Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Motul години наред лъгаха в Германия и бяха осъдени за това. Сега лъжат в останалата част на света.

 

И ще се повторя - видиш ли, че някъде пише че даден продукт (масло, свещи и т.н.) е специално създаден за двигатели на LPG - бягай надалеч.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, Repsol как е със съдебните дела в Германия? Може ли да му се има доверие? Не се засягай, добронамерено е!

Untitled.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти би ли налял масло в твой двигател, което няма нито едно автомобилно одобрение? Ама, честно!

 

5W40 само с API SL/CF и  ACEA A3/B4, C3:

https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.repsol.com%2Fimagenes%2Fglobal%2Fen%2FRP_AUTO_GAS_5W40_EN_tcm14-55211.pdf&pdf=true

 

5W30 само с ACEA C3:

https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.repsol.com%2Fimagenes%2Fglobal%2Fen%2FRP_AUTO_GAS_5W30_EN_tcm14-55209.pdf&pdf=true

 

Горе показания Motul 5W40 с ACEA C3, API SM/CF, BMW LL-04. Точно BMW, които нямат нито един автомобил с газ от завода.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам ти да спрем! Ти заяви вчера, че уважаваш моето мнение, аз също уважавам твоето! Пък с времето може да променим вижданията си! Знаеш колко е времето за полуразпада на информацията в дадена област, а и ние едва ли разполагаме с голяма част от нея!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един последен въпрос и приключвам темата.

 

Защо Motul Oil Selector предлага за Fiat Panda CNG следните масла:

Motul 8100 X-clean 5W-40

Motul 8100 X-clean gen2 5W-40

 

но не и Motul Specific CNG/LPG 5W40?

 

Значи те са разработили супер дупер маслото за CNG/LPG, но не го препоръчват на автомобили със заводска инсталация. Защо?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 17:45, DTEC написа:

Аз имам един последен въпрос и приключвам темата.

 

Защо Motul Oil Selector предлага за Fiat Panda CNG следните масла:

Motul 8100 X-clean 5W-40

Motul 8100 X-clean gen2 5W-40

 

но не и Motul Specific CNG/LPG 5W40?

 

Значи те са разработили супер дупер маслото за CNG/LPG, но не го препоръчват на автомобили със заводска инсталация. Защо?

 

Здравейте, ситуацията е следната. Смазочната норма дадена от производителя, визирам Honda не се променя от това двигателя има ли LPG или не. Стига маслото да има правилният стандарт по API или ACEA и те да присъстват в Mid SAPS формула, може да се избере този вариант вместо High SAPS вариант със същите стандарти по API или ACEA (въпрос на избор). Този подход може и да важи при бензиновите азиатски двигатели, но не не става за повечето бензинови на MB, които се придържат само и единствено към High SAPS (229.5/229.3). При Fiat нещата са други. Само за фабрично поставени им газови уредби се изисква Fiat 9.55535-T2 5W-40 масло. Първото Motul 8100 X-clean 5W-40 1:1 го няма, но стандарта (Fiat 9.55535-T2) е стъпнал върху ACEA C3 и затова селектора го дава на база крос засечка. При Motul Gen2 маслото вече си го има. Но за всеки друг двигател с последваща сложена газова уредба, и преди 2007г, препоръките са си фабричните. След 2007г поради новите им катализатори се изисква FIAT 9.55535-S2, чиито формула така или иначе е Mid SAPS ACEA C3 (и Gen2 е по 2-та стандарта). Или това което искам да кажа е, че каталозите се правят по критерии/стандарти за смазочна норма и вискозитетен клас, както са и в owner manual. И ако производителя има специфични изисквания като Fiat, каталога ще предложи такава опция, ако няма, ще попълни масла на база зададените критерии. Поздрави.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със селекторите за масла е трудна тема, зависи от програмата, алгоритъма и и много често дава грешни резултати. Нам мен тези калкулатори са ми давали достатъчно неточен избор и аз отдавна не им се доверявам.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 15:21, fenabg написа:

Никакъв шанс , по висока работна температура ,значи проблем в охладителната система . Може да го изговорим в моята тема че не е за тук .

