Jump to content
Sign in to follow this  
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

преди 44 минути, Mkilla написа:

От коя дата е, има ли информация?

Пише: Април 2020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, ILSAC GF-6 вече е на пазара!

Накратко, заменя напълно ILSAC GF-5 и въвежда по-строги изисквания относно:

1. Икономия на гориво.

2. Предотвратяване на феномена "LSPI".

3. По-добра защита на веригата (при двигатели с верига).

4. По-малко отделяне на утайки и лакови замърсявания.

5. По-малко окисляване и отлагания в двигателя.

6. По-малко износване на елементите и детайлите в двигателя.

 

https://360.lubrizol.com/Specifications/ILSAC/ILSAC-GF-6/ILSAC-GF-6-Engine-Tests

 

Ravenol първи смениха спецификациите ( от ILSAC GF-5 на ILSAC GF-6А и от API SN Plus на API SP ) на две от маслата си:

1. PAO-базовото RAVENOL DXG SAE 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-dxg-sae-5w-30/

2. И неговият хидрокрек събрат RAVENOL HDX SAE 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-hdx-sae-5w-30/

 

Дали са променили нещо по рецептурата на тези две масла? Или е търговски трик? ;)

Аз бих изчакал с покупката им до догодина, или докато се продадат текущите складови наличности, или докато се изясни картинката... :)

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
36 minutes ago, dandilov said:

Дали са променили нещо по рецептурата на тези две масла? Или е търговски трик? ;)

Аз бих изчакал с покупката им до догодина, или докато се продадат текущите складови наличности, или докато се изясни картинката... :)

Може и да не са променили, ако старата покрива новите изисквания?

 

ПС: Чакаме сега Петрото с GF-6 и щурмуваме! :D Добронамерена шега, разбира се – във връзка с дългите дискусии относно марката

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Хайде и новото Петро: TD_IM-7978E.pdf

:D:D:D

 

Разлика с предното - никаква: Tech Data_IM-7978E (2018.06).pdf

Нещо ни взимат за мезе... :lol:

Опс, само масовият процент на сярата е леко завишен от 0,26% на 0,28%. Сигурно са вдигнали малко противоизносните присадки.

Edited by dandilov
  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

csm_comparison_6f983a4c16.thumb.png.656c613b68342a7bce043019e2be4b22.png

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е то на база на тоя документ не виждам какви заключения могат да се правят. По-скоро трябва да се изчака химическия анализ. 

Иначе факта, че покрива новите стандарти на API и ILSAC, говори, че все пак има промяна към по-добро.  

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, dandilov said:

Хайде и новото Петро: TD_IM-7978E.pdf

:D:D:D

 

Разлика с предното - никаква: Tech Data_IM-7978E (2018.06).pdf

Нещо ни взимат за мезе... :lol:

Опс, само масовият процент на сярата е леко завишен от 0,26% на 0,28%. Сигурно са вдигнали малко противоизносните присадки.

абе гледам има разлики - TBN, CCS,  BPV уж неголеми, явно нещо е променяно

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здраейте отново на вс :)) 

 

Известно време ме нямаше, не съм влизал..Стария профил се затри във времето...

Имам питане понеже се сдобих с още една кола( не е хонда), бихте ли изказали мнение, ако има запознати за маслото SYNTIUM 3000 5W-40 ACEA A3/B3/B4 ( не мисля да карам повече от 8000+км с него) става въпрос за бензонов мотор с ТУРБО.

 

Благодаря и поздравии от BlueDream4 :P

Edited by mysticchannel
допълнение

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има анализ на това масло в oil-club.ru, но е от 2015 г. - КЛИК

Ако нещата не са се изменили, може да ти бъде от полза.

Няма смисъл да повтарям коментарите от руския форум тук :) .

 

П.С. Като гледам, май няма промяна:

Untitled.thumb.jpg.b032a459604ee51b77ea9a43b484cc70.jpg

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, emod написа:

 

Ако нещата не са се изменили, може да ти бъде от полза.

