Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

На 13.07.2018 г. at 16:02, dindin написа:

И в тоя ред на мисли Ravenol са пуснали EFS след ECS, за който EcoFullSynth откровено пишат, че е на PAO основа.

Аз понеже съм далече от нещата чак сега го виждам новия бъркоч.

https://www.ato24.de/en/ravenol-efs-ecofullsynth-sae-0w-20.html

Оня ден поръчах 20 литра.Не бързай да се радваш ,докато не проверя....

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@honda_japan

Тъй като си на газ, трябва да издържи повече, но зависи и колко "зор" е видяло, колко често, и при колко високи скорости...

Най-голяма яснота ще имаме, ако направиш една качествена капкова проба, както те посъветва и JHM.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя капков тест задължително, наистина ми каза на 5к. да е, но така и нямах време а и не се сетих, мисля да направя един на към 9к.км да го видя как се държи. Не мога да долея на макс на щеката и не съм го правил защото в юзър менюъла пише, че трябва да се държи на средата заради катализатора и го спазвам това правило, По принцип за 10к. с което и да е масло съм доливал макс по 200-300 грама, така, че и да падне ще е на минимума, а не под него. Самия мотор (предвид турбината), може да се каже, че не гори масло. 300 грама за 10к.км са нищо.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7/10/2018 at 23:41, emod написа:

Би ли допълнил долния шаблон с твоите данни:

 

1)Марка, модел, година на производство - Honda Accord 2012 ;

2) Двигател - K24Z3 (201 кс);


3) Обем на чистото масло, което наливате при смяна - (наливам 3.5 л. при смяна с филтър);
4) Гориво – (бензин 95/98/100; дизел; пропанбутан; метан; др.);

5) Режим на експлоатация - (в коя част на БГ се намирам; градско ... % (тежко, леко, къси разстояния), извънградско ...%; магистрала …%; планинско ….%; офроуд, писта, др.)
6) Планиран интервал на смяна на маслото - (искам да сменям на 5-8-10 000 км, или зима-лято)
7) Колата има ли DPF филтър или катализатор (TWC) - ?
8) Препоръчано масло от производителя (от ръководството за експлоатация, което имате, или друг източник на производителя) – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30, др.;

9) Други (много важна информация) – (предходни масла; особености на мотора, стил на каране, разход на масло, особености на режима на експлоатация, др. които се сещате и са важни за споменаване).

 

Това дава по-ясна представа за конкретната ситуация и ще бъде от полза/помощ на тези, които ще пожелаят да дадат съвет.

Иначе... всичко е "на сляпо".

1) Honda Accord 2012

2) 2.4 i-VTEC (201 Hp)

3) нямам представа

4) бензин 95

5) 80% градско в София, 20% извънградско - магистрала и първокласен път (до колкото са такива в България)

6) 8-10 000 км 

7) нямам представа (нищо не е махано)

9) В момента колата е с масло Total Quartz 5W40, сменено в Германия 100 км преди да я взема. Стил на каране - една идея по рязък (все колата е 200 коня). Разход на масло - за 6 000 км не съм разбрал за наличието на такъв (ако има е минимален). В повечето дни колата се кара по 20-30 км на ден, половината от, които по околовръстното... Извънградско София - Русе без спиране - около 3 часа в посока.... Горе долу това е... както обясних в предишния пост, колата е моя от около 6 месеца, състоянието е перфектно. Била е служебна кола на някаква банка в Германия.. сервизна история си има, всичко е сменявано в сервиз на Хонда (вече няма да е така, защото съм предубеден към Бултрако)..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Kurro Torres

Вземи си RAVENOL SSV SAE 0W-30.

Масло, доказало качествата си. Ще изкара без проблем 8 хил. км, че и повече.

Препратка: https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?page=2&tab=comments#comment-1057523714

Пост #43

Достатъчно ниски вискозитетни характеристики като за твоя двигател, но и с "половин идея" по-висок HTHS за по-добра защита при високи скорости, натоварвания и температури, качвания на планински баири и т.н.

Същевременно притежава много-добра течливост при ниски температури = лесен старт и по-нисък износ при студен старт.

Единственият недостатък е, че няма ILSAC GF-5 и не "гали" катализатора, но до преди няколко години всички масла нямаха ILSAC GF-5.

