Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 1 час, dandilov написа:

Промивка може, само че с някое евтино масло. Иначе, ако ползва някакъв "engine flush", после трябва да прави промивка на промивката.

Имах пред вид на всяка смяна на маслото. След като със спринцовки теглите по няколко капки, то е логично и в целия мотор да се изхвърли старото масло, щото нали...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, dimkaraganchev написа:

по няколко капки

При мен са точно 300 мл. в картера и 200мл. във ваничките на разпред. вал. + 100мл. в маслената помпа = 600мл.!

А при Акордите и CRV е повече!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, май към литър отива за тях. Това е все едно да налееш в истинска бира сок, как му викаха - Радлер, т.е. става лайно 😂

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй, де. Затова предлагам и промивка на двигателя, преди смяна на маслото. Може и с веро...

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повторната проба потвърди лошата диагноза. Не разбрах защо се препоръчва да сменя от 0w20 на 5w30?

Ако Amsoil signature series 5W30 е с добри миещи свойства бих го взел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло с вискозитет 5w30 има по-малко модификатори в него за постигане на вискозитета и е по-устойчиво от едно 0w20 с доста такива.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Геров написа:

Повторната проба потвърди лошата диагноза. Не разбрах защо се препоръчва да сменя от 0w20 на 5w30?

Ако Amsoil signature series 5W30 е с добри миещи свойства бих го взел. 

Взимай го, след това, което видях на пробата си точно за това масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA

Това с модификаторите на вискозитета е относително. Зависи от маслото, серията, спецификациите, производителя и т.н. Трябва да се гледа какво се купува в случая. Амсойлът ще му свърши чудесна работа, но има и по-евтини варианти.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги k24w  който се вгражда в CRV-то на колегата е с директно впръскване. Най-вероятно има и нагари по клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ще ми е интересно да видя капкова проба на новите сивици, малко преди сервиза. Предполагам, че картинката ще е същата, ако не и по-зле. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

 

On 7/15/2020 at 9:55 PM, Bizzito said:

Да, май към литър отива за тях. Това е все едно да налееш в истинска бира сок, как му викаха - Радлер, т.е. става лайно 😂

оф топик : Понеже съм (или поне бях) вътре в сфертата да споделя, че идеята на Радлера, сайдер и др.подобни е друга. Те нямат претенции за бира.Идеята им е да привлекат други фокус групи (примерно жени), които по принцип не пият бира. 

 

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, AzSum написа:
  Скрий съдържанието

 

оф топик : Понеже съм (или поне бях) вътре в сфертата да споделя, че идеята на Радлера, сайдер и др.подобни е друга. Те нямат претенции за бира.Идеята им е да привлекат други фокус групи (примерно жени), които по принцип не пият бира. 

 

 

Off Topic

Веднъж пробвах един радлер с портокал и грейпфрут и ми се искаш да го изсипя на главата на тоя дето е одобрил подобна отврат, сякаш в изветряла бира съм сипал степче портокал и съм изстискал от най-горчивия грейпфрут на пазара, та се чудя тия хора пробват ли си продуктите преди да ги пуснат на пазара. Сайдерът е друга бира, по към виното и е алкохолен, и аз лично го харесвам. 

 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, малко тъпо ама, от половин година избирам масло 😂😂

Наближава обаче времето и сега случайно забелязах едно масло, което ми грабна вниманието.

На oil selector на Ravenol излизат така:

 

На 1 място https://www.ravenol.de/en/application-area/passenger-cars-1/ravenol-als-sae-0w-30/

На 2 място: https://www.ravenol.de/en/application-area/passenger-cars-1/ravenol-vsf-sae-0w-30/

 

До сега не бях обръшал внимание какво има по-назад в препоръките.

 

По характеристики номер 2 изглежда много по-добре от 1. 

1 е ACEA C3, а 2 е ACEA C2, въпреки, че това не е толкова важно, за 2.2 i-ctdi се препоръчва точно C2.

Другата разлика е че номер 2 има волфрам. Нямам идея това дали това е добре или не за i-ctdi.

Моля за съвет кое да избера и този волфрам има ли странични ефекти? 

Последно се бях спрял на Motul Eco-clean 0w30, но при тази цена и такъв избор малко ме губят.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С DPF ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dandilov написа:

С DPF ли си?

 

Не, махнат е, но засега не искам да пробвам другите. Гледам да е C2/C3. Имам още съмнения за катализатора как ще му повлияят. По нататък като я прежаля ще правя експерименти 😉 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм с такова сега ама нещо не съм впечатлен. 