 

 

Благодаря ти Емо, ще се сипва !! Закупих го от Ратола, поне е достоверно :P 

 

p.s. На хондарата и налях 5/30 Valvoline червената бутилка

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте, пак наближава смяна на маслото и вече трета година започна, имам чувството, че не съм уцелил вярното масло. Като купих колата, дилъра ме предупреди или от Бултрако, или Тотал 5W30. Той продавал само хонди и тнт. Колата беше на 135хкм реални проверено. Сложих Тотал, карах няма 3хкм и ме хванаха съмнения, смених го с Бардал5w30- такъв боклук няма!!! колата тресеше и на звук не го харесваше. Изкарах с него 7ккм, после сложих Мотул- колата се успокой, след него вече не знам по чий съвет сложих Mobil super 3000 5w30. То е най-евтиното, което съм взимал за тая кола. А да работя в голям завод и всички масла греси ги доставят от  Mobil,  говорих с човека, който ги доставя взе данните на колата и ми донесе споменатото масло 4л. за 40лв. с Сменям го на 6хкм, като карането ми е крайградско😁. Колата го харесва, но го харесва и за папане за тия 6ккм сигурно 0.8 па и 1л доливам. Скъпата вече е 180ккм. Гледам в общите поръчки колегите поръчат  Ravenol, Castrol professional, по начинаещите, honda full sintetik 0w20 .Та се чудя 0w20 дали е късно вече за моя мотор, примерно ако сложа оргиналното от хонда колко мога да карам с него, че 120-130 лв ще ми дойде солено за 6хкм. Е тия работи си мисля докато" бачкам" нощна смяна? Тая нощ мислех да поръчам нещо на Елена и Чавдар и пак не се ориентирах, чудя се, като някой "хонда-джия " ми каже-не знам карам я на маслар маййй 5w30. Аз като сваля пробката и филтъра поне три часа се оцежда на канала преди да налея новото масло. Колата е от подписа ми, карам я на пропанбутан-газ.

Edited by emonai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Защо не пробваш с Addinol Superior 0W30 :)  ЦЪК>>

Edited by mysticchannel
допълнение

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 16.06.2020 г. at 4:39, emonai написа:

...сложих Мотул...

...сложих Mobil super 3000 5w30...

Кой точно Мобил Супер, че има няколко - X1 Formula, Formula FE, Formula V .... ?

Кой точно Мотул?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.06.2020 г. at 12:45, emod написа:

Кой точно Мобил Супер, че има няколко - X1 Formula, Formula FE, Formula V .... ?

Кой точно Мотул?

Хубаво, че паза тубите, иначе забравям!

Motul 8100 X-cess SAE5W40: Mobil Super 3000 FormulaFE 5W30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Последно си карал това:

1969600641_.thumb.jpg.d0e8370b2c720d89ee011c129bec9bf2.jpg

Маслото е тип "meet or exceed" и "recommended", т.е. без официални сертификати. Забележи, че не казвам, че е лошо масло. Просто отбелязвам.

Аз лично бих пробвал това:

1308457408_.thumb.jpg.7a4934d86f3f86d65f75e6dc2b17277d.jpg

Маслото е хидрокрег, но според мен си заслужава да бъде пробвано. На хартия изглежда обещаващо и безпроблемно до -20 С (че и по-надолу).

Много добър баланс на вискозитетен индекс (VI), HTHS и CCS. Добър Noack (изпаряемост).

Цената също е относително нормална за такъв клас масло (60 лв. 5л. Ато24). Ще имаш и за доливане :) .

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря Ти, ще поръчам и после ще споделя! Бъдете Здрави!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Oil Application Chart - @April 2020

HAch_2020.thumb.jpg.ef432fb3a459324b17483a1f1910c0d7.jpg

 

П.П. Добавена е и в началото (1-ва страница) на тази тема.

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много взе да става зеленото, в таблиците на хонда:yes:!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, emod said:

Honda Oil Application Chart - @April 2020

HAch_2020.thumb.jpg.ef432fb3a459324b17483a1f1910c0d7.jpg

 

П.П. Добавена е и в началото (1-ва страница) на тази тема.

))) ми ние с гайдите преди 2002?))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

На тези "гайди" каквото и да сипеш няма да се намръщят 😀

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Accord 1,8i LS 2001 написа:

))) ми ние с гайдите преди 2002?))))