Още повече Total Quartz 5W40, което дори не отговаря на много от изискванията за твоя двигател, а е наливано смело от банката в Германия.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Въпрос към вас MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30

Отговарящ на API SN или някое друго масло да налея на акорда от подписа ми? До сега беше comma но след 6000 км почва пиене, за мен е заминало. Колата се кара ежедневно и доста често бързичко.

Изпратено от моят Lenovo K53a48 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз намерих това:

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/81824/8100_X-clean_FE_5W-30__28BG_29.pdf?1492017754

 

Чакам Markony като един гуру да каже алтернативи на друга марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих използвал Shell или Mobil 1. MOTUL, забъркано с базово масло Група 2 надали ще е по-добро от тази (коя точно) comma.

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази.IMG-6ee977767f5ac58a6e81f9f24b3de46a-V.jpegIMG-93cfd263ff850c53f0d3ffae7bd2e895-V.jpeg

Изпратено от моят Lenovo K53a48 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Mobil 1

Редактирано от BlueDream4
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bobchoo - с каква спецификация трябва да се кара този Акорд?

comma-та е А5/В5, а Мотула - C2 & C3 ..

&s=104c9a686f213f60f0bfa78fcba606cae5b28

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

API - SN/SM ILSAC - GF-4 / GF-5

Изпратено от моят Lenovo K53a48 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DTEC написа:

с каква спецификация трябва да се кара този Акорд?

A1/B1

SN/SM

ILSAC GF-5;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yacco не бих купил никога повече.

Revanol ми е непозната марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@bobchoo

По-голямата част масла ILSAC - GF-4 / GF-5 (5W30) не изкарват повече от 6 хил. км.

Изключения са скъпите масла на PAO база и др., които могат да избутат и 8 хил. км.
Относно спецификациите - имаш избор.
Може да ползваш дори и АСЕА А3, и  ACEA C2/C3, като последната спецификация не съм сигурен колко би изкарала в бензинов Хонда мотор.
Като цяло ти трябва масло с хубава база ( хидрокрек минимум група III с добър пакет присадки, GTL или алкилировани нафталини, или PAO, или добра смес от тях), което да има обобщено следните характеристики:
1. Kinematic viscosity at 100°C от 10 до макс. 12 mm²/s.
2. Viscosity index - над 170.
3. HTHS at 150°C по-голям от 3.0 mPa.s.
4. Висок TBN - над 8 mg KOH/g.
5. Pour point по-ниска от минус 45°C.
6. CCS viscosity at -30°C по-нисък от 5500 mPa.s.
7. Sulfated Ash  - по-ниска от 0.8 %, ако искаш катализатора да изкара 40 - 50 хил. км. повече. Иначе няма особено значение този показател (мое мнение).
 
В този контекст бих препоръчал:
1. Mobil1 x1 5W-30.
2. Shell HX8 Synthetic 5W-30
3. Mobil 1 ESP Formula 5W-30
4. RAVENOL SSO SAE 0W-30
 
Най-накрая в ato24.de заредиха дългоочакваното от мен Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, Dexos1, Gen2.
Всичко, от което има нужда и твоят двигател.
Супер масло! Може да се наложи да сменяш на 6 хил. км (ако изхождаме от старата формула), но пък е евтино. Визможно е новата формула Dexos1, Gen2 да изкара повече. Трябва да се пробва.
Замисли се сериозно за него!
Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Супер масло! Може да се наложи да сменяш на 6 хил. км (ако изхождаме от старата формула), но пък е евтино. Визможно е новата формула Dexos1, Gen2 да изкара повече. Трябва да се пробва.

Споделям горното,като в момента "експлоатирам" споменатото от колегата dandilov масло,даже и капките "закапаха":Dв темата за капковите проби тук.

Единствено вдигнах леко разхода на гориво, около 0.6л. в сравнение с предишният разход с Mobil 1 0w20 AFE,което доказва "fuel economy" спецификацията му.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

Аз имах предвид конкретно маслото Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, което се отличава по характеристики от всички други Dexos1, Gen2 масла!

Характеристиките му са впечатляващи, а хич не вярвам Petro-Canada да лъжат световните пазари с неверни данни от дейта шийта.

5b521c6674591_Petro_CanadaSupremeSyntetic5W30.thumb.jpg.b5a2d74bd2fb5b23e89be897b659cc6a.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20/07/2018 at 7:22, DTEC написа:

Yacco не бих купил никога повече.

Защо? Много го хвалят, но е скъпо масло. Само заради цената ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, honda_japan написа:

Защо? Много го хвалят, но е скъпо масло. Само заради цената ли?

