Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

@DTEC

Ето го VOA на Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 - ТУК

Все още се доуточняват някои параметри (сулфатната пепел).

Като цяло, приликата с Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 е много голяма, поне по това, което може да хване анализа. Скрит жокер винаги може да има.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

Състав: минерално масло >90%; добавки <10%

Абе аз като видях на етикета му да пише: "Synthetic Technology" и ми стана ясно, че нещо не е много синтетично това масло... ;):D

Макар, че си е ОЕМ-ско.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. Останалите 60% от цената са за маркетинг и реклама. Повечето ни коли са с технологии от миналия век, малко по-усъвършенствани и проверени с времето -особено мотори и кутии. И са си проектирани  за старите базови масла с някоя добавчица. А сега 20 реда "учени" позиции, само и само да изглежда "по/по/най".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, emod написа:

@DTEC

Ето го VOA на Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 - ТУК

Все още се доуточняват някои параметри (сулфатната пепел).

Като цяло, приликата с Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 е много голяма, поне по това, което може да хване анализа. Скрит жокер винаги може да има.

Както се и очакваше. Даже бях попаднал на една таблица с всички разновидности на Shell Helix Ultra Professional: AG, AF, AV-L и т.н. Общо взето еднакви масла, но със спецификации за всеки отделен автопроизводител и Shell Helix Ultra ECT е "майката", която има всички спецификации.

Което си е и логично, като се има предвид, че тестовете за получаване на спецификации започват от 1 000 000 долара. Никой не е луд да плаща двойно, тройно, че и петорно. Просто едно и също масло се сипва в едни туби и после на тубите се поставят различни етикети. След това на пазара се появява с различни цени. Към момента в Германия разликата в цената за 5л м/у ECT C2/C3 0W-30 и AV-L 0W-30 е 10€.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.10.2018 г. at 16:59, DTEC написа:

Не са интересни за теб или за цялата аудитория?

Труден отговор.90% от аудиторията се интересува от разхода на масло - единствения параметър,който не е свързан пряко със самото масло.

Останалите 10% мислят за екология,разход на горива ,качество на мазане и живот на мотора. Не робувам на марки.Нито  на мнението ,че тези коли ,които карам в момента ще ме погребат.Единствения фактор ,който може да ме накара да сипя W30 ,е пикаещи  дюзи.При дизелите има охлаждане и мазане на турбина ,което е фактор,но при бензина няма.турбина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.10.2018 г. at 12:58, DTEC написа:

....... Просто едно и също масло се сипва в едни туби и после на тубите се поставят различни етикети. След това на пазара се появява с различни цени.....

 

 Самата истина :):D:lol:.

 

 

Цитат

....Важното е ти да си доволен и душевно/психически спокоен с твоя избор на масло....

 

Най - важното :thumbs1:

 

п.п. :offtopic: Онова от първия цитат, Италианците са го разбрали доста отдавна :).

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже италианците са го разбрали по съвсем друг начин. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dindin написа:

Даже италианците са го разбрали по съвсем друг начин. :D

Интересно какво имаш в предвид. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пише примерно, че добро масло изкарва на хартия 20000км, значи което и да е (първият цитат) ще изкара толкова, ако не и повече. :D

Има и изключения, моята италианка беше що-годе поддържана, но да не спамим повече темата.

Не са виновни толкова и самите италианци, при положение, че в сервиза са им наливали "Кастрол 5w40" от варела, но това е повсеместно, обсъждали сме го, имаше даже и снимков материал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RNT Test или колко мото-часа живот има едно масло съгласно неговите спецификации:

8068-1d26a7cs-960-jpg

8070-3196a7cs-960-jpg

8064-f356a7cs-960-jpg

8065-9696a7cs-960-jpg

8066-116a7cs-960-jpg

8067-4d16a7cs-960-jpg

8858-1-jpg

8069-927894es-960-jpg

От тук нататък всеки има право на избор колко мото-часа да си кара маслото и по кои спецификации да го избира.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OEM Approvals и то MB, VW, BMW.

Вярно, че стъпят на ACEA A3/B4, A5/B5 и C3, ама ...

Ако намериш за ILSAC GF-5 и/или API SN сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да направя едно уточнение към поста на DTEC. Часовете, упоменати в горните таблици, касаят продължителността на самия тест (времето на тестване), а не моточасовете, с които сме свикнали да обозначаваме живота на маслото в мотора (по време на експлоатацията му).