По-високата температура в горивната камера в следствие на изгарянето на газта, води до по-висока температура на буталото, което от своя страна основно се охлажда от маслото, което логично повишава температурата на маслото, това е моето обяснение.

Много хора споделят, че на газ двигателите им загряват по-бързо и държат по-висока температура, аз също съм го наблюдавал, без да съм имал проблеми с охладителната система. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 18:11, pendoc написа:

Нам мен тези калкулатори са ми давали достатъчно неточен избор и аз отдавна не им се доверявам.

И на мен са ми давали на някои производители.

Но напоследък ми прави впечатление, че сериозните и известни производители си "ъпдейтнаха" базата и дават удачни предложения. В общи линии...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Колега, това с газта беше коментирано вече някъде във форума.

Не е по-висока пламната температура на LPG. Колкото на бензина е!

Проблемът идва от там, че LPG гори по-дълго време от бензина и когато се отворят изпускателните клапани, гориво-въздушната смес още гори и продължава в изпускателните колектори. От там прегарят и изпускателните клапани.

Това по-продължително горене, съответно води и до по-голямо загряване на горивната камера и изпускателните колектори.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че беше коментирано не, че сместа още гори, но просто по-скоро е приключило горенето и температурата на изходящите газове е по-висока в сравнение с бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от това няма как да кипне чорбата , маслото може да се прегрее само от каране  та дори и само на бензин . То тук е основната драма , . 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, да, аз допълвах. Не защитавам тезата за по-високата температура на двг при работа на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 19:14, Pavel_Pavlov написа:

температурата на изходящите газове е по-висока в сравнение с бензин.

Не са само газове. Все още има пламък. ;)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 19:22, dandilov написа:

Не са само газове. Още има пламък. ;)

При бензина е същото . Нека модовете изместят дискусията ако преценят.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

!!! Когато поствате нещо, което има индиректна връзка с темата за маслата - като например въпроса /проблема/ за газта, ползвайте "окото" (Off topic; виж долната снимка; червения квадрат). Натискате го и пишете вътре в отворилата се "рамка" :) . Така тези (полезни) коментари ще могат да останат в темата и да бъдат прочетени от тези, които проявят желание да четат офф топика.

Untitled.thumb.jpg.a1aab245810d88ab47370f0c3d1834e5.jpg   Untitled1.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам че се обърках. Карам моята к24 на LPG вече 40 000 с PetroCanada5w30. , като го сменям на 6000 км. Да, ама чета тук че щом е на газ, трябва да е C3.Да, ама това масло е ilsac-gf5 и API SN и honda-HTO-06. Значи ли че при следващата смяна трябва да мина на някакво друго? Благодаря

Редактирано от Damasko
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При горенето на газ  и бензин логично се отделя температура от тяхното горене  ,температура отвеждана както от охладителната течност така и от маслото . Газта   гори по дълго заради по високото си октаново число но това се изразява в части от секундата . И по никакъв начин не води до по висока работна температура на мотора . Ако в 5 часа при еднакви условия работа на мотора , на бензин пусне перка  30  пъти  на газ може би би я пуснала 31 .  Маслото загрява най много при лагерите (биелни ,основни )  не случайно бях задал въпрос преди два дена , и заради климата на нашата страна . Да ок бутлото ако приемем че се нагрява повече то то не би било основния проводник на температура към маслото .  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 20:00, Damasko написа:

Да попитам че се обърках. Карам моята к24 на LPG вече 40 000 с PetroCanada5w30. , като го сменям на 6000 км. Да, ама чета тук че щом е на газ, трябва да е C3.Да, ама това масло е ilsac-gf5 и API SN и honda-HTO-06. Значи ли че при следващата смяна трябва да мина на някакво друго? Благодаря

Не, не значи!