 

@JHMА виж също и какво излиза вече като препоръка от мобил. Или е ново или не съм го забелязвал, но поне вече излиза на първо място. С много по-добри характеристики е от обикновеното ESP. Доближава се до Ravenol VSF, но няма волфрам. 

 

https://www.mobil.co.uk/en-gb/product/mobil-1-esp-lv-0w-30/

 

Същото като сравнението с Ravenol-а. На мен опция 2 ми изглежда по-добре, но излиза на втора позиция.

Прави ми впечатление, че C2 маслата са една идея по-добри от C3.  Motul Eco-clean също е C2.

Ама то там имаше борба нещо за low SAPS и mid SAPS, може би заради това има такива разлики. При мен няма особено значение.

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSF беспорно има впечатляващи х-ки. Хареса ми!

ALS също има много добри х-ки. Но е с по-високи вискозитети, нали е АСЕА С3. Като недостатък забелязвам ниската точка на възпламеняване (Flash point).

По средата между двете е FEL 5W30.

На катализатора достатъчно силно му влиаят саждите от нафтата! Така, че аз не бих му обръщал толкова внимание.

Спокойно можеш да огледаш и другите предложения, за без DPF.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov Чета също, че и волфрама не е лошо да го има, както го има във VSF. Сваля коефициента на триене. Но се говори основно за някаква добавка за масло от WS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казват от RAVENOL

Quote

Благодарение на високия си вискозитетен индекс, добра стабилност на срязване и специални добавки, използващи волфрам, RAVENOL RRS SAE 5W-50 е подходящо за изключително спортен стил на шофиране.
RAVENOL RRS SAE 5W-50 използва положителните свойства на волфрама, за да изглади структурата на повърхността на двигателя, като намали триенето и износването и значително подобри механичната ефективност. Осигурява безопасно смазочно покритие дори при много високи работни температури. Добра защита срещу корозия (окисляване) и пенене.
RAVENOL RRS SAE 5W-50 може да се използва като специално масло за автомобилни състезания дори при най-трудни условия

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Послушай dandilov, щом си без ДПФ, няма никакъв смисъл да слагаш С масла, това са масла специално разработени за двигатели с ДПФ и имат за цел да пазят повече ДПФ-а, отколкото двигателя. Аз бих спазил препоръките на Хонда, които съветват да се ползват А/В масла за дизелови двигатели без ДПФ. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но има и нещо друго, някои C масла превъзхождат като характеристики някои A/B. Знам, че това не е най-важното, липсват им цинк и още някои сътавки, но искам да пробвам още едно такова. Другия път най-вероятно ще е A/B.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тогава питай fenabg за Yacco LUBE P SAE 5W30. https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/06/ac0962cc0ebc875ccb00a62d2b4f99a9ab8e98fc.pdf

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.ravenol.de/en/application-area/passenger-cars-1/ravenol-vsf-sae-0w-30/

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-sso-sae-0w-30/

Кое е по-доброто според теб.

Висок клас А/В масло, няма никакъв шанс да НЕ бъде по-добро от висок клас С масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, ти ми кажи. За мен VSF може би е по-добре, защото е с-понисък вискозитет, който е по-стабилен с промяна на температурата. Т.е. при студен двигател ще смазва по-добре, когато са най-големите износвания на частите на двигателя. Аз съм на принципа, когато един двигател е здрав и не гори масло - колкото се може "по-тънко" масло е по-добре. Може и да греша.

Единствения минус е ниския TBN, най-вероятно ще се наложи по-често да се сменя, но не проблем, когато се следи редовно маслото в двигателя.

 

ПП: i-CTDI работи на ниска температура, във връзка с по-ниския вискозитет на маслата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът беше реторичен. 

Студения вискозитет не го гледай, в България сме, тук в 99% от времето и 5в маслата си вършат добре работата, да не говорим за 0в, а надали ще ти се наложи да я палиш на -40, за да е от значение тази нищожна разлика. Има други по-важни качества, на които трябва да обърнеш внимание. 

Просто в твоя случай няма полза от C масло, все едно да си направил вазектомия и да ползваш кондом. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така е, но сигурно не съм стигнал още до тези важни качества. Знам, че има някаква разлика в състава и дотам. Дълбока тема е маслата. Засега залагам на сигурните основни познания.