Не следва да се приема: VW 502 = 250 моточаса, респ. VW 504 = 650 моточаса реална експлоатация в мотора.

Справка - "Сага о масле - Глава 4" (линкът към тази статия е даван и преди в темите за маслата).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

API/ILSAC правят препратка към JAMA. А те от сввоя страна към JASO (Japanese Automobile Standard Organization), където изискването е 200 часа.

 

@emod - да така. Но не случайно в последната графика има един коридор от около 210 до 240 часа, където се вижда как маслата превишават лимитите. Според мен тестовете могат да бъдат отправна точка за моточасовете на едно масло, понеже те се извършват в реални двигатели при различни режими за цялата продължителност - от празен ход до пълно натоварване. И след това се измерва количеството на замърсяването и износването на металните части.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е трудно да интерпретирам данните от картинките. Последната очевидно съдържа най-ценна информация, но няма как да разбера коя линия на кое масло съответства. Това, което мога да си направя като изводи е, че, АКО критерият за лимит на износване е долната червена хоризонтална линия ("Limit VW 250h test"), то някои от тестваните масла влизат в изискванията до 250тия час, а някои излизат след 200 моточаса.

 

Ще се радвам, ако някой направи малък анализ или поне заключение на база изследването. Изводът, до който аз стигам, е същият, който мисля беше коментиран в темата отдавна – смяна на 200 моточаса е по-консервативен и безопасен интервал; Смяна на 250 моточаса е удачно при някои масла (по-качествени/издръжливи) и е препоръчително да се следи вида на маслото например с капкова проба през живота му в двигателя.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, съгласен съм, че резултатите от тестовете в сферата на чисто лабораторните изследвания са обективни. Не случайно се счита, че границата от около 250 моточаса (реална експлоатация) идва от тях.

Следва обаче да имаме предвид, че за всеки тест се използва "нов мотор", по-специално части от него (валове; лагери; др).

Нещата стават различни, когато говорим за мотор, експлоатиран години в реални условия. Променят се характеристиките на частите на мотора - бутало/цилиндрова група, валове, лагери, вериги и т.н. Отделно и много важно - върху повърхнините на частите се формира филм от ZDDP-то (най-вече), който също влияе върху износването и то съществено. При всеки нов лабораторен тест валът е нов - без този слой. Прословутата "борба за повърхността на детайла" (конкурирането) между естерите и ZDDP също се оказва, че е релевантна само при един нов (неразработен мотор) и то през пърите два часа, докато ZDDP-то формира предпазен филм, след което всичко спира и естерите нямат почти никакво влияние върху формирането на филма от ZDDP-то.

С две думи, дискусионнен е въпросът за степента на релевантност на резултатите от лабораторните тестове към реалния свят :).

Неминуемо по-строгите/тежките тестове ще наложат създаването на едно по-издръжливо масло в много отношения. Как обаче това масло ще понесе твоята експлоатация на твоя мотор не може да се каже със сигурност.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам в кой град си ,ама при мен средната скорост е 20 км./ч. Няма по-голям ужас от легналите полицаи за едно масло...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Старт-стоп" системата може би. :D

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.11.2018 г. at 15:02, dandilov написа:

"Старт-стоп" системата може би. :D

 

 

Този, който я е измислил, е най-големия аутист !!

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Слагам за 2-ри път масло Равенол. 1-ия път бе 5в20 и го гореше. Сега сложих 5в30 и сякаш го гори повече. Маслото е от общите поръчки. Какво масло да взема следващия път, като се има предвид, че карам цяла година с 1-но масло?

Спецификацията, касаеща този мотор, сочи само до 5в30 вискозитет на маслата. Очаквам съвети. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът е от подписа ми - К24а3 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай повече инфо.

Колко гори едното и колко другото?

Какво 5W20 и какво 5W30 си ползвал (марка, модел)?

На колко хил. км. започва да го гори?

На колко хил. го сменяш?

Стил на каране?

Имаш ли черен и мазен ауспух?

Бях ти писал на л.с., преди доста време, да направиш няколко смени на по-къс интервал (6000 км.), с хубаво масло, с висок TBN. Та евентуално да се "разпекат" отлаганията по сегментите, ако това е проблемът.

