Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

преди 44 минути, Mkilla написа:

От коя дата е, има ли информация?

Пише: Април 2020

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ILSAC GF-6 вече е на пазара!

Накратко, заменя напълно ILSAC GF-5 и въвежда по-строги изисквания относно:

1. Икономия на гориво.

2. Предотвратяване на феномена "LSPI".

3. По-добра защита на веригата (при двигатели с верига).

4. По-малко отделяне на утайки и лакови замърсявания.

5. По-малко окисляване и отлагания в двигателя.

6. По-малко износване на елементите и детайлите в двигателя.

 

https://360.lubrizol.com/Specifications/ILSAC/ILSAC-GF-6/ILSAC-GF-6-Engine-Tests

 

Ravenol първи смениха спецификациите ( от ILSAC GF-5 на ILSAC GF-6А и от API SN Plus на API SP ) на две от маслата си:

1. PAO-базовото RAVENOL DXG SAE 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-dxg-sae-5w-30/

2. И неговият хидрокрек събрат RAVENOL HDX SAE 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-hdx-sae-5w-30/

 

Дали са променили нещо по рецептурата на тези две масла? Или е търговски трик? ;)

Аз бих изчакал с покупката им до догодина, или докато се продадат текущите складови наличности, или докато се изясни картинката... :)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
36 minutes ago, dandilov said:

Дали са променили нещо по рецептурата на тези две масла? Или е търговски трик? ;)

Аз бих изчакал с покупката им до догодина, или докато се продадат текущите складови наличности, или докато се изясни картинката... :)

Може и да не са променили, ако старата покрива новите изисквания?

 

ПС: Чакаме сега Петрото с GF-6 и щурмуваме! :D Добронамерена шега, разбира се – във връзка с дългите дискусии относно марката

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хайде и новото Петро: TD_IM-7978E.pdf

:D:D:D

 

Разлика с предното - никаква: Tech Data_IM-7978E (2018.06).pdf

Нещо ни взимат за мезе... :lol:

Опс, само масовият процент на сярата е леко завишен от 0,26% на 0,28%. Сигурно са вдигнали малко противоизносните присадки.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

csm_comparison_6f983a4c16.thumb.png.656c613b68342a7bce043019e2be4b22.png

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то на база на тоя документ не виждам какви заключения могат да се правят. По-скоро трябва да се изчака химическия анализ. 

Иначе факта, че покрива новите стандарти на API и ILSAC, говори, че все пак има промяна към по-добро.  

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, dandilov said:

Хайде и новото Петро: TD_IM-7978E.pdf

:D:D:D

 

Разлика с предното - никаква: Tech Data_IM-7978E (2018.06).pdf

Нещо ни взимат за мезе... :lol:

Опс, само масовият процент на сярата е леко завишен от 0,26% на 0,28%. Сигурно са вдигнали малко противоизносните присадки.

абе гледам има разлики - TBN, CCS,  BPV уж неголеми, явно нещо е променяно

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здраейте отново на вс :)) 

 

Известно време ме нямаше, не съм влизал..Стария профил се затри във времето...

Имам питане понеже се сдобих с още една кола( не е хонда), бихте ли изказали мнение, ако има запознати за маслото SYNTIUM 3000 5W-40 ACEA A3/B3/B4 ( не мисля да карам повече от 8000+км с него) става въпрос за бензонов мотор с ТУРБО.

 

Благодаря и поздравии от BlueDream4 :P

Редактирано от mysticchannel
допълнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има анализ на това масло в oil-club.ru, но е от 2015 г. - КЛИК

Ако нещата не са се изменили, може да ти бъде от полза.

Няма смисъл да повтарям коментарите от руския форум тук :) .

 

П.С. Като гледам, май няма промяна:

Untitled.thumb.jpg.b032a459604ee51b77ea9a43b484cc70.jpg

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, emod написа:

 

Ако нещата не са се изменили, може да ти бъде от полза.