Петро, на LPG, на 6000км. е повече от перфектно при теб. Даже може да го сменяш на 8000км, ако не започне да го гори след 6000.

Но може да пробваш и някое доказано масло по ACEA A5, което на теория би трябвало да ти даде малко по-добра защита на двигателя и веригата!

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 20:08, dandilov написа:

Не, не значи!

Петро, на LPG, на 6000км. е повече от перфектно при теб. Даже може да го сменяш на 8000км, ако не започне да го гори след 6000.

Но може да пробваш и някое доказано масло по ACEA A5, което на теория би трябвало да ти даде малко по-добра защита на двигателя и веригата!

До 6к не го бара. След това до около 7500 8000 вече е на минимума. Това го установих при първото слагане. При цена от 40 лв за 4литра от общите поръчки, ми е съвсем нормално да го сменям на 6к от финансова гледна точка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само финансова причината, а и, че след 6000, щом почва да го пие, значи се случва нещо с това масло и е точното време за смяна! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 20:40, dandilov написа:

Не е само финансова причината, а и, че след 6000, щом почва да го пие, значи се случва нещо с това масло и е точното време за смяна! :thumbs1:

Е ако не го яде до 10  може ли да кара до 10 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми зависи от маслото.

Петрото не бих препоръчал до 10 на LPG. А пък на бензин - най-много до 6000.

Виж Ravenol SSV 0W30 може да си го кара спокойно.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай при разбивка върху 60000 е не рентабилно  да кара с евтино масло  и смени на 6000  вместо на 9-10000  с по хубаво  от твоя пример . Както го пишете по горе .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, дай наблюдения за Yacco.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 21:06, dandilov написа:

Ванка, дай наблюдения за Yacco.

Дал си равенола за пример аз не работя с него но имам приятели които го карат и са доволни .  Защо колегата да не кара с равенол а с петро ? Няма ли да му е по добре и за колата и за джоба .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние даваме мнения, а пък той ще си реши.

Имено затова аз дадох Рвенола, щото имам наблюдения, а пък ти имаш наблюдения за Яку-то.

...и те така... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC  имаш едно мнение в което си писал че един мотор си го ревизирал  карал Х километри и после си го пак отварял и е бил в много добро състояние . Може ли чисто статистически да споделиш колко  километра си минал на газ с него с какво масло и на какви интервали си го сменял . 
@dandilov  наблюдения за кои мотор  за К24  ли , колко и да ги наблюдавам ако мотора е тръгнал каквото и да му се сложи няма да спре да гори ,  винаги съм им слагал 0в40 или 0в30  но това си е моя практика с която не ангажирам никои  . И при мотор в кондиция до 10-12к  нямат и капка  разход  сега ще наблюдавам и моята к20ка с гдито което странно за 1000 км хапна близо половинка после спря .Къде отиде тва масло и защо нямам идея , наближавам 3к скоро ще го видя . А по горния въпрос колегата нека пробва с рИванола мисля че ще му е много по добре и те така.

Редактирано от fenabg
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко реда сметки за сравняване на икономията. Направо го скривам, защото не знам на колко ще им е интересно :D:

  Покажи скритото съдържание

 

Но има други сравнения на евтино масло с кратък интервал срещу по-скъпо и хубаво масло на по-дълъг интервал, които дават сходна икономия.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е супер и с радост я чета.