И за някои от нас може 5w-20 :) Поне така казва Хонда Америка - Acceptable :D.

520658372_full-15871-45452-honda_oil2(1).thumb.jpg.c96b3fe362e26aa6374cee99bdc96a0d.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз, ако може да питам пак. CR-V 2015 2.4 AWD на 77000км, имам останали 3.5л от предишната смяна RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20. Дали пак същото или да сменя с друго? За последните 6-7000км не съм забелязал да е горила масло, въпреки, че е по-към минимума сега. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сипвай от същото и си карай колата със здраве! на 77000км ако са реални, всяко масло ще обича, ако е на 450000км това е др. Само километри нщ друго не иска :))

Edited by mysticchannel
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/4/2020 at 4:04 PM, Геров said:

Аз, ако може да питам пак. CR-V 2015 2.4 AWD на 77000км, имам останали 3.5л от предишната смяна RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20. Дали пак същото или да сменя с друго? За последните 6-7000км не съм забелязал да е горила масло, въпреки, че е по-към минимума сега. 

Къде и било  преди на щеката а сега ,казваш по към минимума.

Когато се насипва новото масло аз гледам да е на мах отметката но не над ,така следя дали колата гори.

Ако направиш някоя друга копкова проба ще разбереш дали е това твоето масло.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колеги, пробвах две години поред Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30, като цяло съм доволен, но почва да ми го губи след 6 х. км.

Мисля да взема пълна синтетика -  Ravenol-ssv-sae-0w-30

Според вас има ли смисъл и добър избор ли е за R20, при 12 х. км. годишно, 70% извънградско? Честно казано, не ми се занимава да го сменям два пъти годишно. Не знам дали има значение, че вече карам на газ. А и се чудя заради съдържанието на сяра.

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites

При толкова дълъг интервал на смяна по-добре заложи на 5в30.

Реванола е на цената на Амсойл, аз лично бих се доверил на Амсойла ако ще сменям веднъж годишно. 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, note написа:

и се чудя заради съдържанието на сяра.

Какво общо има сярата с маслото при положение, че караш на газ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Искам да пробвам някакво по-хубаво масло - да не е хидрокрек. За горното в темата има положителни мнения. Ако не е то, кое конкретно 0/5w-30 препоръчвате за R20, при една смяна годишно?

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да добавя и своето колебание и аз. Колата е 2015 R20 на 76 000 км. Купувана нова от  Бултрако и винаги обслужвана там (естествено с 5W40) . Сменяно е на 10 000 км и не забелязвам да яде маслото.

Понеже вече е моя и гаранцията изтече преди няколко месеца умувам за масло.

Да продължа ли с 5W40? или 0W20? Някои колеги препоръчват 5W30 и 0W40.

Събирам мнения.

Карам спокойно и основно градско, не повече от 10 000 км на година.

Всички мнения са полезни.

Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 18 часа, note написа:

Колеги, пробвах две години поред Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30, като цяло съм доволен, но почва да ми го губи след 6 х. км.

Ми толкова му е ресурсът. Не може да се иска повече от него.

 

Преди 12 часа, note написа:

Искам да пробвам някакво по-хубаво масло - да не е хидрокрек.

Има доста добри масла, които са на хидрокрек база.

 

Преди 18 часа, note написа:

Мисля да взема пълна синтетика -  Ravenol-ssv-sae-0w-30

Според вас има ли смисъл и добър избор ли е за R20, при 12 х. км. годишно, 70% извънградско?

Преди 17 часа, Rakeem написа:

При толкова дълъг интервал на смяна по-добре заложи на 5в30.

При толкова дълъг интервал на смяна е много рисково от гледна точка на образуването на отлагания в двигателя! Трябва да се търси масло, което:

1. Хем да е с много чиста и стабилна база, Независимо дали е PAO, GTL, VHVI Group III или смес от тях.

2. Хем да бъде с висок TBN, за да има достатъчно ресурс от диспергиращи свойства. TBN ≥ 10 mg KOH/g.

3. Хем с малко модификатори на вискозитета, за да може да задържи вискозитета през целия дълъг интервал на работа. Тоест Нисък Noack Volatility < 8%.