 

 

Благодаря ти Емо, ще се сипва !! Закупих го от Ратола, поне е достоверно :P 

 

p.s. На хондарата и налях 5/30 Valvoline червената бутилка

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, пак наближава смяна на маслото и вече трета година започна, имам чувството, че не съм уцелил вярното масло. Като купих колата, дилъра ме предупреди или от Бултрако, или Тотал 5W30. Той продавал само хонди и тнт. Колата беше на 135хкм реални проверено. Сложих Тотал, карах няма 3хкм и ме хванаха съмнения, смених го с Бардал5w30- такъв боклук няма!!! колата тресеше и на звук не го харесваше. Изкарах с него 7ккм, после сложих Мотул- колата се успокой, след него вече не знам по чий съвет сложих Mobil super 3000 5w30. То е най-евтиното, което съм взимал за тая кола. А да работя в голям завод и всички масла греси ги доставят от  Mobil,  говорих с човека, който ги доставя взе данните на колата и ми донесе споменатото масло 4л. за 40лв. с Сменям го на 6хкм, като карането ми е крайградско😁. Колата го харесва, но го харесва и за папане за тия 6ккм сигурно 0.8 па и 1л доливам. Скъпата вече е 180ккм. Гледам в общите поръчки колегите поръчат  Ravenol, Castrol professional, по начинаещите, honda full sintetik 0w20 .Та се чудя 0w20 дали е късно вече за моя мотор, примерно ако сложа оргиналното от хонда колко мога да карам с него, че 120-130 лв ще ми дойде солено за 6хкм. Е тия работи си мисля докато" бачкам" нощна смяна? Тая нощ мислех да поръчам нещо на Елена и Чавдар и пак не се ориентирах, чудя се, като някой "хонда-джия " ми каже-не знам карам я на маслар маййй 5w30. Аз като сваля пробката и филтъра поне три часа се оцежда на канала преди да налея новото масло. Колата е от подписа ми, карам я на пропанбутан-газ.

Редактирано от emonai

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо не пробваш с Addinol Superior 0W30 :)  ЦЪК>>

Редактирано от mysticchannel
допълнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.06.2020 г. at 4:39, emonai написа:

...сложих Мотул...

...сложих Mobil super 3000 5w30...

Кой точно Мобил Супер, че има няколко - X1 Formula, Formula FE, Formula V .... ?

Кой точно Мотул?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.06.2020 г. at 12:45, emod написа:

Кой точно Мобил Супер, че има няколко - X1 Formula, Formula FE, Formula V .... ?

Кой точно Мотул?

Хубаво, че паза тубите, иначе забравям!

Motul 8100 X-cess SAE5W40: Mobil Super 3000 FormulaFE 5W30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно си карал това:

1969600641_.thumb.jpg.d0e8370b2c720d89ee011c129bec9bf2.jpg

Маслото е тип "meet or exceed" и "recommended", т.е. без официални сертификати. Забележи, че не казвам, че е лошо масло. Просто отбелязвам.

Аз лично бих пробвал това:

1308457408_.thumb.jpg.7a4934d86f3f86d65f75e6dc2b17277d.jpg

Маслото е хидрокрег, но според мен си заслужава да бъде пробвано. На хартия изглежда обещаващо и безпроблемно до -20 С (че и по-надолу).

Много добър баланс на вискозитетен индекс (VI), HTHS и CCS. Добър Noack (изпаряемост).

Цената също е относително нормална за такъв клас масло (60 лв. 5л. Ато24). Ще имаш и за доливане :) .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ти, ще поръчам и после ще споделя! Бъдете Здрави!!!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Oil Application Chart - @April 2020

HAch_2020.thumb.jpg.ef432fb3a459324b17483a1f1910c0d7.jpg

 

П.П. Добавена е и в началото (1-ва страница) на тази тема.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много взе да става зеленото, в таблиците на хонда:yes:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, emod said:

Honda Oil Application Chart - @April 2020

HAch_2020.thumb.jpg.ef432fb3a459324b17483a1f1910c0d7.jpg

 

П.П. Добавена е и в началото (1-ва страница) на тази тема.

))) ми ние с гайдите преди 2002?))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези "гайди" каквото и да сипеш няма да се намръщят 😀

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Accord 1,8i LS 2001 написа:

))) ми ние с гайдите преди 2002?))))