Не искам да влизам в спора /по скоро приятелския разговор, за което евала и на двамата/ на колегите pendoc и DTEC, но по отношение на :

1. Full SAPS въобще не са подходящи за LPG - същото нещо съм чел и в субару форума, че били се натрупвали отлагания в мотора и т.н., посочвайки едно конкретно масло, а именно MOTUL 8100 X-cess 5W40, което е Full SAPS, питането ми е, защо господата от Мотул са написали следното цитирам: Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, Ethanol, LPG and Diesel., инфото от тук https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1503652273 , така и не получих отговор, тЪ би ми било интересна дискусията по този въпрос, защото и аз с мойте скромни 100К км на фиатски мотор само с Full SAPS масла каран на LPG мотора беше чист като сълза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 21:33, fenabg написа:

@DTEC  имаш едно мнение в което си писал че един мотор си го ревизирал  карал Х километри и после си го пак отварял и е бил в много добро състояние . Може ли чисто статистически да споделиш колко  километра си минал на газ с него с какво масло и на какви интервали си го сменял . 
@dandilov  наблюдения за кои мотор  за К24  ли , колко и да ги наблюдавам ако мотора е тръгнал каквото и да му се сложи няма да спре да гори ,  винаги съм им слагал 0в40 или 0в30  но това си е моя практика с която не ангажирам никои  . И при мотор в кондиция до 10-12к  нямат и капка  разход  сега ще наблюдавам и моята к20ка с гдито което странно за 1000 км хапна близо половинка после спря .Къде отиде тва масло и защо нямам идея , наближавам 3к скоро ще го видя . А по горния въпрос колегата нека пробва с рИванола мисля че ще му е много по добре и те така.

Благодаря. Ще пробвам равенола, и ще пиша след това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 8.01.2020 г. at 22:02, ceco_accord написа:
Off Topic Много сложна стана тая тема - за мнозина.
Много зърно има в нея, но и много плява.
 
Много хора бъркат понятия работна температура на мотора (визирайки тази на антифриза 80-90гр.), с работна температура на маслото (90-100гр).
Много хора само на теория знаят той как работи и малцина са наясно къде и с каква температура (особено на маслото).
Мнозина старателно четат спексове и хим. състав на маслата и гледат "студена течливост" и "топъл вискозитет" (при 100 и 150 градуса), но не знаят къде в мотора има хидродинамично налягане (лагерите на колянов и разпред. валовете) и къде е "капково оросяване" (на всички други места), нито си дават сметка в коя от зоните каква е температурата (350 гр. на челото на буталото / 250гр. в канала на горния компресионен сегмент / 220гр. от вътрешната страна на челото на буталото). Това е най-високата температура в мотора и там масло почти няма. Рядкост са моторите които "поливат" дъното на буталото (с цел охлаждане на челото му) или тези при които маслото стига до компресионните сегменти (щото - тогава лошо).
Мнозина смятат че понеже карат Хонда - трябва то да е 30-ка или 40-ка или 50-ка, но малцина от тях карат постоянно във високите обороти.
Мнозина пък едвам дочакват стрелката на антифриза да стигне нормалната си позиция и раздават газ до дупка, смятайки че мотора е темпериран. Ако тогава пипнат изпускателния колектор ще се опарят, но ако пипнат картера (в който е маслото) ???. За 100град. на маслото човек трябва доста "да се постарае" - особено при градско каране. Който не вярва - нека пипне това от щеката, като мине 10-тина км сутрин до работа.
Мнозина не си дават сметка че всъщност при предимно градско ползване на колата си, карат със студено масло, а това не е много ОК за мотора, заради по-големите термо хлабини (общо казано) и стигнем (в частност) до просмукване на гориво и вода в маслото, както и по-бързото му окисляване. Прегряването на маслото пък е още по-нежелателно, но дефакто това се случва рядко, а негативите са изтъняващ "маслен клин" в лагерите, повишаващата им се температура кипва и маслото, а то над 125 град. е толкова течливо че минава покрай сегментите и изгаря в работната зона на цилиндъра.
Мнозина от тези дето почитат 20-ката пък не съзнават че това е предимно екологичен похват за сваляне на разход и замърсяване с 2-4% и са спокойни, понеже това пише в таблиците на производителя, които са писани от рекламния отдел (за Европа и Америка), без да го видят инженерите. Но повечето си карат спокойно (2000-4000 об/мин.) и ако мотора е в добро състояние са "вързали попа, че да е мирно селото".
Мнозина знаят че маслото охлажда и маже едновременно, но не си дават сметка за великата битка на компромисите, че колкото повече охлажда, толкова по-зле маже. Но нали пише че има температурни (и всякакви други) "стабилизатори" - блаженни са верующите, ама кво да праят, като не си правят сами маслото! Няма как - цивилизация и поток на данни.
И всички четат (или не четат внимателно) и пишат (и се засягат) и т.н. иии - темата стана 100 кила. А иначе е интересна, но отвъд полезното.
 