4. Хем да има много добър пакет противоизносни присадки, за да пази и веригата, но в същото време - ниски нива на сулфатна пепел и не много високи нива на цинк и фосфор ( ZDDP), за да са малко отлаганията в двигателя. Ето тук стигаме до основното противоречие! Силният пакет противоизносни присадки съдържа повече ZDDP.

5. Не е желателно да съдържа естери! Поради дългия интервал, естерите ще абсорбират доста вода.

 

В момента не се сещам за масло, което да покрие всички тези изисквания...

 

Препоръчвам на колегата note да пробва веднъж RAVENOL FDS SAE 5W-30 и да пуска периодично капкови проби, за да видим как ще се развива маслото и колко ресурс ще има при този режим от 12 000 км, и на LPG.

 

Но, все пак най-доброто за един двигател е правилното масло и честата му смяна!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 12 минути, AzSum написа:

Купувана нова от  Бултрако и винаги обслужвана там (естествено с 5W40)

И моята беше така, но вече не я карам в Бултрако за обслужване, защото не предлагат друго, освен 5W-40 хидрокрек.

Изчетох цялата тема и май 5W-30 е по-добрият вариант.

 

@dandilov, благодаря за препоръката!

преди 7 минути, dandilov написа:

В момента не се сещам за масло, което да покрие всички тези изисквания...

 

А какво ще кажеш за amsoil-signature-series-5w-30 ? Има естери, но е ПАО, нисък SAPS и покрива май и другите характеристики.

Edited by note
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Може да не е малко в темата но замисляте ли се че няма да имаме достъп вече до тези масла. 

Общите поръчки приключват,все още никой не е казал че ще организира  нови такива.

От другия месец  незнам откъде ще ги търсим,сигурно ги има и тук но не ми се мисли на какви цени. 

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

E как няма да имаш достъп, да не би ключа към тях да се държи от общите поръчки.

Има си гъбко и още една камара фирми дето внасят от Гермнания, просто ще се плаща 2 лева на кило за доставка + вътрешна, ако не ти е удобен офиса на фирмата. 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз ще си поръчвам сам през Габко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз обикновено използвам GGBG.Варианти много.По-скоро се чудя отде да намеря сервиза дето иска да работи с мои консумативи :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Две стойки и крик са ти сервиза за масла :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама и ръцете ми са леви :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, note написа:

А какво ще кажеш за amsoil-signature-series-5w-30 ? Има естери, но е ПАО, нисък SAPS и покрива май и другите характеристики.

При LPG и 12 хил.км. пробег, аз не бих го ползвал. Естерите са едната причина. При горенето на LPG се отделя голямо количество вода,във вид на водна пара, рабира се. Но естерите са силно хигроскопични, т.е. имат способността да поглъщат много вода! При дълъг интервал на ползване на маслото, не само, че ще изчезнат тия естери, но и ще се превърнат в някаква водо-дисперсна суспензия, която ще циркулира в маслото, с всички последствия от това. Масло с естери е за високи натоварвания и кратки интервали на смяна.

Да се върнем на Амсойл-а. От лабортони анализи съм останал с впечатление, че много бързо губи TBN. В някои анализи, за 6000 км. пада от 12.5 до 6 - 7, което не е добър показател за дълъг интервал на смяна. Е, всичко си зависи и от състоянието на двигатея де... Има и чести оплаквания, че започва да го гори след 6 -7 хил.км. Което пък е "много поздрави" на  американците за рекламата им, особено за "Up to 25,000 miles" . ;) :D

 

П.П. Питай fenabg за някое Yacco на PAO-база, което да удовлетворява, обаче, всички изисквания от предния ми пост. Ако може да препоръча, че аз не успях да открия... Но да не е по АСЕА С - спецификациите и да е без естери.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега естерите не са хигроскопични, просто някои естерни съединения се разлагат във вода, естерите, които се ползват в двигателните масла са от тези, които могат издържат години. Естерите в Амсойл надали са повече от 10% и надали реагират с водата, която присъства във всеки един двигател, да не говорим, че някои производители като Редлайн предлагат естерно базирани масла, надали незнаят какво правят. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...