Да видим и колегите какво ще кажат...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото масло беше Ravenol 5w20,сега е с Ravenol dxg 5w30. Като се замисля още в началото почва са го гори. И двете съм ги сипвал през лятото. Има черно малко по аспуха, но не е мазно. Правя маслото да е на максимум и сега съм на 4000км пробег и съм налял 700мл, и в момента е между минимум и средата. 

Имам градско, магистрално каране около 1300 400км, извънградско. 

 

Сега лятото ми беше втора смяна 1г и около 9000км

Редактирано от Nikito82
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо в Хонда Бултрако спряха да ползват масло 5/30, каквото от Хонда препоръчват. а вече предлагат и работят с 5/40 ?

Моля за адекватни отговори, а не от рода - "защото такова имат"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Nikito82 said:

Първото масло беше Ravenol 5w20,сега е с Ravenol dxg 5w30. Като се замисля още в началото почва са го гори. И двете съм ги сипвал през лятото. Има черно малко по аспуха, но не е мазно. Правя маслото да е на максимум и сега съм на 4000км пробег и съм налял 700мл, и в момента е между минимум и средата. 

Имам градско, магистрално каране около 1300 400км, извънградско. 

 

Сега лятото ми беше втора смяна 1г и около 9000км

 

За 4000км-700мл, 1Л. го сложи не е толкова зле, от гледна точка на това че има хора на който им гори 1Л. на 1000км..Второ каквото и масло да сложиш според мен все ще го пипа..Послушай dandilov и вземи масло с висок ТБН, сменяй на много къси интервали няколко пъти, ако случайно имаш спечени сегменти..Другият вариант са гумички, може да пробваш първо с тях, но със смяна на вискозитета и вида масло, няма да промениш нщ..

 

п.с. - недей да слагаш по-гъсто масло !!

Редактирано от BlueDream4
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, BlueDream4 написа:

 

За 4000км-700мл, 1Л. го сложи не е толкова зле, от гледна точка на това че има хора на който им гори 1Л. на 1000км.. !!

Не е 700мл разхода, 700мл съм долял и сега да я направя на максимум трябват още 500 600мл и става 1.3л

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.11.2018 г. at 12:30, gogo68 написа:

Защо в Хонда Бултрако спряха да ползват масло 5/30, каквото от Хонда препоръчват. а вече предлагат и работят с 5/40 ?

Моля за адекватни отговори, а не от рода - "защото такова имат"!

Аз имам приятел, който живееше във Финландия. Сигурно това е било преди около 5-6 г., може и повече, не знам точно, но си е купил там Акорд 2003г. с 2.0 мотор и маслото си го сменя в сервиз на Хонда, в който винаги са му слагали 5в40.

За мен е малко страно Хонда преди 15г. да пуска тези коли и да дава в книжките масло от 0в40 до 10в40, и 5-10г. по-късно да почва да препоръчва масла 0в20 и 5в20 на двигатели на по над 500000км.

Във Финландия км не се връщат и въпросният Акорд, тогава когато го е имал моя приятел, е бил 7-10г и над 450 000км. Даже миналата година аз като търсих Акорд гледахме обяви там и коли 2006-2007г. нямаше под 450 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никоя отделна кола не е показателна. Мойта я взех с прясно 10в40 и си го "пипаше". вече 3-та смяна карам с 5в20 и нямам разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зная, че не е показателна, просто разсъждавам защо след толкова години препоръчват толкова тънко масло. 

Но при тебе има и друго, колата е автомат и сигурно често караш на по 2-3000 об/мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не често, а винаги. Тя с 2000 об/мин си върви със 100км/ч, а 3000 об/мин са "магистрални", но се случва понякога да "сипвам въглища в пещта", колкото да не забравяме с нея че сме живи. :) Не съм забелязал апетит към олиото, но никога не съм я карал "в червеното" повече от половин час на извънградско пътуване, а "бузенето" в градско е секундно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Nikito82 написа:

защо след толкова години препоръчват толкова тънко масло

 

Представи си, че си ловял едно време риба на плувка, а сега СЪЩАТА риба я ловиш на блесни, воблери, захранваш и т.н. :)

 

Един въпрос - какви са според теб приликите и разликите между едно масло 5w30 и друго масло 5w30?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, когато стигне средата на щеката, продължава ли да харчи или не, или не си стигал до там да тестваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За К24Z3 има бюлетин за харча на масло. На приятел препоръчах марката. Екземпляра, който взе бе най-високото ниво на 8 ген. с въпросният ДВГ. Колата е от Швейцария, взета през Бултрако с гаранция, модела е от 2009г.