И за някои от нас може 5w-20 :) Поне така казва Хонда Америка - Acceptable :D.

520658372_full-15871-45452-honda_oil2(1).thumb.jpg.c96b3fe362e26aa6374cee99bdc96a0d.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, ако може да питам пак. CR-V 2015 2.4 AWD на 77000км, имам останали 3.5л от предишната смяна RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20. Дали пак същото или да сменя с друго? За последните 6-7000км не съм забелязал да е горила масло, въпреки, че е по-към минимума сега. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сипвай от същото и си карай колата със здраве! на 77000км ако са реални, всяко масло ще обича, ако е на 450000км това е др. Само километри нщ друго не иска :))

Редактирано от mysticchannel
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/4/2020 at 4:04 PM, Геров said:

Аз, ако може да питам пак. CR-V 2015 2.4 AWD на 77000км, имам останали 3.5л от предишната смяна RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20. Дали пак същото или да сменя с друго? За последните 6-7000км не съм забелязал да е горила масло, въпреки, че е по-към минимума сега. 

Къде и било  преди на щеката а сега ,казваш по към минимума.

Когато се насипва новото масло аз гледам да е на мах отметката но не над ,така следя дали колата гори.

Ако направиш някоя друга копкова проба ще разбереш дали е това твоето масло.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, пробвах две години поред Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30, като цяло съм доволен, но почва да ми го губи след 6 х. км.

Мисля да взема пълна синтетика -  Ravenol-ssv-sae-0w-30

Според вас има ли смисъл и добър избор ли е за R20, при 12 х. км. годишно, 70% извънградско? Честно казано, не ми се занимава да го сменям два пъти годишно. Не знам дали има значение, че вече карам на газ. А и се чудя заради съдържанието на сяра.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При толкова дълъг интервал на смяна по-добре заложи на 5в30.

Реванола е на цената на Амсойл, аз лично бих се доверил на Амсойла ако ще сменям веднъж годишно. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, note написа:

и се чудя заради съдържанието на сяра.

Какво общо има сярата с маслото при положение, че караш на газ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искам да пробвам някакво по-хубаво масло - да не е хидрокрек. За горното в темата има положителни мнения. Ако не е то, кое конкретно 0/5w-30 препоръчвате за R20, при една смяна годишно?

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и своето колебание и аз. Колата е 2015 R20 на 76 000 км. Купувана нова от  Бултрако и винаги обслужвана там (естествено с 5W40) . Сменяно е на 10 000 км и не забелязвам да яде маслото.

Понеже вече е моя и гаранцията изтече преди няколко месеца умувам за масло.

Да продължа ли с 5W40? или 0W20? Някои колеги препоръчват 5W30 и 0W40.

Събирам мнения.

Карам спокойно и основно градско, не повече от 10 000 км на година.

Всички мнения са полезни.

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, note написа:

Колеги, пробвах две години поред Petro Canada Supreme Synthetic 5W-30, като цяло съм доволен, но почва да ми го губи след 6 х. км.

Ми толкова му е ресурсът. Не може да се иска повече от него.

 

Преди 12 часа, note написа:

Искам да пробвам някакво по-хубаво масло - да не е хидрокрек.

Има доста добри масла, които са на хидрокрек база.

 

Преди 18 часа, note написа:

Мисля да взема пълна синтетика -  Ravenol-ssv-sae-0w-30

Според вас има ли смисъл и добър избор ли е за R20, при 12 х. км. годишно, 70% извънградско?

Преди 17 часа, Rakeem написа:

При толкова дълъг интервал на смяна по-добре заложи на 5в30.

При толкова дълъг интервал на смяна е много рисково от гледна точка на образуването на отлагания в двигателя! Трябва да се търси масло, което:

1. Хем да е с много чиста и стабилна база, Независимо дали е PAO, GTL, VHVI Group III или смес от тях.

2. Хем да бъде с висок TBN, за да има достатъчно ресурс от диспергиращи свойства. TBN ≥ 10 mg KOH/g.

3. Хем с малко модификатори на вискозитета, за да може да задържи вискозитета през целия дълъг интервал на работа. Тоест Нисък Noack Volatility < 8%.

