото и да имат предвид там Равенол...

Щом Бардал-ът ти е пресен, можеш да го ползваш него като промивка, а после

аз бих ползвал Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30.

На HPS,  CCS е 6140 mPa*s,  а на Петро -то e 3780 mPa*s = на много по-лесен студен старт, особено зимата.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, didich написа:

като от 20 000км се кара на газ

При това положение Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 става водещ избор:

petro.thumb.jpg.7becbb3bdddaacf310f9fa76b2279a14.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, didich написа:

От равенола мислех ето това да взема https://www.ato24.de/en/ravenol-hypersynth-hps-sae-5w-30.html  има LSAC GF-5, отделно е с HTHS 3,54, даже сега още докато пиша и почвам да се двоумя м/у двете :unsure:

Ето още едно,да станат 3 :D -

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html

 

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, emod написа:

При това положение Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 става водещ избор:

petro.thumb.jpg.7becbb3bdddaacf310f9fa76b2279a14.jpg

Тука ме убеди на 100%, това ще е :worthy:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подходящо масло ли е Bardahl-XTS 0W20 за Accord K24A3?
Колата я купих с току-що сменено масло Bardhal XTEC 5W40 и за 10к км. е изхарчила  близо 2 литра (пипа го след стабилно настъпване).
За другата смяна мисля да е с Ravenol или Petro-Canada от общите поръчки, ама сега няма да я доакам :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам вече 9к с Равенол DXG 5w-30 k24-ката и ми е изгорила 100-150 грама , при положение че ,  имам често магистрално със 160+ и сопи до 7000 оборота от време на време.До 6000 км не беше мръднало изобщо , след това взе да го гори леко.На предната смяна бях с Кастрол 5в-30 , не съм доливал грам за 9500км , и сякаш мотора работеше малко по тихо , но може и да си внушавам :D Бих сложил пак от него , но го няма в Ato-то :D 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си внушаваш. DXG е доста странно масло! Хем е на РАО база, хем каточели и при мен ресурсът му започна да свършва някъде към 6000км. При мен в началото беше доста тих двигателят, но след 4000 км. започна да става шумен. Не бих си купил пак такова. На твое място щях да пробвам SSV  и FDS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко помощ от моторджии ,четящи тук ,че изпитвам див ужас като си чета сервизната книжка.Става въпрос за 4Т двигател.

Цитирам:Сервизен интервал 3000км.На всеки 1000 км се проверява за всикозитет.ДА НЕ се налива енергоспестяващо масло или такова,което превишава стандарта определен за двигателя : в случая МА. Излиза ,че ТБН,ZDDP ...нямат никакво значение.Маслото свършва по вискозитет заради разреждане с бензин....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една изненадваща информация от колега хондаджия, който "кара" контейнеровоз. За сравнение на двигателя в цилиндъра влизаш прав...

Всяка седмица се прави тест на двигателното масло ,което е 1 тон. Маслото се сменя ,когато TBN падне от 30 на 17 :)

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя мотоциклет препоръчват замяната на маслото да е на 15-я  моточас. Как се измерва вискозитета и TBN ? Kакъв е мотоциклета ?

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я(е)маха(й) ;-)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е Хонда и няма да спамя в темата,ще ти пиша на лични

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да си изчистят "наранения" имидж, представителя на Равенол, който пише в немския форум реши да приме инициативата за тестване на две от най-поръчваните масла и техните синтетични двойници:

https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vmp-sae-5w-30.html

https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-hst-5w-40.html

https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-smp-5w-30-1.html

https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40.html

Таксата за три от пробите се финансира от представителя на Равенол. За четвъртата я събираме потребители ентусиасти. Аз лично имам интерес към VMP.
 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо някой трябва да си защитава реномето "на парче". На по-високо и корпоративно ниво има система за управление на качеството линк  . Ако там има вече "шменти-капели", значи много хора по веригата не си гледат работата. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става все по-интересно. Много полезна информация :thumbs1:. Аз също пазя някои стари анализи на Равенол и ще ги прегледам да видя дали имам VMP.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и първия анализ финансиран от потребителите на oil-club.de - Eneos Premium Ultra 0W-20

ENEOS-PREMIUM-ULTRA-0W20-Fully-Synthetic.pdf

12440-eneos-premium-ultra-0w-20-jpg

12441-ftir-qs-1810129-jpg

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това е Ravenol VMP 5w-30 (партия от 11.08. 2016 г.)

Ravenol_VMP_5w30.thumb.png.ededa11ed336f6973669fc64cd6bf79f.png

Анализът е взет от - ТУК

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 4 масла от промоцията "Акция 4+1: плати 4л и получи 1л безплатно" - https://www.ravenol-shop.de/aktion-1_liter-gratis

Безплатна доставка до България при поръчка над 149,90 €.

Всички туби от промоцията, купени от www.ravenol-shop.de са с прясно масло директно от производствената линия. От тези партиди ще бъдат взети и пробите за анализи.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като събирате пари за ECS и SFE пиши да помагаме,другите не са интересни..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са интересни за теб или за цялата аудитория?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, интересно. Цената на RAVENOL VSI SAE 5W-40 е скочила. До скоро 5-литрова туба струваше 27,96 евро, а сега - 38,95. Ха сега, де...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D От новото надписче "USVO" рипа цената - много е скъпа рекламата! :D

А пък то е повлякло крак и на другите, които са без. ;)

 

  • Хаха 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В глобален план има увеличение на базовите масла и добавките. Някои производители на масло все още задържат, докато други коригират. Казвам просто, че и този аспект трябва да се вземе в предвид. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След резил, очаквам падане на цената, не вдигане. Май ще има отлив на клиенти...Но ще изчакам прИмоцията на 05.11....