Харчеше му 1л./1000км. От Бултрако изкараха официален документ, в който си пишеше че може да харчи до 1л./1000км. когато се кара агресивно във високите обороти, и това е НОРМАЛНО. Същото бе потвърдено и от Хонда ЮК.

Изнамери бюлетина за този ДВГ и проведе разговор с Бултрако, които казаха че е само САЩ. Свърза се с Хонда ЮК, обясни ситуацията, на следващия ден му се обадиха от Бултрако и му казаха, че ще направят ремонта за тяхна сметка - бутала, сегменти, гарнитури, гумички на клапани.

Убеден съм, че това съществува в някаква степен и за К24А3 мотора. Просто тези мотори са предразположени към харч, само им трябва провокатор :lol:...

 

Та за да спре да ти харчи, отваряш мотор и сменяваш, каквото излезе.

Редактирано от crown_bg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да опита да разпече мизерията по сегментите. Може пък да се оправи.

Щото не иска да прави ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, crown_bg said:

За К24Z3 има бюлетин за харча на масло. На приятел препоръчах марката. Екземпляра, който взе бе най-високото ниво на 8 ген. с въпросният ДВГ. Колата е от Швейцария, взета през Бултрако с гаранция, модела е от 2009г.

Харчеше му 1л./1000км. От Бултрако изкараха официален документ, в който си пишеше че може да харчи до 1л./1000км. когато се кара агресивно във високите обороти, и това е НОРМАЛНО. Същото бе потвърдено и от Хонда ЮК.

Изнамери бюлетина за този ДВГ и проведе разговор с Бултрако, които казаха че е само САЩ. Свърза се с Хонда ЮК, обясни ситуацията, на следващия ден му се обадиха от Бултрако и му казаха, че ще направят ремонта за тяхна сметка - бутала, сегменти, гарнитури, гумички на клапани.

Убеден съм, че това съществува в някаква степен и за К24А3 мотора.

В моето ръководство (K24A3, купена в швейцария) си пише, че харча на масло може да е до 1 литър на 1000км без да са упоменати условията, при които е възможно.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, crown_bg написа:

Ники, когато стигне средата на щеката, продължава ли да харчи или не, или не си стигал до там да тестваш?

Да продължава, сега съм между минимум и средата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ще се наложи са смениш, според мен, сегменти и гумички, което няма да е много скъпо за такъв ремонт.

Обаче ако ще го правиш, смени и гарнитура на главата, и все пак първо да се отвори моторът и да се измерят евентуални хлабини, защото може да се наложи да се вземат от по-големите бутала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

В моето ръководство (K24A3, купена в швейцария) си пише, че харча на масло може да е до 1 литър на 1000км без да са упоменати условията, при които е възможно.

А стига ве ! ;) До сега бях чувал за спаркитата на Алфа че харчат по толкова. Ми то в такъв случай защо да го сменчш като за 10к сменяш обем за два картера ?!?! :)

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам спарк7 на алфа и изобщо не харчи толкова масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, ИцоД написа:

А стига ве ! ;) До сега бях чувал за спаркитата на Алфа че харчат по толкова. Ми то в такъв случай защо да го сменчш като за 10к сменяш обем за два картера ?!?! :)

 

 

Именно. защо ти е сервиз, че да чакаш да се оттича, пробка, филтър... това е отживелица, сменяваш маслото буквално в движение :plane::tooth:...

 

Мойта също си харчи като я настъпя, но не достатъчно за да й отварям мотора, някъде към 1л. на 5-6К км., но го сменям и на толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с Равенол 5w-20 SFE втора смяна, първото смених на 5500-6000км бях долял 200гр за да стигне пак до горната точка на щеката. Сега съм минал 4500 с второто масло, имам разход под 100 гр и не съм доливал - харчи ако я настъпвам мъжката преди да е загряла или за по-продължително време яко настъпване - което няма как да стане според мен освен ако не съм на писта. Нямам време и условия в момента да пусна капка. Колата ми е на 216хил км в Швейцария са сменяли на 20к или всеки април, мога да звънна в сервиза да питам за история ако на някой му е интересно.

Редактирано от isullivan
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...