Защото е с подобно качество като Мотул-а. И двете масла са на база Група 2+. За същите, а дори и по-малко пари може да се купи много по-добро масло.

Едно време като карах един Фиат Браво 1.6, Yacco-то започваше да изчезва при изминати 4 000км, а хидравличните повдигачите "чукаха" при първите минусови температури. Смених го на 5 000км и с последвалия Тотал нямах такива проблеми през оставащата част от зимата. И двете масла бяха 5W-40.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с Мотул имах подобен проблем, ако и Yacco е наистина така, то най-добре излиза да се ползва оригинален Тотал, поне е на половина на цената и на двете прехвалени марки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите,наляли Mobil1 забелязали ли са подобен QR код за проверка на оригиналност?

https://mobiloil.com.ru/ru/novaya-tehnologiya-zaschity-produktov-mobil

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тубата, която купих е била напълнена през 2017. -

 

Същото се вижда и на тубата на @emod -

И на двете се забелязва QR код, но сигурно нововъведения от 2018 е с друга информация.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

280000

20180723_135033.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че ще стане Type-R,:Dно мога ли да налея от това масло на К20?(линк)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На K20Z2 - може. Но какво ще оправдае този разход?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да скъпичко идва тук,но намерих 4л. разфасовка на 33.11£ в англ. сайт за хонда оригинални косумативи,което прави 73.08лв.:punk:За производителя на това масло едва ли ще се знае много..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо колега JHM не уважиш първоначалната препоръка и смазочна норма за двигателя, която е само по ACEA, в частност категорията ACEA A1/B1 в SAE 0W-20?
В ACEA-2016 тази категория вече е отпаднала и се заменя от ACEA C5. Ниските нива на фосфор които търсиш в ILSAC GF-5 (min 0,06, max 0,08) заради катализатора тук също не са високи, а със средни стойности между 0,07 и 0,09. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, JHM написа:

Да скъпичко идва тук,но намерих 4л. разфасовка на 33.11£ в англ. сайт за хонда оригинални косумативи,което прави 73.08лв.:punk:За производителя на това масло едва ли ще се знае много..?

 

Знае се- Кастрол!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pendoc Точно!

А преди Кастрол маслата на Хонда се правеха от Тотал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това в тая туба може и да е от старите... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не мисля,че си прав колега,защото това се налива в Type-R.

Ето и доказателства:

IMG-cfcbf329049d53e30e5177e3f6974aa6-V.thumb.jpg.d6d4210d9a8de53f9e93ea93dc4d6752.jpg

на това моторче:worthy::bye:

VideoCapture_20180603-173705.thumb.jpg.515fb7316672604fed0147b5d3fd6a5c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 minutes ago, JHM said:

Тук не мисля,че си прав колега,защото това се налива в Type-R.

 

Налива се в Type-R на 30 000км. , а не на 280 000км.

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, Japanese fever написа:

Това не е ли турбо мотора на Тай Р? Него пък ептен не бих го карал с 0W20. 

Що..,ми то с друг вискозитет не дават:honda::

GENUINE HONDA 0W-20 TYPE 2.0 SYNTHETIC ENGINE OIL 1 LITRE

Premium Honda factory fill oil for use in automobile engines.

New Specification designed to meet Civic Type-R performance requirements. This is also suitable for all Honda petrol engines that require 0W20 oil.

This type 2.0 oil is the recommended type of oil that should be used in the Type-R engine when either topping up or replacing.

If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pendoc Не искам да споря, но не ми сръвнявай мотор на 20-30 000км. с такъв на 300 000км.

Редактирано от BlueDream4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, BlueDream4 написа:

@pendoc Не искам да споря, но не ми сръвнявай мотор на 20-30 000км. с такъв на 300 000км.

...като не искаш да спориш, не прави неадекватни генерализации. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, pendoc написа:

абсолютно безсмислено (или поне е много кратковременно решение) е да се вдига вискозитета на двигателното масло

В допълнение, преди да се мисли за вдигане на вискозотета - да речем от xxW-30 към xxW-40, следва да се пробва с масло с предписания от производителя вискозитет, НО с по-голям HTHS - т.е. да изберем xxW-30 масло, но с HTHS = 3.5, вместо HTHS = 2,9. Като насока - заменяме ILSAC GF-5 масло с ACEA C3 масло, за предпочитане съпътствано с VW 504/507 и MB 229.31/229.51.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...