Би било чудесно да се направи НОВА тема? В нея неколцината владеещи материята и другите 2-ма -практиката - да я оформят и да допълват, но да е заключена и наистина да е полезна без "забъркване" за нас - напросветените. Да се обясни теорията, да се систематизират маслата - без усложнения (както някой вече предложи) и предимно според кой как си кара колата в (болшинството от времето). Да се бодне като "важна" и всеки да си намери "своя вискозитет", а не да се лута и залита по "ненужни екстри". Сегашната тема така стартира, но се затлачи, та нека си остане (за да питат хората с конкретика), но някак важното от нея да се синтезира и изведе "на ползу роду" и с "шапки долу" за заелите се да го продуцират.
 
Пуу, че дълго (и вероятно неградивно) стана - сори.
 
 


Цецо,
Тая тема няма край...
Както се вижда от дискусии/спорове, всеки си има мнение и кара с к'вото е решил на база няк'во четиво/мнение.

Това, с което не съм съгласен е че не трябва да се слага всяко едно масло под общ знаменател, защото има масла 20, които мажат и изкарват повече от 40.

Относно икономията и емисиите, колкото и да е малка тая икономия сметни го на пример на 1 млрд автомобила и ще видиш, че това с емисиите и икономията започва да придобива много смисъл, егоизЪма настрана, дрУжбата напред.

Наистина темата за маслата е безкрайна - марка, грейд, динамичен вискозитет, кинематичен такъв, налягане на маслото при (-), проби, стил на каране, студен-топъл старт, издръжливост на разкъсване на молекулите, способност на същите да бъдат хем еластични, хем след това да си връщат формата и поддържат свойствата си за дълъг период от време, и на всичко отгоре има много фалшиви масла.

Факта е едно нещо, и то е неуспоримо - на градско каране 5-6-7-10-15км, се счита за тежЪк режим за ДВГ и няма масло дето да изкара 10К, поради всички условия които Ти изброи.

В момента карам с 0-20 на АмсОйл.

Фен съм им, въпреки че ги псувах по едно време, защото при първото им ползване К24 изпи около 1л. за около 4К км, след което спря, и нз защо изпи толко, и защо спря.

Това, на което аз си базирам мнението относно какво масло да карам е за какъв период от време ще запази динамичния си вискозитет, защото има масла 'дето се рекламират с висок такъв, но заминават за доста кратък период, защото се разпада - именно затова казвам че марка-модел и условия са важни (както всички вече са разбрали), но дори и в нашия климат може да се кара целогодишно с един тип масло, например 0-30/5-30/0-40 са масла, с които може да се кара целогодишно.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сменям веригата на пролет. Двигателят е k24a3 на 235 000 реални километри, последните 2 смени с Амсойл СС 5w-30 на 8000-9000 км, не гори масло (не се еб@вам).

Въпросът ми е какво масло (ако е възможно от продуктовата гама на Амсойл) да сложа след смяната на веригата, и да го сменям ли първите 2-3 пъти на по-кратък интервал с цел разработване/удължаване живота на веригата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти караш с 5-30, не виждам проблем да си караш с него и след това, ти сменяш верига не сегменти.

Понеже не си уточнил, но комплект верига или само верига, надявам се да не е само верига


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На веригата няма какво да й се разработва, карай си с това масло на същите интервели и няма да имаш грижи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...