4. Хем да има много добър пакет противоизносни присадки, за да пази и веригата, но в същото време - ниски нива на сулфатна пепел и не много високи нива на цинк и фосфор ( ZDDP), за да са малко отлаганията в двигателя. Ето тук стигаме до основното противоречие! Силният пакет противоизносни присадки съдържа повече ZDDP.

5. Не е желателно да съдържа естери! Поради дългия интервал, естерите ще абсорбират доста вода.

 

В момента не се сещам за масло, което да покрие всички тези изисквания...

 

Препоръчвам на колегата note да пробва веднъж RAVENOL FDS SAE 5W-30 и да пуска периодично капкови проби, за да видим как ще се развива маслото и колко ресурс ще има при този режим от 12 000 км, и на LPG.

 

Но, все пак най-доброто за един двигател е правилното масло и честата му смяна!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 12 минути, AzSum написа:

Купувана нова от  Бултрако и винаги обслужвана там (естествено с 5W40)

И моята беше така, но вече не я карам в Бултрако за обслужване, защото не предлагат друго, освен 5W-40 хидрокрек.

Изчетох цялата тема и май 5W-30 е по-добрият вариант.

 

@dandilov, благодаря за препоръката!

преди 7 минути, dandilov написа:

В момента не се сещам за масло, което да покрие всички тези изисквания...

 

А какво ще кажеш за amsoil-signature-series-5w-30 ? Има естери, но е ПАО, нисък SAPS и покрива май и другите характеристики.

Редактирано от note
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може да не е малко в темата но замисляте ли се че няма да имаме достъп вече до тези масла. 

Общите поръчки приключват,все още никой не е казал че ще организира  нови такива.

От другия месец  незнам откъде ще ги търсим,сигурно ги има и тук но не ми се мисли на какви цени. 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E как няма да имаш достъп, да не би ключа към тях да се държи от общите поръчки.

Има си гъбко и още една камара фирми дето внасят от Гермнания, просто ще се плаща 2 лева на кило за доставка + вътрешна, ако не ти е удобен офиса на фирмата. 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще си поръчвам сам през Габко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновено използвам GGBG.Варианти много.По-скоро се чудя отде да намеря сервиза дето иска да работи с мои консумативи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две стойки и крик са ти сервиза за масла :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и ръцете ми са леви :D

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, note написа:

А какво ще кажеш за amsoil-signature-series-5w-30 ? Има естери, но е ПАО, нисък SAPS и покрива май и другите характеристики.

При LPG и 12 хил.км. пробег, аз не бих го ползвал. Естерите са едната причина. При горенето на LPG се отделя голямо количество вода,във вид на водна пара, рабира се. Но естерите са силно хигроскопични, т.е. имат способността да поглъщат много вода! При дълъг интервал на ползване на маслото, не само, че ще изчезнат тия естери, но и ще се превърнат в някаква водо-дисперсна суспензия, която ще циркулира в маслото, с всички последствия от това. Масло с естери е за високи натоварвания и кратки интервали на смяна.

Да се върнем на Амсойл-а. От лабортони анализи съм останал с впечатление, че много бързо губи TBN. В някои анализи, за 6000 км. пада от 12.5 до 6 - 7, което не е добър показател за дълъг интервал на смяна. Е, всичко си зависи и от състоянието на двигатея де... Има и чести оплаквания, че започва да го гори след 6 -7 хил.км. Което пък е "много поздрави" на  американците за рекламата им, особено за "Up to 25,000 miles" . ;) :D

 

П.П. Питай fenabg за някое Yacco на PAO-база, което да удовлетворява, обаче, всички изисквания от предния ми пост. Ако може да препоръча, че аз не успях да открия... Но да не е по АСЕА С - спецификациите и да е без естери.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега естерите не са хигроскопични, просто някои естерни съединения се разлагат във вода, естерите, които се ползват в двигателните масла са от тези, които могат издържат години. Естерите в Амсойл надали са повече от 10% и надали реагират с водата, която присъства във всеки един двигател, да не говорим, че някои производители като Редлайн предлагат естерно базирани масла, надали незнаят какво правят. 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...