Редактирано от dimkaraganchev
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Падане на цената на маслата няма как да има. Всички базови масла са по-скъпи, но пък по-добри и по-чисти. Масово европейските рафинерии си подобриха инсталациите и преминаха от базови масла група I и II, към II+ / III / VHVI. Всичко това заради увеличаващото се търсене на 0W масла и 5W-30. Според някои наблюдатели на пазара цените на маслата от миналата есен до тази есен са скочили с 10-20%, като всеки производител го е направил по различно време, но най-масово е било пролет 2018.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.10.2018 г. at 20:29, DTEC написа:

Всички туби от промоцията, купени от www.ravenol-shop.de са с прясно масло директно от производствената линия. От тези партиди ще бъдат взети и пробите за анализи.

На 22.10.2018 вечерта поръчано.

На 23.10.2018 напълнено.

На 26.10.2018 доставено.

1483939846_RavenolVMP5W-30.thumb.jpg.0f39f014eefc909823f46663fe7c1f55.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва, да загреем преди основното събитие :D.

Ето как изглеждат характеристиките масло (пълна синтетика), за което лично един от хората, които са заети с производството му, е разкрил, че базите са 73% PAO и 15% естери, и което се намира в пазарната ниша на VMP-то, от гледна точка на това, че покрива API SN, ACEA C3, VW 504.00/507.00, MB 229.51, BMW Longlife-04 и Porsche C30 (+ други):

Extreme AMG VR2 5W-30 GTI (прогнозна цена = около 45 Евро за 5 литра) - (по данни от oil-club.ru - ТУК).

extreme5w30.thumb.jpg.1e398ea642444480d0d5d746507d65ad.jpgftir_extreme.thumb.jpg.a34667524e33f21d089382e1e7345c25.jpg

 

Ето и характеристиките на Ravenol VMP 5w30 USVO (тези от производителя) за сравнение:

vmp.thumb.png.51a8983d826de5f5e2322f44303bc010.png

@DTEC оставаме в очакване на анализа на VMP-то :thumbs1:.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потребителите собственици на бензинови Хонди и Мазди в немския ойл-клуб купуват масово RAVENOL DXG SAE 5W-30, което в момента е на промоция - https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ми е било интересно, обсъждането на моторни масла. От производителя е препоръчано 0w20 оригинално си масло за Хонда. На скоро го сменях моето, поръчах си 5 литра(пое 4.4) и дори не си личеше по щеката докъде е, адски бистро е. Маслото със филтрите ми излезе около 150 лева от Ebay. Не мисля че е скъпо, а и не вярвам да се оскъпи със доставка до България. Та въпросът ми е, защо гледате всички към алтернативни масла(просто ми е любопитно). Маслото е едно. 

 

honda-engine-oil-0w-20-type-2.0-eng-oil-4l-76143-p.jpg

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тебе е така, но за дизелов акорд оригиналното е 38-40лв. за литър, а другото 23-25лв. за литър. За шест литра си е разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, Trapp написа:

Маслото е едно

 

Винаги са ми били интересни подобни твърдения. :)

 

Горното може да се тълкува така:

1. Всички масла са еднакви

2. Само такова масло трябва да се слага в двигателя

 

А защо гледаме и обсъждаме алтернативни масла мисля, че е ясно - това е 3-та серия от поредицата теми. :)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, колегата просто е платил за етикет на бутилката. В дълбочина, ако трябва да се намери техническият документ на маслото и да му се видят характеристиките, греда, обикновено няма такъв. Тъмна Индия...

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че съм платил просто ей така за етикета. Но да за това, че маслото не е едно сте прави. Маслото, което аз съм взел е от оторизиран дилър на хонда(Cox-motors) и е за двигатели Type-R. Има си отличителни белези, самата 4-ри литрова бутилка, гърлото и се вади за по удобно наливане. Цената която съм дал е със филтрите, както съм споменал. Не е само маслото,които също са оригинални. Ако са взели вече и оторизираните сервизи да лъжат, не знам какво да кажа. Маслото си личи когато е хубаво, по много начини.

 

b.t.w На гърба на маслото има и етикет, който се отлепя и е написано какво е на около 15-тина езика. Също е доказателство за оригиналност. 

Редактирано от Trapp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е ти да си доволен и душевно/психически спокоен с твоя избор на масло. След като маслото изпълнява изискванията на производителя на двигателя и се извършва регулярна и навременна смяна, то значи всичко е наред.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Trapp Никой не е казал, че си купил менте масло. :)

Запознати сме и с Cox Motor Parts.

Когато човек се изгуби в разнообразието от продукти (не само течности) може да заложи на OEM такива и може да е спокоен, че е направил правилен избор.

Но това не прави изборът на други продукти грешен. :)

А "маслото е бистро" нищо не значи. Ако видиш някое от по-старите MoS2 масла какъв катран е ще получиш удар. :D

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SDS на Honda 0w-20 Type 2.0 маслото (продуктови кодове: 08232-P99K1LHE; 08232-P99K4LHE (този отговаря на маслото от coxmotorparts.co.uk; по данни от сайта) и 08232-P99K6LHE) - ТУК

Състав: минерално масло >90%; добавки <10%

 

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе всичко стана шменти капели и бизнес (с всичките му странични ефекти).

До сега си карах колцата със щатското хондово 5 / 20 на което си пишеше синтетик бленд, но му спряха вноса. :(

Излизаше ми 60лв (за 5 литра + филтъра), сменях си го на 5К и нямах разход, моторчето бе щастливо и аз доволен.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...