Студен старт имах предвид 10-20 градуса до загряване. Тогава също има голямо износване и колкото по-бързо маслото текне навсякъде и повече, по-добре. Виж само разликата от 40 до 100 градуса е 5 пъти. Има поставени граници от SAE и те не са големи, най-вероятно значението е малко, но като има избор пък. 

 

Бонус: не се знае дали катализатора на кола фабрично със и без ДПФ е един и същ. Често в описанията пише, че маслото е специално разработено за коли с ДПФ и трипътен катализатор. Не го знам нашия какъв е. Това ме спира.

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Студеният вискозитет е основен показател за това до каква най-ниска температура е течливо маслото. А не непременно колко е течливо при, например, 0°. Може спокойно да имаш масло 5w, което е по-течливо при 0° от 0w масла.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи невероятно...🙂!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov можеш ли да дадеш пример с такива масла 5w  и 0w.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

Студеният вискозитет е основен показател за това до каква най-ниска температура е течливо маслото. А не непременно колко е течливо при, например, 0°. Може спокойно да имаш масло 5w, което е по-течливо при 0° от 0w масла.

 

Мисля, че говорим за различни неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

С това може да сравните вискозитетите на маслата, които ви интересуват, в зависимост от температурата.

https://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да се изразя по-добре: в общият случай 0в ще е по-течливо от 5в при ниски темпераутри. Пример не мога да търся сега, а и изхождам от показателите за вискозитет при -30/-35° и при 40°. Мнението ми е възможно да не е напълно коректно така написано. Същественото, което исках да кажа, е, че не е задължително 0в масло да е по-течливо от 5в в целия диапазон от замръзване до работна температура. Пример имам с Петро Канада 5в-30 и 10в-30. Като 10в-то има същата точка на замръзване и по-нисък вискозитет и при 40°, и при 100°.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина Yacco Lube P, въпреки, че е 5w30 се представя отлично и дори по-добре от 0w30 SSO, ако гледаме вискозитета.

А както си и мислех, дори при 0 градуса има двойни разлики между между маслата. При загрял двигател всичките са горе-долу еднакви.

2.2 I-CTDi работи на 80-85 градуса. Ако е изправен, няма опасност да загрее много маслото и да стане на вода, както се казва.

Аз си мисля, че понякога нещата може и да са "танци за кукуригу", какъвто и състав да има едно масло, като не се движи добре из двигателя... Особено при градско каране, бих заложил на по-ниския вискозитет.

 

 

 

Image 1.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При основно градско каране, особено при дизел, доста голямо количество гориво попада в маслото, разрежда го и му променя параметрите.

Това също не е за подценяване. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разчитайте (прекалено) много на калкулаторите (като widman и др.) при температури под нулата.

Нискотемпературният вискозитет зависи в голяма степен от спецификите на базовите масла, вида и качеството на подобрителите на вискозитета (VIIs; макар и в ниска степен), и pour point депресантите, използвани при формулирането на маслото + скритото ноу-хау. Всички те оказват различно влияние/ефект при определянето на високо- и нискотемпературния вискозитет на маслото.

Да не вземе хидрокрекът да стане еквивалентен на ПАО-то в своето нискотемпературно поведение :) .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И ако си позволя да онагледя какво има предвид колегата emod.

И двете масла са 5w30. 

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, emod написа:

Да не вземе хидрокрекът да стане еквивалентен на ПАО-то в своето нискотемпературно поведение :) .

 

Няма такава опасност. Такива варианти не се разглеждат 😂 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте имам акорд 7ма ген 2008г. 2.4 газ/бензин с 5w30 репсол. Харчи доста. Карам го главно градско, често във високите обороти. Гледах таблиците във форума и пише, че трябва 0w20. Също така четох, че 0w20 е само, ако не се кара във високите често. Писах на Yacco и ми препоръчаха 0w40 - http://www.yacco-sofia.com/avtomobilni-masla/avtomobilni-sintetichni-masla/vx-1000-ll-0w40.

Иначе това, което мисля да купя е http://www.yacco-sofia.com/avtomobilni-masla/avtomobilni-sintetichni-masla/Lube-HY-0w20

Ще я водя за реглаж на клапаните и с него мисля направо и маслото да сменят. Какво масло бихте препоръчали ?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Японските препоръки за 2.4 мотора не предвиждат 0w-20:

24accord.thumb.jpg.f3c69ac66a9c7d6566fd498b5deb7a9f.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...